MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: MCH Arena

Indlæg af THenry »

Jeg mener allerede da man byggede arenaen, at det var med mulighed for udvidelse, hvis dette blev nødvendigt på et senere tidspunkt. Så fundamentet står mere eller mindre formentlig klar i dag til udvidelse, så omkostningerne til dette vil jeg tro man kan holde nogenlunde nede, men derudover har jeg ingen ide om, hvad det vil koste at komme op på f.eks 15.000, men det er jo også et anliggende for George Sørensen og co. at udarbejde den business case. Inden vi snakker stadionudvidelse, så må man hellere ikke glemme at vi på pinlig vis måtte afgive pladser til Brøndby til en utrolig vigtig hjemmekamp i det tidlige forår, fordi vi ikke selv kunne sælge stadion ud...så vi kan starte med selv at fylde stadion til vigtige kampe inden vi forlanger flere pladser...

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: MCH Arena

Indlæg af ben2han »

THenry skrev:
5. jun 2018, 20:54
Jeg mener allerede da man byggede arenaen, at det var med mulighed for udvidelse, hvis dette blev nødvendigt på et senere tidspunkt. Så fundamentet står mere eller mindre formentlig klar i dag til udvidelse, så omkostningerne til dette vil jeg tro man kan holde nogenlunde nede, men derudover har jeg ingen ide om, hvad det vil koste at komme op på f.eks 15.000, men det er jo også et anliggende for George Sørensen og co. at udarbejde den business case. Inden vi snakker stadionudvidelse, så må man hellere ikke glemme at vi på pinlig vis måtte afgive pladser til Brøndby til en utrolig vigtig hjemmekamp i det tidlige forår, fordi vi ikke selv kunne sælge stadion ud...så vi kan starte med selv at fylde stadion til vigtige kampe inden vi forlanger flere pladser...
Det er helt rigtig, men jeg har bare aldrig forstået hvordan udvidelsen skal laves i givet fald, der står at taget skal hæves ? men

Jeg har min tvivl på at man vil udvide stadion ved at hæve taget, for at udvide det med 3500 tilskuere, prisen på det set i forhold til det man får ?

Skulle det give mening ja så 20000, altså set i forhold til økonomien.

Om man kan lave andre fiduser der er billigere ?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: MCH Arena

Indlæg af Jesper BW1100 »

THenry skrev:
5. jun 2018, 20:54
Inden vi snakker stadionudvidelse, så må man hellere ikke glemme at vi på pinlig vis måtte afgive pladser til Brøndby til en utrolig vigtig hjemmekamp i det tidlige forår, fordi vi ikke selv kunne sælge stadion ud...så vi kan starte med selv at fylde stadion til vigtige kampe inden vi forlanger flere pladser...
Der synes jeg du rammer hovedet på sømmet. Det er vi fans der skal “bære” os frem til en eventuel udvidelse. Kan vi ikke selv formå at fylde stadion mod Brøndby tids nok i en drønvigtig kamp, og når antallet på stadion falder med 30-40 % efter et par nederlag tror jeg ikke Georg Sørensen og co. ser en ret positiv business case i forhold til en udvidelse. Så vi må hive os selv op!!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: MCH Arena

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
5. jun 2018, 21:03
THenry skrev:
5. jun 2018, 20:54
Inden vi snakker stadionudvidelse, så må man hellere ikke glemme at vi på pinlig vis måtte afgive pladser til Brøndby til en utrolig vigtig hjemmekamp i det tidlige forår, fordi vi ikke selv kunne sælge stadion ud...så vi kan starte med selv at fylde stadion til vigtige kampe inden vi forlanger flere pladser...
Der synes jeg du rammer hovedet på sømmet. Det er vi fans der skal “bære” os frem til en eventuel udvidelse. Kan vi ikke selv formå at fylde stadion mod Brøndby tids nok i en drønvigtig kamp, og når antallet på stadion falder med 30-40 % efter et par nederlag tror jeg ikke Georg Sørensen og co. ser en ret positiv business case i forhold til en udvidelse. Så vi må hive os selv op!!
Nu ved jeg ikke hvordan lejekontrakten er skruet sammen, men jeg tænker at en udvidelse skal finansieres ved primært at hæve den faste leje vi betaler og dermed er det vel FCMs kasserer der må bekymre sig om hvorvidt vinsælger billetter eller ej. Det sagt så er jeg overbevist om at Georg Sørensen gerne ser at en udvidelse også giver mening for FCM
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: MCH Arena

Indlæg af CasperBW »

Det er også værd at bemærke, at Horsens kampen ikke engang var udsolgt straks efter vi vandt over FCK. Det var først da Horsens udlignede til aller sidst folk fik fingeren ud. Vi havde altså ikke komplet udsolgt til den sidste kamp i sæsonen, da vi potentielt kunne blive mestre 4 dage før. Først da Horsens spillede favoritværdigheden over til os blev de sidste billetter solgt.

Jeg håber virkelig ikke man udvider endnu.

Europæisk gruppespil er heller ikke lig med Manchester United kamp. Brugge hjemme, sidste kamp i gruppespillet og vi var videre hvis vi fik uafgjort var der også ledige billetter indtil kampdag(hvis der overhovedet blev udsolgt). Forestil jer vi får en gruppe som FCK havde i år(jeg er klar over de har en anden seeding), så vil vi kæmpe med at runde 7k i snit til Europa kampe.

Folk der piver over manglende billetter kan kun takke sig selv.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: MCH Arena

Indlæg af Danand123 »

Jeg er helt enige ned jer, der synes, at vi skal vente med stadionudvidelse. Nogen af kampene er også kunstigt hævet med fribilletter m.v.

Lagde også mærke til, at der ikke var udsolgt mod Horsens før udligningen. Helt ærligt burde der blive udsolgt uanset, om mesterskabet var placeret. Mindst sølv og en generelt flot sæson...så møder man op 2. Pinsedag.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: MCH Arena

Indlæg af oros »

og på et tidspunkt tager drengene også kæresterne med og senere muligvis også konen.
Ja, hvad kan det ikke ende med, hvis de skal med allesammen? :lol:

(Undskyld TWM :fcmwolf: )

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Det er rigtigt at fundament og den "nedre" sektion er konstrueret til at der kan komme en etage mere på.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: MCH Arena

Indlæg af levis »

oros skrev:
5. jun 2018, 22:36
og på et tidspunkt tager drengene også kæresterne med og senere muligvis også konen.
Ja, hvad kan det ikke ende med, hvis de skal med allesammen? :lol:

(Undskyld TWM :fcmwolf: )
Kæmpe uudnyttet potentiale lige der! :D

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: MCH Arena

Indlæg af Sniper »

Jeg arbejder på stadion og i Mch som jo ejer stadion.
Det er rigtigt at da stadion blev bygget lavede man det således at det kunne udbygges, det har dog vist sig at være temmelig bekostelig og i og med tilskuersnittet selv i en guldsæson ikke runder 10000 så kan det ikke rigtig forrentes at udbygge. Et par guldsæsoner og Europa eventyr kunne ændre på den præmis for tilskuergennemsnittet skal op.
Ikke helt forkert når nogle skriver at vi midt&vestjyder er bedre til sofabold for potentialet og fansene er jo derude det har vi set de sidste uger efter mesterskabet med fejringer i Herning, Ikast og sågar Holstebro som ellers altid har været en BIF-by, folk skal bare komme på stadion istedet. De mange skiftende spilletidspunkter hjælper heller ikke på det.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tro ... aalscorer/

citat:
Ante Erceg var til stede, da Brøndby vandt årets pokalfinale mod Silkeborg, og fansene til den kamp var med til at overbevise angriberen om, at Brøndby var det rigtige for ham.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
6. jun 2018, 18:23
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tro ... aalscorer/

citat:
Ante Erceg var til stede, da Brøndby vandt årets pokalfinale mod Silkeborg, og fansene til den kamp var med til at overbevise angriberen om, at Brøndby var det rigtige for ham.
Hvad har det med stadion at gøre?


TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: MCH Arena

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jamen det er jo i ferieperioden, så blandt andet derfor at der ikke er flere tilskuere. Vi har netop gode spilletidspunkter hvor mange af vores unge kan komme og se kampene, hvilket må indikere at det er pga. ferien.
Senest rettet af TrueWolfMidt 6. jun 2018, 18:41, rettet i alt 1 gang.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-mid ... /17721624/
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-mid ... /17721637/
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-mid ... /17721644/


Og her var det vel for koldt?
Dog godt fremmøde mod AGF, hvis man kan ramme de 8000 hvergang, så kan jeg godt se ideen i udvidelse

Besvar