U19 og U17

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
5. mar 2020, 23:35
Hvornår er det vi spiller mod Ajax?
17. Eller 18. Marts

Dog værd at holde øje med Corona virus, som har udsat 3 andre kampe i turneringen (3 italienske hold, der har hjemmebane),
og nu også har givet karantæner til personer i Ajaxs stab, selvom det er omkring deres A hold.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: U19 og U17

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja spændende bliver det, om den bliver spillet, på de givene dage, eller om den rykkes. Tror Fcm vil holde os orienteret. Kunne være fedt, hvis den rykkes og der kan komme tilskuer på stadion, for tror virkelig at der ville komme mange, lidt ala kampen mod Man. United vil jeg tro.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Semifinalen skal stadig spilles 17. april, så i hvert fald begrænset hvor meget den kan flyttes, og hvorvidt om det gør nogen forskel.

Men ærgerligt, med en kæmpe klub som Ajax, og deres talent historie,
og ikke mindst en YL kvartfinale i Herning.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: U19 og U17

Indlæg af Stoffer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn ... enssystem/

Mine tanker om DBU's vurdering i historieformat:
En mand kommer en sen og mørk aften gående hen af fortorvet, han møder en mand, som er beruset og tydeligvis leder efter noget.

"Hvad leder du efter" spørger manden.

"Min nøgler" siger den anden.

Den første mand hjælper den anden med at lede. Men de finder ikke nøglerne.

"Er du sikker på, at du har tabt nøglerne her?"

"Nej, nej. Dem har jeg tabt ovre på den anden side af gaden, men der er ingen lygtepæl."

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: U19 og U17

Indlæg af Christian »

Jeg er ikke sikker på hvad kriterierne er for den rangliste der er lavet, men selvom jeg synes FCM gør det rigtig godt på akademiet, håber jeg da de vil nærlæse ranglisten inkl. Begrundelsen, og overveje om det kan gøres endnu bedre end det allerede er.

Jeg undrer mig over Fcks placering, men de har måske flere i superligatruppen end jeg lige kan se for mig.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: U19 og U17

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
17. maj 2020, 08:08
Jeg er ikke sikker på hvad kriterierne er for den rangliste der er lavet, men selvom jeg synes FCM gør det rigtig godt på akademiet, håber jeg da de vil nærlæse ranglisten inkl. Begrundelsen, og overveje om det kan gøres endnu bedre end det allerede er.

Jeg undrer mig over Fcks placering, men de har måske flere i superligatruppen end jeg lige kan se for mig.
Rasmus Ankersen var ude med tweet sidste år til undersøgelsen:

Først skrev han:
"Sådan går det, når man sætter indspiste udvalg og regnearksfolk til at bedømme talentudvikling:"

Så skrev han opfølgende:
"Problem 1: Dem, der bedømmer, har klubkasketter på.
Problem 2: Man belønner papirarbejde, rapporter og rigide systemer højere end det, som det virkelig handler om: at producere topspillere og give dem chancen for at spille."

Jeg er nok ikke helt så skråsikker som Ankersen - men han ved meget, meget, meget mere end mig. I det hele taget synes jeg, det er barnagtigt at sætte score og endnu værre stjerner på. - Det er fordummende.

Jeg er naturligvis enig med dig, at man må håbe akademiet vil bruge det til at blive bedre. Omvendt håber jeg, at de har nok selvtillid og indsigt - og det tror jeg de har - til kun at tage de dele fra fra DBUs kriterier, som er relevante for at udvikle dygtige spillere, der kan spille på allerhøjeste niveau og hjælpe fcm til succes. Det er dette sidste, jeg forsøger at gøre nar af. DBUs liste virker som en akademisering (no pun intended) af noget, der i i sidste ende bør være enkelt: Hvor gode spillere udvikler vi per 1 kr, og hjælper de os til resultater i vores system. Vejen dertil er naturligvis uhyre kompliceret, men det er jeg helt sikker på, at fcm er fuldt ud klar over, selvom de ikke har ligeså mange stjerner som fcn.

Vedr. fck så har deres talentarbejde været rigtig godt i senere år. Måske ikke i bruttomængde af spillere, men deres bedste ligner nogen, der kan blive meget meget dygtige. I min verden er kvalitet vigtigere end kvantitet for talentarbejdet - også økonomisk giver den kalkule mening.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: U19 og U17

Indlæg af 974 »

Jeg ved egentligt ikke hvor meget vi skal lægge i et danskstyret vurderingssystem - hvem er det til gavn for?
Har vi nogen idé om udenlandske klubber mener, at de har gavn af det, eller kan vi læne os op af den goodwill jeg tænker vi efterhånden må have opbygget efter flotte resultater i forskellige europæiske turneringer?

Jeg er også enig i at FCK ser ud til at have gang i noget rigtigt godt, og det viser sig vel også når de lige pludselig popper en Jonas Wind eller Daramy frem, som jeg bestemt mener har stort potentiale

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Så er der nyt om Youth League og Ajax kampen.
Desværre ingen hjemmebane, men neutral grund.
Tæt kampprogram de får, hvis det går godt.

Round of 16
16 August, Nyon

Final tournament
Quarter-finals: 18/19 August, Nyon
Semi-finals: 22 August, Nyon
Final: 25 August, Nyon

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: U19 og U17

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
17. jun 2020, 23:14
Så er der nyt om Youth League og Ajax kampen.
Desværre ingen hjemmebane, men neutral grund.
Tæt kampprogram de får, hvis det går godt.

Round of 16
16 August, Nyon

Final tournament
Quarter-finals: 18/19 August, Nyon
Semi-finals: 22 August, Nyon
Final: 25 August, Nyon
Tak for opdatering.

Jeg gad vide, om det også påvirker ned i de yngre rækker, at man helt har suspenderet turneringen i Holland.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: U19 og U17

Indlæg af Stoffer »

En modstanderanalyse udarbejdet ifbm mødet med Ajax: https://dylanbuesnel.wixsite.com/analys ... n-analysis

Og værd også at huske at ønske U19 tillykke med præstationen.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: U19 og U17

Indlæg af Stoffer »

En der kan komme til at gøre ondt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... stortalent

Videoen af ham der tørrer vores forsvar er ikke behagelig https://twitter.com/FCKobenhavn/status/ ... 55712?s=20 og så scorede han 4 mål i kampen.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: U19 og U17

Indlæg af CasperA »

Heini Sørensen fra U17 skal til prøvetræning i Ajax, når der er kommet lidt mere styr på corona-situationen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... e-til-ajax

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Youth League aflyst.

Lidt ærgerligt at man ikke har fundet man kunne afholde det på forsvarligvis.
https://www.fcm.dk/nyheder/youth-league-afblaeses/

Men så fint nok at Oliver Sørensen og Dyhr er udlejet, når nu de alligevel ikke kunne deltage.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: U19 og U17

Indlæg af Acebone »

Der går rygter om, at FIFA pusler med planer om at tillade internationale transfere ned til 16 år. Chefen for det brasilianske fodboldforbund har i hvert fald sagt noget i den dur:

https://www.uol.com.br/esporte/futebol/ ... rencia.htm

Man kan mene om det, hvad man vil, men det kunne potentielt være en gamechanger for akademiet og Ebedei.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: U19 og U17

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
27. mar 2021, 09:30
Der går rygter om, at FIFA pusler med planer om at tillade internationale transfere ned til 16 år. Chefen for det brasilianske fodboldforbund har i hvert fald sagt noget i den dur:

https://www.uol.com.br/esporte/futebol/ ... rencia.htm

Man kan mene om det, hvad man vil, men det kunne potentielt være en gamechanger for akademiet og Ebedei.
Tror jeg ikke, udover at vi kan tage vores talenter fra Nigeria op før.

Besvar