FCM-dynastiet: 2018-2028

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Ravnen »

Enig, FCK har fået talt sig selv højere op end resultaterne berettiger til.

Sådan som vi udvikler os i ligaen og som hold/klub, så tror jeg bare det er et spørgsmål om tid, før vi er faste deltagere i gruppespil.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Stoffer »

Jeg fatter ikke jeres holdning.

Man skal være aldeles historieløs (eller bare kortsigtet), hvis man ikke anerkender at FCK de sidste 20 år og fortsat, jf. deres gruppespil i år, er det danske fodbold flagskib. Andet ville også være mærkeligt, de er på et andet økonomisk plan. Over tid er økonomi en rigtig god markør (nok nærmest den bedste) for succes, og fck er altså bare (med en ret stor margen) størst. - Få år med succes på transfers og to mesterskaber piller ikke ved det, og vi har meget, meget langt igen, før jeg tror på, at vi er faste deltagere i gruppespil eller konsekvent presser fck år efter år i en 10 - 20 års periode.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
14. dec 2018, 09:50
Jeg fatter ikke jeres holdning.

Man skal være aldeles historieløs (eller bare kortsigtet), hvis man ikke anerkender at FCK de sidste 20 år og fortsat, jf. deres gruppespil i år, er det danske fodbold flagskib. Andet ville også være mærkeligt, de er på et andet økonomisk plan. Over tid er økonomi en rigtig god markør (nok nærmest den bedste) for succes, og fck er altså bare (med en ret stor margen) størst. - Få år med succes på transfers og to mesterskaber piller ikke ved det, og vi har meget, meget langt igen, før jeg tror på, at vi er faste deltagere i gruppespil eller konsekvent presser fck år efter år i en 10 - 20 års periode.
Er helt enig i dine betragtninger. Vi er som klub inde i en positiv udvikling, men førend vi begynder at give verbalt modspil til DKs europæiske flagskib, så lad os lige selv få røv i bukserne.

Det næste skridt er altså europæisk succes for os, hvis vi mener noget med alt det vi render og siger. Misforstå mig ikke. Jeg vil hellere melde ambitiøst ud og fejle end at fedtspille og fejle. MEN vi har ikke ret mange flere chancer i europa førend misforholdet mellem virkeligheden og ambitionen bliver komisk.

/Cortez

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

I en hver "fjendtlig" overtagelse må det formodes at retorikken skal vendes lidt :-)
Hvilket betyder at det er passende at gøre opmærksom på, at det der har været ikke nødvendigvis er sådan det bliver i fremtiden...

Hvis vi skal lykkes med den her "dynasti-tankegang", så skal vi altså kunne overtage tronen retorisk også

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Cortez »

974 skrev:
14. dec 2018, 10:51
I en hver "fjendtlig" overtagelse må det formodes at retorikken skal vendes lidt :-)
Hvilket betyder at det er passende at gøre opmærksom på, at det der har været ikke nødvendigvis er sådan det bliver i fremtiden...

Hvis vi skal lykkes med den her "dynasti-tankegang", så skal vi altså kunne overtage tronen retorisk også
Jo, det forstår jeg som sådan godt, men “tomme tønder, buldrer mest”-mærkatet er også kontraproduktivt.

/Cortez

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af DenStolteJyde »

974 skrev:
13. dec 2018, 23:34
FCK Danmarks fodboldflagskib - min bare r..

Nu må det sgu snart til at være slut med den leflen for FCK!

Synes at at de har lavet en yderst middelmådig præstation i Europa-gruppespillet, og så se studiefolkene stå og lade sig "forføre" af en Ståle, der nærmest grinende kan fortælle at det var stort set som han havde forventet

Nej; lad os tage over de næste år - er sikker på at vi nok skal få brudt den kode til næste år i Europa også :fcm: :fcm:
Det klinger altid noget hult når fcm'ere kritiserer fcks formåen i Europa, det er muligt at de kunne have gjort det bedre, men de har altså allerede præsteret væsentlig bedre end os.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af mousebreaker »

Ja vores præstation i Europa i år hvor vi formåede at slå The New Saints berettiger os fuldt ud til at tale ned om FCKs præstation da de kun kom i gruppespil ved først at besejre CSKA Sofia og dernæst Atalanta. Makes sense
Nogle gange er ydmyghed vejen frem. FCK er stadig lysår foran os, men vi nærmer os. Stadig lang vej og spørgsmålet er om vi evner at komme foran. Det er op til os selv at bevise og vi kunne passende lukke kæften og lade fødderne tale i august. Så er vi da kommet er lille stykke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

DenStolteJyde skrev:
14. dec 2018, 14:55
974 skrev:
13. dec 2018, 23:34
FCK Danmarks fodboldflagskib - min bare r..

Nu må det sgu snart til at være slut med den leflen for FCK!

Synes at at de har lavet en yderst middelmådig præstation i Europa-gruppespillet, og så se studiefolkene stå og lade sig "forføre" af en Ståle, der nærmest grinende kan fortælle at det var stort set som han havde forventet

Nej; lad os tage over de næste år - er sikker på at vi nok skal få brudt den kode til næste år i Europa også :fcm: :fcm:
Det klinger altid noget hult når fcm'ere kritiserer fcks formåen i Europa, det er muligt at de kunne have gjort det bedre, men de har altså allerede præsteret væsentlig bedre end os.
hihi ja sikkert, men nu er vi jo nogle der bor herovre ved København, og vi bliver altså nogle gange nødt til at give vores FCK-venner lidt modspil for ellers bliver de ulidelige at høre på :x :P

Og jeg mener virkeligt at FCK har underpræsteret vildt i dette gruppespil, og når de så praler så meget af deres præstationer, så synes jeg også at de skal kigge tilbage på 8 større afgørende kampe, hvor de har scoret sølle 4 mål

Når det så ikke helt er det samme at "hade" Viborg, Esbjerg mv., så må det jo for os gå udover FCK og BIF
Så meget af det skal jo nok også ses i den kontekst

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af bifr05t »

Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af PH1978 »

bifr05t skrev:Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.
Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..


Sent from my iPhone using Tapatalk

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:
14. dec 2018, 23:35
bifr05t skrev:Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.
Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..

Sent from my iPhone using Tapatalk
JA og?
Vi er vel også stadig kun på højst 33% af det niveau FCK trods alt har opnået
Men vi haler ind, og det er vel det der det vigtigste :P :idea:

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af bifr05t »

PH1978 skrev:
14. dec 2018, 23:35
bifr05t skrev:Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.
Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siden vores europæiske eventyr i 15/16 sæson, så har FCK leveret følgende:
Champions League i 16/17 gruppespil, hvor de endte på en tredje plads, og spillede sig 16 delsfinalen i Europa League, hvor de blev slået ud af Ajax.
Europa League i 17/18 gruppespil, hvor de vandt puljen, 32-del finalen, hvor de blev slået ud af Atlético Madrid.
Europa League i 18/19 gruppespil, hvor de som bekendt endte ud som nummer chok.
Det er vel at mærke, 3 gruppespil på 3 år, hvor de har bidraget med koefficientpoint til ligaen som helhed.

Edit: Jeg har tilføjet ordet gruppespil.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af bifr05t »

PH1978 skrev:
14. dec 2018, 23:35
bifr05t skrev:Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.
Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Undskyld, jeg beklager. Jeg misforstod konteksten i dit indlæg, du har selvfølgelig ret i, at de nåede gruppespillet, hvorimod vi kun nåede til playoffen. Jeg føler dog at vi godt kan drille dem en smule med dette års præstation, når de praler med at være så overlegne som har været tilfældet på diverse fodbold fora rundt omkring på nettet. Det skal selvfølgelig være med et glimt i øjet, da vi ikke ligefrem selv har præsteret i en årrække :)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
15. dec 2018, 01:39
PH1978 skrev:
14. dec 2018, 23:35
bifr05t skrev:Jeg melder mig også enig i at vi godt kan drille FCK-fanese en smule med den tamme præstation de leverede i gruppespillet. Dog skal debatten være sober, da FCK siden 2006 har styret showet når det kommer til europæiske præstationer (hvis man ser bort fra vores 2015 kampagne). Jeg synes samtidig at FCK har en pointe, når de kritiserer andre danske topklubber for at præstere for ringe i Europa. Europæisk gruppespil skal anses for at være en præstation, der ikke blot er godt for det implicerede hold, men for ligaen som en helhed. "Når det regner på præsten, drypper det på degnen.", som man plejer at sige.
Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..

Sent from my iPhone using Tapatalk
JA og?
Vi er vel også stadig kun på højst 33% af det niveau FCK trods alt har opnået
Men vi haler ind, og det er vel det der det vigtigste :P :idea:
33%?!? - Måske 2% og det er med god vilje.

Selv hvis vi beholder fcm briller på og mellemgammel historien fra da fcm var ung og slet ikke medtager Ikast og Herning, så har FCK - hvor KB havde endnu flere før (15!) - 9 mesterskaber siden 2003. Et større antal pokaltitler og meget, meget stor succes i europa, hvor de stort set årligt kommer i gruppespil og ofte videre, og de er en smule skuffet over, når de ikke kommer i CL.

Prøv og hør, hvor du bor er underordnet, og du må gerne drille fck med konkrete begivenheder, men det fremstår historieløst og uden sans for porportioner, at du ikke bare kan anerkende, at vi er milevidt efter fck.

I senere år har vi ikke halet ind, jo måske på Aab, OB og Vejle og i mindre omfang Esbjerg og AGF, hvor vi begynder at have lidt historie at tale med om, men vi er fortsat et bag disse også - vi har sgu ikke engang en pokaltitel. Det er uden mening at tale om, at vi har halet ind på fck med de småting, som fcm har udrettet til sammenligning (selv hvis man kun gør det op i nyere tid fx seneste 10 år, se. bifrosts gennemgang).

Hvis man ikke anerkender, hvor man står og hvilke kræfter man kæmper imod, så bliver man i al fald aldrig et dynasti. Med økonomi, geografisk placering osv. in mente, så er jeg ovenud tilfreds, hvis fcm i min levetid får en stjerne over logoet, og et hold der semi jævnligt spiller europæisk også. En pokal titel eller to vil heller ikke være dum.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
17. dec 2018, 09:07
974 skrev:
15. dec 2018, 01:39
PH1978 skrev:
14. dec 2018, 23:35


Men de var dog i gruppespillet, hvor vi kun var i playoff. Det gør det sgu lidt svært, at drille..

Sent from my iPhone using Tapatalk
JA og?
Vi er vel også stadig kun på højst 33% af det niveau FCK trods alt har opnået
Men vi haler ind, og det er vel det der det vigtigste :P :idea:
33%?!? - Måske 2% og det er med god vilje.

Selv hvis vi beholder fcm briller på og mellemgammel historien fra da fcm var ung og slet ikke medtager Ikast og Herning, så har FCK - hvor KB havde endnu flere før (15!) - 9 mesterskaber siden 2003. Et større antal pokaltitler og meget, meget stor succes i europa, hvor de stort set årligt kommer i gruppespil og ofte videre, og de er en smule skuffet over, når de ikke kommer i CL.

Prøv og hør, hvor du bor er underordnet, og du må gerne drille fck med konkrete begivenheder, men det fremstår historieløst og uden sans for porportioner, at du ikke bare kan anerkende, at vi er milevidt efter fck.

I senere år har vi ikke halet ind, jo måske på Aab, OB og Vejle og i mindre omfang Esbjerg og AGF, hvor vi begynder at have lidt historie at tale med om, men vi er fortsat et bag disse også - vi har sgu ikke engang en pokaltitel. Det er uden mening at tale om, at vi har halet ind på fck med de småting, som fcm har udrettet til sammenligning (selv hvis man kun gør det op i nyere tid fx seneste 10 år, se. bifrosts gennemgang).

Hvis man ikke anerkender, hvor man står og hvilke kræfter man kæmper imod, så bliver man i al fald aldrig et dynasti. Med økonomi, geografisk placering osv. in mente, så er jeg ovenud tilfreds, hvis fcm i min levetid får en stjerne over logoet, og et hold der semi jævnligt spiller europæisk også. En pokal titel eller to vil heller ikke være dum.
Med forbehold for fejl, da det gik ret hurtigt, og uden at have dobbeltjekket det, så har vi faktisk tjent ca 25% kofficientpoints af hvad FCK har. Mesterskaber, 18%. Pokaltitler 0% (16% Når vi vinder i år ;))
Så selvom man ikke kun kan sætte det sådan op, så er det på ingen måde kun 2%, og heller ikke tæt på de 33%, nu når i bare slynger tal ud i det blå.
Høvdingen af Herning

Besvar