MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: MCH Arena

Indlæg af Vijen »

Aarhus må klart være favoritten, men der er også nogle ting der kan pege imod Herning.

:fcm: Et nuværende stadion der udbyggges
:fcm: Plads til gode parkeringsmuligheder
:fcm: Forbindelse til motorvejsnettet og offentlig transport
:fcm: Hotel kapacitet
:fcm: En stadionejer som tidligere gerne ville have bygget større
:fcm: Interessenter som er handlingsparate
:fcm: International lufthavn i Billund og mindre i Karup

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: MCH Arena

Indlæg af MFKM »

Om vi så fik stadion udvidet til 25.000 uden omkostninger for klubben, så ville jeg ikke ønske det.

Lad AGF få det stadion, vi har rigeligt plads til vores kampe.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: MCH Arena

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
23. okt 2019, 12:42
Om vi så fik stadion udvidet til 25.000 uden omkostninger for klubben, så ville jeg ikke ønske det.

Lad AGF få det stadion, vi har rigeligt plads til vores kampe.
Fuldstændig enig. 6-8.000 tilskuere ville være en flad fornemmelse på et stadion med plads til 25k. Bare se hvor lidt udnyttelse de har på Blue Water i Esbjerg - det er synd på et ellers lækkert stadion. Vi ses der på fredag :D .

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: MCH Arena

Indlæg af Straarup »

Hm. Dagens melding omkring support-direktøren er interessant ift. Den snak omkring nationalarena.

Det sagt tror jeg altså ikke at snakken om nyt nationalstadion skal ses som andet end forhandlingsteknik.

Tilbagebetalingen på et sådant stadion ville være helt horribel. Det tror jeg end ikke DBU kunne magte at negligere.
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: MCH Arena

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg er næsten sikker på at 50k stadionet ender med en udbygning af parken eller Brøndby stadion, 25k stadionet bliver sandsynligvis i Aarhus.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: MCH Arena

Indlæg af THenry »

DenStolteJyde skrev:
23. okt 2019, 17:49
Jeg er næsten sikker på at 50k stadionet ender med en udbygning af parken eller Brøndby stadion, 25k stadionet bliver sandsynligvis i Aarhus.
Yes. Hvis DBUs planer bliver realiseret, så kan jeg også kun se det scenario for mig.

Jeg har meget svært ved at se et marked for et nyt nationalstadion med plads til 50.000 i Hovedstaden udelukkende til landsholdet. Det kan næppe blive rentabel, så DBUs udmeldinger kan meget vel handle om at lægge pres på for at sikre udvidelse af et af de to eksisterende stadions for andres penge. PSE må have en indtægt på landskampe i dag, så en "trussel" om at flytte disse kampe til Brøndby, kan måske føre til udvidelse af Parken, der trods alt "kun" er 12 år ældre end MCH Arena, så det bliver ikke bare revet ned og erstattet af et nyt stadion.

Hvis der skal bygges et stadion til 25.000 i Jylland, så kan jeg også kun se Aarhus som et reelt alternativ, da det er det eneste sted med et befolkningsgrundlag, hvor det er realistisk, at man jævnligt kan få 25.000 tilskuere til landskamp. Jo flere folk på lægterne, desto flere penge må der ryge i DBUs kasse, så de har en stor interesse i det.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Enig i at et nyt nationalstadion skal være tilknyttet til en klub (FCK eller BIF ) for at det kan løbe rundt.

Men jeg ville ikke blive overrasket hvis MCH og FCM disket et eller andet op i forhold til det på 25000.

Man sagde jo også dengang da snakke gik på en multiarena, at det kun kunne fungere i KBH og måske i Aarhus pga befolkningstætheden. Går da fint her med Boxen.

Var ikke til fanforum, så har ikke snuset til FCM strategi 2029. Men indgik opgradering af faciliteter der?

Hvis vi leger med tanken om MCH bliver den frække spiller på banen igen og snyder Aarhus indenom, ja så håber jeg man ville kunne lave et stadion, der er så fleksibel at det vil kunne “ komprimeres” til hverdagsbrug. Så det ikke kommer til at virke for stort, ligesom Esbjerg i forhold til deres tilskuersnit.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: MCH Arena

Indlæg af Vijen »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... mt/8473364

Noget mere om skaderne på stadion.

Man kan vel kun håbe på noget held i uheld, da vi alligevel skulle renovere områderne og nu kan få nogle forsikringspenge til at betale det nye. Vi må bare håbe at der ikke er nogle strukturelle skader og det kun er gået ud over løsøre og kosmetiske skader.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: MCH Arena

Indlæg af Administrator »

Svjv er de ramte områder ikke områder der stod foran ændringer. Så det er desværre bare ekstra arbejde.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Godmorgen derude.

Glæder mig til aftens kamp 😊

Hvordan er de nye Safe stand blevet taget imod? Har ikke selv været på CC endnu. Fungere de godt? Både til fans i stemningsområdet og til de andre på CC der gerne vil sidde lidt ned ind imellem?

God dag

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: MCH Arena

Indlæg af Danand123 »

Due skrev:
20. aug 2021, 07:59
Godmorgen derude.

Glæder mig til aftens kamp 😊

Hvordan er de nye Safe stand blevet taget imod? Har ikke selv været på CC endnu. Fungere de godt? Både til fans i stemningsområdet og til de andre på CC der gerne vil sidde lidt ned ind imellem?

God dag
Tror de er blevet taget fint imod … i hvert indtil nu, hvor man har haft en fast plads. Giver mere sikkerhed, at man ikke pludselig bliver skubbet et trin ned. Til gengæld lidt mere bøvlet, når man skal frem og tilbage…bliver måske nemmere, når de faste pladser forsvinder, da jeg går ud fra, at man så låser sæderne op i vandret. Det giver noget mere manøvrerum.

Hidtil er siddepladsen kun blevet brugt i pauserne.

Med de faste pladser indtil nu, kan man være ramt af at være tvunget til at sidde i en røgtåge. Er heldigvis snart forbi, da der inden længe kommer er totalt rygeforbud for hele stadion. Tiltrængt og været for længe undervejs.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: MCH Arena

Indlæg af Administrator »

Danand123 skrev:
21. aug 2021, 14:07
Med de faste pladser indtil nu, kan man være ramt af at være tvunget til at sidde i en røgtåge. Er heldigvis snart forbi, da der inden længe kommer er totalt rygeforbud for hele stadion. Tiltrængt og været for længe undervejs.

Hvor har du hørt det henne?

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: MCH Arena

Indlæg af tatoo »

Administrator skrev:
21. aug 2021, 23:26
Danand123 skrev:
21. aug 2021, 14:07
Med de faste pladser indtil nu, kan man være ramt af at være tvunget til at sidde i en røgtåge. Er heldigvis snart forbi, da der inden længe kommer er totalt rygeforbud for hele stadion. Tiltrængt og været for længe undervejs.

Hvor har du hørt det henne?
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd ... i-din-klub

Denne artikel er 3 år gammel, og der arbejdes på at gøre hele MCH røgfrit, så der er jo nok noget på vej. Synes også jeg har læst/hørt at det var op over.

Det ville jo være rart at os ikke rygere kunne undgå at være passive rygere, og jeg kan godt drikke en fadøl uden der skal tobak til. Det er i alle tilfælde ulideligt at være i nærheden af en flok rygere, og de flytter sig jo nok ikke.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: MCH Arena

Indlæg af JBT »

De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
22. aug 2021, 10:38
De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.
Sådan har det altså været de sidste par hjemmebane kampe jeg har været til.

Også sidste sæson.

Besvar