Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af SimonH »

TheLegend skrev:
23. maj 2018, 14:53
Men synes godt nok folk er hurtige på aftrækkeren. Jeg opdaterer konstant næsten samtlige fodboldrelaterede hjemmesider for at få den bekræftet. Hvis Werder Bremen helt seriøst er interesseret, så tror jeg simpelthen ikke på, at han vælger FC Midtjylland. Det lyder fuldstændig latterligt, og ovenikøbet som en ufattelig dum beslutning af ham som næsten 28-årig. Hvis den virkelig er så sikker som folk påtaler det, så undrer det mig, at man ikke bare får den offentliggjort. Mine fingre og tæer er 100% krydset!!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Jeg har det på samme måde. Jeg håber virkelig at vi får ham. Det ville næsten være for godt til at være sandt.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

TheLegend skrev:
23. maj 2018, 14:53
Men synes godt nok folk er hurtige på aftrækkeren. Jeg opdaterer konstant næsten samtlige fodboldrelaterede hjemmesider for at få den bekræftet. Hvis Werder Bremen helt seriøst er interesseret, så tror jeg simpelthen ikke på, at han vælger FC Midtjylland. Det lyder fuldstændig latterligt, og ovenikøbet som en ufattelig dum beslutning af ham som næsten 28-årig. Hvis den virkelig er så sikker som folk påtaler det, så undrer det mig, at man ikke bare får den offentliggjort. Mine fingre og tæer er 100% krydset!!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Topfinger herfra 😂😂

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af THenry »

TheLegend skrev:
23. maj 2018, 14:53
Men synes godt nok folk er hurtige på aftrækkeren. Jeg opdaterer konstant næsten samtlige fodboldrelaterede hjemmesider for at få den bekræftet. Hvis Werder Bremen helt seriøst er interesseret, så tror jeg simpelthen ikke på, at han vælger FC Midtjylland. Det lyder fuldstændig latterligt, og ovenikøbet som en ufattelig dum beslutning af ham som næsten 28-årig. Hvis den virkelig er så sikker som folk påtaler det, så undrer det mig, at man ikke bare får den offentliggjort. Mine fingre og tæer er 100% krydset!!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Aftalen skulle være lukket, og så er det ligegyldig om det er Bremen eller Barcelona, der er interesseret ;) Vi forventes at præsentere en ny spiller en af de kommende dage (udsagnet kommer fra en særdeles troværdig kilde :D ) og jeg forventer det er Drexler.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af TheLegend »

Gad viiiirkelig godt, at de bare fik den præsentation overstået. Kan simpelthen ikke forstår det skal trækkes sådan ud. Men hvad ved jeg.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

Måske fordi de venter på den anden skulle komme frem til fcm arena.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af henker »

Måske fordi de venter på den anden skulle komme frem til fcm arena.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ben2han »

TheLegend skrev:
23. maj 2018, 14:53
Men synes godt nok folk er hurtige på aftrækkeren. Jeg opdaterer konstant næsten samtlige fodboldrelaterede hjemmesider for at få den bekræftet. Hvis Werder Bremen helt seriøst er interesseret, så tror jeg simpelthen ikke på, at han vælger FC Midtjylland. Det lyder fuldstændig latterligt, og ovenikøbet som en ufattelig dum beslutning af ham som næsten 28-årig. Hvis den virkelig er så sikker som folk påtaler det, så undrer det mig, at man ikke bare får den offentliggjort. Mine fingre og tæer er 100% krydset!!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Efter det jeg kan finde på nettet, så har Werder Bremen sagt at det ikke har noget på sig.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
23. maj 2018, 00:33
Steffen am skrev:
22. maj 2018, 23:37
Håber virkelig vi kan hæve niveauet herinde.

Men i sæsonen er der brugt 32 spillere.
18 spillere udefra og 14 egne spillere
Det fordeler sig 33.557 min udefra og 14.218 minutter af gl. akademister.

Dvs. 29,8 % akademitid.

Synes en vigtig pointe vedr. køb udefra vs. akademister er hvis man kan holde på akademister, som man tidligere ville sælge, er det jo også en forstærkning. Hvis vi kan holde på f.eks. Duelund og Andreas Poulsen står vi stærkere, er fri for at hente nye spillere og kan også sikrer lidt kontinuitet, for ikke at snakke om at være fri for at skulle betale et millionbeløb. Ydermere er egne spillere generelt billigere end dem man henter.

Det er selvfølgelig en balancegang, som ledesen også har nævnt op til flere gange. Der skal være noget af det hele. F.eks. kommer vi ikke til at se et køb af Mads Albæk. En ting er at han måske har niveau, men hvis han kun er 5 % bedre en fra akademiet, giver det ikke mening at han kommer ind og "stjæler" spilletid fra de unge. De unge skal også have spilletid for at udvikle sig. Så kan vi altid diskutere om en spiller skal have 30, 50 eller 100 kampe før man rigtig kan evaluere i forhold til forventet niveau.

Lidt hårdt, men hvis man ikke forstår akademiets rolle, har man ikke forstået FCM's strategi.
Fint steffen am, respekt for det du skriver, men det er bare ikke den retning ledelsen vil (jf. hvad de har meldt ud i går aftes og i dag)

Ledelsen har skiftet strategi/dna, fordi de har de økonomiske muligheder at bygge videre på det "momentum" man har lige nu.

Man vil vokse, som forsvar på at de andre også vil vokse, det er en illusion at tro, at man kan kører en klub alene på et akademi.

Ved at købe dyrere spillere end man plejer, ja så får man dygtige spillere ind i truppen, som de unge kan lærer af, og hæve deres niveau.

jf. hvad Ankersen skriver i dag

- Vi skal lære det af det seneste mesterskab, at vi skal være dygtigere til at bygge videre på det momentum, vi har skabt. Det indebærer, at vi investerer. Sidst vi blev mester, var vi ude og skære ned to år senere. Vores indstilling nu er, at vi gearer op. Det giver mig en tro på succes i Europa. Om det så bliver Champions League eller Europa League, det må vi se, siger bestyrelsesformand Rasmus Ankersen til Ekstra Bladet og bliver lidt mere hemmelighedsbetonet, når det kommer til detaljerne.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ne/7165994

hvis man ser på alle ligaer, så siger statistikken, at dem der køber dyrt også er dem der for det meste ligger i top
Snakker i to ikke forbi hinanden her?
Som jeg læser det snakker Steffen om “frygten for” kvantitet der vil gøre det sværere at få spilletid for de unge og FCM2000 om kvalitet. Steffen mener at vi skal huske at de unge også skal have plads og og 2000 siger at de spillere vi skal købe skal være fra en højere hylde. De to ting modsiger jo ikke hinanden. Man kan sagtens købe dyrere ind uden at tage spilletid fra de unge - i stedet giver man dem endnu bedre spillere at se op til og lære af. Det må være den helt rigtige vej at gå, specielt hvis det er rutinerede spillere mellem 25 og 30 der kommer ind.

Jeg ser frem til at lære mere om ham Drexler hvis handlen går igennem (såfremt den ikke allerede er på plads, det lyder som om den er)
En spiller indkøbt som 28-årig. Det ligner en spiller som er købt ind til at skulle bære klubben i de næste mange år og tage over efter jacob poulsen. En spiller som de unge skal kunne lære af. Det er super spændende hvad han kan bringe til bordet, da han jo helt sikkert ikke er købt ind for videresalgspotentialet. Prismærket giver høje forventninger
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af FCM2000 »


ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ben2han »

Et argument for FCMs strategi ændring kan ses her, FCM er pisket til at forcere ellers bliver de hurtig overhalet

https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... t-lege-med

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Benzo »

OB er så langt bagefter at vi kan ligge brak i 3 sæsoner og stadig være foran dem.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Stoffer »

ben2han skrev:
23. maj 2018, 20:33
Et argument for FCMs strategi ændring kan ses her, FCM er pisket til at forcere ellers bliver de hurtig overhalet

https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... t-lege-med
Det er fuldstændig ufatteligt for mig, at du mener, at det er nødvendigt at forcere. Klubben har lige (som i netop lige) præsteret et mesterskab med den nuværende tilgang til tingene.

Det følgende er ikke ment som en stråmand, da jeg reelt er i tvivl: Finder du større fornøjelse i transfers med alt det potentiale og drømmeri, det giver mulighed for, fremfor resultater på banen?

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af ben2han »

Stoffer skrev:
23. maj 2018, 21:00
ben2han skrev:
23. maj 2018, 20:33
Et argument for FCMs strategi ændring kan ses her, FCM er pisket til at forcere ellers bliver de hurtig overhalet

https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... t-lege-med
Det er fuldstændig ufatteligt for mig, at du mener, at det er nødvendigt at forcere. Klubben har lige (som i netop lige) præsteret et mesterskab med den nuværende tilgang til tingene.

Det følgende er ikke ment som en stråmand, da jeg reelt er i tvivl: Finder du større fornøjelse i transfers med alt det potentiale og drømmeri, det giver mulighed for, fremfor resultater på banen?
øhhh, nu er det vist FCM's ledelse der vil trappe op og ikke mig.

Men jeg er meget enig med det Ankersen og diverse andre fra FCMs lejre har meldt ud.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af AltidFCM »

Det lyder ikke til, at Nikolaj Kirk vender tilbage fra sit lejeophold i Brentford, og som Thorup fortæller i podcasten "De vil gerne beholde ham" og så lyder det til, at de har gang i at omskole ham til backen.

Nogen, der kender til hans niveau? F.eks. ift. Torp. Jeg håber da, vi får en smule for ham.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Ravnen »

Det handler vel også om CL kval og Europa generelt, det er der de store penge er. Skal vi slå oftere igennem her, så skal vi have hævet vores niveau. Vi ved også at det kan koste dyrt, at have Europæiske kampe ved siden af ligaen, hvis man ikke har bredde nok, derfor virker det som en fornuftig konklusion at vi skal have bygget lidt på.

Låst