Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Peter »

THenry skrev:
13. dec 2018, 16:46
Er der nogen, der har kendskab til ham her svenske Dennis Widgren fra Östersund?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Han er venstre back, og vi mangler en venstre benet back bag Dal Hende, så Joel permanent kan spille i højre side (og vi kan lade enten Munksgaard eller MDT komme et andet sted hen, hvor de kan få mere spilletid), hvor han er bedst. Er der et behov på positionen?: Tjek.

Jeg kender ikke noget til mandens niveau, men Norge forsøgte at kapre ham til deres landshold i marts 2018, så helt skidt er det nok ikke. Derudover fast mand i ÖIK og har spillet en del kampe i Allsvanskan samt erfaring fra europæisk bold. Dog ser det ikke ud til, at han hverken laver mange mål eller assists, så han er muligvis ikke den angrebsback, som vi har behov for i vores system? Har han den fornødne kvalitet?: Måske tjek

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtl ... landslaget

Derudover scoutede vi jo Östersund rimelig intensivt i sidste sæson, da vi havde kig på svensk/grækeren, der røg til FCK. Har vi et indgående kendskab til spilleren?: Tjek.

Derudover er han skandinav, på fri transfer og med 24 år, så rammer han det Ankersen kalder "peak age", så vil ikke afvise, at han kan være interessant for os. Dog er min største bekymring om han har den fornødne kvalitet til os?
Hvis at man kigger omkring i suppen så tænker jeg at både BIF, FCN og AaB kunne bruge en ny venstreback - sikkert flere :)


Kan godt være at det er os, men kunne være mange - Håber ikke at det er os dog. Vi skal ikke hente spillere i konkurrence med en klub som Hammarby.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Benzo »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fervinduet

Et par spillere ind i transfervinduet ifølge Steinlein.. Kan den ene være lidt cheesy (cheesy fordi han allerede er i truppen) og være Evander på en permanent?
En reél venstre back som alternativ/backup til Dal Hende ville også være rart.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af TheLegend »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... -i-januar/

ELSKER de her udmeldinger. Aldrig hvile på laurbærrene i Midtjylland. Mon den ene kunne være Evander permanent?

Edit: Kom lidt for sent med samme pointe kan jeg se.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk



THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Den ene kan vel også være en erstatning for Paul, da vi helt sikkert skal hente en angrebsprofil, hvis Paul skydes af nu, så hvis der er en tro på, at der kommer et acceptabelt bud på ham, så kan det føre til forventning om et "profilkøb" på den front.

Et permanent køb af Evander er også et godt bud på en profil.

Ellers kunne det tyde på, at man allerede nu har øjnene stift rettet mod sommerens transfervindue, og det handler formentlig om, at vi skal have de optimale betingelser for at præstere i juli/august i de europæiske kampe. Med andre ord skal vi undgå en situation, som sidste sommer, hvor sommerens store indkøb (Drexler) finder ud af, at han alligevel ikke vil være her, og vi derfor først får en afløser ind (Evander) efter vi har spillet sæsonens vigtigste kampe i Europa!

Måske vi derfor allerede i dette vindue vil hente en profil, som vi kan spille ind i løbet af foråret, så han er klar til at bære holdet i de vigtige europæiske kampe i starten af den kommende sæson, hvor flere af de etablerede profiler (Lex Paul og Buba) mentalt kan have hovedet et andet sted og gå med drømme om et skifte til en større adresse, mens sommerens transfervindue stadigvæk er åben simultant med at de skal præstere på banen?

Henter vi en spiller i januar 2019, så må han forvente, at vi ikke er interesseret i at sælge ham allerede i sommeren 2019.

Jeg har i hvert fald bidt mærke i følgende udtalelser efter kampen mod Horsens:

"Det vil kun være godt, hvis vi allerede nu kan forberede os på sommervinduet med nogle køb, så er vi klar, når vi forhåbentlig skal spille internationalt igen til sommer, fastslår Svend Graversen."
https://www.aoh.dk/artikel/fcm-sportsch ... igt-vindue


"Vi kigger allerede nu frem mod sommerens transfervindue, men vi skal også i januar forsøge at finde nogle gode spillere til en god pris", siger Claus Steinlein
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fervinduet

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af FCM2000 »

TheLegend skrev:
17. dec 2018, 11:43
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... -i-januar/

ELSKER de her udmeldinger. Aldrig hvile på laurbærrene i Midtjylland. Mon den ene kunne være Evander permanent?

Edit: Kom lidt for sent med samme pointe kan jeg se.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Det er jo ikke en forstærkning i foråret, når han allerede er sikret der i foråret.

Det er det tynde øl, at begynde på den slags, men det er før set, at FCM/Steinlein lægger mere på en sandt er.

NEj

De skal have en klasse angriber og en venstre back.

+ evt. Poulsens afløser.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

De kigger helt sikkert efter emner som skal kunne løfte holdet i Europa. Alt andet vil være ekstremt dårligt arbejde og direkte modsige alle de ambitiøse udtalelser der har været efter mesterskab nr 2.

Evander behøver de ikke signe i vintervinduet. De kan gøre det når de vil i hele den periode han er her, men jeg tænker da at de for Evanders skyld vil signe ham allerede nu.

Jeg er enig i at de skal finde en venstre back medmindre vi har en på vej fra U19? Hvis MDH er skadet eller i karantæne bliver det et alt for stort tab på begge wingbacks når Joel bliver rykket over i venstresiden. Dobbelt straf kan man sige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af MFKM »

Det er vel muligt der kommen en portion penge ind herfra https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... ldsspiller

Jeg søgte lige lidt her på forum for RasmusA udtalte: "Der var tre svenske klubber, der var meget interesserede, og det betød, at vi var i stand til at få en flot pris for ham og en meget flot sell-on %, hvis han sælges videre fra AIK." viewtopic.php?f=1&t=97208&p=139212&hili ... on#p139212

"meget flot" må vel betyde minimum 20 %, altså en ca 5 millioner kroner. Det er da en glimrende lille potentiel bonus.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
17. dec 2018, 19:54

Jeg er enig i at de skal finde en venstre back medmindre vi har en på vej fra U19? Hvis MDH er skadet eller i karantæne bliver det et alt for stort tab på begge wingbacks når Joel bliver rykket over i venstresiden. Dobbelt straf kan man sige.
Jep. Vi skal have en venstrebenet back ind, så Joel kan rykkes permanent over i højre side, hvor han er bedst. Jeg er i øvrigt ret sikkert på, at han skal køb ind udefra. Der er ikke lige ny "Andreas Poulsen" på U-19, som vi kan hive op allerede nu.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Densestar7430 »

Ikke at jeg tror vi henter henter en venstre back i suppen, men hvis vi gør, så kunne Casper Højer Nielsen i AGF måske være interessant? 24 år og har i år bidraget med med 4 mål og 3 assist i 18 kampe.

Jeg tror sagtens han ville kunne ligge på sit spil som MDH har gjort efter han kom til.

AGF solgte som bekendt Junker til ACH for omkring 4 mio, hvis Casper kan hentes for nogenlunde det samme, synes jeg det ville være en rigtig fin handel, hvor man nogenlunde ved hvad man får pengene.

Jeg tror der større sandsynlighed for en smartodds spiller, men bare for at komme med et andet nogenlunde realistisk bud ;)

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Peter »

Densestar7430 skrev:
18. dec 2018, 00:17
Ikke at jeg tror vi henter henter en venstre back i suppen, men hvis vi gør, så kunne Casper Højer Nielsen i AGF måske være interessant? 24 år og har i år bidraget med med 4 mål og 3 assist i 18 kampe.

Jeg tror sagtens han ville kunne ligge på sit spil som MDH har gjort efter han kom til.

AGF solgte som bekendt Junker til ACH for omkring 4 mio, hvis Casper kan hentes for nogenlunde det samme, synes jeg det ville være en rigtig fin handel, hvor man nogenlunde ved hvad man får pengene.

Jeg tror der større sandsynlighed for en smartodds spiller, men bare for at komme med et andet nogenlunde realistisk bud ;)
Syntes at han er lidt overvurderet. Hvis at man ser på de 2 klip de brugte til at fremhæve ham idag tog han 100 år om at sparke. Jonas Knudsen der har deffensiv stor kvali og dansk pas eller en aggressiv 2 vejs spiller fra udlandet. Hvis at vi sælger Marc så, så jeg ihvertfald gerne at vi enter en aggressiv spiller ind på wingbacken for at have en kriger på banen.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af 974 »

Peter skrev:
18. dec 2018, 00:47
Densestar7430 skrev:
18. dec 2018, 00:17
Ikke at jeg tror vi henter henter en venstre back i suppen, men hvis vi gør, så kunne Casper Højer Nielsen i AGF måske være interessant? 24 år og har i år bidraget med med 4 mål og 3 assist i 18 kampe.

Jeg tror sagtens han ville kunne ligge på sit spil som MDH har gjort efter han kom til.

AGF solgte som bekendt Junker til ACH for omkring 4 mio, hvis Casper kan hentes for nogenlunde det samme, synes jeg det ville være en rigtig fin handel, hvor man nogenlunde ved hvad man får pengene.

Jeg tror der større sandsynlighed for en smartodds spiller, men bare for at komme med et andet nogenlunde realistisk bud ;)
Syntes at han er lidt overvurderet. Hvis at man ser på de 2 klip de brugte til at fremhæve ham idag tog han 100 år om at sparke. Jonas Knudsen der har deffensiv stor kvali og dansk pas eller en aggressiv 2 vejs spiller fra udlandet. Hvis at vi sælger Marc så, så jeg ihvertfald gerne at vi enter en aggressiv spiller ind på wingbacken for at have en kriger på banen.
Jeg tænkte lidt det samme igår - at han måske ikke lige var det meste oplagte valg

Kigger man lidt på Alka Superligas performancecenter, så synes jeg dog at han havde nogle fornuftige stats overall

Og med Benhams stats, så er det jo netop at man af og til finder noget der kommer til at være mere værd end den umiddelbare købspris

Om det lige er ham skal jeg dog være usagt :-)

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Jesper BW1100 »

Der ligger øjensynligt ca. 8 millioner kroner og venter på os i videresalg, såfremt Kristoffer Olsson bliver solgt, hvilket det forlyder pt.:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7445969

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
19. dec 2018, 17:31
Der ligger øjensynligt ca. 8 millioner kroner og venter på os i videresalg, såfremt Kristoffer Olsson bliver solgt, hvilket det forlyder pt.:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7445969
man kan sige at Evander dermed kun koster 10 mill kr., hvis man ser beløbet 8 mill kr. som helicopterpenge fra himlen.

4096
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af 4096 »

FCM2000 skrev:
19. dec 2018, 18:08
Jesper BW1100 skrev:
19. dec 2018, 17:31
Der ligger øjensynligt ca. 8 millioner kroner og venter på os i videresalg, såfremt Kristoffer Olsson bliver solgt, hvilket det forlyder pt.:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... lg/7445969
man kan sige at Evander dermed kun koster 10 mill kr., hvis man ser beløbet 8 mill kr. som helicopterpenge fra himlen.
At det ser ud til at vi samlet får omkring 15 millioner for Kris, og skal give 18 for Evander virker for mig som ganske fornuftigt købmandskab 👍

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af SimonH »

Vi skal ifølge en brasiliansk kilde på twitter have budt 12,5 mio kr. for Evander.

Låst