Superligaen 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Steffen am »

Og Halsti som anfører i Esbjerg også.* :D

Ved godt at en ex-spiller selvfølgelig ikke er lige så relevant som en udlejet spiller,
men kan sku godt lide Halsti og vildt at vores reserve kan gå ind som anfører i andre liga klubber så hurtigt.


Og ja, enig i at det ser ud om der er et mønster i Reese og Skytte indkøbene.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Jesper BW1100 »

Brøndby har solgt Christian Nørgaard til Fiorentina for 26 millioner. Det svækker dem selvsagt, da han er en rigtig vigtig spiller for dem.
Kan godt være det er os der er forvænte i FCM mht priser, men burde de ikke kunne have fået lidt mere for ham?

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/c ... iorentina/

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

26 mio for en 24 årig spiller der er så god som ham. Det skal de have mere for. Undrer mig de ikke fik mere. Virkelig fedt de sælger ham. Så kom vi lidt tættere på en danskerfri startopstilling for Brøndby.....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Stoffer »

Ifht. pris:
Mads Davidsen, teknisk direktør i Shanghai SIPG, har skrevet på Twitter: "Read some criticism on the @BrondbyIF Christian Nørgaard-transfer fee being too low. Just to clear it out: The Danish market has the exact opposite issue if you ask the international football world = over-rating the players compared to the level they compete at (league standard)"

og på en kommentar om, at folk sammenligner med priserne fcm og fcn har fået, uddyber han: "Younger = you buy potential so not really league standard judgement. But 24 years = you buy performance only. From the standard of the league. Can’t compare these two aspects".

Ifht. Brøndby
Det er godt nok et markant salg, og på en midtbane som jeg opfatter som den bedste og bredeste i SL, så er lige 6'eren vel stedet for dem hvor der ikke findes en oplagt arvtager, der med sikkerhed kan levere på samme niveau.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
20. jul 2018, 07:58
Ifht. Brøndby
Det er godt nok et markant salg, og på en midtbane som jeg opfatter som den bedste og bredeste i SL, så er lige 6'eren vel stedet for dem hvor der ikke findes en oplagt arvtager, der med sikkerhed kan levere på samme niveau.
Vi kan håbe, at detvfår en betydning. Af de 3 formodede tophold er BIF dem der er kommet bedst fra land 8 forhold til resultat og spillemæssigt niveau. Faktisk ser detvud til at de bare fortsætter hvor de slap, hvilket i min bog er imponerende deres sæsonafslutning taget i betragtning :D .

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
20. jul 2018, 08:38
Stoffer skrev:
20. jul 2018, 07:58
Ifht. Brøndby
Det er godt nok et markant salg, og på en midtbane som jeg opfatter som den bedste og bredeste i SL, så er lige 6'eren vel stedet for dem hvor der ikke findes en oplagt arvtager, der med sikkerhed kan levere på samme niveau.
Vi kan håbe, at detvfår en betydning. Af de 3 formodede tophold er BIF dem der er kommet bedst fra land 8 forhold til resultat og spillemæssigt niveau. Faktisk ser detvud til at de bare fortsætter hvor de slap, hvilket i min bog er imponerende deres sæsonafslutning taget i betragtning :D .

/Cortez
Tja, jeg har det ambivalent med det. Første og fremmest skal fcm vinde, men det var da fedt sidste sæson, hvor begge hold spillede godt, og fcm alligevel trak sig bedst ud. Det kunne være fantastisk at spille lige op med med velspillende hold i både københavn og brøndby - deres evindelige undskyldninger når jyske hold klarer sig godt er trættende.

I forhold til at de fortsætter deres niveau, så fremstår det for mig sådan, at klubben har formået at vende det negative til momentum både ifht. spillere og fans, så der nu er en underforstået "vi blev snydt, det skal rettes op". Personligt har jeg Brøndby som favorit til mesterskabet på nuværende tidspunkt.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Komme bagud med 5 point mod Brøndby er skidt efter to runder (de skal lige vinde hjemme over Vejle men mon ikke de gør det), 7-8 point efter tre-fire runder fordi man ikke ramt formen fra start, ville til gengæld få alle alarmklokker til at ringe. Så er det sjove tæt på at være overstået før det er begyndt. Heldigvis er kampprogrammet yderst nådigt. Esbjerg, Vejle, Horsens, OB, Randers i de næste 5 kampe. Det giver os alle muligheder for at komme i gang. Derefter venter de første opgør mod Brøndby og FCK.
Jeg forventer 13 point i de 5 kampe - gerne fuldt hus naturligvis. Kommer vi halvskidt ud af de 5 kampe med eks 10 point, så risikerer vi at blive sat helt af inden der er spillet ti kampe. Så der er pres på Thorup lige nu. Han er tydeligvis ikke lykkedes med sit sommerprogram og det er svært at indhente nu hvor der ikke er tid til at træne. En heldig 1-1 ude mod Astana og et par grimme sejre mod oprykkere kan sætte os tilbage på sporet og så må spillerne for f..... da også have spillet nok til at de kan slå 3 afleveringer i træk på modstandernes halvdel, og betonfoden hos Polle må igen være blevet til flødefod
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, du har helt ret.

Et mesterskab kan ikke vindes i juli og august, men det kan i den grad tabes.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af 974 »

Synes også at det er yderst reelt at se på programplanlægningen

BIF får lov til at starte ude mod Randers som sidste år i grundspillets 26 kampe endte hele 40 point under Brøndby og jo længe var i direkte fare for at ryge ud
Dernæst får de oprykkerne fra Vejle på hjemmebane i 2. kamp

Vi møder AGF som i foråret vinder 7 af deres 10 kampe (+1 uafgjort) og vinder 7. pladsen

Derefter kommer vi op til AaB som jo har os som en af de største hademodstandere
AaB endte som bekendt som nr. 5 i grundspillet, hvorefter de i slutspillet principielt ikke havde noget at spille for

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
22. jul 2018, 10:34
Synes også at det er yderst reelt at se på programplanlægningen

BIF får lov til at starte ude mod Randers som sidste år i grundspillets 26 kampe endte hele 40 point under Brøndby og jo længe var i direkte fare for at ryge ud
Dernæst får de oprykkerne fra Vejle på hjemmebane i 2. kamp

Vi møder AGF som i foråret vinder 7 af deres 10 kampe (+1 uafgjort) og vinder 7. pladsen

Derefter kommer vi op til AaB som jo har os som en af de største hademodstandere
AaB endte som bekendt som nr. 5 i grundspillet, hvorefter de i slutspillet principielt ikke havde noget at spille for
Nu kan det være jeg misforstår dig men det virker som om du leder efter en undskyldning.
AGF hjemme på en dag hvor de mangler deres to bedste offensive spillere må da være et lykketræf. Cricketklubben ude i runde 2 er selvflg ikke den nemmeste men vi havde trods alt ikke tabt til dem i fire år. Ser vi på vores første syv kampe som en helhed så tror jeg aldrig vi har haft så god en mulighed for at få en vild god start på sæsonen som kunne pumpe holdet på den videre færd.
Vi har al mulig grund til at sende en venlig tanke til turneringsudvalget og al mulig grund til at kigge indad
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af 974 »

mousebreaker skrev:
22. jul 2018, 13:35
974 skrev:
22. jul 2018, 10:34
Synes også at det er yderst reelt at se på programplanlægningen

BIF får lov til at starte ude mod Randers som sidste år i grundspillets 26 kampe endte hele 40 point under Brøndby og jo længe var i direkte fare for at ryge ud
Dernæst får de oprykkerne fra Vejle på hjemmebane i 2. kamp

Vi møder AGF som i foråret vinder 7 af deres 10 kampe (+1 uafgjort) og vinder 7. pladsen

Derefter kommer vi op til AaB som jo har os som en af de største hademodstandere
AaB endte som bekendt som nr. 5 i grundspillet, hvorefter de i slutspillet principielt ikke havde noget at spille for
Nu kan det være jeg misforstår dig men det virker som om du leder efter en undskyldning.
AGF hjemme på en dag hvor de mangler deres to bedste offensive spillere må da være et lykketræf. Cricketklubben ude i runde 2 er selvflg ikke den nemmeste men vi havde trods alt ikke tabt til dem i fire år. Ser vi på vores første syv kampe som en helhed så tror jeg aldrig vi har haft så god en mulighed for at få en vild god start på sæsonen som kunne pumpe holdet på den videre færd.
Vi har al mulig grund til at sende en venlig tanke til turneringsudvalget og al mulig grund til at kigge indad
Jeg synes så at du negligerer de "facts" jeg netop opstiller omkring de 2 klubbers potentielle styrke!
På samme måde forventer du måske at FCM bare kommer til at tromle over alle hold der ikke lige kan forventes at komme i eks. top 4..
Det synes jeg er at undervurdere at andre hold faktisk også har mulighed for at forbedre sig yderligere i forhold til en ny sæson

Jeg er ikke imponeret over at vi kun har fået 1 point i de 2 kampe - jeg ved bare at der er andre forhold der spiller ind, når fodbold spilles, end at et mesterhold behøver/skal vinde deres første kampe i ny sæson

SÅ langt foran de andre synes jeg heller ikke FCM er - trods alt :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Lupus1999 »

Assist af Drachmann i Odense.
Han fortjener succes og kunne godt lide hans tilgang til fodbolden og hans personlighed.
Synes også han har nogle spidskompetencer, men som vi ikke lige havde brug for.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
22. jul 2018, 14:18
mousebreaker skrev:
22. jul 2018, 13:35
974 skrev:
22. jul 2018, 10:34
Synes også at det er yderst reelt at se på programplanlægningen

BIF får lov til at starte ude mod Randers som sidste år i grundspillets 26 kampe endte hele 40 point under Brøndby og jo længe var i direkte fare for at ryge ud
Dernæst får de oprykkerne fra Vejle på hjemmebane i 2. kamp

Vi møder AGF som i foråret vinder 7 af deres 10 kampe (+1 uafgjort) og vinder 7. pladsen

Derefter kommer vi op til AaB som jo har os som en af de største hademodstandere
AaB endte som bekendt som nr. 5 i grundspillet, hvorefter de i slutspillet principielt ikke havde noget at spille for
Nu kan det være jeg misforstår dig men det virker som om du leder efter en undskyldning.
AGF hjemme på en dag hvor de mangler deres to bedste offensive spillere må da være et lykketræf. Cricketklubben ude i runde 2 er selvflg ikke den nemmeste men vi havde trods alt ikke tabt til dem i fire år. Ser vi på vores første syv kampe som en helhed så tror jeg aldrig vi har haft så god en mulighed for at få en vild god start på sæsonen som kunne pumpe holdet på den videre færd.
Vi har al mulig grund til at sende en venlig tanke til turneringsudvalget og al mulig grund til at kigge indad
Jeg synes så at du negligerer de "facts" jeg netop opstiller omkring de 2 klubbers potentielle styrke!
På samme måde forventer du måske at FCM bare kommer til at tromle over alle hold der ikke lige kan forventes at komme i eks. top 4..
Det synes jeg er at undervurdere at andre hold faktisk også har mulighed for at forbedre sig yderligere i forhold til en ny sæson

Jeg er ikke imponeret over at vi kun har fået 1 point i de 2 kampe - jeg ved bare at der er andre forhold der spiller ind, når fodbold spilles, end at et mesterhold behøver/skal vinde deres første kampe i ny sæson

SÅ langt foran de andre synes jeg heller ikke FCM er - trods alt :-)
Jeg negligerer bestemt ikke AGF og åb på nogen måde. Men kan du selv vælge hvilket som helst hold i ligaen at starte ud med, så ville et hold - uanset styrke - som mangler deres to bedste offensive kort, stå forrest i køen. Man skal også huske på at de hold AGF fik deres stime mod var i nedrykningsspillet. På nogenlunde samme vis som de gjorde sæsonen forinden. Udebaneturen til Aalborg er som jeg også skrev selvflg een af de svære, men med vores resultater de sidste fire år in mente så har vi haft godt styr på dem. Kampen ødelagde ikke det indtryk. De har jo nærmest ikke en chance i kampen. De har et hovedstød i første halvleg samt målet til 2-1 som kom i stand ved hjælp af et klart frispark på vores målmand - som så også på groveste og mest kluntede vis forærede dem scoringen til 1-1. Det på en dag hvor spiller mildest tal elendigt.

Ja, før kampdagen så ville jeg da vælge Brøndbys åbningsprogram i de første to kampe. Udvider vi lidt så har de altså FCN i runde 4, FCK i runde 5 (og os ude i runde 8).
Til sammenligning har vi åb og OB ude som de to sværeste kampe i de første 7. Specielt med AGFs skader in mente vil jeg tage vores åbning any day. Det er vores egen skyld at vi kan være 5 point efter Brøndby efter 2 runder - ikke programudvalgets.

Jeg forventer faktisk at vi sætter os tungt på alle holdene uden for top 4 i denne sæson - som vi gjorde i sidste. Naturligvis bliver det ikke uden pointtab, men vi skal kunne se forskellen i budgetterne samt at vi har bevaret kontinuiteten. Tænk bare på alle de undskyldninger vedr. mangel på kontinuitet vi har brugt år efter år når vi er kommet ud af et transervindue. Hvis det er skal tages seriøst så skal man også kunne forvente et andet udfald når man for en sjælden gangs skyld har bevaret 100% kontinuitet - endda som mestre!

Som jeg har skrevet tidligere så forventer jeg et sæsonsnit på 2 (dvs et pointtab på 13 ifht sidste sæson er ok) og da jeg ikke forventer vi opnår 2 point i snit mod i hvert fald BIF/FCK så skal der altså scores mere end 2 point i snit mod de andre hold også selvom de skulle forstærke sig. Vi har mere at gøre med end de har økonomisk og er en klub som kan tiltrække bedre spillere end nogen af de andre kan (BIF/FCK undtaget)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Fedt :)
Stærkt Vejle.
Så har sæsonstarten kun kostet 3 point i stedet for 5. Nice surprise
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 18/19

Indlæg af Benzo »

Medmindre det er et AaB år, så har sæsonstarten kostet 6 points..
Sorry for the nightmares :cry:

Besvar