Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fcm5600
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Fcm5600 »

Benzo skrev:
22. jul 2018, 23:37
Medmindre det er et AaB år, så har sæsonstarten kostet 6 points..
Sorry for the nightmares :cry:
Fcm har da fået et point 🤔

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Benzo »

Ok, så 5 da.. Det ekstra point er den følelsesmæssige skade som nederlaget forvoldte ;)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Interessant tråd fra danskfodbold om antal af udlændinge i ligaen, selvfølgelig ført af FCK og BIF
https://twitter.com/danskfodboldcom/sta ... 8650236928

EDIT:
Og kig på flest udlændinge i spil i en kamp.
https://twitter.com/danskfodboldcom/sta ... 5237732352
https://twitter.com/danskfodboldcom/sta ... 2925333504

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

FCK er kommet i gang igen må man sige. Fischer må gerne blive solgt i dette vindue.
Brøndby og i særdeleshed FCK har så uendelig meget mere kreativitet og kvalitet i offensiven end vi har pt. Håber vi kan finde den rette katalysator derude der kan puste nyt liv i vores offensiv
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
12. aug 2018, 17:53
FCK er kommet i gang igen må man sige. Fischer må gerne blive solgt i dette vindue.
Brøndby og i særdeleshed FCK har så uendelig meget mere kreativitet og kvalitet i offensiven end vi har pt. Håber vi kan finde den rette katalysator derude der kan puste nyt liv i vores offensiv
Jeg var lige på vej ind for at lave den samme kommentar. Der bliver spillet rigtig god fodbold i og omkring København, og ÅB laver resultater og ser ud til at have fundet en god spiller på leje. Det er sgu fedt med mange hold, der vil noget. Denne sæson ser ud til at blive en rigtig rigtig god test for os.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af THenry »

Jeg tvivler på, at AAB bliver en konkurrent til os i år. Jeg synes de i udpræget grad har forpagtet heldet indtil videre i de kampe, som jeg har set, og tror ikke det kan bære dem over en hel sæson. Han skal i hvert fald vise et vildt niveau ham den nye tysker, før jeg skal rykke dem højere op i min rangering.

AAB spiller lige så kønsløst som os selv, og har det umådelig svært i åbent spil og laver få mål. Det er fuldstændig sindsygt de vinder i dag efter at have været kørt rundt på røv og albuer i 1. halvleg, og vinder på et langskudsmål til allersidst. De spillede også dårligt i Haderslev, og selvom vi var pivringe i Aalborg, så burde de heller ikke have vundet den. Der bliver de reddet af et kæmpe drop, som vi ellers ikke ser fra Jesper Hansen og et klokkeklart frispark, der ikke bliver dømt på 2-1 målet.

Jeg så ikke deres kamp i Parken, men det lød som om de kunne have tabt 6-0 eller 7-0.

Jeg ser FCK som mesterskabsfavoritter i år. De har ganske enkelt den bedste trup, og derefter kommer Brøndby og os selv. Efter top 3 synes jeg der er et større gap ned til de næste hold i rækken som AGF, AAB osv.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Aab har måske fået 7 point forærende af variansen indtil videre - OB med modsat fortegn. Den måde det påvirker en trup på kan være afgørende for en hel sæson. Hvis Aab finder frem til noget der virker for dem så kan selvtillid bære dem langt. Jeg har dog ikke fantasi til at forestille mig at de kan vinde medaljer, medmindre vi falder fra hinanden. Cricketklubben kan med optimal sæson i min bog opnå en fjerdeplads
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Stoffer »

Bevares, det var bare en pointe om, at der har fået deres resultater, venner. Jeg håber - om nogen - at de falder ned igen. ;)

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Willigenburg »

http://www.superliga.dk/artikel/superli ... everandoer

Det her er lækkert! Mere dybdegående data! Det åbner også op for muligheden for flere fan-baseret data-analyser (ala Tap-in).

Jeg har længe selv godt kunne tænke mig OPTA data fra superligaen til et par analyse-redskaber jeg kunne lave, men har ikke kunne få fat på det grundet betalingsmuren ;) Det kunne være jeg skulle støve programmerne af igen

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Christian »

Tak til Vendsyssel. Imponerende at i får vendt den kamp, med det pres der var i første halvleg.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Diebesten »

Synes at FCK så meget skræmmende ud, da de præsenterede Bjelland..
Men efter nogle kampe er jeg helt overbevist om, at Scholz ikke kun bliver en bedre investering med vidersalgspotientiale, men også en større gevinst både på og udenfor banen.
Mange tak til Vendsyssel.. de skal ikke undervurderes til næste kamp..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Bjelland er indiskutabelt en bedre spiller og muligvis også en bedre leder en Scholz. Skal Scholz blive en større gevinst på banen kræver set at han er i stand til at spille mange flere kampe end Bjelland , som jo har en ugunstig skadeshistorik
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Benzo »

Bjelland har nogle klare mangler i sit spil han kan udfordres på, det har Scholz også. Bjelland er en bedre spiller i dag, men det er jeg ikke sikker på han er om 1 år.

I øvrigt et vanvittigt resultat i Hjørring, den havde jeg godt nok ikke set komme.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev:
30. sep 2018, 14:31
Bjelland er indiskutabelt en bedre spiller og muligvis også en bedre leder en Scholz. Skal Scholz blive en større gevinst på banen kræver set at han er i stand til at spille mange flere kampe end Bjelland , som jo har en ugunstig skadeshistorik
Styrkeforholdet mellem to spillere kan vel aldrig være indiskutabelt.
De kampe jeg har set med Bjelland i FCK i denne sæson, har han ikke været prangende og jeg vil helt sikkert ikke bytte for Scholtz.
Scholtz har til tider været usikker, men han bliver bedre og bedre og er efterhånden en væsentlig del af vores nyfundne udtryk, som jeg ser det.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af 974 »

Selv om de måske ikke kommer til at betyde SÅ meget i det lange løb, så er det nu også ganske fint at hold som Randers, Esbjerg og AGF ikke får fuldt udbytte i weekenden...
Så skabes der stille og roligt et større hul ned til dem :-)

Så ser vi jo naturligvis også gerne at AaB og BIF mister point idag ;-)

Besvar