Midtjyllands transferstrategi

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af ihaki »

FCM2000 skrev:
31. maj 2018, 18:31
At der er nogle der mener at FCM vil bruge op mod 100 mill kr. på faciliteter, jeg har sjældent hørt noget lignende, skal omlædningsrummets toiletter og bruser beklædes med guld ?

eller skal MCH arena udvides ?
når folk siger faciliteter, tænker jeg alt fra toilet, til vildt trænings udstyr og måleudstyr, boligforhold måske vedligeholdelses frie byggematerialer, til forbedring og vedligeholdelse af bygninger, og energiforbedring, måske en vindmølle, men 100 mill er jeg enig i er voldsomt, men det kunne da give noget vild udenlandsreklame :) hvad koster det der, måske dbu center værk i odense :D

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Vijen »

Der var tale om, at der skulle bruges et betydeligt million beløb på at opgradere computersystemerne på mch og ikast stadion, samt installerer et på trænings banen.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
31. maj 2018, 19:59
Der var tale om, at der skulle bruges et betydeligt million beløb på at opgradere computersystemerne på mch og ikast stadion, samt installerer et på trænings banen.
MCH arena ejes ikke af FCM og FCM har allerede og de har jo også måleudstyr til træning og kampe.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Vijen »

FCM2000 skrev:
31. maj 2018, 20:10
Vijen skrev:
31. maj 2018, 19:59
Der var tale om, at der skulle bruges et betydeligt million beløb på at opgradere computersystemerne på mch og ikast stadion, samt installerer et på trænings banen.
MCH arena ejes ikke af FCM og FCM har allerede og de har jo også måleudstyr til træning og kampe.
Det er derfor jeg skriver at de vil opgradere det nuværende system på de 2 stadions.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
31. maj 2018, 18:31
At der er nogle der mener at FCM vil bruge op mod 100 mill kr. på faciliteter, jeg har sjældent hørt noget lignende, skal omlædningsrummets toiletter og bruser beklædes med guld ?

eller skal MCH arena udvides ?
Og det har relevans i denne tråd fordi?

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Noe »

Johnny Rune taler blandt andet ind i den nuværende og fremtidige transferstartegi i Ikast Avis: https://www.aoib.dk/artikel/--fcm-blive ... e-fremover
Johnny Rune skrev: - Præcis, som man også vil opleve i de kommende måneder og i de kommende sæsoner, har FCM hentet klassespillere til truppen. Altså etablerede profiler, der fra første dag kan være med til at løfte os fremad. Den filosofi vil FCM fortsætte med. Det er en af årsagerne bag vores to mesterskaber, siger han.

- For nogle år tilbage blev der ofte hentet »fyld« ind, når FC Midtjylland købte nye spillere. Og flere gange valgte man at skubbe talenter, der måske ikke var helt klar, igennem systemet. Sådan er det ikke længere, siger han.

- Ved at hive spillere ind med højere kvalitet, har man øget kvaliteten i hele klubben. Det betyder blandt andet, at de talenter, der hives op til Superliga-holdet, er mere modne og har en højere standard end for få år tilbage, analyserer Johnny Rune.
Altså en strategi der, uden sammenligning i øvrigt, giver mindelser om Real Madrids "Zidanes y Pavones". Holder det, kan vi altså forvente "Drexlers y Torps". Jeg glæder mig personligt rigtig meget til at se, om det kan lade sig gøre i praksis. Jeg håber det.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Noe »

Apropos Lars Hallengren i transfertråden. Her er et laaaaaangt, men spændende interview om Midtjylland og vores scouting. Bestemt et læs værd. Vidste I, at vi bliver tilbudt 3000 spillere om året? https://spielverlagerung.com/2018/03/05 ... llengreen/

Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Spicker »

Noe skrev:
11. jun 2018, 15:25
Apropos Lars Hallengren i transfertråden. Her er et laaaaaangt, men spændende interview om Midtjylland og vores scouting. Bestemt et læs værd. Vidste I, at vi bliver tilbudt 3000 spillere om året? https://spielverlagerung.com/2018/03/05 ... llengreen/
Fantastisk læsning syntes jeg.
Det er fedt at komme lidt ind bag ved det hele og høre hvordan det virker når vi skal hente nye spillere 🙂

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Noe skrev:
11. jun 2018, 15:25
Apropos Lars Hallengren i transfertråden. Her er et laaaaaangt, men spændende interview om Midtjylland og vores scouting. Bestemt et læs værd. Vidste I, at vi bliver tilbudt 3000 spillere om året? https://spielverlagerung.com/2018/03/05 ... llengreen/
Tak for linket Noe :) Det var en virkelig spændende artikel

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af THenry »

Fremragende artikel, som Noe har gravet frem. Jeg nåede lige at læse den inden denne artikel blev frigivet https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... er/7195247 og det ligner jo nærmest et paradigmeskifte i vores transferstrategi, som vi har været vidne til i dag :roll: Glæder mig til handlerne bliver offentliggjort, så vi kan høre tankerne bag.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Noe »

THenry skrev:
12. jun 2018, 23:50
Fremragende artikel, som Noe har gravet frem. Jeg nåede lige at læse den inden denne artikel blev frigivet https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... er/7195247 og det ligner jo nærmest et paradigmeskifte i vores transferstrategi, som vi har været vidne til i dag :roll: Glæder mig til handlerne bliver offentliggjort, så vi kan høre tankerne bag.
Helt enig. Det er noget fundamentalt nyt, vi er vidne til i de her dage. Jeg er ret sikker på, at vi ser effektueringen af det, som Ankersen fortalte om i #sortsnak i foråret, og de tanker der blandt andet lå til grund for ansættelsen af Ove P. Vi har erkendt, at vi aldrig kan hente lige så mange annoncekroner eller kommerciel indtjening på kampene, som vores direkte modstandere. Vi er derimod gode til at handle spillere, så den del af forretningen vækster vi nu enormt.

Det er meget spændende, men jeg må også indrømme, at ret er ret skeptisk. Jeg tror ikke for alvor på, at vi kan tjene tilnærmelsesvis de samme penge på udlejede spillere, som vi kan på dem, der får minutter i FCM. Jeg tvivler på, at det er den bedste måde at forrente pengene på. Jeg håber dog, at jeg tager fejl.

christian1DK
Indlæg: 43
Tilmeldt: 4. aug 2016, 21:58

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af christian1DK »

Noe skrev:
13. jun 2018, 10:09
THenry skrev:
12. jun 2018, 23:50
Fremragende artikel, som Noe har gravet frem. Jeg nåede lige at læse den inden denne artikel blev frigivet https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... er/7195247 og det ligner jo nærmest et paradigmeskifte i vores transferstrategi, som vi har været vidne til i dag :roll: Glæder mig til handlerne bliver offentliggjort, så vi kan høre tankerne bag.
Helt enig. Det er noget fundamentalt nyt, vi er vidne til i de her dage. Jeg er ret sikker på, at vi ser effektueringen af det, som Ankersen fortalte om i #sortsnak i foråret, og de tanker der blandt andet lå til grund for ansættelsen af Ove P. Vi har erkendt, at vi aldrig kan hente lige så mange annoncekroner eller kommerciel indtjening på kampene, som vores direkte modstandere. Vi er derimod gode til at handle spillere, så den del af forretningen vækster vi nu enormt.

Det er meget spændende, men jeg må også indrømme, at ret er ret skeptisk. Jeg tror ikke for alvor på, at vi kan tjene tilnærmelsesvis de samme penge på udlejede spillere, som vi kan på dem, der får minutter i FCM. Jeg tvivler på, at det er den bedste måde at forrente pengene på. Jeg håber dog, at jeg tager fejl.
tænker mere de prøver på at hente spillerne tidligt før de rigtig slår igennem og bliver for dyre.
spillerne kommer på lejeophold og her vil vi se to scenarier

1. Spiller der slår igennem kommer til at spille i :fcm: og er dem vi kommer til at tjene på når de skal videre.
2. Spiller der ikke slår igennem, dem vil vi så prøve at sælge med en fortjeneste.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af SimonH »

Jeg tænker bare højt. Hvis vi giver 3,7 mio for Sammy skytte + måske 3. I løn over tre år.
Det giver 6,7 mio kr. Hvis han skal blive en god forretning, så all han sælges til 8-9 mio. Jeg tvivler, når han skal spille i Horsens mm.

Hvis den her strategi skal virke, så skal de5 være ligesom ham canadieren. Frie transfers

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg tænker det er ren cool business vi ser her.

Lad Horsens og Fredericia nyde godt af vores lejespillere (de har brug for dem), og hvis de slår igennem - fint. Hvis ikke, så sælge dem videre til en anden midterklub med et minimalt tab. Det er en udvidelse af forretningen og et signal til FCK og Brøndby om at FCM også kan spille med transfer-musklerne. Det er også at videre-udbygge historien om "bliv FCM spiller og du får spilletid og bliver sendt videre hvis du klarer det godt". Det er en god fortælling at have som klub, når de næste talenter vil ind på akademiet, eller man kæmper om en spiller med andre klubber.

Man har nok haft masser af spillere i statistik systemet som har slået ud på de rigtige parametre, men man har ikke haft de økonomiske muskler til at købe alt for mange lottokuponer. Bum - det har man nu. Nu satser man bare på danske lottokuponer, og ser hvad der sker. Man har sikkert sagt noget i retning af: Vi satser 20 mio. på dem her, vi får nok mindst 15 mio. tilbage i værste tilfælde, og i bedste tilfælde kan vi mere end fordoble indsatsen.

Jeg synes det er fedt. Kæft FCM er en fed klub at følge :)

Xinx
Indlæg: 70
Tilmeldt: 9. jun 2011, 18:41
Geografisk sted: København

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Xinx »

SimonH skrev:
13. jun 2018, 11:12
Jeg tænker bare højt. Hvis vi giver 3,7 mio for Sammy skytte + måske 3. I løn over tre år.
Det giver 6,7 mio kr. Hvis han skal blive en god forretning, så all han sælges til 8-9 mio. Jeg tvivler, når han skal spille i Horsens mm.

Hvis den her strategi skal virke, så skal de5 være ligesom ham canadieren. Frie transfers
Din udregning forudsætter, at AC Horsens ikke betaler løn, hvilket ikke er normen. Eneste tilfælde hvor en klub tillader udlån uden at modparten skal betale løn er udlån af talenter til samarbejdsklubber.

Besvar