Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af AltidFCM »

Flot salg af Andreas. Jeg ønsker ham alt det bedste i Bundesligaen og Gladbach. Knægten kan gå hele vejen.

Men nu er det også vigtigt, at vi får hentet én ind på den position. Én, der kan agere backup for Dal Hende men også én, der kan presse ham til det yderste. Den konkurrence, der var tidligere på foråret, har været super vigtig for Dal Hendes præstationer. Og når vi træder ind i en sindssyg vigtig CL-kval er det IKKE nok med Dal Hende, der skal være en konkurrent.

Jeg glæder mig til at høre mere om, hvem vi henter ind som erstatning for Andreas, som på trods af sine få kampe har spillet en stor rolle i denne sæson. Imo har vi ingen, der kan det lige nu. Det er et kæmpe talent, vi mister. :fcm:

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Rigtig vilde. Mon det er graversen som er langt bedre forhandlingsmand end steinlein??

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
19. jun 2018, 19:35
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Rigtig vilde. Mon det er graversen som er langt bedre forhandlingsmand end steinlein??
Temmelig svært at forestille sig at du ikke finder Steinleins fingeraftryk på alle de her store handler
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af admin 3 »

mousebreaker skrev:
19. jun 2018, 20:18
henker skrev:
19. jun 2018, 19:35
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Rigtig vilde. Mon det er graversen som er langt bedre forhandlingsmand end steinlein??
Temmelig svært at forestille sig at du ikke finder Steinleins fingeraftryk på alle de her store handler
Iflg de forskellige podcast og sports programmer jeg har set, så tror jeg der er en del fingeraftryk involveret.
Ankersen, Benham, Steinlein og Graversen.

Personlig Holdning

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af mousebreaker »

admin 3 skrev:
19. jun 2018, 20:31
mousebreaker skrev:
19. jun 2018, 20:18
henker skrev:
19. jun 2018, 19:35
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Rigtig vilde. Mon det er graversen som er langt bedre forhandlingsmand end steinlein??
Temmelig svært at forestille sig at du ikke finder Steinleins fingeraftryk på alle de her store handler
Iflg de forskellige podcast og sports programmer jeg har set, så tror jeg der er en del fingeraftryk involveret.
Ankersen, Benham, Steinlein og Graversen.

Personlig Holdning
Jeg forestiller mig ikke at Benham personligt har været inde over Andreas Poulsen handlen, men helt sikker på at CS, RA og SG alle har været dybt involverede. Steinlein er naturligvis den med den klart største erfaring som han i øjeblikket øser ud af til SG. Det er jeg på ingen måde i tvivl om. SG tror jeg ikke på er klædt godt nok på endnu til at stå alene med den slags handler. Helt naturligt at betyrelsesformand og direktør er førende i forhandlingerne.
Benham tror jeg kun er med ved de aller største handler - Sørloth måske den eneste hvor han selv var til stede for at lukk handlen. Gætteri fra min side
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
19. jun 2018, 21:11
admin 3 skrev:
19. jun 2018, 20:31
mousebreaker skrev:
19. jun 2018, 20:18


Temmelig svært at forestille sig at du ikke finder Steinleins fingeraftryk på alle de her store handler
Iflg de forskellige podcast og sports programmer jeg har set, så tror jeg der er en del fingeraftryk involveret.
Ankersen, Benham, Steinlein og Graversen.

Personlig Holdning
Jeg forestiller mig ikke at Benham personligt har været inde over Andreas Poulsen handlen, men helt sikker på at CS, RA og SG alle har været dybt involverede. Steinlein er naturligvis den med den klart største erfaring som han i øjeblikket øser ud af til SG. Det er jeg på ingen måde i tvivl om. SG tror jeg ikke på er klædt godt nok på endnu til at stå alene med den slags handler. Helt naturligt at betyrelsesformand og direktør er førende i forhandlingerne.
Benham tror jeg kun er med ved de aller største handler - Sørloth måske den eneste hvor han selv var til stede for at lukk handlen. Gætteri fra min side
Enig, selvfølgelig er Steinlein involveret i disse handler men faktum er bare at siden Gravesens indtog har vi lavet den ene super handel efter den anden både ud og ind. Jeg er virkelig imponeret.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Densestar7430 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... -wingback/

Vi skal ud og have en ny venste wingback, spændende hvilken hylde vi kigger efter.

Personligt håber jeg på et større talent der kan se sig tilfreds med en håndfuld kampe per sæson 1-2 år frem, men som stadigvæk er på et højt nok niveau nu til at presse MDH.

Hvem skal det så være? Ingen anelse over hovedet, men mon ikke Benhams maskineri spytter nogle navne ud ;)

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af tatoo »

Har en ide om at det kunne blive Jonas Knudsen. Han har et år tilbage i Ipswich og han vil gerne videre. Om det er Til DK eller Premier League ved jeg ikke, men han har de kvaliteter vi kan bruge. Mener han også har spillet i 3 mands forsvar i Ipswich. Virker meget stabil og så mener jeg også at han kaster langt. Vi skal ikke forvente at MDH kan klare alle kampe så vi skal have en med en vis kvalitet og erfaring.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af hviid »

Jonas Knudsen vil være spændende, men vil han være tilfreds med at skifte til en dansk klub, hvor han ikke nødvendigvis er førstevalg? Det tror jeg ikke helt på. Så skal det være for at komme tættere på familien derhjemme.
Tror mere på en ukendt spiller a la Novak, som kan blive sluset ind det første halve år og få nogle indhop, når Dal Hende skal have pause. Frank kan jo til nød også spille pladsen.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af levis »

Ift at Jonas Knudsen har vaeret fast mand igennem tre saesoner i Ipswich, og nu er udtaget til VM-slutrunden, betyder at han er uden for vores raekkevidde. Jvf ogsaa foelgende citater:

- Jeg vil gerne nå så højt som muligt, og jeg har spillet tre år i Championship nu og er oppe på 130 kampe. Det har været fantastisk, og Championship er en fed liga, men jeg har et mål om at komme i Premier Leauge.

- Jeg har et år tilbage og er klar til at lytte til, hvad der end måtte komme. Det skal ikke være en hemmelighed, at det er Premier League, jeg drømmer om, og det har jeg gjort, siden jeg tog herover

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jon ... emt-om-pl/

Det er ikke fordi, at Jesper Juelsgaard har braendt igennem siden han forlod klubben, men jeg kunne godt taenke mig at hive ham tilbage, med henblik paa at dyrke ham som en kulturbaerer, der afslutter karrieren i FCM. Han var trods alt ret solid foerhen, og maaske han kan faa en revival, hvis han vender tilbage til heden.

Det er ikke utaenkeligt, at vi i loebet af det naeste aar faar en stor aareladning i truppen. Paa det punkt kunne det vaere nyttigt med spillere der kender klubben ud og ind, og som ikke noedvendigvis har et oenske om at komme videre. Derved kan de fastholde noget kontinuitet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

Synes det er en meget sjov tanke med de gamle akademister.
Efterhånden har vi et par stykker til at løbe rundt i den danske liga eller den udenlandske for den sags skyld

Marc Pedersen, Jesper Bøge, Vito Mistrati, Hvilsom, Ludwig, Rømer, Vigen, Fischer og i udlandet er der Albæk, J. Andersen, Asger Sørensen osv.

Som jeg lige kan huske er der 6 spillere der har været her af 2 gange. (KBB, Erik, Afriyie, Borring Thygesen og Poulsen)
og til dels Riddersholm og Priske, hvis man tæller dem med.

Af spillere er det selvføllig 'kun' KBB og Erik der tæller som egenudviklet.
Kunne man forestille sig flere? På den aktuelle venstre back har vi Jesper Lauridsen, Jesper Juelsgaard og Frederik Møller.

Ved ikke om jeg helt selv tror på det, men kunne være et tankeeksperiment værd. Og vil i hvert fald være klart 2. valg.
Mon ikke FCM leder efter en der enten er tæt på Marc Dal Hende eller et talent der kan lægge på.

Men for 'legens' skyld' hvad siger i?
- Lauridsen spillede fuld tid i den første guldsæson, men ved ikke, efter 2 sæsoner i 1. division? Brændte han ikke også lidt broer da han tog afsted?
- Juelsgaard har tidligere selv vist interesse for at komme hjem. Nu har han så godt nok fået mærkelig mange kampe som midterforsvar og knap så meget som den offensive back vi leder efter. Men gjorde det godt senest, inden han blev solgt til Evian. Næppe den store videresalgsværdi, men er i den aldersgruppe 25-29 som klubben har sagt de gerne vil have lidt flere af. Fra Spjald og bor vist stadig i Silkeborg.
- Frederik Møller. Snart 25. Lidt mere evt. videre salgspotentiale, har været i Horsens og blevet modnet, som ikke ser ud til at være nogen ulempe?

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ihaki »

jeg tænker, kan ham albæk i snakker om var så god/vigtig, ikke spille den position han er da venstrebenet, og ifølge TM billig

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Jesper BW1100 »

ihaki skrev:
20. jun 2018, 15:56
jeg tænker, kan ham albæk i snakker om var så god/vigtig, ikke spille den position han er da venstrebenet, og ifølge TM billig
Albæk er en klassisk 8’er på den centrale midt. Så ham signer vi ikke til venstre wingback :-).
Desuden har han lige forlænget i Tyskland :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Lupus1999 »

Tænker fra den hjemlige liga, så ville Mads “mini” Pedersen passe som fod i hose, men de kræver nok en for stor pose penge til at vi henter ham.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af FCM2000 »

MDH skal have en konkurrent der kan udfordre ham, det samme paa HWB pladsen.

De 2 pladser ligner en fribillet i ojeblikket.

Albaek, Juelsgaard mv. de kommer jo fra en hylde lavere.

Jeg mangler nogle Kanon indkob, som drexler

Låst