Trænerstaben

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Trænerstaben

Indlæg af Acebone »

Jeg kunne ikke umiddelbart finde en tråd, der handler om nyt fra alle de ansatte omkring holdet.

Det har jo været kendt, at målmandstræner Nikolai Pold skulle smutte denne sommer, hvilket Thorup i Sort Snak gav udtryk for, at han ærgrede sig over. Nu har AGF så gaflet ham:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Hvor stort et tab er det for os?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Ravnen »

Spillere og trænere kommer og går. Mon ikke vi finder en som er lige så dygtig?

Jeg synes det er lidt mystisk at han gik, fordi han ikke måtte sidde på udskiftningsbænken under kampen, men skulle op på tribunen?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Trænerstaben

Indlæg af Acebone »

Jo, jeg tror skam, klubben har styr på det. Men det er stadig ganske relevant at snakke om, synes jeg. Var hans krav for meget forlangt? Burde vi bygge en bredere trænerbænk, eller er det godt, som det er nu?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Trænerstaben

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
29. maj 2018, 14:11
Jo, jeg tror skam, klubben har styr på det. Men det er stadig ganske relevant at snakke om, synes jeg. Var hans krav for meget forlangt? Burde vi bygge en bredere trænerbænk, eller er det godt, som det er nu?
Det handler ikke om den fysisk bredde på bænken. Man må ifølge reglerne kun have et vist antal trænere + ledere på bænken. Man har så fra FCMs side prioriteret de pladser til nogle andre end målmandstræneren. Sådan har det vist altid været. Om det er godt eller skidt aner jeg ikke, men det virker som en lidt underlig grund til at skifte job. Men det må være meget vigtigt for Pold, at kunne kommunikere med målmanden under kampen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
29. maj 2018, 14:16
Acebone skrev:
29. maj 2018, 14:11
Jo, jeg tror skam, klubben har styr på det. Men det er stadig ganske relevant at snakke om, synes jeg. Var hans krav for meget forlangt? Burde vi bygge en bredere trænerbænk, eller er det godt, som det er nu?
Det handler ikke om den fysisk bredde på bænken. Man må ifølge reglerne kun have et vist antal trænere + ledere på bænken. Man har så fra FCMs side prioriteret de pladser til nogle andre end målmandstræneren. Sådan har det vist altid været. Om det er godt eller skidt aner jeg ikke, men det virker som en lidt underlig grund til at skifte job. Men det må være meget vigtigt for Pold, at kunne kommunikere med målmanden under kampen.
Virker som en ærgerlig grund til at vi har mistet den måske bedste målmandstræner i landet.

Ved vi hvem sidder på bænken i dag,
Thorup, KBB, CG, LK? En holdleder? og en fys (og læge på hjemmebane?)
Og så må der ikke være flere?

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Trænerstaben

Indlæg af AltidFCM »

Steffen am skrev:
29. maj 2018, 14:28

Ved vi hvem sidder på bænken i dag,
Thorup, KBB, CG, LK? En holdleder? og en fys (og læge på hjemmebane?)
Og så må der ikke være flere?
Jeg tror også, BS Christiansen er prioriteret over målmandstræneren. Correct me if I'm wrong!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

AltidFCM skrev:
29. maj 2018, 14:31
Steffen am skrev:
29. maj 2018, 14:28

Ved vi hvem sidder på bænken i dag,
Thorup, KBB, CG, LK? En holdleder? og en fys (og læge på hjemmebane?)
Og så må der ikke være flere?
Jeg tror også, BS Christiansen er prioriteret over målmandstræneren. Correct me if I'm wrong!
Ham havde jeg glemt, og er måske også nøglen til udfordringen.

Den er sku svær, for synes virkeligt det er ærgerligt hvis vi mister ja, måske DK's bedste målmandstræner,
men omvendt tror jeg ikke på guldet var kommet i hus uden BS.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Ravnen »

Jeg er heller ikke i tvivl om at BS er god at have siddende der, han virker til at tage nogle samtaler med spillerne der skal ind og ud. Han er som mentaltræner helt tæt på hvordan spillerne reagerer. Den tidligere mentaltræner sad også på bænken, så vidt jeg husker.

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Trænerstaben

Indlæg af CasperBW »

Hvorfor vurderer i han er DK’s måske bedste målmandstræner? Havde i spurgt mig for 3 uger siden, så anede jeg ikke hvad vores målmandstræner hed.

Jeg benægter ikke han er det, jeg vil bare gerne vide hvad det bygger på.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af ben2han »

Ravnen skrev:
29. maj 2018, 14:07
Spillere og trænere kommer og går. Mon ikke vi finder en som er lige så dygtig?

Jeg synes det er lidt mystisk at han gik, fordi han ikke måtte sidde på udskiftningsbænken under kampen, men skulle op på tribunen?
Der er ingen tvivl om at målmandstræneren har mobset, siden han har smækket med døren og FCM ikke lægger skjul på den vrede.

Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke forstår J.T. beslutning om at målmandstræneren ikke skal sidde med på bænken, når den fysiske træner og BS gør.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

ben2han skrev:
29. maj 2018, 20:00
Ravnen skrev:
29. maj 2018, 14:07
Spillere og trænere kommer og går. Mon ikke vi finder en som er lige så dygtig?

Jeg synes det er lidt mystisk at han gik, fordi han ikke måtte sidde på udskiftningsbænken under kampen, men skulle op på tribunen?
Der er ingen tvivl om at målmandstræneren har mobset, siden han har smækket med døren og FCM ikke lægger skjul på den vrede.

Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke forstår J.T. beslutning om at målmandstræneren ikke skal sidde med på bænken, når den fysiske træner og BS gør.
Der er en begrænsning for hvor mange der må sidde på bænken under kampene. Synes mere det lyder som om Pold har fået et godt tilbud og derfor ville ud af hans kontrakt med os. Hans forklaring er lidt tynd, hvis det er hele historien. Hvilket det nok heller ikke er.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

CasperBW skrev:
29. maj 2018, 16:43
Hvorfor vurderer i han er DK’s måske bedste målmandstræner? Havde i spurgt mig for 3 uger siden, så anede jeg ikke hvad vores målmandstræner hed.

Jeg benægter ikke han er det, jeg vil bare gerne vide hvad det bygger på.
Det er måske også lidt lakrids at kalde ham for det.
Omvendt indsatte jeg med vilje 'måske', så den er nem at hive i land igen ;)

Og der formentlig nogen der har større indsigt end jeg har, FCM har i hvert fald ;)

Men vil nu ikke undervurdere hans betydning,
han havde stor succes i Horsens og var bl.a. med til at "opfinde" Rønow og Jacob Busk der røg til FCK og dernæst til Tyskland, og er blevet utrolig positivt omtalt af det jeg har set både i ACH, FCM og AGF.

Tænker også der var en grund til at FCM headhuntede ham, og virkede utrolig vellidt blandt målmændene og var en fornøjelse at se dem arbejde til træning.
Men så må vi se om FCM kan tiltrække en målmandstræner fra samme "hylde" eller om man mener Lasse Heinze har det der skal til og bliver forfremmet, fra akademiet til A-holdet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

Ansat ny u17 træner.
https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/en-f ... 7-mandskab

Havde egentlig forstået sådan at Søren Bjerg skulle overtage u17 holdet, og der skulle ansættes en ny træner på Søren Bjergs' nuværende plads.
Det er så droppet og Søren Bjerg fortsætter som A+ og 'overgangs' træner?

2-årig kontrakt. Er det ikke den eneste træner der er på en periode kontrakt, eller periodekontrakt vi kender til?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Trænerstaben

Indlæg af Benzo »

Thorup forlængede med 3 år, det må alt andet lige betyde han også er på en periode kontrakt.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Trænerstaben

Indlæg af Jacob »

Underligt vi stadig står uden målmandstræner. Den 30. juni meldte AOH, at det var meget tæt på. Gad vide hvad der er gået galt siden?
Herning Folkeblad skrev:Det er meget tæt på. Vi er sådan set enige med én. Det er kun de sidste detaljer, der skal på plads, siger Svend Graversen, sportschef i FC Midtjylland.
Kilde: https://www.aoh.dk/artikel/fcm-tt-p-ny-mlmandstrner

Besvar