DenStolteJyde skrev: ↑23. okt 2019, 17:49
Jeg er næsten sikker på at 50k stadionet ender med en udbygning af parken eller Brøndby stadion, 25k stadionet bliver sandsynligvis i Aarhus.
Yes. Hvis DBUs planer bliver realiseret, så kan jeg også kun se det scenario for mig.
Jeg har meget svært ved at se et marked for et nyt nationalstadion med plads til 50.000 i Hovedstaden udelukkende til landsholdet. Det kan næppe blive rentabel, så DBUs udmeldinger kan meget vel handle om at lægge pres på for at sikre udvidelse af et af de to eksisterende stadions for andres penge. PSE må have en indtægt på landskampe i dag, så en "trussel" om at flytte disse kampe til Brøndby, kan måske føre til udvidelse af Parken, der trods alt "kun" er 12 år ældre end MCH Arena, så det bliver ikke bare revet ned og erstattet af et nyt stadion.
Hvis der skal bygges et stadion til 25.000 i Jylland, så kan jeg også kun se Aarhus som et reelt alternativ, da det er det eneste sted med et befolkningsgrundlag, hvor det er realistisk, at man jævnligt kan få 25.000 tilskuere til landskamp. Jo flere folk på lægterne, desto flere penge må der ryge i DBUs kasse, så de har en stor interesse i det.