Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Superligaen 18/19

Indlæg af Acebone »

Så kom det nye kampprogram for Superligaen på gaden, dog uden tidspunkter:

http://www.superliga.dk/sites/default/f ... _18-19.pdf

Vi åbner grundspillet hjemme mod AGF og slutter det af hjemme mod SønderjyskE.

Ser ud til, at vores ene "derby" i runde 15 er mod Esbjerg. Klart federe end Helsingør. :) Det første er dog mod Horsens i runde 5. Hm? Lidt spøjs sammensætning med nogle af opgørene - bl.a. AaB mod FCN i begge derbyrunder. Nordjyderne må undre sig.
Senest rettet af Acebone 4. jun 2018, 14:07, rettet i alt 1 gang.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af SimonH »

Nu har jeg lige tjekket kampprogrammet for den kommende sæson.
Jeg synes godt at man kan sige, at vi har fået en favorabelt program med henblik på Europa kval

Det her er runderne før landskampspausen

• AGF (h)
• AaB (u)
• Esbjerg (h)
• Vejle (u)
• Horsens (h)
• OB (u)
• Randers (h)
• Brøndby (u) (denne kamp spilles dog i starten af september, dvs vores kval er overstået her)

Pause


Som jeg ser det er det svære modstandere i de to første runder, hvorefter at vi har to oprykkere, samt vores tre bitches i form af Horsens, OB og Randers. Vi har god mulighed for at spare spillere i de her runder. Hverken FCK, BIF eller FCN. Det er altså en overkommelig start, så vi burde have fuld fokus på europa

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
4. jun 2018, 14:07
Jeg skrev også denne i en anden tråd. Måske her er bedre
Ja, synes vi skal have en "ren" tråd for Superligaen som i den netop overståede sæson. :)

Den anden tråd virker mere som en generel preseason-tråd.

Ganske enig i, at startprogrammet ser fornuftig ud i forhold til kvalen. Dog kan udebaneturene til Aalborg og Odense godt blive et par steder, man snubler, hvis fokus ikke er 100% på ligaen.

Men spændende! Glæder mig rigtig meget til at komme i gang igen. Holdet ser super godt ud på papiret.

dejligeikast
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. sep 2015, 11:44
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af dejligeikast »

Flere ting der er værd at bemærke med det nye program.

Lidt som SimonH skriver, så tænker jeg at vi starter vi "blødt" ud (forstået på den måde at vi ikke rammer FCK eller Brøndby)i den periode hvor vi skal spille de første europa kval kampe. Dvs mulighed for at spare lidt spillere.

Alle indbyrdes opgør mellem FCM, Brøndby og FCK i grundspillet, ligger før juleferien. Efter nytår kommer vi kun til at møde dem i mesterskabsspillet. Måske fint, fordi vi mødte hinanden hele tiden i dette forår.

Og så har vi igen SønderjyskE i runde 26. Det er der nok mange der kan få en masse ud af:-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Efter Brøndbys nyindkøb til målmandsposten må vi være i risikozonen for at se det første superligahold i historien med en startopstilling uden en dansker på holdet. Kan huske da de for ikke så længe siden snakkede om “Masterclass” og klub DNA... det er vist ovre de tider
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
12. jun 2018, 18:18
Efter Brøndbys nyindkøb til målmandsposten må vi være i risikozonen for at se det første superligahold i historien med en startopstilling uden en dansker på holdet. Kan huske da de for ikke så længe siden snakkede om “Masterclass” og klub DNA... det er vist ovre de tider
Wir brauchen nur deutsches MASTERCLASS verstehen sie. :mrgreen:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Spændende sæson vi går ind i.
Ikke fordi der skal gå rent "betting-hjørne" i det, men interessant at kigge på odds, i forhold til hvem der egentlig er favoritter op imod den nye sæson.

FCK har hentet Dame N'Doye, som nok skal gøre FCK bliver udråbt som favoritter til at blive mestrer.

LIge nu er der odds på en vinder
https://ibb.co/gVN7uy
FCK 2.4
FCM 2.8
BIF 3.25
FCN 26

Vil gerne vide om disse odds er opdateret ti efter den transfer.
Vil bestemt ikke afskrive FCK, men tror de skal have lavet mindst en transfer mere til defensiven før at de er seriøse titel kandidater. Men det kan de også nå endnu. BIF mangler ligeledes en angriber efter de har solgt Pukki* og vi mangler en backup på venstre wingback.

*Dvs. BIF kan jo vælge at spille sæsonen igennem med Wilchek, Bruus Mikkel Uhre, Gustaf Nilsson og Mensah når han bliver klar igen. SÅ har de selvfølgelig angribere nok.



Slutte i top 6
https://ibb.co/bCgvgd
FCN 1.41
AaB 2.1
AGF 2.5
OB 2.5
RFC 3.0
SDR 3.0
HIK 4.5
ACH 5.0
EfB 6.0
Vejle 6.0
Vendsyssel 8.0

Er måske lidt overrasket overfor hvorfor AaB ligger så højt (dvs. lav i odds). Hvad har de der gør dem til favoritter? Sammentømret hold + Kusk?
Ikke fordi jeg tror på AGF, men synes man nemmere kunne argumentere for dem med deres udvikling de sidste par kampe og en træner der stadig kommer med nye ideer. OB's trup ser godt nok ikke specielt spændende ud, men Michelsen som træner vil jeg ikke undervurdere dem.

Randers? Tja.. Thomasberg tilbage, men virker ikke vanvittigt set fra min stol.
Har personligt større tiltro til Hobro, Horsens eller måske en af oprykkerne Vejle eller Esbjerg kan ride på noget momentum.

Top 3
https://ibb.co/mdW8Zy

Nedrykning
https://ibb.co/jqWaEy
Selvfølgelig er oprykkerne de største favoritter til at rykke ned
VFF (nej ikke den VFF, den anden) 1.45
Vejle 2.2
EfB 2.4
HIK 3.8
ACH 3.8
RFC 8.0
SDR 8.5

Kunne være et frisk spil, odds 8, Randers som nedrykker. ;)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Hvad tror i?

De gamle storeklubber. AGF, AaB og OB. Tror i at vi skal forvente at se noget fra dem, denne sæson?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af SimonH »

Jeg tror på OB og GF, AaB tror jeg ikke en skud på

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af ihaki »

jeg tror mest på aab, i kamp om 4-5 mod fcn

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af henker »

Det kan jeg svarer på når transfer vinduet lukker. Så er det mere nemmere at vurdere hvilket klubben har forbedret sig og ikke...

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
2. jul 2018, 14:41
BIF mangler ligeledes en angriber efter de har solgt Pukki* og vi mangler en backup på venstre wingback.

*Dvs. BIF kan jo vælge at spille sæsonen igennem med Wilchek, Bruus Mikkel Uhre, Gustaf Nilsson og Mensah når han bliver klar igen. SÅ har de selvfølgelig angribere nok.
Brøndby har hentet Ante Erceg som er angriber, tror han går i start-11 istedet for Pukki.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af henker »

Benzo skrev:
2. jul 2018, 18:03
Steffen am skrev:
2. jul 2018, 14:41
BIF mangler ligeledes en angriber efter de har solgt Pukki* og vi mangler en backup på venstre wingback.

*Dvs. BIF kan jo vælge at spille sæsonen igennem med Wilchek, Bruus Mikkel Uhre, Gustaf Nilsson og Mensah når han bliver klar igen. SÅ har de selvfølgelig angribere nok.
Brøndby har hentet Ante Erceg som er angriber, tror han går i start-11 istedet for Pukki.
Pukki spiller nu for norwich. Ikke bif længere.. 😊

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Flemse »

henker skrev:
2. jul 2018, 23:20
Benzo skrev:
2. jul 2018, 18:03
Steffen am skrev:
2. jul 2018, 14:41
BIF mangler ligeledes en angriber efter de har solgt Pukki* og vi mangler en backup på venstre wingback.

*Dvs. BIF kan jo vælge at spille sæsonen igennem med Wilchek, Bruus Mikkel Uhre, Gustaf Nilsson og Mensah når han bliver klar igen. SÅ har de selvfølgelig angribere nok.
Brøndby har hentet Ante Erceg som er angriber, tror han går i start-11 istedet for Pukki.
Pukki spiller nu for norwich. Ikke bif længere.. <span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_32.png);background-position:59.9882491186839% 77.96709753231492%;background-size:5418.75% 5418.75%" data-codepoints="1f60a"></span></span>
Og netop derfor er de jo nødt til at indlemme en anden spiller i start-11'eren ;-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
2. jul 2018, 15:50
Hvad tror i?

De gamle storeklubber. AGF, AaB og OB. Tror i at vi skal forvente at se noget fra dem, denne sæson?
Jeg har et godt øje til David Nielsen. Hans projekter virker bare gode og solide. Dertil har AGF en økonomi, der altså giver dem visse muligheder, selvom det tit forspildes.

Af de du nævner ser jeg størst risiko for at OB skuffer med ny træner.

Besvar