Kenneth Andersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af mousebreaker »

Personligt havde jeg troet at Priske ville være valget, men er egentlig ligeglad med hvem der fik tjansen ifht superligaen, da fundamentet i klubben er bund solidt. Det er i Europa at det virkelige slag udkæmpes og det næste skridt i klubbens udvikling skal tages. Derfor er det primært dér KA vil blive vurderet i min bog. Det lyder måske hårdt, men det er faktisk en stor ros til klubben at det er kommet dertil - og det falder afgjort i tråd med klubbens egne målsætninger.

Ryger vi ud af Europa før gruppespil efter endnu en blodfattig indsats, så har han ikke bragt os videre. Indsatsen er et parameter for mig her, da det er yderst tætte kampe hvor man nemt kan være underdogs.
Hjemlige trofæer tæller naturligvis også - sølv og bronze gør ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af 974 »

Tænker at det med Europa er lidt mere langsigtet end vi måske lige håber og tror på

FCK er naturligvis blevet rigtigt stærke europæisk set, men de har også været med mange år baseret på i endnu længere tid at have været toppen af dansk fodbold

På mange måder virker det jo lidt til at de næsten satser mere på Europa end Superligaen, og det kan der jo være mange grunde til, og det er vel også derfor vi gerne vil den vej langsigtet
Vores trup er i hvert fald blevet meget stærkere de seneste par år :-)

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af henker »

Hvordan ser hans statistik siden han bliver cheftræner hos fcm... Jeg kan godt lide KA end Thorup..
For han bruger ikke så meget på langebold..


Hvor mange har han vundet, uafgjort og nederlag?

Nysgerrig.. 😊

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af Benzo »

Spillet 9, 8 i ligaen og 1 i pokalen.
Vundet 6, 1 uafgjort og 1 nederlag i ligaen. 1 sejr i pokalen.
Så samlet set 7-1-1.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af henker »

Lækkert.. Håber sandelig at han vil få en lange succes periode her i FCM

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af henker »

Benzo skrev:
8. feb 2019, 17:13
Spillet 9, 8 i ligaen og 1 i pokalen.
Vundet 6, 1 uafgjort og 1 nederlag i ligaen. 1 sejr i pokalen.
Så samlet set 7-1-1.
Tak

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af henker »

https://www.tvmidtvest.dk/amp/1209341

Hvilket spilstil skulle vi have haft med KA?

Jeg er vis bestemt IKKE fan af langebold!!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
9. feb 2019, 11:19
https://www.tvmidtvest.dk/amp/1209341

Hvilket spilstil skulle vi have haft med KA?

Jeg er vis bestemt IKKE fan af langebold!!
Super interview - tak for linket. Mads Davidsen slår hovedet lige på sømmet, lige ned i min boldgade. Lyder til at han ved hvad han taler om. Vildt hentehår manden har iøvrigt :D
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
9. feb 2019, 12:36
henker skrev:
9. feb 2019, 11:19
https://www.tvmidtvest.dk/amp/1209341

Hvilket spilstil skulle vi have haft med KA?

Jeg er vis bestemt IKKE fan af langebold!!
Super interview - tak for linket. Mads Davidsen slår hovedet lige på sømmet, lige ned i min boldgade. Lyder til at han ved hvad han taler om. Vildt hentehår manden har iøvrigt :D
Jep. Det er en meget interessant podcast, da vi er en meget data-dreven klub.

Jeg synes, at det særligt er meget spændende det Mads Davidsen siger om spilintelligens og relationelle færdigheder kontra individuelle færdigheder ift. til skabelse af mere sammenlignelig struktur i det åbne spil, således man bedre kan bruge data.

Vores offensive spil har i mange år været præget af spillere med individuel kvalitet i form af typisk fart og fysik, der kan skabe mål og assists baseret på egne individuelle kvaliteter. Særligt vores mange offensive spillere med afrikanske rødder har kunne dette, men de afrikanske spillere besidder ofte ikke særlig god spilintelligens og relationelle færdigheder.

I den forbindelse bed jeg mærke i, at Ankersen i Sort Snak i sin beskrivelse af Brumado siger, at han har gode relationelle færdigheder i sit spil. Han siger også om Kurzawa noget i retningen, at han ser spillet godt. Derudover er Evander utvivlsomt en spiller, der har stor spilforståelse, overblik og en god "fodboldhjerne".

Jeg synes det bliver spændende at følge, om vi i højere grad fremadrettet begynder at hente spillere med større spilintelligens og relationelle evner end tidligere, og om vi i givet fald vil se et FCM med mere struktur i spillet, og hvor spillerne kommer til at få bedre forudsætninger for at finde den frie mand (Jf. Davidsens NFL reference), og derigennem kan løfte vores spil yderligere igennem mere faste skabeloner i det åbne spil, hvor 75% af alle mål åbenbart bliver scoret. Det er i hvert fald noget, som jeg vil forsøge at holde øje med fremadrettet.

Det er velkendt (Ted Knutson har også tidligere beskrevet dette) som Davidsen også siger, at vi har opnået en konkurrencefordel på dødbolde bl.a. via brug af data, screeninger, en flødefod af en server og masser af træning i dødbolde m.v. Næste skridt må være at blive endnu farligere i åbent spil, og jeg er sikker på, at klubben arbejder hårdt på dette (og vi har har også flyttet os bare i løbet af efteråret sammenlignet med sidste forår) via bl.a. anvendelse af data. Et godt udtryk for denne udvikling er også, at vi får afslutninger fra bedre skudpositioner (og højere xG pr. skud end vi tidligere har gjort). Det er helt sikkert noget, der er blevet arbejdet hårdt på (både på træningsbanen og hos Smart Odds), og det er næppe en tilfældig udvikling. Lad os håbe, at vi kan lægge et nyt lag på i det åbne spil i fremtiden.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af Stoffer »

henker skrev:
9. feb 2019, 11:19
https://www.tvmidtvest.dk/amp/1209341

Hvilket spilstil skulle vi have haft med KA?

Jeg er vis bestemt IKKE fan af langebold!!
Jeg glæder mig til at høre det. Jeg har kun læst teksten, men jeg er enig i hvert eneste ord. Mads Davidsen er ikke nogen hr.-hvem-som-helst.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af Densestar7430 »

Virkeligt et spændende interview/podcast! Det må da lige være vand på Benham og Ankersens mølle?

Kunne være fedt at gå all in teknologien og få en kapacitet som Mads Davidsen ind som teknisk direktør og give ham et mother f... budget til at føre det ud i livet.


bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af bifr05t »

Er der opstået en reel "beef" mellem KA og JP? Jeg stødte over denne artikel: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... at-spille/ og jeg kan ikke rigtig afgøre der blot er tale om en storm i et glas vand?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af Stoffer »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 00:58
Er der opstået en reel "beef" mellem KA og JP? Jeg stødte over denne artikel: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... at-spille/ og jeg kan ikke rigtig afgøre der blot er tale om en storm i et glas vand?
Et eller andet er der galt. Ellers ville JP vel ikke komme sådan nogle udtalelser.

Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke har håndteret det bedre. Er KA og trænerteamet konfliktsky, eller hvorfor har de ikke haft fat i JP? - Selv hvis man har haft snakken, og KA og JP simpelthen bare er lodret uenige om, hvorvidt JP bør spille, så bør de kunne blive enige om, at det ikke behøver blive diskuteret via medierne.

Det skal dog siges, at det også kan være, at KA har gjort alt efter bogen, og at JP simpelthen bare er så vred eller vil-starte-ellers-skrider-jeg, at man ikke kan styre ham. Men ligner det ham ikke dårligt?

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Kenneth Andersen

Indlæg af Sniper »

Må sige jeg nærmest er chokeret over JPs udtalelser. Havde ikke forventet han ville stille sig op og beklage sig sådan. Han er én af de vigtigste spillere i klubbens historie og fortjener legende status mere end nogen. Men han skal altså kigge lidt indad.

Han stod selv ved sæsonafslutning sidste sæson og sagde han nok skulle trappes ned efterhånden, fordi alderen begyndte at kunne mærkes. Så virker det underligt at udtale sig sådan efter 2 kampe i sæsonen. Ved ikke om han selv er tilfreds med det han har leveret det sidste halve år, hvor det nærmest kun er pokalfinalen han viser sit niveau, jeg kan godt forstå man vil prøve noget nyt.

Med hans status i klubben og erfaring ville han kunne give en masse videre til de unge. Han kan da se at vi råder over nogle spændende unge folk som er fremtidens folk og skal føres rigtigt frem. Synes bare disse udtalelser vidner om at han går og surmuler, det har vi bestemt ikke brug for i truppen.
Ingen tvivl om at trænerteamet og JP skal have forventnings afstemt hinanden ASAP. Der skal IKKE gå Van der Vaart i den..

Besvar