Er ikke helt sikker på om vi ikke forbi snakker forbi hinanden.oros skrev: ↑8. jun 2018, 07:51Jeg vil hen til den "kalkulerede risiko", du var inde på omend i en sammenhæng med udbygning af stadion:Steffen am skrev: ↑7. jun 2018, 23:09Er ikke helt sikker på hvad du spørger om?oros skrev: ↑7. jun 2018, 17:49TV vælger altid Brøndby først, fordi de trækker flest seere. Naturligvis. Men prøv at flytte dem rundt i et uforudsigeligt program som vores med dertil hørende skiftende kanaler de næste fem år.
Ville du turde det Steffen am? TV gør ikke. De ved, hvad de har og har intet ønske om at eksperimentere. Dertil kommer, at de ønsker New Firm et langt og lykkeligt liv. Altså må vi leve Werge og Frimann med samt deres objektive kommentering (!)
Om jeg tør at lægge FCM kampene samme tidspunkt og flytte rundt på Brøndby?
Jooo, deeet....
Altså - udfordre den selvopfyldende spådom om, at BIF altid trækker flest seere. Måske kunne man hæve det samlede seertal ved at placere FCMs (eller en anden klub naturligvis) på det atraktive tidspunkt om søndagen og flytte BIFs kampe til det omskiftelige. Det er man i øvrigt nødt til for overhovedet at kunne sammenligne tallene.
Men der er jo en risiko for, at TV bliver overrasket..
På Brøndby Stadion sælger de flere burgere end pølser. Dette udsagn viser sig at sandt hver sæson. De har dog ikke pølser på menuen...
Men min holdning er at det vil være penge ud af vinduet at udvide stadion nu. Og der er masser af tiltag man kan gøre for at få flere mennesker på stadion med den nuværende størrelse. Noget med lavt hængende frugter osv.
Ville super gerne det samme kamptidspunkt, men det kræver en ny tv-aftale, som først bliver aktuelt i 2021.
Og vi har ikke noget tegn på at klubberne pludselig skulle begynde at priotere fans over TV, da det bare er TV der smider fleste penge.
Med fare for at gentage mig selv, i forhold til at få mennesker på stadion er det jo interessant at sammenligne med Sveige, som har opbygget en fed fankultur, til trods for lavere kvalitet fodbold. De spiller så også samme tidspunkt hver uge.
Men en stor forskel. I Sverige er det fansene der smider de fleste penge, i Danmark er det TV der smider de fleste penge.