Jakob Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Jakob Poulsen

Indlæg af Mike80 »

Jeg ved godt at det i den grad er en KÆMPE omgang ananas i egen juice, men jeg bliver altså lige nød til at hive eget indlæg frem fra d. 9. Dec. 2013 hvor jeg først i transvinduet åbning (ca. 2 mdr inden vi signede) fremhævede Jacob Poulsen, som min helt store ønske signing:

9. Dec. 2013: "Jacob Poulsen ville være intet mindre end fantastisk at hente tilbage, såfremt det kan lade sig gøre økonomisk! En boldsikker og klog midtbane spiller med den helt rette indstilling og spilleren der for mig lige kan løfte FCM overliggeren derop hvor jeg kan tro på at vi kunne gå hele vejen. Der vil uden tvivl ligge et kæmpe pres på spillerne og klubben såfremt vi stadig spiller med lang hen i foråret, og Jacob har lige præcis den spil intelligens, rutine og ro i hans spil som kunne blive guld værd for os! Samtidigt har vi hentet en spiller der allerede kender klub, medspillere og trænersetup indefra og tilmed også en erstatning som server for Danny på dødbolde! Som jeg allerede skrev igår i tråden "Zidan" under forum "alt det andet" er Jacob virkelig en ønskesedlen for mig også langt mere end Zidan:)

Jeg ved godt det blær men jeg bare rigtig godt tilfreds med den forudsigelse (selvom guldet glippede i 13/14 sæsonen) og ikke mindst med Jakob Poulsen, da jeg ikke mener vi kunne have vundet guld i 14/15 eller denne sæson uden hans betydning for holdet.

Jakob Poulsen er med de 2 mesterskaber og konstant højt niveau IMO vores MVP nogensinde historisk set!!
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Mike80 »

Mike80 skrev:
24. maj 2018, 10:17
Jeg ved godt at det i den grad er en KÆMPE omgang ananas i egen juice, men jeg bliver altså lige nød til at hive eget indlæg frem fra d. 9. Dec. 2013 hvor jeg først i transvinduet åbning (ca. 2 mdr inden vi signede) fremhævede Jacob Poulsen, som min helt store ønske signing:

9. Dec. 2013: "Jacob Poulsen ville være intet mindre end fantastisk at hente tilbage, såfremt det kan lade sig gøre økonomisk! En boldsikker og klog midtbane spiller med den helt rette indstilling og spilleren der for mig lige kan løfte FCM overliggeren derop hvor jeg kan tro på at vi kunne gå hele vejen. Der vil uden tvivl ligge et kæmpe pres på spillerne og klubben såfremt vi stadig spiller med lang hen i foråret, og Jacob har lige præcis den spil intelligens, rutine og ro i hans spil som kunne blive guld værd for os! Samtidigt har vi hentet en spiller der allerede kender klub, medspillere og trænersetup indefra og tilmed også en erstatning som server for Danny på dødbolde! Som jeg allerede skrev igår i tråden "Zidan" under forum "alt det andet" er Jacob virkelig en ønskesedlen for mig også langt mere end Zidan:)"
Citat slut.

Jeg ved godt det blær men jeg bare rigtig godt tilfreds med den forudsigelse (selvom guldet glippede i 13/14 sæsonen) og ikke mindst med Jakob Poulsen, da jeg ikke mener vi kunne have vundet guld i 14/15 eller denne sæson uden hans betydning for holdet.

Jakob Poulsen er med de 2 mesterskaber og konstant højt niveau IMO vores MVP nogensinde historisk set!!
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

Mike80 skrev:
24. maj 2018, 10:17
Jeg ved godt at det i den grad er en KÆMPE omgang ananas i egen juice, men jeg bliver altså lige nød til at hive eget indlæg frem fra d. 9. Dec. 2013 hvor jeg først i transvinduet åbning (ca. 2 mdr inden vi signede) fremhævede Jacob Poulsen, som min helt store ønske signing:

9. Dec. 2013: "Jacob Poulsen ville være intet mindre end fantastisk at hente tilbage, såfremt det kan lade sig gøre økonomisk! En boldsikker og klog midtbane spiller med den helt rette indstilling og spilleren der for mig lige kan løfte FCM overliggeren derop hvor jeg kan tro på at vi kunne gå hele vejen. Der vil uden tvivl ligge et kæmpe pres på spillerne og klubben såfremt vi stadig spiller med lang hen i foråret, og Jacob har lige præcis den spil intelligens, rutine og ro i hans spil som kunne blive guld værd for os! Samtidigt har vi hentet en spiller der allerede kender klub, medspillere og trænersetup indefra og tilmed også en erstatning som server for Danny på dødbolde! Som jeg allerede skrev igår i tråden "Zidan" under forum "alt det andet" er Jacob virkelig en ønskesedlen for mig også langt mere end Zidan:)

Jeg ved godt det blær men jeg bare rigtig godt tilfreds med den forudsigelse (selvom guldet glippede i 13/14 sæsonen) og ikke mindst med Jakob Poulsen, da jeg ikke mener vi kunne have vundet guld i 14/15 eller denne sæson uden hans betydning for holdet.

Jakob Poulsen er med de 2 mesterskaber og konstant højt niveau IMO vores MVP nogensinde historisk set!!
Det er svært at argumentere imod.

Jeg mener, at mediernes manglende anerkendelse af Jakob Poulsen er kriminel. Jo, de har da rost ham, men han har jo været decideret fantastisk. Han laver ikke flashy ting som Mukhtar eller Fischer, men hans betydning har været ubeskrivelig stor. Særligt når man inddrager det faktum, at hverken Sparv eller Janus har haft store sæsoner(i min optik) . De har gjort deres job, men det er ikke dem, der har løftet holdet.

Den helt, helt, helt centrale udfordring for hele holdet er nu at sikre, hvordan man finder en værdig afløser, som kan begynde at tage over. Det så succesfulde system er dybt afhængige af Poulsen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Acebone »

Polle er fandeme en legende. Vi havde ikke taget de mesterskaber uden ham, det er helt sikkert. Ørgaard sagde jo også, at han havde forsøgt at kapre ham helt tilbage fra Esbjerg-tiden. Dejligt, han aldrig opgav at jagte den mulighed.

Polle er muligvis den største dødboldskonge, Superligaen har set. Jeg vil tro, det står mellem ham og Lars Højer. Det er ikke sikkert, vi sådan lige kan erstatte ham 1:1, men vi skal selvfølgelig forberede os på at klare den uden.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Densestar7430 »

Nu ikke mere selvynk med alt det der “manglende anderkendelse”.

JP blev kåret som årets MVP (ikke den individuelt bedste spiller, men den mest værdifulde) af både trænere og “eksperter”.

I kan se klippet på Kanal 9s facebook side.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af henker »

Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:
24. maj 2018, 14:46
Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.
Det var da verdens dummeste ide....

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Acebone »

henker skrev:
24. maj 2018, 14:46
Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.
Jeg håber også, vi sælger Bubacarr Sanneh til FCK og Wikheim til BIF.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
24. maj 2018, 15:47
henker skrev:
24. maj 2018, 14:46
Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.
Jeg håber også, vi sælger Bubacarr Sanneh til FCK og Wikheim til BIF.
Kunne være ret fedt.
Vigtigt at huske det gamle ordsprog, always change a winning team.

Ville også være skidt hvis vi fik lavet kontrakt med Sviatchenko eller kommer til at beholde Paul Onuachu.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Acebone »

Ej, hvis jeg skal imødekomme tankegangen lidt:

Henker, har jeg ret i, at du spiller en del Football Manager? Der er gamle spillere nemlig tit en dårlig forretning; det forstår jeg godt. Man skal bare have et hold af supertalenter og så høvle penge ind på salg. Der er Jakob Poulsen en dårlig forretning, for han står i vejen for talentudvikling.

Men virkeligheden er mere kompleks, selvom FM er et rigtig godt spil. Der er spillere som Jakob Poulsen bogstaveligt talt guld værd.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Mike80 »

henker skrev:
24. maj 2018, 14:46
Vil hellere se ham lægger fodbold støvler på hylden eller tage bænken til kommende sæsonen.
Alle har ret til præcist deres holdning men jeg forstår ikke hvad du vil med de her indlæg? Jakob Poulsen er både i 2014/15 og 17/18 -altså vores 2 mesterskabssæsoner blevet kåret til årets spiller af trænerteamet. Han blev i 2015 årets superligaspiller i tipsbladet kåret af trænerne i den bedste række. I denne sæson er han på samtlige udvalgte allstar hold og bla. På kanal 9 blevet årets MVP.
ALLE med indsigt i topfodbold både på de indre linier i klubben, eksperter i medierne og modstandere fremhæver altså Jakob Poulsens værdi og niveau....

Det jeg ikke forstår er hvorfor du tror at kan overbevise os alle sammen om at Jakob ikke har niveauet blot ved at gentage din holdning hver gang muligheden opstår?
Du har gentaget dit Jakob Poulsen syn så mange gange at ingen længere er i tvivl om hvad du synes så med alt respekt tror jeg du har opnået alt hvad du kan på den front?! Så medmindre du bare vil "trolle" vil jeg opfordre til at sænke behovet for fortsat at gentage dig selv hver gang andre har er indspark vedr. Jakob Poulsen for tror du spilder tiden:-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af henker »

Dejlig at høre at de har sin egen mening. Jeg bliver bare så paf over at (du) vælger at bruger energi på at modsige min egen mening.
Ligesom mange herinde er sååå trætte at høre på hvem har ret og hvem har uret. Skidt være med janteloven!!!!

Jeg synes bare selv at han er ikke brugbart for mig længere.. Han er kun gode til levering og frispark. Fysisk har er han 100 % bagud.. Han er snart 35 efterhånden kan han ikke følge med!

Men han kan være stor hjælpe hvis vi kniber med boldbesiddelse eller sådan noget. Så kan han skrifter ind.

Min mening. Og jeg er hammeren skideligeglad med om du bryder ikke sig om min mening.. Alle har for pokker lov til at sige sin egen mening herinde og respektere for at de andre har sin egen vision omkring FAN KLUB FCM FORZA!!!!!!!!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
24. maj 2018, 11:49
Nu ikke mere selvynk med alt det der “manglende anderkendelse”.

JP blev kåret som årets MVP (ikke den individuelt bedste spiller, men den mest værdifulde) af både trænere og “eksperter”.

I kan se klippet på Kanal 9s facebook side.
Jeg synes ikke, at det er selvynk. Udvælgelser i 11. time, ændrer ikke mit billede af det.

Desuden går min kritik ligeså meget på, at han meget ofte kun fremhæves for sine dødboldskvaliteter, men han kan så meget mere end det.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Mike80 »

henker skrev:
24. maj 2018, 17:23
Dejlig at høre at de har sin egen mening. Jeg bliver bare så paf over at (du) vælger at bruger energi på at modsige min egen mening.
Ligesom mange herinde er sååå trætte at høre på hvem har ret og hvem har uret. Skidt være med janteloven!!!!

Jeg synes bare selv at han er ikke brugbart for mig længere.. Han er kun gode til levering og frispark. Fysisk har er han 100 % bagud.. Han er snart 35 efterhånden kan han ikke følge med!

Men han kan være stor hjælpe hvis vi kniber med boldbesiddelse eller sådan noget. Så kan han skrifter ind.

Min mening. Og jeg er hammeren skideligeglad med om du bryder ikke sig om min mening.. Alle har for pokker lov til at sige sin egen mening herinde og respektere for at de andre har sin egen vision omkring FAN KLUB FCM FORZA!!!!!!!!
Ja, selfølgelig har alle lov til at have deres mening. Det var også præcist det jeg startede med at skrive i mit sidste indlæg så træk vejret.

Du har ret til din holdning også selvom du synes noget andet end trænere, spillere, eksperter og modstandere. Jeg undrer mig bare over at du slet ikke synes det mærkeligt at alle andre synes manden er så fantastisk? Altså hvis jeg syntes at alle andre tog fejl ville jeg måske begynde at kigge indad?

Jeg har jo feks. Også ret til at synes at Messi for 10 mio kr. ville være et rigtig dårligt køb til FCM, da han er for gammel? Men jeg ville nok blive mødt at en ret stor undren fra alle andre ligesom du også bliver mødt af undren omkring Jakob Poulsen. Så du må leve med at jeg stiller mig kritisk iforhold til din agenda, når du som den nærmest absolut eneste ikke kan se Jakob Poulsens kvaliteter, og tilmed har et enormt behov for konstant at udtrykke dette på tværs af tråde herinde.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: Jakob Poulsen

Indlæg af Fodboldfan »

Jakob Poulsen er uden tvivl vores vigtigste spiller. Hør eksempelvis Kristian Bach Bak i Medianos podcast. Her beskriver han ham nærmest som en spillende træner, der selv tager taktiske beslutninger, ser de dårlige situationer før de opstår osv osv. Ham skal vi stadig have på banen i den næste sæson, uden tvivl.

MEN vi skal også se på hvordan vi kan spille en ny mand ind. JP holder ikke evigt, så vi skal have en anden ind på Poulsens plads i pokalkampene og i de kampe hvor vi hviler JP pga. (forhåbentligt) europæisk gruppespil. Så en anden spiller, der gerne må bruge en sæson på at blive spillet ind... gerne omkring de 23-26 år, så personen ikke er helt grøn, og der samtidigt er fremtid i personen. Om man så satser på et af vores talenter på den plads istedet, ved jeg ikke. Men det er lige lovligt ungt ifht. at mangle ca. 200 superligakampe så.

Hvis man nu fik en Drexler ind lige foran JPs plads, SÅ kunne man træne et talent op på JPs plads, når han skal hvile i næste sæson. Så har talentet Sparv bag sig og Drexler foran sig. Mega rutine til begge sider der kan oplære og opveje for de fejl der uundgåeligt kommer med talenter der skal spilles ind.

Men at sige at JP ikke er god eller vigtig, er direkte forkert. Så kan man snakke nok så meget om "meninger", men det er ikke en mening, men uomtvistelig fakta, man ikke kan bestride, hvis man har den mindste fodboldviden.

Besvar