Kommende sæson 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Kommende sæson 18/19

Indlæg af henker »

Hvordan vil FCMs udsigt planer for ny sæson se ud.. Hvad skal der ændres?

Hvad skal der fokuserer mere på?

Hvordan skal fcm holde strategi være i den kommende ny sæson??

Forhåbentlig får vi mere tid til at udrense og rydder op holdet. For det er nu mere og mere tydelig midtbane spiller trykker i alder.. Vi har brug for flere frisk blodet på midtbanen..

Sparv må gerne komme videre for han kunne ikke komme til den gamle niveau efter skade. Og han er også ved at være høje i alder. Det samme gælder for Jakob Poulsen.

Drachmann må også gerne komme videre. Da han passer ikke ind til hold opspil...

Håber på at kairi snart voksner frugt og kan overtage sparv's plads.. Men det er vist nok for tidlige nu den kommende sæson...

Jeg er mega stolt over at fcm turde tage chancen med sanneh, hvilket jeg er meget trygt ved ham. Han virker rigtig ro i sindet og har is i maven.. Han kan sikkert forbedres sig meget mere.. Måske bliver sanneh den bedst forsvar i FCMs historie.. Det har jeg på fornemmelsen af at sanneh vil blive... Og jeg ønsker også have se mere til Kristian dirks riis og Rasmus Nicolaisen til næste sæson.. Riis har spillet næsten fast mand hos Vendsyssel.. På nuværende har han spillet 20 kamp. Jeg kan godt lide sanneh, riis og Nicolaisen spilstil..

Jeg er ikke vilde med at Kian gerne vil bliver i fcm resten af hans tid.. Kian har nu for tid lave alt for mange fejl.. Han sparke altid langbord, hvilket jeg hader!! For vedr. Langebold tager fcm bold ofte.. Det duer ikke..

Jeg ser munksgaard som højre winks.. Bedre end Mads døhr.. Efter min mening klarer munksgaard bedre defensive end Mads.. Såehh kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor fcm forlænget med Mads i mange år... Hvad kan vi bruge ham til?????!! Det kan jeg ikke forstår..

Er tilfreds med dal hende og Andreas Poulsen.. Men de skal arbejde mere med defensive og løbe hurtigere hjem igen..

Kantspillete må vi alt for i verden beholder dem to store potentiale vi har i truppen. weikheim og duelund.. Vi har nu også bruge for to som kan være udskrifter for dem.. Det har jeg svære ved at se hvem det skulle være for den nuværende truppen vi har nu, er for mange centrale midtbane..

Angriber er jeg godt nok tilfreds med at vi har dovbryk og mayron.. Men vi bør alligevel nu finder os en ny angriber som vil give mere konkurrence og mindre risiko for at vi kommer til at mangle angriber som f. Eks vi nu mangler en står spids for holdet og soccer nogle mål.

Ser også gerne at big Paul kommer videre.. Jeg er ikke ret vild med hans ben-arbejde omkring bold.. Det er alt for ustabilt i min øjne..

Min ønskeseddel er at fcm må stoppe med at øser langebold væk.. Og bruge mere tid på boldbesiddelse og flad levering.. Det vil give mere kunst i taktisk og det gør fodbold mere smukke end at øser bold væk..

Min krav er måske lidt for høje forventninger.. Er at vi igen kommer på mindst 2 plads til næste sæson..

Gælder mig til at høre deres mening om hvad du ønsker fcm til den kommende ny sæson..

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ominerende

Forhåbentlig får vi bruge mere til ham som den udskrifter kant spiller efter duelund og wikheim..

Brugeravatar
KingJohn
Indlæg: 119
Tilmeldt: 24. sep 2009, 16:20
Geografisk sted: København

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af KingJohn »

Vinder Brøndby både superligaen samt pokalen vil 2. pladsen i ligaen (FCM) gå ind i 3. runde af Europa League, og ikke runde 2. da Atletico Madrid og Marseille begge er sikret gruppespil.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af henker »

KingJohn skrev:
7. maj 2018, 14:38
Vinder Brøndby både superligaen samt pokalen vil 2. pladsen i ligaen (FCM) gå ind i 3. runde af Europa League, og ikke runde 2. da Atletico Madrid og Marseille begge er sikret gruppespil.
Fedt.

Men eftersom vi alle ved at den 2 plads er sikre til fcm... Jeg talte om næste sæson ønsker jeg at fcm skal sidder minimum 2 plads.. 😊

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber virkelig at den kommende sæson får mange på stadion, især efter at vi skal i Champions - league kval og senere Europa League kval. Derudover har vi jo forlænget med Sparv og Erik Sviatchenko og derudover signet med Drexler. Vi skal nu vise, både på banen og fra fansiden, at vi hele tiden rykker os. Der skal gøres noget extraordinært så flere kommer og støtter op og bliver fan af klubben, samt black wolves naturligvis. Eks. Lad inkarnerede fans få nogle fribilletter som de kan uddele til muligt interesse rede. Naturligvis skal det kun være til kampe, hvor der som regel aldrig er bare i nærheden af at være udsolgt. Alt den hype omkrig Drexler og guldmedaljerne må da have vakt nogen interesse i det øst/midt og nordjyske og af den vej, sået frø til komme nye fans. Tænk lige på den sidste kamp imod Horsens, hvor fedt det var, med alle de mennesker på tribunerne og alt den support. Jeg kan naturligvis sagtens sidde her i Østjylland og ønske at vi får nogle flere fans, det tror jeg alle Fcm'er gør, det jeg mener er, at vi skal smede imens nyheds interessen er der og det gen vundne mesterskab samt de nye transfer. Fcm' er for altid.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
30. maj 2018, 16:31
Håber virkelig at den kommende sæson får mange på stadion, især efter at vi skal i Champions - league kval og senere Europa League kval. Derudover har vi jo forlænget med Sparv og Erik Sviatchenko og derudover signet med Drexler. Vi skal nu vise, både på banen og fra fansiden, at vi hele tiden rykker os. Der skal gøres noget extraordinært så flere kommer og støtter op og bliver fan af klubben, samt black wolves naturligvis. Eks. Lad inkarnerede fans få nogle fribilletter som de kan uddele til muligt interesse rede. Naturligvis skal det kun være til kampe, hvor der som regel aldrig er bare i nærheden af at være udsolgt. Alt den hype omkrig Drexler og guldmedaljerne må da have vakt nogen interesse i det øst/midt og nordjyske og af den vej, sået frø til komme nye fans. Tænk lige på den sidste kamp imod Horsens, hvor fedt det var, med alle de mennesker på tribunerne og alt den support. Jeg kan naturligvis sagtens sidde her i Østjylland og ønske at vi får nogle flere fans, det tror jeg alle Fcm'er gør, det jeg mener er, at vi skal smede imens nyheds interessen er der og det gen vundne mesterskab samt de nye transfer. Fcm' er for altid.
Pessimist :D
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af Ravnen »

Der skal i hvert fald ikke "udrenses"!

Hvis næste sæson skal blive en succes, så skal vi bygge videre på den der netop er overstået. Faktisk vil jeg sige at vores defensiv er grundstenen i fremtidig succes, vi så med al tydelighed hvad det betød da vi holdt nullet i de tre sidste kampe, så med konkurrence på målmandsposten og fire super gode forsvarspillere til de tre pladser, med Sparv foran, så ser det lovende ud.

Der hvor vi haltede i foråret 18, var angrebet fordi Paul var skadet og Sørloth solgt. Med Mayron George og Drexler i hus, samtidig med at Paul fortsætter, så synes jeg det ser rigtig lovende ud for den næste sæson. Specielt hvis vi som i efteråret kommer til at spille med to rigtige angribere igen.

Når Rilwan også er klar igen, så er der også hård konkurrence om pladserne på kanten.
Måske højre back er en udfordring når den dækkes af to talenter, det rette forhold ville være en erfaren og et talent, som kunne kæmpe om det.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af henker »

Hassan må for min skyld drage videre... For han er let komme til skade..

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af BMBrandt »

Overhovedet ikke videre... han har kæmpe betydning for de unge afrikanere...

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af hviid »

Rilwan fik heller ikke statsborgerskab i denne omgang (ifølge den seneste liste fra april), så han skal næppe nogen steder i år. I øvrigt en god idé med at prøve ham af som wingback, tror faktisk han vil passe godt ind der i nogle kampe.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg var lidt i tvivl om hvorvidt dette indlæg burde lægges i transfertråden eller denne, da det er en god blanding af begge. Men nu vælger jeg denne tråd, da indlægget trods alt bunder i mit syn på truppen til den kommende sæson; dog krydret med input til transfervinduet.
Jeg vil gennemgå hver position én for én og efterlade lidt kommentarer til debat. Så byd endelig ind :-). (beklager allerede for det lange indlæg, men man gør jo hvad man kan for at komme gennem agurketiden :-))

Målmand:
  • Spillere på position = Jesper Hansen, Bill Hamid, Oliver Ottesen
  • Til- og afgang? = Sker næppe noget her
  • Konklusion på position = Noget nær perfekt setup. En klassekeeper i Jesper Hansen, en øjensynligt kvalificeret back up (selvom vi ikke rigtig har set det endnu) i Bill Hamid og et ungt talent som 3. kepper i Oliver Ottesen
Central forsvar:
  • Spillere på position = Kian Hansen, Zsolt Korcsmar, Erik Sviatchenko, Bubacarr Sanneh, Kristian Riis, Rasmus Nicolaisen
  • Til- og afgang? = Kommer næppe mere ind her. Måske et lejeophold til enten Riis eller Nicolaisen kan komme på tale
  • Konklusion på position = Vi er ret stærkt besat her. 4 potentielle startere i Kian, Zsolt, Erik og Buba, hvor Zsolt umiddelbart ser ud til at være bagerst i køen. Derudover 2 talenter der står på spring, efter Riis er kommet retur fra et værdifuldt ophold i Vendsyssel med en masse spilletid. Umiddelbart er 6 spillere til 3 pladser én for mange i min optik. Jeg kunne godt se man sendte Riis på græs i Vendsyssel igen, nu hvor de er rykket op i Superligaen, så han derved får en masse kampe på højeste niveau herhjemme
Venstre back:
  • Spillere på position = Marc Dal Hende, Andreas Poulsen
  • Til- og afgang? = Vedvarende rygter sender Andreas Poulsen til udlandet. Vi har kontrakt med ham til vinteren 2019, så vi skal enten have forlænget med ham eller skudt ham afsted i den nærmeste fremtid. Det vil ærgre mig gul og grøn, hvis Andreas Poulsen ikke får lov at slå igennem hos os inden han sælges, da jeg er sikker på han ville blive fantastisk for os. Men det er selvfølgelig et valg FCM og Andreas skal tage i fællesskab. Ryger Andreas skal vi have en talentfuld gut ind der kan presse Dal Hende, da vi umiddelbart ikke har nogen, hverken nedefra eller i truppen, der kan udfylde den rolle
  • Konklusion på position = Vi har i min optik noget nær en ønskesituation på denne position pt. En erfaren stærk spiller i Dal Hende og et stortalent til at presse ham i Andreas Poulsen. Jeg håber vitterligt vi får forlænget med Andreas, og vi beholder setuppet her
Højre back:
  • Spillere på position = Mads Døhr Thycosen, Andreas Munksgaard
  • Til- og afgang? = Nok den mest omdiskuterede position i vores trup pt., eftersom det er det eneste sted hvor vi udelukkende har talenter til rådighed. Til gengæld er både Thycosen og Munksgaard dygtige talenter på lange kontrakter, og klubben viste dem begge tillid i det guldgivende forår. Derudover var vi ikke med til slut i kampen om Gammelby, som ellers ville passe fint i vores spillestil, hvilket kunne indikere en fortsat tro på de unge gutter. Dog har vi været rygtet blandt bejlerne til Gammelby, hvilket kunne indikere vi måske slår til hvis chancen byder sig på den rigtige spiller. Sker dette skal enten Munksgaard eller Thycosen afsted på leje eller sælges, da 3 til 1 position er for meget.
  • Konklusion på position = Uden tvivl vores svagest besatte position lige pt. Men samtidig en position som definerer det vi gerne vil i FCM; nemlig give de unge chancen for at slå igennem. Det så vi med forgængeren på positionen Rasmus Nissen, som gjorde kometkarriere og røg til Ajax. Jeg er meget spændt på hvad man gør her, da denne position nærmest eksemplificerer det vi gerne vil med både at træde på speederen og bremsen samtidig.
Central midtbane:
  • Spillere på position = Tim Sparv, Jakob Poulsen, Janus Drachmann, Frank Onyeka, Michael Baidoo, Kaan Kairinen, Frederik Brandhof, Gloire Rutikanga, Victor Torp
  • Til- og afgang? = Endnu en spændende position. Vi har her 3 rutinerede i Sparv, Polle og Drachmann til 2 positioner. Derudover har vi et stort talent, som vel sagtens allerede er brudt igennem, i Frank Onyeka. Derudover har vi en lang række unge talenter af større og mindre grad i Baidoo, Kairinen, Brandhof, Rutikanga og det seneste skud på stammen Victor Torp. Personligt tror jeg ikke hverken Brandhof eller Rutikanga kommer til at spille en rolle for os i næste sæson. Her finder man med stor sandsynlighed nye klubber; enten i form af leje eller permanent skifte. Ydermere kunne jeg godt se man ville sende Kairinen og/eller Baidoo på leje, så de kunne få en kontinuerlig mængde førsteholdskampe på et fornuftigt seniorniveau. Sender man begge afsted kunne det frigøre plads til at hente en stærk etableret central midtbane (start/midt i 20'erne) til på sigt at tage overfor Polle.
  • Konklusion på position = En position hvor vi står ganske stærkt på talentfronten og på rutinen, mens der til gengæld er et gab derimellem. Polle og Sparv er begge dygtige spillere, mens Drachmann er en habil Superliga-back up og Frank er den af de unge der er tættest på disse. Som jeg ser det er her endnu engang tale om dilemmaet med speederen og bremseren. Henter man en etableret til at presse og supplere Polle og Sparv nu her, som dermed gør vejen det længere for vores unge drenge, eller satser man på at udvikle ham selv blandt vores mange spændende talenter, med det udsving det nu engang kan risikere at give? Jeg ved det ikke, men det bliver meget spændende at se.
Kantspillere:
  • Spillere på position = Dominick Drexler, Mikkel Duelund, Gustav Wikheim, Rilwan Hassan, Bozhidar Kraev, Simon Kroon, Mikael Anderson, Awer Mabil
  • Til- og afgang? = Rygterne går på at Duelund er på vej videre her til sommer, og jeg ser Drexler som hans erstatning. Jeg tænker ikke vi bør købe yderligere ind her selvom Duelund skulle blive solgt. Tværtimod bør vi rydde lidt op, da vi får en del retur fra leje. Jeg tænker man enten sender Mabil eller Kroon videre, mens den anden får chancen i truppen. Mikael Anderson tror jeg man udlejer til Vendsyssel igen og giver ham noget SL-erfaring. Det vil, forudsat et salg af Duelund, give os en "kantspillergruppe" med Drexler, Wikheim, Hassan, Kraev og Mabil/Kroon. Det tænker jeg er nok.
  • Konklusion på position = Kanterne er én af de positioner hvor vi er overordentlig godt besat, og indkøbet af Drexler gør os endnu bedre her. Vi har en god blanding af teknisk stærke spillere og hurtigere spillere, som gør ondt på de fleste forsvar.
Angreb:
  • Spillere på position = Paul Onuachu, Artem Dovbyk, Mayron George, Jakub Thomsen, Sebastian Buch
  • Til- og afgang? = Spiller vi vores vante 3-4-3 formation næste år efterlader det os med én spidsangriber. Her har vi pt. et klart førstevalg i Store Paul, en etableret om end upoleret back up i Mayron George og et ungt talent i Artem Dovbyk. Til slut to unge drenge i Sebastian Buch og Jakub Thomsen, hvor jeg anser det som sandsynligt at én eller begge af dem sendes på leje næste sæson. Hvis Store Paul sælges skal vi ud og hente en klasseangriber. Men hvis vi formår at holde på ham er vi ganske fint besat her med Onuachu, George, Dovbyk samt en række spillere der kan agere falsk 9'er.
  • Konklusion på position = Der er ingen tvivl om, at vi har været ret afhængige af Onuachu i front, hvilket hans skade i foråret også viste på glimrende vis. Vi har forsøgt at afhjælpe dette ved indkøbet af Mayron George. Det er et indkøb, som jeg er utrolig spændt på. Som jeg har nævnt i transfertråden er Georges potentiale tårnhøjt, men hans attitude og indstilling har hidtil været en stopklods i forhold til at indfri dette. Jeg håber virkelig vi får afmonteret denne stopklods, da det vil kunne gøre George til en klasseangriber, som kan supplere Paul. Jeg ser ham dog ikke, endnu i hvert fald, som en kvalificeret erstatning af Paul. Dette er også grunden til, at mener vi ved et salg skal hente en ny angriber fra højeste niveau.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Kommende sæson 18/19

Indlæg af SimonH »

Dp

Besvar