Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Peter »

Priske vil jo uanset hvad have et fantastisk navn her i klubben - Når at Kenneth engang skal skiftes som træner så står Priske på den liste som vi kommer til at vælge vores træner ud fra, så jeg kan såmen sagtens se ham få et job som cheftræner her selvom han kommer ud og får lidt "praktisk erfaring" som øverste chef først i en anden klub :)

Priske har været fantastisk for os i begge hans perioder i klubben og glæder mig over at vi stadigt har ham! Jeg er uden at have noget at have det i helt sikker på at han bliver resten af den her sæson - Derefter så håber jeg egentligt lidt at hvis at chancen byder sig for ham i AaB eller at han i løbet af næste sæson får et tilbud om at være cheftræner i en anden superliga klub giver ham chancen for at forfølge den drøm - Det er jeg nu også sikker på at vi nok skal gøre 8-)

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pri ... assistent/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Peter skrev:
6. mar 2019, 19:38
Priske vil jo uanset hvad have et fantastisk navn her i klubben - Når at Kenneth engang skal skiftes som træner så står Priske på den liste som vi kommer til at vælge vores træner ud fra, så jeg kan såmen sagtens se ham få et job som cheftræner her selvom han kommer ud og får lidt "praktisk erfaring" som øverste chef først i en anden klub :)

Priske har været fantastisk for os i begge hans perioder i klubben og glæder mig over at vi stadigt har ham! Jeg er uden at have noget at have det i helt sikker på at han bliver resten af den her sæson - Derefter så håber jeg egentligt lidt at hvis at chancen byder sig for ham i AaB eller at han i løbet af næste sæson får et tilbud om at være cheftræner i en anden superliga klub giver ham chancen for at forfølge den drøm - Det er jeg nu også sikker på at vi nok skal gøre 8-)

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pri ... assistent/
Må bare indrømme at jeg ser ham som værende et stort aktiv. Og vil være ked af at se ham gå.
Håber og tror FCM også vil gå langt for at holde ham i folden.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Vijen »

Hvem håber I kommer med i top 6?

Jeg håber på:
Brøndby - Københavner derbyet har aldrig et forudsigeligt udfald. Dog også en svær modstander for os.
FCN - FCK har det svært på plastikken
Randers - Vi får statistisk set mange point imod dem, men realistisk set tager OB nok den her plads.
Esbjerg - En god away tur, men både FCK og FCM vil forvente 6 point her.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Vijen skrev:
8. mar 2019, 15:57
Hvem håber I kommer med i top 6?

Jeg håber på:
Brøndby - Københavner derbyet har aldrig et forudsigeligt udfald. Dog også en svær modstander for os.
FCN - FCK har det svært på plastikken
Randers - Vi får statistisk set mange point imod dem, men realistisk set tager OB nok den her plads.
Esbjerg - En god away tur, men både FCK og FCM vil forvente 6 point her.
Meget enig. Jeg vil bare skifte Brøndby ud med Horsens.
Pointen med Brøndby er sådan set god nok, synes bare det kunne være uendelig morsom med den fiasko det ville være for Brøndby, ikke at komme i top 6. Både med deres nye ambitiøse strategi, Zorninger historien og endnu en Horsens historie.
Vil også være et dilemma for TV, om det stadig skulle være 1. prioritet. Bliver det nok, men ikke desto mindre kan det være med til at sætte en bevægelse i gang, at Brøndby kommercielt ikke fortsætter med at være helt så dominerende, som de er.

Og Horsens har vidst at de kan tage point for de store hold, men at vi traditionelt har været gode mod dem.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
8. mar 2019, 15:57
Hvem håber I kommer med i top 6?

Jeg håber på:
Brøndby - Københavner derbyet har aldrig et forudsigeligt udfald. Dog også en svær modstander for os.
FCN - FCK har det svært på plastikken
Randers - Vi får statistisk set mange point imod dem, men realistisk set tager OB nok den her plads.
Esbjerg - En god away tur, men både FCK og FCM vil forvente 6 point her.
Brøndby, OB, Aab, FCN



OB fortjener at komme med og på trods af 6-1 snitteren så ser jeg større muligheder for at FCK taber point mod dem end mod Randers.
FCK skal tabe point udenom de indbyrdes kampe mod os hvis vi skal stå med guldet og de taber ikke point mod Esbjerg. Så derfor Aab fordi FCK traditionelt har det svært i Aalborg (hvis jeg husker rigtigt), så selvom jeg ikke har det bedste forhold til Cricketklubben må de gerne komme med på det grundlag.
Brøndby SKAL med fordi jeg tænker de vil være det tredjebedste kort i Europa og det er simpelthen nødvendigt at maksimere vores chancer for at score point til de Europæiske ranglister.
Hvis FCN skal med så skal de slå FCK, da jeg ikke tror på dem ideres udekamp mod Vendsyssel i runde 26. Banen og vejrforhold vil med stor sandsynlighed gøre det pokkers svært for FCN at finde deres spil. Selvom jeg ikke tror på at FCK sætter point til FCN på trods af deres historik i Farum, så ville det være fandens lækkert at se ynglingene baske FCK, gerne med et par mål. Kommer FCN med bliver det via et nederlag til FCK, fingers crossed

AGF har vi det noget sværere med end FCK ser ud til at have, så selvom jeg bor i Aarhus og gerne ser det gå godt for AGF, så vejer FCMs mesterskabschancer mere i vægtskålen. Horsens tror jeg ikke på de skal have to sejre i min bog pga deres målscore og det sker ikke.
Randers vinder både FCK og FCM tilsyneladende ubesværet over. Så de er et no-go. Det er os der er bagud så vi skal have udsving. Var vi foran FCK med 3 point så skulle vi have Randers, Esbjerg og Horsens med.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af oros »

Den fedeste slutrunde indeholder: Brøndby, FCN, AGF og EfB.
BIF pga muligheden for, de slår FCK, FCN af samme grund. AGF fordi jeg gerne ser Århus på fodboldkortet og EfB bare fordi, de så gerne vil have lov at hade os.
Det er sandsynligvis ikke den letteste mulighed. Men hvis vi vil være mestre skal vi kunne slå alle..

Men lad endelig åb synke ned i glemsel..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Synes Brøndby argumentet med UEFA koefficient point, var god. Skulle jeg nok lige tænke over i forhold til mit eget bias imod Brøndby, og den humor det kunne tilvejebringe.

I det lange løb, kan det godt være det er det rigtige, men på kort sigt. Tja..
Altså Brøndby er jo selvfølgelig top 3 i potentiale i landet. Men AGF er i top 4 af potentiale, men er langt fra at være det 4. bedste hold,
og på samme måde mener jeg ikke Brøndby er det 3. bedste hold PT. Giv da gerne FCK en ekstra tur over storebæltsbroen, og os, en nu tur mindre.

De 4 stærkeste hold lige nu, er vel udover os og FCK, OB og EfB. Evt. med Nordsjælland som dark horse.
Der kan selvfølge være noget over tid, i forhold til klubbernes koeffecient point, at det ville være en hjælp hvis Brøndby kom lidt op af.
Men sålænge de hele tiden skifter mening hvorvidt de gider at følge strategi 6.4 og ikke præstere bedre, kan det være godt det samme.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Ravnen »

Det vil være virkelig underholdende hvis Brøndby misser top6, nu de endda har fyret Zorninger. Men ellers er jeg fuldstændig græsk-katolsk hvem det bliver. De hold vi kan slå os på, er de samme som FCK har problemer med, som fx. FCN.

Men det er en rigtig fed sæson vi har gang i, stor spænding om top6 og ligeledes om mesterskabet. Det er godt for Superligaen og dansk fodbold!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Acebone »

Jeg håber egentlig bare på flest mulige jyske klubber. Kortere udebaneture for os, længere for FCK.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Danand123 »

Hva’ så Ståle... nu har FCK scoret tre mål efter dødbolde de seneste to kampe.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Vijen »

Vanvittig sidste runde vi kan få, hvis AaB og AGF vinde.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Vijen »

Loool Brøndbys målmand

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mnm123 »

Håber bare Fcn kommer i top 6, de er om nogen garant for underholdende fodbold
med nogle super spændende unge spillere, og Danmarks dygtigste træner.

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mmgala »

Dejligt at vi ikke er de eneste, der kan komme under pres fra FCN

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Danand123 »

Tror også det er en fordel for os i forhold til FCk at få FCN med i top seks. Tror vi lærte meget af de tre mål, der blev scoret mod os. Ja reelt efter tre dumme fejl af os selv. Og de havde vel ikke ret meget mere at true med...

Besvar