Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Straarup »

Var jeg eneste mand med et tåre i øjenkrogen, under kaptajnens farvel i dag?
// Straarup :fcmwolf:

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Jakla »

Straarup skrev:
1. sep 2019, 17:56
Var jeg eneste mand med et tåre i øjenkrogen, under kaptajnens farvel i dag?
Nej, det var du ikke. Jeg havde det på samme måde. Jeg synes også godt man kunne have fået ham frem endnu en gang, men der var man for langsomme fra BW efter at Wikheim havde fået sin hyldest. JP var gået igen...

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uffede-mig

JP deler lidt om sin skuffelse over FCM. Ærgerligt han ikke fik en god afsked - indvendingerne fra ham virker fair. Jeg håber virkelig, man kan gøre det bedre med Hansen.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Danand123 »

Synes Jakob ødelagde lidt for sig selv i offside, da han næsten gav udtryk for, at han måske godt ville have et job hos FCM på trods afslutningen i 2019. Han skulle jo også tage det, han kunne få.

Lidt ærgerligt for jeg kan helt vildt godt lide personen JP og vil gerne have ham på en position hos FCM. Men naturligvis kun, hvis han 100% vil klubben.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Jesper BW1100 »

Danand123 skrev:
9. feb 2021, 10:47
Synes Jakob ødelagde lidt for sig selv i offside, da han næsten gav udtryk for, at han måske godt ville have et job hos FCM på trods afslutningen i 2019. Han skulle jo også tage det, han kunne få.

Lidt ærgerligt for jeg kan helt vildt godt lide personen JP og vil gerne have ham på en position hos FCM. Men naturligvis kun, hvis han 100% vil klubben.
Det var alt andet end elegant den måde han fik det fremført på ja.
Jeg har heller ikke noget ondt at sige om personen Polle, men efter at have set Offside i går føler jeg mig mere overbevist end nogensinde om, at han ikke kommer til FCM. Og det er nok også godt nok.

Afskeden var ikke køn fra FCMs side, men Polle bærer også et ansvar. Han havde meget svært ved at se indad. For han var simpelthen bare ikke god nok at bygge et hold op omkring længere. Og hans alt andet end succesfulde ophold i en ringe australsk liga efterfølgende bekræftede også dette.
Han var "over the hill" men FCM formåede desværre ikke at håndtere det så elegant som de burde.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
9. feb 2021, 11:07
Danand123 skrev:
9. feb 2021, 10:47
Synes Jakob ødelagde lidt for sig selv i offside, da han næsten gav udtryk for, at han måske godt ville have et job hos FCM på trods afslutningen i 2019. Han skulle jo også tage det, han kunne få.

Lidt ærgerligt for jeg kan helt vildt godt lide personen JP og vil gerne have ham på en position hos FCM. Men naturligvis kun, hvis han 100% vil klubben.
Det var alt andet end elegant den måde han fik det fremført på ja.
Jeg har heller ikke noget ondt at sige om personen Polle, men efter at have set Offside i går føler jeg mig mere overbevist end nogensinde om, at han ikke kommer til FCM. Og det er nok også godt nok.

Afskeden var ikke køn fra FCMs side, men Polle bærer også et ansvar. Han havde meget svært ved at se indad. For han var simpelthen bare ikke god nok at bygge et hold op omkring længere. Og hans alt andet end succesfulde ophold i en ringe australsk liga efterfølgende bekræftede også dette.
Han var "over the hill" men FCM formåede desværre ikke at håndtere det så elegant som de burde.
Det er nok den mest fair opsummering baseret på, hvad vi ved.

Husum
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2009, 12:12

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Husum »

Jeg synes måske også det virkede som om interviewet blev kørt lidt ud af en tangent af værterne som søgte et konfrontatorisk udsagn.

Jeg har tidligere hørt Jakob udtale sig om afslutningen i FCM både i Fodbold FM samt i Troels Bechs podcast på Mediano og her udtalte Jakob sig mindre hårdt og fik udlagt det som at han selvfølgelig var skuffet i situationen, men han efterfølgende også godt kunne sætte sig ind i, hvorfor FCM gjorde som de gjorde og at han var kommet videre.

Min oplevelse er at offside værterne fiskede kraftigt efter Jakob skulle sige noget hårdt og han til sidst bed på.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Jakla »

Jakob Poulsen var en fantastisk spiller og en af de FCM-ere jeg sætter aller højest. Kan godt forstå at han ikke kan have samme glæde ved klubben mere..det har man heller ikke for den arbejdsplads hvor man er blevet fyret... Klubben burde forsøge at finde en plads til ham alligevel - få klinket skårene. Han var på retræten fodboldmæssigt og man burde i god tid have meldt det ud, så han kunne have søgt nye græsgange i stedet for den ydmygelse det må have været at sidde på bænken. Det var alt for ringe.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Vijen »

Naturligt, at han blev skuffet over at han røg af holdet og at det skete med en “politisk” beslutning over sommeren. Men som han også selv har udtalt, at når han efterfølgende så, hvor stærk FCM’s midtbane blev efter skiftet så accepterede han beslutningen.

Jeg håber stadig, at vi kan tilknytte ham i en eller anden rolle, måske som trainee, indtil han får taget sin uddannelse. Han må da kunne bruges omkring standarder og taktisk. Så Iøvrigt at vi skabte 0,04 xG efter dødbolde imod Randers, det er jo ganske uhørt for os.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Ravnen »

Det gør lidt ekstra ondt at det er vores tidligere anfører, en spiller som har været i klubben ad flere omgange. Hvis der er begået fejltrin håber jeg de bliver analyseret, så vores næste klubikon der nærmer sig sin slutdato ikke ender med at tale dårligt om klubben efter karrieren.
Et sted synes jeg han skulle været blevet, have accepteret at hans rolle blev en anden den sidste tid, men det er nok sværere gjort end sagt når man er anfører og øverst i hierarkiet..
Håber de kan få klinket skårene.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

Husum skrev:
9. feb 2021, 14:09
Jeg synes måske også det virkede som om interviewet blev kørt lidt ud af en tangent af værterne som søgte et konfrontatorisk udsagn.

Jeg har tidligere hørt Jakob udtale sig om afslutningen i FCM både i Fodbold FM samt i Troels Bechs podcast på Mediano og her udtalte Jakob sig mindre hårdt og fik udlagt det som at han selvfølgelig var skuffet i situationen, men han efterfølgende også godt kunne sætte sig ind i, hvorfor FCM gjorde som de gjorde og at han var kommet videre.

Min oplevelse er at offside værterne fiskede kraftigt efter Jakob skulle sige noget hårdt og han til sidst bed på.
Poulsen er med i et afsnit af Monetos fra i dag, som meget godt illustrerer din pointe. Her snakker han ganske pænt og realistisk om fcm.

Besvar