Midtjyllands transferstrategi

Om FC Midtjylland og Black Wolves
admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af admin 3 »

Indlæg skrevet af Fodboldfan.

Opsummering af Steinleins interview med Mediano, som handlede en del om transfers og transferstrategi:

Transfers og enkelte spillere:
CS har aldrig set så meget talent i FCMs ungdomsafdelinger som nu.
Alexander ”tjene langt over 100 mio.”
Pione Sisto – over 50 mio.
FCM var ikke med inde over en Jens Martin Gammelby transfer. Der er stor tiltro til både MDT og Munksgaard.
Bubacar Sanneh er hentet for 1,5 mio. kr.
Paul Onuachu – Fik desværre en skade og forventes ikke solgt. Skal bruge et halvt eller et helt år mere pga. skader i 17/18 sæsonen.
Hverken Sanneh og Onuachu forventes at blive solgt.
Erik Sviatchenko – Transfer til FCM? ES er som udgangspunkt umulig at løfte lønnen på. Men CS opgiver ikke før han har skrevet med en anden klub. Det kan være for tidligt at komme hjem nu.
Akademispillere: Der er for mange eksempler på at danske spillere ikke klarer sig i udlandet fordi de ikke får 100 kampe førend de tager til udlandet.
Setup:
Hvad er FCMs rolle ifht. andre klubber? Drømmen er, at vi, over en ti-årig periode, skal vinde flere mesterskaber end FCK.
Fankulturen: Vi er kun i 1. generation. AZ tabte formatet, da han hånede FCM. Det burde han være for voksen til. På kulturen er Brøndby langt foran, men på niveau er FCM foran på de sidste 5-10 år. Så det tager tid at bygge en fankultur op over generationer. På et tidspunkt skal vi have udvidet stadion, efter at vi fylder MCH Arena til hver kamp.
Transferstrategi:
"Det, vi lærte af sidste gang, er, at denne gang vil vi bruge det danske mesterskab til at tage det næste niveau, hvor vi sidste gang lige var nede at samle luft. Der var mange der skulle skiftes ud. Der var mange rutinerede spillere, som havde været her i for lang tid.

Dér kan man sige at vi har været dygtige / lidt heldige, at det egentlig har været en proces – der er mange trænere der vil kalde det en proces, dét vi har været i gang med her i foråret; spillet en 3-4 nye spillere ind på holdet – og vi skal ikke have så mange spillere ud.

Der er ikke så mange spillere vi har lovet, at nu er tiden komme til at de skal ud. Så jeg tror at vi kan holde fast på fundamentet i holdet. Og så kan vi krydre det med en enkelt eller tre spillere. Og det tror jeg faktisk gør at vi får virkelig en stærk trup, som gør at jeg glæder mig til at se om vi er dygtige nok i år til at kvalificere os til gruppespillet i Champions League. For det synes jeg at vi har en realistisk chance for."

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af henker »

Ughhh spændende tid at følge med FCM!! 👍

Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Spicker »

Det er også dejligt at høre Steinlein sige at vi stadig satser på omkring 40% akademi spillere blandet med dygtige spillere udefra :)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Ravnen »

Det med over ti år at få flere mesterskaber end FCK er knageme sød musik :mrgreen:

Det er jo noget af det bedste ved FCM. Her lurepasser man ikke. Vi har fået meget røg for at vi engang ville være mestre inden et bestemt årstal. Men det er jo bare typisk FCM, man vil fremad, opad. Ikke noget med at vi er tilfredse der hvor vi er. "'Den der opgiver at blive bedre, ophører med at være god", det er jo vores talemåde, vores identitet, selve FCM ånden :fcm:

Selvfølgelig vil vi også gerne i Champions League, bare endnu et eksempel, ikke noget med at underspille. I LOVE IT! ;-)

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

Man kan ikke have mdt og munksgaard med i kampe om kvalifikation til CL, hvis man går seriøst efter det.

De er bare ikke gode nok, se lige kampene mod FCK og Brøndby, hvor Munksgaard flere gange er alvorlig indblandet i defensive fejl, og hvis marginalerne havde været på modstandernes side, havde det kostet mål, J. Hansen reddede ham flere gang.

Om det var derfor han røg af i sidste kamp mod Horsens ?

Hvis man vil hæve overliggeren så er højre back pladsen klart et sted man skal forstærke sig.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 14:06
Man kan ikke have mdt og munksgaard med i kampe om kvalifikation til CL, hvis man går seriøst efter det.

De er bare ikke gode nok, se lige kampene mod FCK og Brøndby, hvor Munksgaard flere gange er alvorlig indblandet i defensive fejl, og hvis marginalerne havde været på modstandernes side, havde det kostet mål, J. Hansen reddede ham flere gang.

Om det var derfor han røg af i sidste kamp mod Horsens ?

Hvis man vil hæve overliggeren så er højre back pladsen klart et sted man skal forstærke sig.
Enig... Det mener jeg også med Kian og dal hende. For jeg synes ærlig talt at de løber langsom hjem..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

henker skrev:
25. maj 2018, 14:51
FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 14:06
Man kan ikke have mdt og munksgaard med i kampe om kvalifikation til CL, hvis man går seriøst efter det.

De er bare ikke gode nok, se lige kampene mod FCK og Brøndby, hvor Munksgaard flere gange er alvorlig indblandet i defensive fejl, og hvis marginalerne havde været på modstandernes side, havde det kostet mål, J. Hansen reddede ham flere gang.

Om det var derfor han røg af i sidste kamp mod Horsens ?

Hvis man vil hæve overliggeren så er højre back pladsen klart et sted man skal forstærke sig.
Enig... Det mener jeg også med Kian og dal hende. For jeg synes ærlig talt at de løber langsom hjem..
Men de er vel heller ikke gode nok til et mesterskab og rekord højt point høst? ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Ravnen »

Hav nu lidt tiltro til vores egne. De har begge gjort det fremragende i den her intense guld duel.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Acebone »

Udskiftning af Kian og Dal Hende kan kun komme på tale, hvis der kommer seriøse bud på dem, og de selv vil afsted.

Jeg fatter ikke, at visse brugere stadig er klar til at udskifte over halvdelen af holdet, selvom vi lige har afsluttet vores bedste sæson nogensinde. Inden for de seneste måneder tror jeg helt seriøst, jeg har set argumenter herinde for, at vi skulle afhænde:

Jesper Hansen, Korcsmar, Kian Hansen, Dal Hende, Thychosen, Munksgaard, Jakob Poulsen, Sparv, Drachmann, Kraev, Duelund og sikkert et par flere.

Fuldstændig uden tanke for, hvor meget arbejde det kræver at integrere nye spillere.

Jeg er dæleme glad for, at det er Graversen og Steinlein, der styrer det show - og ikke Ulvegraven.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Jakla »

Vi kan evt. sælge Duelund, men helst ikke. Dal Hende har vi brug for og også Kian.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:
25. maj 2018, 21:24
Jeg er dæleme glad for, at det er Graversen og Steinlein, der styrer det show - og ikke Ulvegraven.
Amen! Jeg ved ikke om det er fordi der går Football Manager i den eller om folk bare render rundt med hovedet oppe i røven...

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 14:06
Man kan ikke have mdt og munksgaard med i kampe om kvalifikation til CL, hvis man går seriøst efter det.

De er bare ikke gode nok, se lige kampene mod FCK og Brøndby, hvor Munksgaard flere gange er alvorlig indblandet i defensive fejl, og hvis marginalerne havde været på modstandernes side, havde det kostet mål, J. Hansen reddede ham flere gang.

Om det var derfor han røg af i sidste kamp mod Horsens ?

Hvis man vil hæve overliggeren så er højre back pladsen klart et sted man skal forstærke sig.
Kan du blive enig med dig selv. Du har tidligere udtalt at Thycosen måske var med i stedet for Munksgård, da Kian var skadet og dermed ikke nogen langkaster - Thycosen er åbenbart en der kaster bedre/længere end Munksgård.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

Jesper BW1100 skrev:
25. maj 2018, 22:14
Acebone skrev:
25. maj 2018, 21:24
Jeg er dæleme glad for, at det er Graversen og Steinlein, der styrer det show - og ikke Ulvegraven.
Amen! Jeg ved ikke om det er fordi der går Football Manager i den eller om folk bare render rundt med hovedet oppe i røven...
Man kunne også nogen gange få den ide,
at nogen bare har til formål at provokere, vist det der hedder trolls på moderne internet sprog.

Vil helst ikke blokere nogen, men det bliver godt nok mere og mere fristende.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
25. maj 2018, 22:49
FCM2000 skrev:
25. maj 2018, 14:06
Man kan ikke have mdt og munksgaard med i kampe om kvalifikation til CL, hvis man går seriøst efter det.

De er bare ikke gode nok, se lige kampene mod FCK og Brøndby, hvor Munksgaard flere gange er alvorlig indblandet i defensive fejl, og hvis marginalerne havde været på modstandernes side, havde det kostet mål, J. Hansen reddede ham flere gang.

Om det var derfor han røg af i sidste kamp mod Horsens ?

Hvis man vil hæve overliggeren så er højre back pladsen klart et sted man skal forstærke sig.
Kan du blive enig med dig selv. Du har tidligere udtalt at Thycosen måske var med i stedet for Munksgård, da Kian var skadet og dermed ikke nogen langkaster - Thycosen er åbenbart en der kaster bedre/længere end Munksgård.
tal dog ordentlig kloge åge, kan du ikke se at der er sat et "?"

Der må jo være en grund til at MDT lige pludselig er med efter at være ude i lang tid, om det er indkast ? eller om det var fordi Munksgaard skøjtede rundt i de 2 sidste kampe ?

Jeg har kun den holdning, at den højre wing back plads, den minder lidt om dengang man forsøgte sig med Riis som midtforsvar, kvaliteten var der ikke og det er den heller ikke på højre wing back pladsen p.t.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
26. maj 2018, 02:05
tal dog ordentlig kloge åge, kan du ikke se at der er sat et "?"
Kan vi ikke aftale at vi snakker pænt til hinanden?

Besvar