Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Ravnen »

Synes nu bare at man skal se at få det gjort. Der er ingen som helst tvivl om at han er pengene værd ;-)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:
8. dec 2018, 22:47
Synes nu bare at man skal se at få det gjort. Der er ingen som helst tvivl om at han er pengene værd ;-)
Helt enig!
Og tror også at det kommer til at ske her i vinterpausen

En ting er at man HAR lavet de aftaler der kan træde i kraft, når vi ønsker det.
En anden ting er at Evander med flere og flere kampe får sig selv vist frem, og så opstår rygterne pludselig om den og den klub der gerne vil have ham, og så mister han måske sit fokus

Salgsmæssigt kan det vel blive sådan at vi køber ham for de aftalte 18 millioner kr, og så sælger vi ham eks. for 36 millioner kr
Hvem ved om det eks. ikke allerede kan ske i vintervinduet, og det er måske bedre at afvente for os
For tvivler på at vi kommer til at have ham her ret længe :-)

Tror heller ikke at vi har ham her for andet end, at vi gerne vil tjene pengene på ham....

christian1DK
Indlæg: 43
Tilmeldt: 4. aug 2016, 21:58

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af christian1DK »

CasperBW skrev:
8. dec 2018, 15:00
Ankersen har udtalt, mener det var i sort snak, at man havde forhandlet Evander personlige forhold på plads, da man lavede lejeaftalen med købsoption.
her er den :)
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... 18#t=39:43

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
3. dec 2018, 15:04
mousebreaker skrev:
3. dec 2018, 14:41
Hvis vi skal vi i gruppespil til august er han én af de spillere som vi har sværest ved at undvære. Så jeg takker også nej til et bud. Jeg er dog ret sikker på at Erik og klubben har en gentleman aftale som man kan blive nødt til at overholde.
Men nok alligevel ikke mere gentleman, end at klubben vil se en acceptabel profit på ham. Vi har trods alt lige signet ham, og vi må formode, at der er et mesterskab at spille for til foråret.
Der kan vel også være noget med lønnen.
Hvis han PT tjener cirka det dobbelte af nr 2 (hvoraf Celtic betaler halvdelen),
kan det være meget svært at forlænge, med mindre Erik ser andre sportslige eller personlige årsager for at blive hjemme.

Så enten skal Erik gå ned i løn, eller videre, hvor Belgien måske kunne være et godt match både med sportslig niveau og økonomi?
Beholder ham dog gerne, kan potentielt blive ret vigtig i forhold til Europa.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
9. dec 2018, 19:50
Der kan vel også være noget med lønnen.
Hvis han PT tjener cirka det dobbelte af nr 2 (hvoraf Celtic betaler halvdelen),
kan det være meget svært at forlænge, med mindre Erik ser andre sportslige eller personlige årsager for at blive hjemme.
Hvad får dig til at tro at Celtic betaler noget af Sviatchenkos løn?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
9. dec 2018, 20:23
Steffen am skrev:
9. dec 2018, 19:50
Der kan vel også være noget med lønnen.
Hvis han PT tjener cirka det dobbelte af nr 2 (hvoraf Celtic betaler halvdelen),
kan det være meget svært at forlænge, med mindre Erik ser andre sportslige eller personlige årsager for at blive hjemme.
Hvad får dig til at tro at Celtic betaler noget af Sviatchenkos løn?
Hmm.. kan være det kun var fra lejeaftalen og at han allerede er gået ned i løn?
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ned-i-loen

Pas.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
9. dec 2018, 19:50
Acebone skrev:
3. dec 2018, 15:04
mousebreaker skrev:
3. dec 2018, 14:41
Hvis vi skal vi i gruppespil til august er han én af de spillere som vi har sværest ved at undvære. Så jeg takker også nej til et bud. Jeg er dog ret sikker på at Erik og klubben har en gentleman aftale som man kan blive nødt til at overholde.
Men nok alligevel ikke mere gentleman, end at klubben vil se en acceptabel profit på ham. Vi har trods alt lige signet ham, og vi må formode, at der er et mesterskab at spille for til foråret.
Der kan vel også være noget med lønnen.
Hvis han PT tjener cirka det dobbelte af nr 2 (hvoraf Celtic betaler halvdelen),
kan det være meget svært at forlænge, med mindre Erik ser andre sportslige eller personlige årsager for at blive hjemme.

Så enten skal Erik gå ned i løn, eller videre, hvor Belgien måske kunne være et godt match både med sportslig niveau og økonomi?
Beholder ham dog gerne, kan potentielt blive ret vigtig i forhold til Europa.
Hvem taler om at forlænge? Han har kontrakt til 2022; det må vel være rigeligt i forhold til at forlange en vis profit, hvis han skulle smutte så hurtigt efter sin retur til FCM.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
10. dec 2018, 10:18
Steffen am skrev:
9. dec 2018, 19:50
Acebone skrev:
3. dec 2018, 15:04


Men nok alligevel ikke mere gentleman, end at klubben vil se en acceptabel profit på ham. Vi har trods alt lige signet ham, og vi må formode, at der er et mesterskab at spille for til foråret.
Der kan vel også være noget med lønnen.
Hvis han PT tjener cirka det dobbelte af nr 2 (hvoraf Celtic betaler halvdelen),
kan det være meget svært at forlænge, med mindre Erik ser andre sportslige eller personlige årsager for at blive hjemme.

Så enten skal Erik gå ned i løn, eller videre, hvor Belgien måske kunne være et godt match både med sportslig niveau og økonomi?
Beholder ham dog gerne, kan potentielt blive ret vigtig i forhold til Europa.
Hvem taler om at forlænge? Han har kontrakt til 2022; det må vel være rigeligt i forhold til at forlange en vis profit, hvis han skulle smutte så hurtigt efter sin retur til FCM.
Ja det er selvfølgelig rigtigt.
Tror jeg kom til at blande den gamle leje aftale sammen med hans nuværende kontrakt.

Min fejl, beklager :)

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af RandomHero »

Vi nærmer os så småt åbningen af januar transfervinduet, og selvom ledelsen siger det bliver et stille vindue, ved vi jo allesammen godt det ikke passer 😄
Min personlige holdning er, at vi bør slanke truppen for marginalspillere. Folk som Brandhof og lign. Bør lejes ud.
Derudover er jeg ved at være godt træt af M. George og Kraev. George bør sælges og Kraev udlejes til en anden da sk klub.
Muligvis sælger vi Paul. Så skal der hentes 2 nye angribere.
Jeg så gerne vi forsøgte at leje Sørloth og så finde en til.
Og så selvfælgelig skal klubben melde ud d. 23/12, at vi har signet evander permanent 😁👌🏻

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Stoffer »

RandomHero skrev:
13. dec 2018, 08:43
Vi nærmer os så småt åbningen af januar transfervinduet, og selvom ledelsen siger det bliver et stille vindue, ved vi jo allesammen godt det ikke passer 😄
Min personlige holdning er, at vi bør slanke truppen for marginalspillere. Folk som Brandhof og lign. Bør lejes ud.
Derudover er jeg ved at være godt træt af M. George og Kraev. George bør sælges og Kraev udlejes til en anden da sk klub.
Muligvis sælger vi Paul. Så skal der hentes 2 nye angribere.
Jeg så gerne vi forsøgte at leje Sørloth og så finde en til.
Og så selvfælgelig skal klubben melde ud d. 23/12, at vi har signet evander permanent 😁👌🏻
FCM sælger næppe George, fordi du er træt af ham, så du må komme med et eller andet, der bare begynder at understøtte din pointe.

Der bliver næppe hentet to angriber i et vintervindue.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Lupus1999 »

Bozhidar Kraev mener jeg vi skal beholde.
Manden er efter min bedste overbevisning blevet benyttet i en forkert position. Han er en meget bevægelig “falsk 9’er” og skal derfor bruges på toppen.

Han er desværre pt. 3. valg efter Paul O og M. George. Vi så senest at efter han kom ind med 7 min tilbage, at han var med i flere angreb og kom frem til en stor chance, som desværre blev rettet af og endte for fødderne af Joel Andersson.

Kraev har brug for en start plads på 9’eren eller minimum nogle indhop på 30 minutter, så tror jeg der venter en kontinuerlig målscorer til os. Jeg tror især at ham som type, samt Rilwan og Wikheim vil gøre Evander endnu bedre, fordi de bevæger sig i dybden og i mellemrummene.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Lupus1999 skrev:
13. dec 2018, 12:06
Bozhidar Kraev mener jeg vi skal beholde.
Manden er efter min bedste overbevisning blevet benyttet i en forkert position. Han er en meget bevægelig “falsk 9’er” og skal derfor bruges på toppen.

Han er desværre pt. 3. valg efter Paul O og M. George. Vi så senest at efter han kom ind med 7 min tilbage, at han var med i flere angreb og kom frem til en stor chance, som desværre blev rettet af og endte for fødderne af Joel Andersson.
Jeg synes faktisk den situation netop viste at han ikke troede på at han ville score/få chancen pga. manglendede selvtillid/spilletid. Desuden synes jeg han har været anonym hver gang han har fået chancen, men på den anden side er jeg heller ikke klar til at opgive ham endnu, så jeg håber at vi udlejer ham til en SL klub eller en god klub i udlandet ligesom med Mabil.

Nicolai

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Saemala »

Nicolai Kammersgaard skrev:
13. dec 2018, 12:48
Lupus1999 skrev:
13. dec 2018, 12:06
Bozhidar Kraev mener jeg vi skal beholde.
Manden er efter min bedste overbevisning blevet benyttet i en forkert position. Han er en meget bevægelig “falsk 9’er” og skal derfor bruges på toppen.

Han er desværre pt. 3. valg efter Paul O og M. George. Vi så senest at efter han kom ind med 7 min tilbage, at han var med i flere angreb og kom frem til en stor chance, som desværre blev rettet af og endte for fødderne af Joel Andersson.
Jeg synes faktisk den situation netop viste at han ikke troede på at han ville score/få chancen pga. manglendede selvtillid/spilletid. Desuden synes jeg han har været anonym hver gang han har fået chancen, men på den anden side er jeg heller ikke klar til at opgive ham endnu, så jeg håber at vi udlejer ham til en SL klub eller en god klub i udlandet ligesom med Mabil.

Nicolai
Han tager da det helt rigtige løb, og er klar til at sparke den ind.
Men som Lupus skriver, så bliver den rettet af lige foran ham, og på så kort afstand, skal der eddersparkme en hurtig reaktion til, for at nå den bold.
Høvdingen af Herning

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
13. dec 2018, 08:49
RandomHero skrev:
13. dec 2018, 08:43
Vi nærmer os så småt åbningen af januar transfervinduet, og selvom ledelsen siger det bliver et stille vindue, ved vi jo allesammen godt det ikke passer 😄
Min personlige holdning er, at vi bør slanke truppen for marginalspillere. Folk som Brandhof og lign. Bør lejes ud.
Derudover er jeg ved at være godt træt af M. George og Kraev. George bør sælges og Kraev udlejes til en anden da sk klub.
Muligvis sælger vi Paul. Så skal der hentes 2 nye angribere.
Jeg så gerne vi forsøgte at leje Sørloth og så finde en til.
Og så selvfælgelig skal klubben melde ud d. 23/12, at vi har signet evander permanent 😁👌🏻
FCM sælger næppe George, fordi du er træt af ham, så du må komme med et eller andet, der bare begynder at understøtte din pointe.

Der bliver næppe hentet to angriber i et vintervindue.
Det virker temmelig urealistisk, at vi sælger George efter halvt år. Han er en fornuftig løsning som backup for vores førsteangriber.

Jeg tror kun vi henter en angriber, hvis Paul bliver solgt. Jeg tror fortsat man har stor tillid til, at Dovbyk kan få sit gennembrud hos os, når han engang bliver klar igen, og vi kan hurtigt stå i en temmelig skidt situation på den korte bane i foråret (som sidste år) med mangel på angribere, hvis vi f.eks. sælger George og Paul (eller Lange Paul går i stykker i forårets første kamp...).

Jeg håber meget, at vi holder på George, og sender Kraev på udlån. Han har behov for mere spilletid for at udvikle sig, og han kan næppe fastholde sin landsholdsplads, hvis han ikke snart spiller mere kontinuerligt.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Er der nogen, der har kendskab til ham her svenske Dennis Widgren fra Östersund?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Han er venstre back, og vi mangler en venstre benet back bag Dal Hende, så Joel permanent kan spille i højre side (og vi kan lade enten Munksgaard eller MDT komme et andet sted hen, hvor de kan få mere spilletid), hvor han er bedst. Er der et behov på positionen?: Tjek.

Jeg kender ikke noget til mandens niveau, men Norge forsøgte at kapre ham til deres landshold i marts 2018, så helt skidt er det nok ikke. Derudover fast mand i ÖIK og har spillet en del kampe i Allsvanskan samt erfaring fra europæisk bold. Dog ser det ikke ud til, at han hverken laver mange mål eller assists, så han er muligvis ikke den angrebsback, som vi har behov for i vores system? Har han den fornødne kvalitet?: Måske tjek

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtl ... landslaget

Derudover scoutede vi jo Östersund rimelig intensivt i sidste sæson, da vi havde kig på svensk/grækeren, der røg til FCK. Har vi et indgående kendskab til spilleren?: Tjek.

Derudover er han skandinav, på fri transfer og med 24 år, så rammer han det Ankersen kalder "peak age", så vil ikke afvise, at han kan være interessant for os. Dog er min største bekymring om han har den fornødne kvalitet til os?

Låst