MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Realisten
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jun 2018, 10:44

Re: MCH Arena

Indlæg af Realisten »

Due skrev:
11. jul 2018, 15:56
hviid skrev:
11. jul 2018, 14:50
Due skrev:
11. jul 2018, 14:19
Nu spurgte jeg lidt til sæsonkort salg i tråden preseason. Men tænker det også passer i denne tråd

I dages Folkeblad er der et stykke om det.
Stigning på ca 25 % på 2 sæsoner. Sidste sæson 4848 købte og i år 5311. Hvilket jeg synes er rigtig flot.
Marketings bossen Morten Andreassen fortæller også at ud af de 5311 er de 1050 VIP. Det interessante i det er at de 1050 har ligget sådanne i nogen år og man ikke kan udvide det antal, simpelthen pga det fysiske forhold i sponsorlougen på MCH Arena.

Så for mig at se ligger der også nogen udfordringer der for FCM. Man vil gerne have gennemsnit på 10000 tilskuer, men de bliver vel også nødt til at udvide sponsorlougen hvis de vil kunne tiltrække flere sponsorer.
Er der nogen der kender forholdene der? Mulighed for at kunne udvide i det eksisterende?

Due.
Det er nok lidt ligesom den øvrige del af stadion, hvor man har mulighed for at bygge en etage ovenpå det eksisterende, hvis det skulle blive aktuelt. Sponsorlogerne og kommentatorpladserne skal dog nok flyttes op på en ny overetage i så fald.

Men fedt at høre, at der er ved at være pladsmangel i sponsorloungen. Jeg kan huske, at da man i sin tid byggede stadion, var der flere, som morede sig over, hvem i alverden ville være så dumme at benytte sig af de små sponsorloger, der er på øverste etage. ;-)
Jeg tror du tænker på skyboxen ;) Men mon ikke også de er udsolgt?
I de eksisterende forhold er der vel kun at bygge “bagud”. Ved dog ikke om det er muligt?
Alt er muligt på Heden i Herning-Ikast området.

Jeg det ikke umuligt at vi om 8-10 år vil se en udvidelse af de to langsider - særligt hvis vi for alvor bider os fast i guldkampen hvert år - og bryder den europæiske lydmur gentagende gange hver anden sæson mindst.

Det helt store spørgsmål bliver hvordan byerne udvikler sig - hvordan de europæiske turneringer udvikler sig i forhold til adgang og attraktivitet mm.

Men mit indspark går i retning af hvordan kan det være nemmere at være ung FCM FAN i regionen?
Kunne der ikke køre shuttle busser fra Struer-Holstebro-Aulum, Ringkøbing-Videbæk, Brande - Arnborg, Silkeborg-Engsvang-Ikast så unge(13-20 år) kan komme sikkert frem og tilbage uafhængigt af deres forældre!!!
Kunne der være et unge klubhus et sted tæt for dem før kampen?

Kunne der etableres mere overdækket/opvarmet lounge område for de dødelige, så flere familier kunne starte/slutte weekenden på stadion på tværs af generationer !!! - og hvor de unge 13-20 årige selv pendlede tidligere ville de som studerende i Århus/silkeborg få vane for at bussen den til bold og være dem der hiver familien med hver 14 dag til hjemmekamp for at starte slutte en god weekend.

Det handler om at kunne dyrke drømme - og senere dyrke rødder - når nu man har fødder er gået mod øst men altid vil vende mod vest <3

NB har ikke selv skrevet denne - men kunne ligeså godt
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-s ... -den-jyske

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: MCH Arena

Indlæg af Administrator »

Realisten skrev:
20. jul 2018, 13:20
Due skrev:
11. jul 2018, 15:56
hviid skrev:
11. jul 2018, 14:50


Det er nok lidt ligesom den øvrige del af stadion, hvor man har mulighed for at bygge en etage ovenpå det eksisterende, hvis det skulle blive aktuelt. Sponsorlogerne og kommentatorpladserne skal dog nok flyttes op på en ny overetage i så fald.

Men fedt at høre, at der er ved at være pladsmangel i sponsorloungen. Jeg kan huske, at da man i sin tid byggede stadion, var der flere, som morede sig over, hvem i alverden ville være så dumme at benytte sig af de små sponsorloger, der er på øverste etage. ;-)
Jeg tror du tænker på skyboxen ;) Men mon ikke også de er udsolgt?
I de eksisterende forhold er der vel kun at bygge “bagud”. Ved dog ikke om det er muligt?
Alt er muligt på Heden i Herning-Ikast området.

Jeg det ikke umuligt at vi om 8-10 år vil se en udvidelse af de to langsider - særligt hvis vi for alvor bider os fast i guldkampen hvert år - og bryder den europæiske lydmur gentagende gange hver anden sæson mindst.

Det helt store spørgsmål bliver hvordan byerne udvikler sig - hvordan de europæiske turneringer udvikler sig i forhold til adgang og attraktivitet mm.

Men mit indspark går i retning af hvordan kan det være nemmere at være ung FCM FAN i regionen?
Kunne der ikke køre shuttle busser fra Struer-Holstebro-Aulum, Ringkøbing-Videbæk, Brande - Arnborg, Silkeborg-Engsvang-Ikast så unge(13-20 år) kan komme sikkert frem og tilbage uafhængigt af deres forældre!!!
Kunne der være et unge klubhus et sted tæt for dem før kampen?

Kunne der etableres mere overdækket/opvarmet lounge område for de dødelige, så flere familier kunne starte/slutte weekenden på stadion på tværs af generationer !!! - og hvor de unge 13-20 årige selv pendlede tidligere ville de som studerende i Århus/silkeborg få vane for at bussen den til bold og være dem der hiver familien med hver 14 dag til hjemmekamp for at starte slutte en god weekend.

Det handler om at kunne dyrke drømme - og senere dyrke rødder - når nu man har fødder er gået mod øst men altid vil vende mod vest <3

NB har ikke selv skrevet denne - men kunne ligeså godt
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-s ... -den-jyske
Det udendørs område er da rigtig godt når vejret er fint, men når kulden sætter ind, så er der da altid mulighed for at trække ind i Fanloungen hvor der er åben for alle. Muligheden du efterspørger findes jo allerede.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

Synes helt sikkert at det kunne være fedt at satse mere på de unges oplevelse, som noget de fælles kan dyrke (også uden at skulle behøve blive indlemmet i noget fastlagt miljø......)
Så et område hvor de kunne hænge ud, kunne da være rigtigt fedt!
Spørgsmålet er selvfølgelig hvor? og hvordan det eks. skal fungere i dårligt vejr

Fanloungen er superfed for os der er voksne og gerne vil drikke en øl eller to før kampen, men det er ikke fedt for teenagere :-)

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: MCH Arena

Indlæg af admin 3 »

Realisten skrev:
20. jul 2018, 13:20
Due skrev:
11. jul 2018, 15:56
hviid skrev:
11. jul 2018, 14:50


Det er nok lidt ligesom den øvrige del af stadion, hvor man har mulighed for at bygge en etage ovenpå det eksisterende, hvis det skulle blive aktuelt. Sponsorlogerne og kommentatorpladserne skal dog nok flyttes op på en ny overetage i så fald.

Men fedt at høre, at der er ved at være pladsmangel i sponsorloungen. Jeg kan huske, at da man i sin tid byggede stadion, var der flere, som morede sig over, hvem i alverden ville være så dumme at benytte sig af de små sponsorloger, der er på øverste etage. ;-)
Jeg tror du tænker på skyboxen ;) Men mon ikke også de er udsolgt?
I de eksisterende forhold er der vel kun at bygge “bagud”. Ved dog ikke om det er muligt?
Alt er muligt på Heden i Herning-Ikast området.

Jeg det ikke umuligt at vi om 8-10 år vil se en udvidelse af de to langsider - særligt hvis vi for alvor bider os fast i guldkampen hvert år - og bryder den europæiske lydmur gentagende gange hver anden sæson mindst.

Det helt store spørgsmål bliver hvordan byerne udvikler sig - hvordan de europæiske turneringer udvikler sig i forhold til adgang og attraktivitet mm.

Men mit indspark går i retning af hvordan kan det være nemmere at være ung FCM FAN i regionen?
Kunne der ikke køre shuttle busser fra Struer-Holstebro-Aulum, Ringkøbing-Videbæk, Brande - Arnborg, Silkeborg-Engsvang-Ikast så unge(13-20 år) kan komme sikkert frem og tilbage uafhængigt af deres forældre!!!
Kunne der være et unge klubhus et sted tæt for dem før kampen?

Kunne der etableres mere overdækket/opvarmet lounge område for de dødelige, så flere familier kunne starte/slutte weekenden på stadion på tværs af generationer !!! - og hvor de unge 13-20 årige selv pendlede tidligere ville de som studerende i Århus/silkeborg få vane for at bussen den til bold og være dem der hiver familien med hver 14 dag til hjemmekamp for at starte slutte en god weekend.

Det handler om at kunne dyrke drømme - og senere dyrke rødder - når nu man har fødder er gået mod øst men altid vil vende mod vest <3

NB har ikke selv skrevet denne - men kunne ligeså godt
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-s ... -den-jyske
Kan godt li ideen om shuttle busser, men ikke helt nemt at gøre, hvis man ønsker at følge loven.

Problemet er Midttrafik, som har rettighederne

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

FCM/BW/sponsorer må vel godt arrangere buskørsel fra et sted til et andet sted, så det er jo bare et spørgsmål om at få det dækket ind så det passer med den problemstilling (som jo bestemt er relevant nok)

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: MCH Arena

Indlæg af admin 3 »

974 skrev:
20. jul 2018, 17:45
FCM/BW/sponsorer må vel godt arrangere buskørsel fra et sted til et andet sted, så det er jo bare et spørgsmål om at få det dækket ind så det passer med den problemstilling (som jo bestemt er relevant nok)
Ikke så længe at det kan betegnes som rutekørsel.

Realisten
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. jun 2018, 10:44

Re: MCH Arena

Indlæg af Realisten »

admin 3 skrev:
20. jul 2018, 18:29
974 skrev:
20. jul 2018, 17:45
FCM/BW/sponsorer må vel godt arrangere buskørsel fra et sted til et andet sted, så det er jo bare et spørgsmål om at få det dækket ind så det passer med den problemstilling (som jo bestemt er relevant nok)
Ikke så længe at det kan betegnes som rutekørsel.

Det kan vel næppe betegnes rutekørsel når det er hver 14 dag cirka og man aldrig ved om det er fredag, lørdag, søndag, mandag bussen kører ;)

Og netop at der er noget opvarmet interessant ungdomsklubhus sammen holdt med at busse 200-500 unge ind fra regionen af 3-4 busruter fra hjemmekamp til kamp - sikkert - og eventuelt med ungdomstrænere (ansvarlige)i klubberne som værter. Målgruppe 12-18 år, billig billetter veksles over et årti til trofast fans der kender vejen “hjem”

Tænk endelig med gutter

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

Realisten skrev:
21. jul 2018, 09:27
admin 3 skrev:
20. jul 2018, 18:29
974 skrev:
20. jul 2018, 17:45
FCM/BW/sponsorer må vel godt arrangere buskørsel fra et sted til et andet sted, så det er jo bare et spørgsmål om at få det dækket ind så det passer med den problemstilling (som jo bestemt er relevant nok)
Ikke så længe at det kan betegnes som rutekørsel.

Det kan vel næppe betegnes rutekørsel når det er hver 14 dag cirka og man aldrig ved om det er fredag, lørdag, søndag, mandag bussen kører ;)

Og netop at der er noget opvarmet interessant ungdomsklubhus sammen holdt med at busse 200-500 unge ind fra regionen af 3-4 busruter fra hjemmekamp til kamp - sikkert - og eventuelt med ungdomstrænere (ansvarlige)i klubberne som værter. Målgruppe 12-18 år, billig billetter veksles over et årti til trofast fans der kender vejen “hjem”

Tænk endelig med gutter
Jeg er helt enig og synes at det lyder som en fremragende idé :-)

Der er jo de her lignende tiltag hvor børn og unge fra samarbejdsklubberne kommer i store tal fra samarbejdsklubberne til udvalgte kampe - det tror jeg er en stor succes i forhold til hvervning af nye fans

Det her kunne bestemt også blive en succes - det kan jo også bare arrangeres til udvalgte kampe

Husk at der dog allerede er solgt over 5300 sæsonkort og over 1000 sponsorsæder, og er der vel ca. 900 pladser på udebaneafsnittet

Så op til de ca. 11400 samlede pladser er der jo ikke så pokkers langt længere :-)

Det er vel ca. 4000 billetter der kan sættes til salg hver gang

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: MCH Arena

Indlæg af admin 3 »

Realisten skrev:
21. jul 2018, 09:27
admin 3 skrev:
20. jul 2018, 18:29
974 skrev:
20. jul 2018, 17:45
FCM/BW/sponsorer må vel godt arrangere buskørsel fra et sted til et andet sted, så det er jo bare et spørgsmål om at få det dækket ind så det passer med den problemstilling (som jo bestemt er relevant nok)
Ikke så længe at det kan betegnes som rutekørsel.


Det kan vel næppe betegnes rutekørsel når det er hver 14 dag cirka og man aldrig ved om det er fredag, lørdag, søndag, mandag bussen kører ;)

Og netop at der er noget opvarmet interessant ungdomsklubhus sammen holdt med at busse 200-500 unge ind fra regionen af 3-4 busruter fra hjemmekamp til kamp - sikkert - og eventuelt med ungdomstrænere (ansvarlige)i klubberne som værter. Målgruppe 12-18 år, billig billetter veksles over et årti til trofast fans der kender vejen “hjem”

Tænk endelig med gutter
Prøv at tage en snak med MCH de har opgivet, det er Herning Kommune der står for shuttle busser til koncerter i boxen. Så vidt jeg er oplyst.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: MCH Arena

Indlæg af tubbe93 »

974 skrev:
21. jul 2018, 10:06
Realisten skrev:
21. jul 2018, 09:27
admin 3 skrev:
20. jul 2018, 18:29


Ikke så længe at det kan betegnes som rutekørsel.

Det kan vel næppe betegnes rutekørsel når det er hver 14 dag cirka og man aldrig ved om det er fredag, lørdag, søndag, mandag bussen kører ;)

Og netop at der er noget opvarmet interessant ungdomsklubhus sammen holdt med at busse 200-500 unge ind fra regionen af 3-4 busruter fra hjemmekamp til kamp - sikkert - og eventuelt med ungdomstrænere (ansvarlige)i klubberne som værter. Målgruppe 12-18 år, billig billetter veksles over et årti til trofast fans der kender vejen “hjem”

Tænk endelig med gutter
Jeg er helt enig og synes at det lyder som en fremragende idé :-)

Der er jo de her lignende tiltag hvor børn og unge fra samarbejdsklubberne kommer i store tal fra samarbejdsklubberne til udvalgte kampe - det tror jeg er en stor succes i forhold til hvervning af nye fans

Det her kunne bestemt også blive en succes - det kan jo også bare arrangeres til udvalgte kampe

Husk at der dog allerede er solgt over 5300 sæsonkort og over 1000 sponsorsæder, og er der vel ca. 900 pladser på udebaneafsnittet

Så op til de ca. 11400 samlede pladser er der jo ikke så pokkers langt længere :-)

Det er vel ca. 4000 billetter der kan sættes til salg hver gang
Da Herning Folkeblad skrev om de mange solgte sæsonkort, var de 1050 sponsorsæder en del af de godt 5000 solgte sæsonkort. Altså var der solgt 1050 sponsor-billetter, samt godt 4000 sæsonkort.
Det lyder vildt, hvis der skulle være solgt 1000 ekstra sæsonkort i løbet af den sidste uge.
FCM!
FCM!
FCM!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af 974 »

tubbe93 skrev:
21. jul 2018, 20:05
974 skrev:
21. jul 2018, 10:06


Husk at der dog allerede er solgt over 5300 sæsonkort og over 1000 sponsorsæder, og er der vel ca. 900 pladser på udebaneafsnittet

Så op til de ca. 11400 samlede pladser er der jo ikke så pokkers langt længere :-)

Det er vel ca. 4000 billetter der kan sættes til salg hver gang
Da Herning Folkeblad skrev om de mange solgte sæsonkort, var de 1050 sponsorsæder en del af de godt 5000 solgte sæsonkort. Altså var der solgt 1050 sponsor-billetter, samt godt 4000 sæsonkort.
Det lyder vildt, hvis der skulle være solgt 1000 ekstra sæsonkort i løbet af den sidste uge.
Jeg har ikke lige adgang til AOH´s fulde artikler, så har det kun fra Tipsbladet :-)

"FC Midtjylland har solgt 5311 sæsonkort, mens 1050 sæsonkort til VIP-sektionen også er blevet revet væk. Til sammenligning var dette tal på 3798 i sidste sæson. FCM slår også rekord."

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ldrig-foer

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: MCH Arena

Indlæg af tubbe93 »

974 skrev:
21. jul 2018, 20:34
tubbe93 skrev:
21. jul 2018, 20:05
974 skrev:
21. jul 2018, 10:06


Husk at der dog allerede er solgt over 5300 sæsonkort og over 1000 sponsorsæder, og er der vel ca. 900 pladser på udebaneafsnittet

Så op til de ca. 11400 samlede pladser er der jo ikke så pokkers langt længere :-)

Det er vel ca. 4000 billetter der kan sættes til salg hver gang
Da Herning Folkeblad skrev om de mange solgte sæsonkort, var de 1050 sponsorsæder en del af de godt 5000 solgte sæsonkort. Altså var der solgt 1050 sponsor-billetter, samt godt 4000 sæsonkort.
Det lyder vildt, hvis der skulle være solgt 1000 ekstra sæsonkort i løbet af den sidste uge.
Jeg har ikke lige adgang til AOH´s fulde artikler, så har det kun fra Tipsbladet :-)

"FC Midtjylland har solgt 5311 sæsonkort, mens 1050 sæsonkort til VIP-sektionen også er blevet revet væk. Til sammenligning var dette tal på 3798 i sidste sæson. FCM slår også rekord."

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ldrig-foer
Folkebladet skriver følgende:
SÆSONKORT

på mch arena

2016/2017:

4224 (almene 3174, VIP 1050)

2017/2018:

4848 (almene 3798, VIP 1050)

2018/2019:

5311 (almene 4261, VIP 1050)

Tallene for den kommende sæson er pr. 9. juli 2018.

Kilde: FCM

Tipsbladet har altså fået et eller andet galt i deres artikel.
FCM!
FCM!
FCM!

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Hej.
Er der nogen der har kendskab til de banner/flag der hang midt på Faxe kondi tribune under taget? Altså med vores mesterskaber.
Det var ikke længe de hang der. Synes ellers det er en god ide. Og nu kan vi hænge Pokalmester op også ;)

Synes da godt at TV og modstanderne kan se at vi har nogen titler :) :fcmwolf:

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: MCH Arena

Indlæg af DenStolteJyde »

DBU vil gerne have et stadion i hovedstaden med plads til 50k og derudover et stadion et andet sted i landet med plads til 25k. Det kan både være udbygning og nybygning.
https://www.bt.dk/fodbold/dbu-vil-have- ... nalstadion

Der er jo i forvejen noget samarbejde mellem Herning og DBU i form af hybridgræs-træningsbane ude ved Herning fremad, det sammenholdt med at der før har snak om at udvide kapaciteten på MCH Arena, så er det vel ikke umuligt at Herning kunne få det sekundære nationalstadion.

(jeg tror ikke på at der bliver bygget et stadion særligt til landsholdet/DBU så det primære bliver jo nok enten parken eller Brøndby stadion. Det sekundære til gengæld kunne godt blive hos os eller i Aarhus hvor der jo har været snak om at udbygge, eller bygge nyt.)

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: MCH Arena

Indlæg af ABT »

Glædelig nyhed for fodbold Danmark! Et rent mirakel at vi til sommer har fået EM over Stockholm, men den slags bliver nok ikke ved med at gå i fremtiden. Vi skal kunne præstere et stadion i landet der kan huse mere end 36-38.000 tilskuere. Har svært ved at forestille mig en udbygning af Parken, også med deres inkorporerede kontorfællesskab in mente. Kunne derimod godt forestille mig en Milano model, hvor et nyt stadion bygges ved siden af det nuværende, mens det gamle først bliver revet ned når det nye står klar.

Ang. stadion nr 2 med en kapacitet op mod 25.000 kunne det da være lidt sjovt hvis det var os valget faldt på, selvom det nok er lidt usandsynligt. Det ville endegyldigt blåstemple os som landets fodboldmekka nr 1, hvis man ser bort fra hovedstaden. Så vidt jeg ved er MCH lavet på en måde så det er nemt at udvide i form af at bygge det højere, smide et ekstra dæk på eller lignende. Dertil er infrastrukturen til stadion også fornuftig modsat mange andre byer i landet. Aarhus er dog nok det mest sandsynlige bud, men det vil 99 % sikkert betyde et splinternyt stadion og dermed også en større udgift. Dertil er spørgsmålet omkring optimal infrastruktur også en udfordring.

I al fald super spændende omend det ligger et godt stykke ude i fremtiden.
/ ABT

Billede

Besvar