Midtjyllands transferstrategi

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af henker »

Steffen am skrev:
26. maj 2018, 11:35
FCM2000 skrev:
26. maj 2018, 02:05
tal dog ordentlig kloge åge, kan du ikke se at der er sat et "?"
Kan vi ikke aftale at vi snakker pænt til hinanden?
Ja tak. Det vil være på tide..

lajosi
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. jul 2016, 13:56

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af lajosi »

Super opsumering af Mediano interview - og ja synes også det er sød musik at vi holder fast i strategien.

Jeg er overbevist om at vi får det bedste hold til dato - og det bliver spændende at følge. Vi tager næste skridt ved at kvalificere os til gruppespil 2 gange på 5 år, og dermed bliver det noget lettere fremadrettet.

Men den vigtigste vej dertil er jo KONTINUITET..... At de interne relationer er perfekte gør jo, at vi har mulighed for at slå hold, der på papiret er bedre end os... Tror ikke vi bliver bedre i kvalifikationen ved at købe 5-7 forstærkninger. Så mit ønskescenarie er 2-3 markante forstærkninger og så ellers hold på stammen. Her tænker jeg netop det er så vigtigt, at vi holder på Paul og Sanneh, og som CS jo også forventer vi kan holde på.

Jeg kan frygte lidt at Del Hende(som er meget undervurderet synes jeg) ryger pga et fint bud fra udlandet. Det bliver spændende at følger og fantastisk at se vores U19.. fremtiden er lys...

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

Helt enig, og synes det er fedt at høre man vil fastholde strategien, andet ville også være mærkeligt.
Men det er også en svær balancegang og udfordring som ledelsen giver sig selv med at "blæse og have mel i munden".

Men hvis det er en signing af Drexler og u19 holdet har vundet mesterskabet så suverænt og 7 ud af 15 gange og 3 gange på de sidste 4 år, må der også komme noget derfra,
og så i en tid hvor både FCN særligt har været stærke med egne spillere og også BIF, FCK, SIF, EfB, AGF osv. opruster på ungdomsfronten, er det sku sejt.

Omkring Dal Hende, var Claus "Dangerzone", fodboldanalytiker, også ude på twitter og vise noget utilfredshed med at Dal Hende ikke var med på landsholdet, men isoleret set som FCM fan, kan det være det er vores held.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af ben2han »

lajosi skrev:
27. maj 2018, 11:19
Super opsumering af Mediano interview - og ja synes også det er sød musik at vi holder fast i strategien.

Jeg er overbevist om at vi får det bedste hold til dato - og det bliver spændende at følge. Vi tager næste skridt ved at kvalificere os til gruppespil 2 gange på 5 år, og dermed bliver det noget lettere fremadrettet.

Men den vigtigste vej dertil er jo KONTINUITET..... At de interne relationer er perfekte gør jo, at vi har mulighed for at slå hold, der på papiret er bedre end os... Tror ikke vi bliver bedre i kvalifikationen ved at købe 5-7 forstærkninger. Så mit ønskescenarie er 2-3 markante forstærkninger og så ellers hold på stammen. Her tænker jeg netop det er så vigtigt, at vi holder på Paul og Sanneh, og som CS jo også forventer vi kan holde på.

Jeg kan frygte lidt at Del Hende(som er meget undervurderet synes jeg) ryger pga et fint bud fra udlandet. Det bliver spændende at følger og fantastisk at se vores U19.. fremtiden er lys...
Problemet er at Pauls kontrakt er nær udløb og det presser prisen ned på ham jo tættere vi kommer, jeg tror ikke man kan sige nej til 50-100 mill kr. i august

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Problemet er at Pauls kontrakt er nær udløb og det presser prisen ned på ham jo tættere vi kommer, jeg tror ikke man kan sige nej til 50-100 mill kr. i august
[/quote]

Problemet med at Pauls kontrakt nærmer sig udløb er vel nærmer at ingen vel betale 50-100 million for ham nu, så man måske er nødt til at give ham en ny kontrakt for at holde prisen oppe.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

Nicolai Kammersgaard skrev:
27. maj 2018, 15:13
Problemet er at Pauls kontrakt er nær udløb og det presser prisen ned på ham jo tættere vi kommer, jeg tror ikke man kan sige nej til 50-100 mill kr. i august
Problemet med at Pauls kontrakt nærmer sig udløb er vel nærmer at ingen vel betale 50-100 million for ham nu, så man måske er nødt til at give ham en ny kontrakt for at holde prisen oppe.
[/quote]

he he det er så noget andet, omvendt så skal der være 2 til en tango, for jo lavere pris en klub skal betale, jo bedre er chance for Paul at få en højere løn. For potentialet er der jo til et +100 mill kr. salg, hvis han kommer i en god mål form igen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

Nicolai Kammersgaard skrev:
27. maj 2018, 15:13
Problemet med at Pauls kontrakt nærmer sig udløb er vel nærmer at ingen vel betale 50-100 million for ham nu, så man måske er nødt til at give ham en ny kontrakt for at holde prisen oppe.
Det ville da være ærgerligt, hvis han fik en ny kontrakt ;)

Men lidt ærgerligt med afrikanerne, at den eneste vi vel rigtig har fået solgt godt,
er Femi, Sly og Oliesh.
Femi er længe siden og Oliesh blev solgt som talent og ikke etableret spiller.

Rilwan sagen har trukket noget ud, selvfølgelig pga. sager og den absurde lange behandlingstid på statsborgerskab.
Men kunne være en fin case med Paul at forlænge, og evt. lave en "affyringskontrakt", så han får lidt mere i løn og kontrakten bliver bygget til at han bliver solgt i kontraktperioden.

Men ser ikke Paul blive solgt nu i hvert fald, kan ikke forestille mig at en klub vil betale det for ham, som FCM synes han er værd,
og i så fald, bliver det først til august, aller sidst i vinduet, efter de europæiske kampe.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

At Erik vælger FCM igen, er helt sikkert fordi man har lovet ham noget, vedr. forstærkelse af holdet med henblik på europa kampe.

Det kan løfte ham et skridt højere og Erik har ambitioner som spiller, og han sikkert blevet forelagt en plan med FCM og den går næppe på at spille på et halvt U-19 hold, beklager at må skrive det :?

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
27. maj 2018, 21:43
At Erik vælger FCM igen, er helt sikkert fordi man har lovet ham noget, vedr. forstærkelse af holdet med henblik på europa kampe.

Det kan løfte ham et skridt højere og Erik har ambitioner som spiller, og han sikkert blevet forelagt en plan med FCM og den går næppe på at spille på et halvt U-19 hold, beklager at må skrive det :?
FCM2000 skrev:
27. maj 2018, 21:43
At Erik vælger FCM igen, er helt sikkert fordi man har lovet ham noget, vedr. forstærkelse af holdet med henblik på europa kampe.

Det kan løfte ham et skridt højere og Erik har ambitioner som spiller, og han sikkert blevet forelagt en plan med FCM og den går næppe på at spille på et halvt U-19 hold, beklager at må skrive det :?
Der står ingen steder at vi skal stille med et halvt u-19 hold, 40% skal bare komme fra eget akademi.

Men du må vel have insider viden siden du ved at Erik vil sætte en stopklods for det akademi der udviklede ham.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
27. maj 2018, 21:43
At Erik vælger FCM igen, er helt sikkert fordi man har lovet ham noget, vedr. forstærkelse af holdet med henblik på europa kampe.

Det kan løfte ham et skridt højere og Erik har ambitioner som spiller, og han sikkert blevet forelagt en plan med FCM og den går næppe på at spille på et halvt U-19 hold, beklager at må skrive det :?
Jeg er også sikker på det er indført i Eriks kontrakt, at FCM skal købe for minimum 100 millioner her til sommer. Ellers kan han skifte gratis...

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Benzo »

Og at indkøb skal være af en højere hylde end tidligere. Ellers får han en EL-bil og ét års forbrug af hårlak.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
27. maj 2018, 21:54
FCM2000 skrev:
27. maj 2018, 21:43
At Erik vælger FCM igen, er helt sikkert fordi man har lovet ham noget, vedr. forstærkelse af holdet med henblik på europa kampe.

Det kan løfte ham et skridt højere og Erik har ambitioner som spiller, og han sikkert blevet forelagt en plan med FCM og den går næppe på at spille på et halvt U-19 hold, beklager at må skrive det :?
Jeg er også sikker på det er indført i Eriks kontrakt, at FCM skal købe for minimum 100 millioner her til sommer. Ellers kan han skifte gratis...
Jeg har aldrig sagt 100 mill kr. som et mål, men sælger man Paul, Duelund og A Poulsen, så er det realistisk, at det kan ende der.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ange-penge

Er der nogle der ved om der er en klausul på Erik, hvis FCM kvalificerer sig til EL eller CL, ved videresalg osv. ?

Har Erik fået et engangsbeløb ? formentlig p.g.a. den store lønnedgang.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Vijen »

FCM2000 har du kontakter inde i klubben, siden du så skrå sikker bliver ved med at sige at der vil blive brugt så mange penge? Nu har vi fået de 2 vigtigste og "kun" brugt 27 millioner.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
27. maj 2018, 22:04
FCM2000 har du kontakter inde i klubben, siden du så skrå sikker bliver ved med at sige at der vil blive brugt så mange penge? Nu har vi fået de 2 vigtigste og "kun" brugt 27 millioner.
ahh har de ikke fået 3 ? ham fra Lyngby.

du skriver kun brugt 27 mill kr. mon ikke det er 30 mill kr. med ham fra Lyngby ?

Jeg tror de har brugt mere, du får næppe Drex og erik til at spille for en månedsløn på 200000 kr.

Jeg er ikke en dyt i tvivl om at Drexler og Erik har fået pæne engangsbeløb udbetalt.

Drexler er 28 år nu, og han skal have en kontrakt der giver penge, og FCM har ikke kun givet penge til Kiel 8-)

Drexler er en dyr dreng at få til Midtjylland, Stuttgart havde snøren ude efter ham i vinters og Werder Bremen er nævnt her i foråret.

Så hvordan har FCM fået ham til at flytte hertil, hvis han altså flytter hertil ?

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
27. maj 2018, 22:09
Vijen skrev:
27. maj 2018, 22:04
FCM2000 har du kontakter inde i klubben, siden du så skrå sikker bliver ved med at sige at der vil blive brugt så mange penge? Nu har vi fået de 2 vigtigste og "kun" brugt 27 millioner.
ahh har de ikke fået 3 ? ham fra Lyngby.

du skriver kun brugt 27 mill kr. mon ikke det er 30 mill kr. med ham fra Lyngby ?

Jeg tror de har brugt mere, du får næppe Drex og erik til at spille for en månedsløn på 200000 kr.

Jeg er ikke en dyt i tvivl om at Drexler og Erik har fået pæne engangsbeløb udbetalt.

Drexler er 28 år nu, og han skal have en kontrakt der giver penge, og FCM har ikke kun givet penge til Kiel 8-)

Drexler er en dyr dreng at få til Midtjylland, Stuttgart havde snøren ude efter ham i vinters og Werder Bremen er nævnt her i foråret.

Så hvordan har FCM fået ham til at flytte hertil, hvis han altså flytter hertil ?

Sparv, korcsmar, champions league og Europa league

Besvar