DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Christian »

Jeg har store forventninger til pokalturneringen denne sæson, og mener vi har bredden i truppen til at satse helhjertet på både pokalen og ligaen.
Nu skal vi møde FCK og jeg er overbevist om at den vindende part torsdag, kan tage noget positivt med sig når de to klubber skal mødes i ligaen senere på sæsonen, hvilket bare er endnu en god grund, til at sende FCK hjem fra Herning med endnu et nederlag.

FCK er stadig med i 3 turneringer og jeg ved ikke hvor højt de prioriterer pokalturneringen.
FCK skal til Brøndby på søndag, og 4 dage senere skal en tur til Prag i en vigtig kamp om videre deltagelse i Europa league, så bredden i deres trup kommer på en større test i denne periode.

Vores bænk mod Brøndby bestod af Evander, Munksgaard, Kraev, George, Nicolaisen, Mikkel Andersen og Rilwan. Jeg går ud fra at det betyder at disse spillere er dem der banker mest på til en startplads og at det derfor er blandt dem, at vi skal finde de mulige rotationer.

Jeg gætter på Mikkel Andersen, Rilwan Hassen og Nicolaisen som startere mod FCK, til fordel for Jesper Hansen, Wikheim og Svia.

Kommer vi forbi FCK kan vi se frem til vinderen af en af nedenstående matchninger:
Næstved-AGF
Aab-Horsens
Kolding IF-Vejle BK
Hobro-OB
SønderjyskE-Esbjerg
Marienlyst-Brøndby
FCN-Vendsyssel

God kamp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Stoffer »

Jeg er rystende nervøs for dette opgør. Jeg vil så gerne, at klubben får nogle flere kampe i pokalturneringen, så truppens unge spillere får muligheder, og så rammer man fck allerede nu.

Der kan ske mange ting i denne kamp, netop fordi fck har så travlt et program og fordi vi har fået ny træner og kommer fra en god periode.

Jeg forestiller mig, at Andersen stiller stærkest opstilling udelukkende med rotation af spillere som er mærket efter kampen mod Brøndby. Kunne det være i sådan en kamp her, at JP og Sparv får problemer pga. alderen? - Selvom de begge er topprofessionelle, kan man frygte, at de melder sig klar, fordi kampen er vigtig, og de glemmer at "mærke efter".

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
31. okt 2018, 15:33
Jeg forestiller mig, at Andersen stiller stærkest opstilling udelukkende med rotation af spillere som er mærket efter kampen mod Brøndby. Kunne det være i sådan en kamp her, at JP og Sparv får problemer pga. alderen? - Selvom de begge er topprofessionelle, kan man frygte, at de melder sig klar, fordi kampen er vigtig, og de glemmer at "mærke efter".
Vores kampprogram er på ingen måde presset, of det er kun 4. Kamp indenfor 1 måned. Hvis ikke de kan holde til det, burde de smide støvlerne på hylden.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
31. okt 2018, 17:20
Stoffer skrev:
31. okt 2018, 15:33
Jeg forestiller mig, at Andersen stiller stærkest opstilling udelukkende med rotation af spillere som er mærket efter kampen mod Brøndby. Kunne det være i sådan en kamp her, at JP og Sparv får problemer pga. alderen? - Selvom de begge er topprofessionelle, kan man frygte, at de melder sig klar, fordi kampen er vigtig, og de glemmer at "mærke efter".
Vores kampprogram er på ingen måde presset, of det er kun 4. Kamp indenfor 1 måned. Hvis ikke de kan holde til det, burde de smide støvlerne på hylden.
Det er bare overvejelser om restitution for en 35-årig nøglespiller.

Min tanke var, at man spillede kamp sent søndag vel og mærke mod et Brøndby hold, som var tændt. Det virkede til, at kampen trak tænder ud, fordi man måtte investere så meget i duelspillet. Næste kamp er så i morgen kl. 19.30 altså 4 døgn efter. Igen er kampen mod et topmandskab, der har en afsindig dygtig midtbane, bla. i Zeca (hvis han spiller), der skal kontrolleres.

Jeg tænker fx på, at rummet foran eget felt bliver vigtigt at kontrollere, da flere af fcks spillere (Skov, Thomsen og Falk) ynder at trække ind i halvrummene på siden af zone 14. Hvis Joel og MDH bliver presset ned af fcks backs, som netop kan lide at komme frem, så er valget mellem at skubbe cb's op (og lade deres to angribere få mere plads) eller lade Sparv og JP tage duellerne der. Jeg tror, man vælger det sidste, hvilket kommer til at kræve mange lange løb fra dem begge. - Derfor pointen ovenfor.

Du har en pointe i, at trætheden ikke bør være akkumuleret i nogen bekymrende grad.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Danand123 »

Stoffer skrev:
31. okt 2018, 17:48
Saemala skrev:
31. okt 2018, 17:20
Stoffer skrev:
31. okt 2018, 15:33
Jeg forestiller mig, at Andersen stiller stærkest opstilling udelukkende med rotation af spillere som er mærket efter kampen mod Brøndby. Kunne det være i sådan en kamp her, at JP og Sparv får problemer pga. alderen? - Selvom de begge er topprofessionelle, kan man frygte, at de melder sig klar, fordi kampen er vigtig, og de glemmer at "mærke efter".
Vores kampprogram er på ingen måde presset, of det er kun 4. Kamp indenfor 1 måned. Hvis ikke de kan holde til det, burde de smide støvlerne på hylden.
Det er bare overvejelser om restitution for en 35-årig nøglespiller.

Min tanke var, at man spillede kamp sent søndag vel og mærke mod et Brøndby hold, som var tændt. Det virkede til, at kampen trak tænder ud, fordi man måtte investere så meget i duelspillet. Næste kamp er så i morgen kl. 19.30 altså 4 døgn efter. Igen er kampen mod et topmandskab, der har en afsindig dygtig midtbane, bla. i Zeca (hvis han spiller), der skal kontrolleres.

Jeg tænker fx på, at rummet foran eget felt bliver vigtigt at kontrollere, da flere af fcks spillere (Skov, Thomsen og Falk) ynder at trække ind i halvrummene på siden af zone 14. Hvis Joel og MDH bliver presset ned af fcks backs, som netop kan lide at komme frem, så er valget mellem at skubbe cb's op (og lade deres to angribere få mere plads) eller lade Sparv og JP tage duellerne der. Jeg tror, man vælger det sidste, hvilket kommer til at kræve mange lange løb fra dem begge. - Derfor pointen ovenfor.

Du har en pointe i, at trætheden ikke bør være akkumuleret i nogen bekymrende grad.
Det er 3 døgn efter kampen spilles. Kampen mod BIF var i mandags.

Og nej de burde ikke være slidt til denne kamp - men der er også en vigtig kamp søndag. Har stor tiltro til Kenneth Andersens beslutning.

Når det er sagt, er min prioritet klart størst i ligaen i stedet for pokalen. Så ved jeg godt, at der godt må komme ekstra kampe, men det er reelt kun 3 kampe mere (kvart, semi, finale), man kan gå glip af.

Men fedt hvis vi napper FCK 5. kamp i træk. Og FCK bør have større incitament til at tænke på at spare spillere med deres kommende kamp-program.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af THenry »

Jeg håber, at vi at komme med det stærkeste vi kan, og forsøger at få elimineret FCK, og betyder det, at f.eks. Sparv eller Polle ikke kan spille mod Esbjerg søndag aften, så finder vi nok en løsning til den kamp (vores trup bør være rigelig bred til det), som ikke virker specielt skræmmende, selvom EFB er nr. 3.

Vi har altså en gylden mulighed for at eliminere vores værste konkurrent til pokalen, og fortsætte momentum mod dem (5 sejr i streg vil Ståle hade af helvede til), og det vil forhåbentligt være noget vi kan bruge, når vi møder dem igen i ligaen. Det vil i givet fald blive noget, som medierne vil mæske sig i.

FCK har et meget brutalt program, og jeg kan ikke forestille mig andet end, at de kommer til at spare spillere mod os, da de har et derby på Brøndby Stadion 2,5 døgn efter vores kamp, derefter en vigtige EL-kamp på udebane en uge senere, inden de 10 dage efter morgendagens kamp skal til Aalborg. Se det er et tætpakket program!

Vi skal på ingen måde klage over, at vores kampprogram er tætpakket (selvom vi mødte BIF i mandags) og på den baggrund bevidst spare profiler til denne kamp, og i givet fald håber jeg kun vi ser meget få ændringer fra den start 11, der har kværnet løs i de sidste kampe.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Kent »

Jeg tror også, at vi kommer til at prioritere kampen højere end FCK. Vi har lige haft 9 dages kamppause, så bør vi kunne spille 2 kampe på 3 dage, for så at rotere det nødvendige på søndag. EfB-kampen er mere oplagt til rotation i vores program end FCK-kampen. I deres program er kampen mod os til gengæld den mest oplagte til rotation.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
31. okt 2018, 21:39

[Redigeret ud]

Vi skal på ingen måde klage over, at vores kampprogram er tætpakket (selvom vi mødte BIF i mandags) og på den baggrund bevidst spare profiler til denne kamp, og i givet fald håber jeg kun vi ser meget få ændringer fra den start 11, der har kværnet løs i de sidste kampe.
Jeg klagede ikke over kampprogrammet. Jeg talte heller ikke for at spare profiler. - Jeg skrev netop, at vi formentlig ser samme 11'er.

Jeg lagde op til en diskussion om, hvorvidt vi ville se en slidt JP i en kamp som mod fck. Altså en specifik diskussion vedr. ham.

LordX
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. jun 2018, 15:11

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af LordX »

Jeg håber virkelig at vi roterer.. Det har været et stærkt signal igennem mange år at give tillid til de unge - også i vigtige kampe. Nico, George, Evander er alle nogen der på alle måder har spillet sig til at være fortjent til startpladser. I den sidste del af Thorups tid var det virkelig stærkt at vores start 11 var så uforudsigelig for modstanderen..

Jeg så gerne:
Hansen
MDT-Nico, Scholz, Svia, Joel
Sparv. Poulsen
Evander
George, Paul

Havde Okosun været klar havde han spillet for Sparv eller Poulsen

LordX
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. jun 2018, 15:11

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af LordX »

Ift. det med at stille med "stærkeste opstilling"

Jeg oplevede en Thorup der i sine sidste kampe havde selvsikkerheden til at sige, at selvom jeg ikke starter med de samme 11 hver gang, så er vi stærke nok til at vinde..

Hvis man pludselig bliver nervøs over at skulle spille med andre dem der vandt sidste kamp.. Så har vi tabt ufattelig meget ved vores trænerskifte.. Det er simpelthen ikke ambitiøst nok kun at have tillid til 11 spillere + 2 indskiftere.. Så taber vi i den lange bane.. Både i kampene, i truppen, i akademiet og på transfermarkedet..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
31. okt 2018, 22:11
Jeg tror også, at vi kommer til at prioritere kampen højere end FCK. Vi har lige haft 9 dages kamppause, så bør vi kunne spille 2 kampe på 3 dage, for så at rotere det nødvendige på søndag. EfB-kampen er mere oplagt til rotation i vores program end FCK-kampen. I deres program er kampen mod os til gengæld den mest oplagte til rotation.
Her er jeg ret uenig. Vi skal møde et Esbjerg hold som er sprængfyldt med selvtillid og ligger nummer 3 i ligaen - og de har hjemmebane. Vores første prioritering er ligaen og i denne kamp bør vi stille op i bedste udgave, måske med en enkelt udskiftning. Selvom vi bestemt er favoritter - Esbjerg er bare et farligt hold lige nu

Pokalkampen er mere oplagt at skifte ud i uagtet at det er FCK vi spiller mod - de roterer sikkert også og vi spiller hjemme. Jeg tænker dog heller ikke at der skal roteres "the Thorup way" med det meste af holdet, men en 3-4 pladser kan jeg sagtens se for mig, hvoraf målmandsposten er den ene.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Uldkraemmeren
Indlæg: 267
Tilmeldt: 19. mar 2014, 20:22

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg tænker umiddelbart at det er all in på den pokalturnering. Det er en skamplet for klubben at den aldrig er vundet, og chancen for succes her er markant større end en muligheden for at vinde mesterskabet. Især fordi FCM har fået FCK på hjemmebane på det allerbedste tidspunkt muligt, hvor holdet har mest momentum og FCK har et tættere kampprogram. Det vil være helt sort ikke at stille med stærkeste start 11, så kan man rotere lidt i nogle af de kommende to runder.

Samme start 11, (måske med Mikkel Andersen på kassen, han vil kunne håndtere det) og måske med George fra start i stedet for Wikheim, hvis der skal mere fysisk styrke til.

Så kan man starte med Evander/George/Nicolaisen inde mød EFB som vil være et hold som formentlig vil forsøge at overgive initiativet til FCM.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
1. nov 2018, 08:57
THenry skrev:
31. okt 2018, 21:39

[Redigeret ud]

Vi skal på ingen måde klage over, at vores kampprogram er tætpakket (selvom vi mødte BIF i mandags) og på den baggrund bevidst spare profiler til denne kamp, og i givet fald håber jeg kun vi ser meget få ændringer fra den start 11, der har kværnet løs i de sidste kampe.
Jeg klagede ikke over kampprogrammet. Jeg talte heller ikke for at spare profiler. - Jeg skrev netop, at vi formentlig ser samme 11'er.

Jeg lagde op til en diskussion om, hvorvidt vi ville se en slidt JP i en kamp som mod fck. Altså en specifik diskussion vedr. ham.
Jeg må bare sige, at jeg er fuldstændig af samme holdning som Saemala dvs., hvis Polle ikke kan holde til at spille 2 kampe indenfor få dage på et tidspunkt af sæsonen, hvor kampprogrammet ikke er tætpakket, så burde han snart smide støvlerne på hylden.

Selvfølgelig kan han holde til at spille mandag og igen en torsdag i samme uge, når det alligevel er ved at være længe siden, at vi har haft 3 kampe i samme uge. Det har han gjort så mange gange før uden tegn på slitage.

Lad os nu bare gå all-in på at hamre FCK ud af pokalen, og så må vi se, hvad vi har at gøre med på søndag mod Esbjerg. FCK er en langt svære opgave (den absolut sværrest modstander vi kunne have trukket) end en oprykker, der har et langt dårligere spillermateriale end både FCK og os selv.

Jeg er rimelig sikker på, at EFB ville være lykkelige, hvis de f.eks. kunne spille med en Onyeka på midtbanen hver weekend. De er jo også super glade for Halsti, som spiller godt for dem, men jeg kan vist hurtigt grave de første 50 indlæg op herinde, hvor folk ønsker ham hen hvor peberet gror, fordi han ikke er god nok til vores førstehold. For mig at se er der klasseforskel på den trup, som vi har, og den EFB råder over, og derfor kan vi også sagtens slå Esbjerg uden f.eks. Polle på søndag, mens jeg vil være langt mere bekymret for, om vi kan slå FCK i aften uden Polle.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Benzo »

Det er lidt spøjst at FCK endnu ikke, her 2½ time før kampstart, har meldt ud hvilken trup de tager med til Herning. Er der ikke regler for den slags?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Vijen »

Benzo skrev:
1. nov 2018, 16:03
Det er lidt spøjst at FCK endnu ikke, her 2½ time før kampstart, har meldt ud hvilken trup de tager med til Herning. Er der ikke regler for den slags?
En FCK sejr giver 3,5 til 4 igen. Så der er nok nogen der ved at FCK ikke kommer i stærkeste opstilling. Det er jo en 50/50 kamp og det afspejles ikke i Oddset.

Besvar