FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
7. maj 2018, 21:21
Hvad sker der for det har, synes Egelund plejer at være nice,
Men det her er jo mere et læserbrev end seriøs kamprapport, det er jo vanvittigt.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... jr/7147738

I tilfælde af den bliver rettet sakser jeg lige det hele

HERNING (Ekstra Bladet): To gange kunne dommer Anders Poulsen have aflivet FC Midtjyllands spinkle guldhåb.

Begge gange lod han sit skøn falde ud til gavn for de guldjagende ulve, og så vandt FC Midtjylland en flatterende 2-1 sejr over FC Nordsjælland.

Og når FC Midtjyllands bestyrelsesformand Rasmus Ankersen tidligere på foråret har snakket om, at Brøndby har stor dommertække på hjemmebane, så er det relevant at påpege de to nøglekendelser fra manden i grønt, der fik afgørende indflydelse på kampen mod FC Nordsjælland.

Der var spillet mindre end ti minutter, da Mikkel Damsgaard ræsede fra Bubacarr Sanneh i FCM's bagkæde. Gambianeren gjorde sig lidt bred. Damsgaard faldt og Jesper Hansen i FCM-målet kunne samle bolden op. Lidt andre øjne på situationen kunne have udløst rødt kort for en nødbremse.

FC Midtjylland slap med skrækken og kunne kort efter tage føringen, da selvsamme Sanneh headede et indkast fra Kian Hansen i nettet.

Kian Hansen var så i hovedrollen i starten af anden halvleg, da Jonathan Amon blev trådt i haserne af Kian Hansen i straffesparksfeltet i starten af anden halvleg. Det straffespark valgte Anders Poulsen så heller ikke at dømme.

To nøglekendelser i topholdets favør.

Det betyder Brøndby kommer ud i et direkte guldbrag næste mandag, når FC Midtjylland gæster Brøndby Stadion.

Det opgør der kan sende mesterskabskapløbet ud på en helt uventet kurs efter ulvene nu kan råde over fyrtårnet Paul Onuachu helt fremme.

Nigerianeren skulle efter planen have spillet første halvleg mandag aften mod FC Nordsjælland, men han holdt længere og nåede lige akkurat at afgøre sagerne med sin scoring til 2-0 efter en time inden han gik fra banen.

FC Midtjylland udnyttede dermed Brøndbys pointtab søndag til fulde til at rykke tættere på førstepladsen.

Paul Onuachus fremgang betyder at ulvene for første gang siden forårspremieren kan stille med sin foretrukne frontkæde med teknikerne Mikkel Duelund og Gustav Wikheim, der kan lukrere på to-meter mandens luftstyrke.

Så kan det godt være, at Brøndby har vundet samtlige sæsonen fire opgør mod FC Midtjylland, men Onuachu bliver lige akkurat den ubekendte faktor, der kan gøre kampens udfald mere uforudsigeligt.

Nøgternt betragtet er Brøndby imidlertid stadig i væsentligt bedre forfatning de jyske guldrivaler.

Ulvenes spil er slet ikke flydende som tidligere set, og meget afhænger af dødbolde.

FC Nordsjælland havde kampen igennem de bedste idéer, og de kunne allerede have udlignet inden pausen, hvor de skabte to kæmpechancer lige inden pausefløjtet.

Efter pausen øgede Kasper Hjulmands drenge presset på hjemmeholdet, og selv om 2-0 træfferen så ud til at have knust ethvert håb om point, så fortsatte gæsterne ufortrødent, og blev stadigt mere farlige, da Godsway Donyoh kom i aktion.

Jesper Hansen havde disket op med adskillige kæmpe-redninger inden han måtte overgive sig med fem minutter igen, da Donyoh huggede til fra 20 meter.

Det gav en nervøs afslutning på kampen, men FC Midtjylland holdt ud - og er nu inden for rækkevidde af førstepladsen.
hvad helvede sker der for dig, sådan indlæg er mig bekendt aldrig set fra din side før :)

Men ikke for det, du har ret :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
7. maj 2018, 21:21
Hvad sker der for det har, synes Egelund plejer at være nice,
Men det her er jo mere et læserbrev end seriøs kamprapport, det er jo vanvittigt.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... jr/7147738

I tilfælde af den bliver rettet sakser jeg lige det hele
Hvad mener du Steffen?
Hvad er det der gør at du synes det er et vanvittigt skriv? Det eneste jeg kan se er at han gør Sannehs mulige røde kort lidt større end det måske var. Ellers ser det da meget korrekt ud i mine øjne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det er da skide ligegyldigt hvad Ekstra Bladet mener. Der er vel ikke nogen der er i tvivl om, at alle medierne gerne ser Brøndby som mestre ?
Og sandsynligheden for det sker er da også overordentlig stor.
Men igen. Jeg vil mene vi kan spille rimelig frit i Brøndby. Alle har kåret Brøndby til mestre, og netop derfor vil ikke være en katastrofe for os længere at Brøndby ender som mestre.
Så hvis vi nu, mod min forventning, formår at slå Brøndby på søndag og vi er helt lige kan der satme godt ske at gå gummiben i den på Vestegnen de sidste par kampe.

Hvis jeg havde et ønske til resten af sæsonen blev det sådan her:
- Vi er bagud med 1 point inden sidste kamp.
- AaBs dræn af en tosse til Frederik Børsting udligner i overtiden til 1-1 mod Brøndby, fordi han får tyret bolden i hovedet. Samtidig vinder vi 4-0 over Horsens og hæver et dansk mesterskab, mens Frederik Børsting græder sig selv i søvn med en øm næse; velvidende han har sendt mesterskabet til hans hadeklub FCM.
Drømmescenarie? Det tror jeg nok lige ! :D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Aab hjemme for Brøndby i den sidste kamp vil blive en kamp med 22 spillere mod 0 hvis Brøndby skal bruge en sejr. Vi skal gøre rent bord og håbe på Horsens. Det er ikke urealistisk at Horsens kan tage point hjemme mod Brøndby, så kan vi tage en sejr i Brøndby så kommer nerverne virkelig i spil for Brøndby og så kan jeg sagtens se nogle FCK tilhængere begynder at heppe på os i Parken runden efter. FCK er bedre end vi i øjeblikket men jagter vi guldet der så kan motivationen være det der gør forskellen - og med Paul tilbage ved vi at alt kan ske.
Det er ikke ovre endnu - desværre tror jeg at det slutter i næste runde, men jeg er jo også pessimistisk af natur
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

dejligeikast
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. sep 2015, 11:44
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af dejligeikast »

Nå. Vi fik vores 3 point igår. Det var godt. Det blev ikke til den storsejr vi kunne håbe på, men det er da stadig muligt at hente Brøndby, hvis vi både er dygtige og heldige i de næste par runder. Spillet fra igår vil ikke være nok til at slå Brøndby og FCK, men jeg håber stadig.

Det er i hvert fald sjovt at se på de sociale medier efter kampen. Ingen tvivl om, at vi igår var heldige med et par dommerkendelser. Men Facebook og Twitter går da helt i Brøndby tudekiks over kampens dommer. Mon ikke der er nogen der lige så stille blive lidt nervøse over, at det faktisk ikke er umuligt at vi henter dem....

Jeg ved meget lidt os ishockey, men jeg synes det var fantastisk at se alle de ishockeyfans på stadion. Både finske, tyske og amerikanske fans så jeg. Og i pausen kom en flok fra den amerikanske trup (spillere, ledere, mv) også og så fodbold. Mest festlige var en flok meget berusede tyske tilskuere, som have købt FCM trøjer og sang med på næsten alle sange. Melodierne er jo de samme 20, som alle klubber bruger, det er bare teksten der er forskellige fra klub til klub. Jeg synes de bidrog med et festligt indslag, der hvor jeg sad. De jublede alt hvad de kunne når vi scorede - men de manglede VDV..... ;)

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi har fået en chance mere med den næste kamp. Jeg tror hvis der er et tidspunkt Brøndby kunne få gummiben, så er det nu hvor det hele er så tæt på. De er tre kampe fra at vinde det første mesterskab i 13 år ... 13 år! Altså de fans som bliver konfirmeret i øjeblikket har aldrig oplevet klubben vinde et mesterskab! Der er pres på og når forspringet skrumper fra 5 til blot 3 point, tre kampe før det hele afgøres, så tror jeg den næste kamp bliver vundet eller tabt på en stor portion psykologi.

Spørgsmålet er om vi har nødderne til det, med Onuachu tilbage ser det hele noget lysere ud. Samtidig virker forsvaret også til at have genfundet styrken. Så sol og vind kunne godt ligne at vi nu endelig slår Brøndby i denne sæson ;-)

Og så har Brøndby også lige en pokalfinale de kan fyre lidt energi af på.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af tatoo »

Jeg tror ikke BIF får gummiben. Vi har ikke vundet i Brøndby og parken i lang tid, og jeg synes ikke det ser ud til at nogen kan stoppe BIF. Pokalfinalen behøver de ikke at bruge meget energi på med den tilstand sif er i. De smadrer sif. Ergo jeg tror pokalerne er på vej til Brøndby selvom jeg selvfølgelig håber til det sidste.

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: FC Midtjylland vs FC Nordsjælland

Indlæg af Treco »

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 9370840064

Viser vel meget godt hvor lidt vi fik skabt i 2. halvleg næsten 30 minutter uden at skabe en chance.

Besvar