Trænerstaben

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Trænerstaben

Indlæg af MFKM »

Nyt om “den manglende brik” i trænerstaben inden for de næste par dage.

https://www.mediano.nu/oversigt/2021/6/ ... sk-fodbold ca 17 - 18 minutter inde

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Trænerstaben

Indlæg af Lund7400 »

Er overbevist om, at det er Friis. Det håber jeg også.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Trænerstaben

Indlæg af ChristianJ »

Lugter mere og mere af Friis. Hvis det var AGF, hvorfor skulle de så vente med at offentliggøre det til næste uge? Og Sønderjyske er for langt væk fra datteren, det samme er Vejle, som begge har været nævnt løst.

Tror det var Monnerup der tidligere omtalte Friis som en af de fagligt stærkeste trænere i DK, da han tog over i Aab. Tror det kunne ende som et fremragende match.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Trænerstaben

Indlæg af SimonH »

ChristianJ skrev:
4. jun 2021, 19:47
Lugter mere og mere af Friis. Hvis det var AGF, hvorfor skulle de så vente med at offentliggøre det til næste uge? Og Sønderjyske er for langt væk fra datteren, det samme er Vejle, som begge har været nævnt løst.

Tror det var Monnerup der tidligere omtalte Friis som en af de fagligt stærkeste trænere i DK, da han tog over i Aab. Tror det kunne ende som et fremragende match.
Lidt sjovt. Jeg har aldrig nogensinde opfattet Friis som taktisk dygtig men mere en ordentlig menneskekender ala Thorup.
Det skal siges at jeg normalt ikke lytter meget når ligegyldige AaB taler.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Trænerstaben

Indlæg af ChristianJ »

Der er lavet et par Mediano Labs med ham, syntes de er værd at høre. Super meget dybde i det taktiske arbejde han lavede i Aab, så tror bestemt han kunne løfte vores spil. Kan ikke umiddelbart pege på andre i DK som skulle være mere relevante, hvis man skal tænke realisme ind i det. Et andet bud kunne være Henrik Jensen fra U19, som vidst også skulle være blandt de absolut største træner talenter i DK.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Trænerstaben

Indlæg af CasperA »

Klaus Egelund, som er journalist hos EB, skriver på twitter, at det ikke bliver Jacob Friis.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

Ikke at jeg tror på det. Men det kunne også være der sprang en bombe ala;

Jon Dahl (Klubløs)
Galca (Klubløs)
Thomas Christiansen (Panama)
Steffen Højer (U21)

Det kunne også være 2 personer i stedet, med hver deres særlige force. F.eks en portugiser til de udenlandske spillere ift. taktik, sprog osv. + en englænder fra Brentford netværket eksempelvis.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

*Jon i Malmø naturligvis, men virkede en årgang til at være faldet delvist i unåde.. sker nok næppe

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Trænerstaben

Indlæg af CasperA »

Vores U19-træner Henrik Jensen bliver vores nye assistenttræner.

https://www.fcm.dk/nyheder/nyt-traeners ... steholdet/

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

CasperA skrev:
7. jun 2021, 12:32
Vores U19-træner Henrik Jensen bliver vores nye assistenttræner.

https://www.fcm.dk/nyheder/nyt-traeners ... steholdet/
Fint for Hr. Jensen, som er en mand med et mål - og på vej frem.
Men et eller andet sted mega skuffende i jagten på det mest ambitiøse projekt nogensinde i FCM, ikke at bringe endnu mere til bordet (kan nå at komme)

Havde håbet Bak og dunken var fortid eller blev nedgraderet ift. at få noget mere klasse tilført træner set-uppet, men man jo bare se hvordan det går.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Trænerstaben

Indlæg af Saemala »

JBT skrev:
7. jun 2021, 12:38
CasperA skrev:
7. jun 2021, 12:32
Vores U19-træner Henrik Jensen bliver vores nye assistenttræner.

https://www.fcm.dk/nyheder/nyt-traeners ... steholdet/
Fint for Hr. Jensen, som er en mand med et mål - og på vej frem.
Men et eller andet sted mega skuffende i jagten på det mest ambitiøse projekt nogensinde i FCM, ikke at bringe endnu mere til bordet (kan nå at komme)

Havde håbet Bak og dunken var fortid eller blev nedgraderet ift. at få noget mere klasse tilført træner set-uppet, men man jo bare se hvordan det går.
Dunken er vel også blevet "nedgraderet" til at være angrebstræner igen, i stedet for assistent. Men vi virker meget faste på, at have et dansk træner setup, og så er der jo ikke vildt mange muligheder med den fornødne kvalitet.
Senest rettet af Saemala 7. jun 2021, 12:45, rettet i alt 1 gang.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Trænerstaben

Indlæg af Stoffer »

CasperA skrev:
7. jun 2021, 12:32
Vores U19-træner Henrik Jensen bliver vores nye assistenttræner.

https://www.fcm.dk/nyheder/nyt-traeners ... steholdet/
Han fremstår meget kompetent, når han skriver og taler. Og farten på hans forfremmelser vidner vel også om en dygtig mand.

Det kan dog ærgre mig, vi ikke får en decideret "professor" type ind, der kan supplere Henriksen. Ligeledes at vi igen igen igen tilføjer fra egne rækker fsva. den taktiske side af spillet. Jeg ved godt, vi stoler meget på vores DNA, men som jeg har skrevet før - også i biologien muterer DNA.

Ledelsen har tonsvis af goodwill hos mig, så der er ikke andet for end at stole på ledelsen sammen med Henriksen mener det her setup har fornødne evner til at kvalle til gruppespil og vinde DM og pokal. Men på papiret, hmm.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Trænerstaben

Indlæg af tatoo »

Nu kender jeg ikke noget til Henrik Jensen. Men vi råber og skriger på at vi er eller skal være bedre end FCK og Brøndby. Men det er vel ikke det vi signalerer med denne konstellation. Havde håbet, som jeg tidligere har skrevet, at vi skulle have samme træner setup som vore konkurrenter som begge har et team der selv har prøvet at være cheftræner for lidt mere end et ynglingehold. Men det har vi måske ikke "råd" til !!!!

Ærlig talt tror jeg ikke Priske har haft megen hjælp når det kommer til mandskabsbehandling, og derfor har han jo haft mere end nok at se til. Kan ikke se for mig at KBB og Duncan har evnet at cleare problemer med den enkelte spiller.

Hvad laver BS egentlig i vores klub ?

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart gik væk fra vores indavl og kammerateri. Det fører aldrig til noget godt andet end at tilfredsstille Steinlein.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Trænerstaben

Indlæg af MFKM »

tatoo skrev:
7. jun 2021, 13:57

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart gik væk fra vores indavl og kammerateri. Det fører aldrig til noget godt andet end at tilfredsstille Steinlein.
... og mesterskaber, pokaltriumf, store spillersalg og Champions league deltagelse.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

MFKM skrev:
7. jun 2021, 15:22
tatoo skrev:
7. jun 2021, 13:57

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart gik væk fra vores indavl og kammerateri. Det fører aldrig til noget godt andet end at tilfredsstille Steinlein.
... og mesterskaber, pokaltriumf, store spillersalg og Champions league deltagelse.
Haha, det har sgu da intet med det at gøre (ift trænerstaben)

Det er rene lobbytjanser der sidder derude fra efter cheftræneren

Besvar