Trænerstaben

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Trænerstaben

Indlæg af bifr05t »

Jamen, tak og lige over. Jeg er altid glad for en jovial debat. Det er bestemt ikke vrøvl det du skriver, og jeg er samtidig taknemmelig for at du har gidet læse alt det vrøvl jeg skrev i første omgang :)

Om det mentale:
Jeg medgiver gerne, at det mentale er en fælles præstation spiller og træner imellem og hver især for den sags skyld, så det kan godt være at jeg selv er en anelse hård ved KA. Det er trods alt også en kæmpe trup af spillere han råder over, der alle gerne vil vise deres værd på førsteholdet, og det skaber utvivlsomt også nogle spændinger i kulissen.

Om det spillemæssige:
Jeg ved ikke om at jeg er kommet til at give det indtryk, at jeg ikke føler/kan se at spillestilen har ændret sig under KA i forhold til Thorup. Jeg har godt lagt mærke til at spillet har udviklet sig fra de lange højre bolde på Onuachu, til at være mere jordnært.
Med det i mente virker det ikke til at spillerne har været gode til at komplimentere hinanden i den opbyggende proces, og dette synes jeg specielt er evident på den sidste tredjedel af banen, eller i forbindelse med de dybe stikninger eller mangel her på. Summasummarum, spillet i dets nuværende form går en anelse for langsomt.
Om skylden, for de tendenser jeg synes at se, så primært skal placeres hos trænerteamet, skal jeg nok lige bruge et par ekstra kampe til at revidere.

Om valg af spillere og formationen:
I forhold til Jakob Poulsen, så jeg gerne at han blev anvendt mere som rotationsspiller, når kampene eventuelt skulle køres hjem på routinen. Som ben2han skriver, så valgte FCK eksempelvis samme rolle til William Kvist, der til trods for også at have været en afgørende faktor for sit hold (i tidligere sæsoner) har fået denne rolle.
I forhold til alternativer på den position, så synes jeg at Evander har vist sit værd på den centrale midtbane position. Det er vel egentligt den eneste position han har spillet godt på? Samtidig vil det på nuværende tidspunkt være en fornuftig idé, at sammensætte et hold, der forhåbentligt kan spille os i et europæisk gruppespil.

Med Onuachu derimod, medgiver jeg at planen er at få skudt ham af til sommer, så desto mere spilletid desto bedre. Dog forstår jeg ikke helt den rolle han umiddelbart skal spille i det nuværende setup. I min optik, er det fejlagtigt at have ham alene på toppen, da han ikke har farten til at være gennembrudsspiller. Hans kvaliteter ligger i at være sidste mand på bolden i forbindelse med indlæg, og sit hovedspil. Han besidder selvfølgelig noget tektik (selvom at det engang i mellem minder om Bambi på glat is), men hans egentlige styrke er sin fysik og højde. Jeg tror derfor at det ville gavne med en ekstra mand på toppen til at supplere ham.

I forhold til formationen, så er jeg af den overbevisning at træerne ikke vokser ind i hilmen. Samme scenarie udspillede sig eksempelvis i Chelseas 17/18 sæson, hvor de sæsonen for inden havde mønstret fantastiske resultater med en 3-4-3 opstilling, og sæsonen efter gik luften ud af ballonen. Samme scenarie har indtil videre udspillet sig i vores forårssæsonen. Jovist, er der mange spillere der ikke har præsteret, men det er vel en smule mærkværdigt at de alle de offensive kræfter (Onyeka til dels undtaget) underpræsterer på samme tid.

Om klubbens målsætning og økonomi:
Stoffer skrev:
24. apr 2019, 09:26
Tja, hvad skal jeg sige? - Jeg foretrækker at KA og CS lukker røven noget oftere og lader resultaterne tale, så vi ikke står og ligner idioter som nu.
Der er vi så absolut enige. Nogle ting er bedre at holde bag lukkede døre.

I forhold til, hvorfor sådanne udtalelser kommer til at påvirke vurderingen af KA er selvfølgelig en kombination af fanskaren og spillerne. Jeg tror ikke at vi skal være blinde for, at spillerne selv er tilbøjelige til at følge med i mediecirkusset, og at spillet uden for banen, selvfølgelig også har en indflydelse på spillet på banen.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Trænerstaben

Indlæg af Cortez »

Mener ikke debatten er useriøs, Nicolai. Tværtimod har indlæggene været endog meget sobre og læsværdige.

Det der er foregået er en debat, hvor forskellige synspunkter er kommet på banen. Man kan snildt være uenig i synspunkterne uden at mener at de andre debattører er useriøse. Dog medgiver jeg, at nogle er bedre til at underbygge deres synspunkter end andre :D .

Hvis jeg skal komme med mine betragtninger, så kan man finde nok så meget statistik frem, men for at statistikken skal være god, skal man spille godt. Derfor kunne et synspunkt hvor vi ganske enkelt har overpræsteret på xG-fronterne i forhold til vores spil også fremlægges. For jeg mener ganske enkelt ikke, vi spiller godt. Og det er hele vejen rundt fra det mentale til selve konceptet (hvis vi da har et). Som jeg har skrevet før, så er jeg med på at en transformation tager tid (processer og alt det der), men en dygtig træner skal altså ikke bruge en sæson for at få spilerne til at forstå, hvordan han vil spille - altså på et niveau, hvor det er tydeligt, hvad det er han gerne vil. Stoffer mener vist (ret mig, hvis jeg tager fejl) at vi er længere fremme med den transformation, end jeg synes, vi er. Men det kommer også an på, hvad man kigger efter og om man lægger vægt på de samme ting.

Hvorom alting er, så mener jeg ikke KA skal fyres, kontinuitet er en god ting. Jeg tror bare ledelsen skal være opmærksom på ikke at blive for selvtilstrækkelig og ikke glemme at invitere udefrakommende viden og energi ind i organisationen. For lad os være ærlige: så fantastisk og unikke er vi altså heller ikke.

Der er fortsat MEGET at arbejde med hele vejen rundt, hvis vi kontinuerligt skal være i stand til at udfordre FCK og Brøndby på landsplan.

/Cortez

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Cortez skrev:
24. apr 2019, 12:07
Mener ikke debatten er useriøs, Nicolai. Tværtimod har indlæggene været endog meget sobre og læsværdige.
Jeg mener at debatten om en trænerfyring og den krisestemning, som er hos nogle debattører er useriøs. Jeg er 100 % enig med dig i at kritikken af spillestil, engagement og enkelte spillere har været interessant og nuanceret fra f.eks. bifr05t og dig :)
Cortez skrev:
24. apr 2019, 12:07
Hvis jeg skal komme med mine betragtninger, så kan man finde nok så meget statistik frem, men for at statistikken skal være god, skal man spille godt. Derfor kunne et synspunkt hvor vi ganske enkelt har overpræsteret på xG-fronterne i forhold til vores spil også fremlægges. For jeg mener ganske enkelt ikke, vi spiller godt. Og det er hele vejen rundt fra det mentale til selve konceptet (hvis vi da har et). Som jeg har skrevet før, så er jeg med på at en transformation tager tid (processer og alt det der), men en dygtig træner skal altså ikke bruge en sæson for at få spilerne til at forstå, hvordan han vil spille - altså på et niveau, hvor det er tydeligt, hvad det er han gerne vil. Stoffer mener vist (ret mig, hvis jeg tager fejl) at vi er længere fremme med den transformation, end jeg synes, vi er. Men det kommer også an på, hvad man kigger efter og om man lægger vægt på de samme ting.
Jeg synes problemet er at vi ikke kan spille mere end 45-60 gode minutter og det kan man sagtens kritisere, og det skal forbedres. Men i de 45-60 min, f.eks. mod AAB har FCM jo spillet noget af det bedste fodbold i hele klubbens levetid. Desuden synes jeg det er fedt at se Schulz raids frem i banen, som er noget KA har bragt ind i spillet. Jeg er uenig med dig i at vi allerede kan dømme KA nu, da truppen mestendels er Thorups og jeg tror f.eks. ikke at KA ønsker en Poul kopi, når Onuacho skifter videre. Derfor synes jeg at vi skal give KA til sensommeren og så bedømme hans indsats der.
Cortez skrev:
24. apr 2019, 12:07
Hvorom alting er, så mener jeg ikke KA skal fyres, kontinuitet er en god ting. Jeg tror bare ledelsen skal være opmærksom på ikke at blive for selvtilstrækkelig og ikke glemme at invitere udefrakommende viden og energi ind i organisationen. For lad os være ærlige: så fantastisk og unikke er vi altså heller ikke.

Der er fortsat MEGET at arbejde med hele vejen rundt, hvis vi kontinuerligt skal være i stand til at udfordre FCK og Brøndby på landsplan.

/Cortez
Enig, men jeg synes nu heller ikke at ledelsen virker mæt og så længe at vi ikke er med i europa gruppespillet skal vi heller ikke være bange for mætheds tegn. Alle bør vide, at vi ikke bliver taget 100 % seriøst før vi også har bevist os, gentagne gange i Europa.

Nicolai

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Trænerstaben

Indlæg af henker »

Cortez skrev:
24. apr 2019, 12:07
Mener ikke debatten er useriøs, Nicolai. Tværtimod har indlæggene været endog meget sobre og læsværdige.

Det der er foregået er en debat, hvor forskellige synspunkter er kommet på banen. Man kan snildt være uenig i synspunkterne uden at mener at de andre debattører er useriøse. Dog medgiver jeg, at nogle er bedre til at underbygge deres synspunkter end andre :D .

Hvis jeg skal komme med mine betragtninger, så kan man finde nok så meget statistik frem, men for at statistikken skal være god, skal man spille godt. Derfor kunne et synspunkt hvor vi ganske enkelt har overpræsteret på xG-fronterne i forhold til vores spil også fremlægges. For jeg mener ganske enkelt ikke, vi spiller godt. Og det er hele vejen rundt fra det mentale til selve konceptet (hvis vi da har et). Som jeg har skrevet før, så er jeg med på at en transformation tager tid (processer og alt det der), men en dygtig træner skal altså ikke bruge en sæson for at få spilerne til at forstå, hvordan han vil spille - altså på et niveau, hvor det er tydeligt, hvad det er han gerne vil. Stoffer mener vist (ret mig, hvis jeg tager fejl) at vi er længere fremme med den transformation, end jeg synes, vi er. Men det kommer også an på, hvad man kigger efter og om man lægger vægt på de samme ting.

Hvorom alting er, så mener jeg ikke KA skal fyres, kontinuitet er en god ting. Jeg tror bare ledelsen skal være opmærksom på ikke at blive for selvtilstrækkelig og ikke glemme at invitere udefrakommende viden og energi ind i organisationen. For lad os være ærlige: så fantastisk og unikke er vi altså heller ikke.

Der er fortsat MEGET at arbejde med hele vejen rundt, hvis vi kontinuerligt skal være i stand til at udfordre FCK og Brøndby på landsplan.

/Cortez
Godt sagt..

Men jeg mener at KA 's sæde er rigtig brande varmt..

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Trænerstaben

Indlæg af Benzo »

Duncan kommer ind til sommer som angrebs-træner:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dun ... ner-i-fcm/

Vi har vidst ikke nogen specifik angrebstræner lige nu? Så Duncan kan forhåbentligt hjælpe de angribere vi har, til at blive bare lidt skarpere foran kassen.. Jeg er dog lidt i tvivl om det reelt har nogen effekt.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Trænerstaben

Indlæg af Cortez »

Benzo skrev:
2. maj 2019, 12:05
Duncan kommer ind til sommer som angrebs-træner:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dun ... ner-i-fcm/

Vi har vidst ikke nogen specifik angrebstræner lige nu? Så Duncan kan forhåbentligt hjælpe de angribere vi har, til at blive bare lidt skarpere foran kassen.. Jeg er dog lidt i tvivl om det reelt har nogen effekt.
Sidst jeg hørte noget om en angrebstræner, var da Farlige Frank havde hvervet. Hvorfor han ikke blev en succes, ved jeg ikke.

/Cortez

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/fc-m ... s-talenter

Er det ikke mærkeligt at Søren Bjerg ikke bliver nævnt her?

EDIT:
Men velkommen til Anders Veller

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

Og endnu en ny træner (til akademiet dog)
https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/mich ... emitraener

Velkommen til Silberbauer

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Ravnen »

Synes det er flot at vores akademi kan tiltrække en træner med sådan et CV.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

Hvis der skulle være FCM fans der ikke har hørt den, er det en anbefaling værd.
Priske i samtale med Rasmus Monnerup
https://www.mediano.nu/oversigt/2021/2/ ... ian-priske

Jeg faldt over en fællesnævner, der også er med i Medianos udsendelse om Brentford
https://www.mediano.nu/oversigt/2021/2/ ... rejsningen

Virker til at begge klubber for nyligt har lavet et papir på "klubbens spillestils DNA", og at trænerteamet i begge klubber i høj grad har været inde over eller faktisk været primære forfattere på papiret. Er så lidt nysgerrig over om det er fordi det simpelthen bare er nyt, eller om evt. kommende trænere, også ville kunne gøre noget lignende. Mon ikke svaret er en mellemting eller en mellemløsning, når nu papiret er lavet til at være til fremtiden og formentlig også udgangspunktet for rekruttering til både stab og spillertruppen.

Priske er inde på at ledelsen måske har blandet sig lidt i Ridderholms og Thorups trænergerninger, men at papiret og enigheden om spilmæssige KPI'er faktisk har givet ham frihed i jobbet.

Snakken omkring ledelsesrum synes jeg er ret interessant.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

Et eller andet sted, så er det fuldstændig magisk det her.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

"Jeg kender ikke hele spillertruppen endnu, men jeg er med på at jeg har mere end 7 spillere, som jeg plejer at have på det her tidspunkt." :lol: :lol:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Trænerstaben

Indlæg af oros »

Steffen am skrev:
31. maj 2021, 13:16
Et eller andet sted, så er det fuldstændig magisk det her.
Jeg vil gå så langt som til at sige, det er verdensklasse! :lol:

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Trænerstaben

Indlæg af tatoo »

Jacob Friis skal ikke til Aab - skal han til FCM ? Jeg håber det.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

tatoo skrev:
3. jun 2021, 18:08
Jacob Friis skal ikke til Aab - skal han til FCM ? Jeg håber det.
Sønderjyske og OB virker oplagte, men nok for langt væk fra datteren, og sygdom. Mon ikke det bliver agf

Vi skal da ha mere klasse end hvad Friis har vist hidtil - og ikke være en del af en evigt danske om- rokerende andedam herhjemme

Besvar