Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af henker »

Ravnen skrev:
9. apr 2019, 01:05
Jeg er ved at miste troen på Mayron George, en angriber skal kunne score på nogle af sine chancer.. Og hvad kan vi forvente af Artem Dovbyk efter den lange skadepause. Samtidig er Paul med temmelig stor sikkerhed fortid til sommer. Med andre ord, angrebet skal forstærkes.
Enig 👍

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
9. apr 2019, 01:05
Jeg er ved at miste troen på Mayron George, en angriber skal kunne score på nogle af sine chancer.. Og hvad kan vi forvente af Artem Dovbyk efter den lange skadepause. Samtidig er Paul med temmelig stor sikkerhed fortid til sommer. Med andre ord, angrebet skal forstærkes.
Han har spillet 1135 minutter (alle turneringer) iflg. transfermarket og scoret 6 og assisteret 2. Det er et mål/assist i raten 0,63 per kamp (kun baseret på ligaminutter er tallet 0,93!, men det er kun på 576 minutter). Iflg. TapIn på Twitter er han den spiller med størst xG per 90. (Til sammenligning har Dame Ndoye 18 mål og 4 assist på 3582 minutter, eller 0,55 mål/assist per kamp. Jeg er indforstået med, at det nemmere at spille mod trætte ben, men Ndoye er blandt ligaens bedste i denne sæson, så jeg synes, at han er relevant at sammenligne med.)

Fair nok, at du ønsker forstærkning til angrebet, men hvad er du utilfreds med hos George helt konkret? Både hans faktiske produktion og underliggende chanceskabelse er i værste fald solid og mange vil mene, at den er decideret god.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mnm123 »

I mine øjner er problemet med George at han i sin tidligere
klubber ikke har formået at præstere over en hel sæson.
Kan vi som top klub løbe an med at han pludselig er farlig
over lang tid og målscorende. Tvivler stærkt på at klubbeb
forfremmer ham til 1 angriber ved salg af Poul, han har helt
klart nogle spids kompetencer, men også store mangler i spillet
som hans hoved spil, indgå i kombinations spil, samt mener
ikke hans fysik er til at kunne spille 90 min i vores system.

Tænker der bliver købt en 1. mand ind til angrebet, Dovbyk
udlejes for at komme til at spille nogle kampe. Kraev sælges,
så er der stadig 3 mand til 1 position.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Ravnen »

Det kan godt være statistikken taler for, men han skal altså også score nogle mål i praksis. Jeg æder gerne mine ord igen hvis det kommer til at ske, meget gerne :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
10. apr 2019, 00:42
Det kan godt være statistikken taler for, men han skal altså også score nogle mål i praksis. Jeg æder gerne mine ord igen hvis det kommer til at ske, meget gerne :-)
Jeg har netop beskrevet, at hans målscoring i praksis er mere end solid. Derudover taler statistikken også for.

Vi kan også vende den om: Hvor mange mål/assist per 90 min. eller bare mål per 90 min. forventer du af et nyindkøbt angriber?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Jeg tror egentlig også, at man er tilfreds med George trods de store afbrændere. Det er Benham, der bestemmer i klubben, og han tror benhård på sine nøglestatistikker (der har gjort ham rig, så det kan man egentlig godt forstå), og en af disse er xG, hvor George er ligaens farligste angriber pr. 90 min, som Stoffer nævner. xG er noget vi kigger på, når vi henter angribere, og det er formentlig også derfor, at George var interessant for os. https://twitter.com/tapinfodbold

Jeg kan ikke se nogen angriber i Superligaen, der har det fornødne niveau/potentiale af dem, som vi realistisk set kan hente (og det er f.eks temmelig urealistisk, at vi henter Skov Olsen, hvis nogen går og håber på det), og jeg tror egentlig også, at det er mere sandsynligt, at George bliver en bomber for os (altså at vi får ham lært at sparke den i kassen, når han er så god til at komme i de gode afslutningspositioner!) end f.eks. Kirkevold eller Allan Sousa bliver vores kommende bomber, hvis vi køber en af dem.

Hvis vi henter en ny angriber til sommer, så tror jeg det bliver en, der i dag spiller udenfor landets grænser.

Jeg tror dog stadigvæk tanken er, at den dyre Brumado skal blive vores kommende bomber. Et halvt års integration til dansk fodbold og læring af engelsk, så er han forhåbentlig klar til at levere mål i næste sæson. Det har vist hele tiden været planen på den korte bane, men nu har man haft 2 måneder til at se ham an på træningsbanen, så hvis det har set helt håbløst ud, så kan man selvfølgelig blive nød til at justere planen, men mon ikke, at han stadigvæk er en del af planen for den kommende sæson?

Jeg kan forstå, at Dovbyk er tilbage på træningsbanen, så forhåbentlig kan man også nå at blive klogere på, hvor han står ift. næste sæson ovenpå den langvarige skade, og dermed få en ide om han kan stå foran sit gennembrud (hørte i sommers at han havde set skarp ud i opstarten, og forventningen var, at han kunne få gennembruddet i denne sæson, men det blevet desværre spoleret).

Niveauet af tilliden til Dovbyk og Brumado må have en vis betydning for, om vi henter en ny angriber, og i givet fald, hvilken profil han skal have.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

Synes det er interessant med akademi vs. lottokuponer
Synes egentlig speciel Ankersen har været ret ærlig omkring at det vil være en øvelse i at blæse og have mel i munden, og balancere det.

General betragtning sammen med Discoverys afsnit, er det klar en overvejelse værd om vi har fået for meget mel i munden, så det bliver FOR svært at puste.
En side kommentar kan også være nye udlejningsregler.
Nu kan jeg ikke lige finde det, men mener det er maks 6 eller 7 spillere en klub kan udleje, dog akademi spillere undtaget.
Dvs. PT Hamid, Reese, Skytte og Anene vil tælle med her.
Er uklar om hvorvidt Baidoo, Kairinen og Uzo tæller med som akademispillere.

Men er spændt på om vi følger efter FCK og udlejer spillere til andre hold i ligaen, der ikke deltager i kampene mod os?

Men som en der er stor fan af akademiet og egen stærk identitet, håber jeg også klart vi kommer til at puste lidt mere :)

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Steffen am skrev:
14. apr 2019, 01:07

En side kommentar kan også være nye udlejningsregler.
Har du et link til en artikel om det?

Nicolai

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Man har hørt om det før fra andre ligaer og det er noget jeg virkelig ikke bryder mig om. Det der med leje spillere ud som ikke må deltage mod een selv. Tænk sig et ramaskrig det ville have været i sidste sæson hvis det kom frem at Skytte og Reese ikke måtte deltage mod os, men gerne mod Brøndby. Specielt Reese ville jo udgøre en ret stor forskel.
Hvis det så ovenikøbet havde endt på helt samme måde som det aktuelt gjorde (med Horsens som afgørende faktor) så ville det være en situation som man aldrig ville stoppe med at tale om. Reglerne ville utvivlsomt også blive ændret.

FCK havde en meget tæt kamp mod Esbjerg lige før vi taber to point til dem. Hvem ved hvad brugen af Holse har skabt af forskel?

Når det så er sagt så har vi udelukkende os selv at takke for at vi snart kan være sat skakmatt i tabellen. Vi har ikke været skarpe nok
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

Nicolai Kammersgaard skrev:
14. apr 2019, 07:35
Steffen am skrev:
14. apr 2019, 01:07

En side kommentar kan også være nye udlejningsregler.
Har du et link til en artikel om det?

Nicolai
Kan desværre ikke finde den artikel jeg har læst, som jeg synes beskrev det bedst.

Men ser ud til FIFA er enig med sig selv, men vil have andre interessante med inden der bliver taget en endelig beslutning.
https://www.bbc.com/sport/football/45643965

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
14. apr 2019, 08:57
Man har hørt om det før fra andre ligaer og det er noget jeg virkelig ikke bryder mig om. Det der med leje spillere ud som ikke må deltage mod een selv. Tænk sig et ramaskrig det ville have været i sidste sæson hvis det kom frem at Skytte og Reese ikke måtte deltage mod os, men gerne mod Brøndby. Specielt Reese ville jo udgøre en ret stor forskel.
Hvis det så ovenikøbet havde endt på helt samme måde som det aktuelt gjorde (med Horsens som afgørende faktor) så ville det være en situation som man aldrig ville stoppe med at tale om. Reglerne ville utvivlsomt også blive ændret.

FCK havde en meget tæt kamp mod Esbjerg lige før vi taber to point til dem. Hvem ved hvad brugen af Holse har skabt af forskel?

Når det så er sagt så har vi udelukkende os selv at takke for at vi snart kan være sat skakmatt i tabellen. Vi har ikke været skarpe nok
Virkelig også noget jeg ikke har forstået, hvor lidt FCK røg har fået for det. Har ret nemt ved at forestille mig at FCM ville have fået røg for det, hvis det havde været med fx Reese, som du nævner.

Men nu kan FCM da gøre det med referance til FCK, og siger at det selvfølgelig er noget den omtalte spiller selv har valgt, og så henvisning til FCK's kampe mod henholdsvis Randers og Esbjerg.
Mener faktisk der er regler der forhindrer det, men når bare klubberne siger at det er noget spilleren selv har valgt (selv om det var tydeligt det ikke var tilfældet), så er det ok.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
14. apr 2019, 08:57
Tænk sig et ramaskrig det ville have været i sidste sæson hvis det kom frem at Skytte og Reese ikke måtte deltage mod os, men gerne mod Brøndby. Specielt Reese ville jo udgøre en ret stor forskel.

Hvis det så ovenikøbet havde endt på helt samme måde som det aktuelt gjorde (med Horsens som afgørende faktor) så ville det være en situation som man aldrig ville stoppe med at tale om. Reglerne ville utvivlsomt også blive ændret.
Ja. Helt sikkert, og i teorien kunne det have været en FCM-lejesvend, der havde scoret "et Finnbogason-afgørende" mål mod Brøndby...

Nu rykker Fredericia ikke op i år, men skulle de på et tidspunkt rykke op i Superligaen, så kunne man jo også forestille sig det scenario, at de har en 4-5 FCM-lejesvende på holdet, og så vil det helt sikkert også føre til ramaskrig, hvis disse spillere blev nægtet at spille i kampe mod FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
14. apr 2019, 14:26
mousebreaker skrev:
14. apr 2019, 08:57
Tænk sig et ramaskrig det ville have været i sidste sæson hvis det kom frem at Skytte og Reese ikke måtte deltage mod os, men gerne mod Brøndby. Specielt Reese ville jo udgøre en ret stor forskel.

Hvis det så ovenikøbet havde endt på helt samme måde som det aktuelt gjorde (med Horsens som afgørende faktor) så ville det være en situation som man aldrig ville stoppe med at tale om. Reglerne ville utvivlsomt også blive ændret.
Ja. Helt sikkert, og i teorien kunne det have været en FCM-lejesvend, der havde scoret "et Finnbogason-afgørende" mål mod Brøndby...

Nu rykker Fredericia ikke op i år, men skulle de på et tidspunkt rykke op i Superligaen, så kunne man jo også forestille sig det scenario, at de har en 4-5 FCM-lejesvende på holdet, og så vil det helt sikkert også føre til ramaskrig, hvis disse spillere blev nægtet at spille i kampe mod FCM!
Helt sikkert.

Kommer til at tænke om vi som fans eller journalisterne har lavet for lidt "larm" omkring det her?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af FCM2000 »

En anden ting er

De spillere FCM har udlejet til Horsens og fredericia, "samlet" ser det ud til at være en kæmpe fiasko for FCM, nuvel Torp er skadet men det ser ikke godt ud, når hovedparten sidder på bænken, og i Fredericia har man sendt en FCM spiller videre til Norge.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Steffen am skrev:
14. apr 2019, 12:39
Nicolai Kammersgaard skrev:
14. apr 2019, 07:35
Steffen am skrev:
14. apr 2019, 01:07

En side kommentar kan også være nye udlejningsregler.
Har du et link til en artikel om det?

Nicolai
Kan desværre ikke finde den artikel jeg har læst, som jeg synes beskrev det bedst.

Men ser ud til FIFA er enig med sig selv, men vil have andre interessante med inden der bliver taget en endelig beslutning.
https://www.bbc.com/sport/football/45643965
Tak :) 6 Spillere lyder godt nok, som et lavt tal. Mon ikke det bliver noget højere (15-20) i sidste ende, så det ikke får indflydelse på vores model.

Nicolai

Låst