U19 og U17

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: U19 og U17

Indlæg af Due »

Flemse skrev:
27. feb 2019, 13:12
Benzo skrev:
26. feb 2019, 23:18
Jeg kan ikke lige finde u17's resultat i den kamp, men har ladet mig fortælle at de tabte, så det er lidt noget bæ.
Alle turneringskampe herhjemme, lige fra de mindste børnerækker til de ældste gammelmandsrækker, og lige fra serie 6 til Superligaen, kan findes på dbu.dk :-)
Det er jeg også med på. Synes dog det er underligt at FCM ikke har stillingen eller linket under deres U17 og U19 hold på deres hjemmeside.
For mig ville det være naturligt. Går ofte ind på FCM.dk og akademiet for at se hvornår de skal spille. Og for at se stillingen (selvom jeg efterhånden har lært det ikke står der)

Synes det ville være logisk at finde det der sammen med kamp programmet istedet for at skulle ind og søge på DBU.dk

Har haft skrevet til FCM om det ikke ville være en god service for os der gerne vil følge de unge. Har dog aldrig hørt fra dem.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: U19 og U17

Indlæg af 974 »

Jeg bruger altid DBU´s egen side, da jeg tænker at den for det meste er opdateret :-)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: U19 og U17

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
26. feb 2019, 23:18

Jeg tager ikke selv til Sjælland, men hvis der er nogen som gør eller som er derover i forvejen og svinger forbi, skal der lyde en opfordring herfra til at give en tilbagemelding om resultat og spil, hvis det er noget man har lyst til :)
Jeg griber din opfordring :D Vi vandt 3-2 i dagens U-17 dyst. Sejren burde at have været langt større, men manglende skarphed på en række store omstillingsmuligheder betød, at vi måtte nøjes med en 1-måls sejr. Den var en meget fortjent sejr. Synes vi var klart bedst. Særligt efter vi kom foran, og kunne straffe FCK på omstillinger.

Kampforløbet var følgende:

1-0 Victor Lind
2-0 Mads Hansen
2-1 FCK
3-1 Mads Hansen
3-2 FCK

Vi scorer til 1-0 efter en omstilling. Mener det er Fraulo, der finder Damtoft på højrekanten, og han centrerer den til bagerste stolpe, hvor Lind bare skal sætte indersiden på til en let scoring. Han var faktisk tæt på at sparke over, hvilket ville have været årets afbrænder, hvis det var sket!

2-0 Kristoffer Lund kommer til baglinjen og smækker den ind over, hvor FCKs keeper ser skidt ud, og ikke kommer godt ud fra stregen. Mads Hansen udnytter det, og kommer først på bolden og får den styret ind tæt under mål.

2-1 FCK reducerer lige efter pausen. Det lignede vi ikke var kommet ud til 2. halvleg, og en lang aflevering lander midt i mellem de to stoppere og en FCK-angriber får frit løb mod mål. En af stopperne kommer tilbage og får afværget i første omgang, men returbolden havner hos en FCK'er, der sikkert sparker bolden i mål.

3-1 Mads Hansen banker med venstrebenet sikkert et frispark på kanten af feltet i kassen. Det skal nævnes, at Simsir trækker frisparket med en Evander-agtig fodsålsdribling. Det så ret godt ud!

3-2 FCK scorer efter en omstilling i kampens sidste minut, hvor vores målmand ser skidt ud, og ikke får afværget en tværpasning ind foran mål, hvilket resulterer i en let scoring på bagerste stolpe.

Startopstilling:
Simon Madsen

Fjendsbo
Ndjate
Jeppe
Lund (udskiftet med M. Kristensen)

Damtoft (Udskiftet med Heiselberg)
Fraulo (Udskiftet med Kaiser)
F. Christensen
Lind

Simsir
M. Hansen

Oscar Fraulo imponerede mig meget i første halvleg. Klart den bedste spiller på banen der. Dynamisk og teknisk stærk central midtbanespiller med blik for det offensive. Rigtig meget af offensiven i 1. halvleg gik gennem ham. Han viste også, at han kan løbe mange meter og tackle igennem, selvom han ikke er særlig stor af statur. Hans centrale midtbanemakker Frederik Christensen gjorde også en fin figur særligt i 2. halvleg. De fik sat flere store omstillingsmuligheder op, men vores uskarpe angribere forspildte desværre de store chancer. Christensen havde bl.a. 2 sukkerbolde i 2. halvleg, der skabte store muligheder.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: U19 og U17

Indlæg af Benzo »

THenry skrev:
28. feb 2019, 17:16
Benzo skrev:
26. feb 2019, 23:18

Jeg tager ikke selv til Sjælland, men hvis der er nogen som gør eller som er derover i forvejen og svinger forbi, skal der lyde en opfordring herfra til at give en tilbagemelding om resultat og spil, hvis det er noget man har lyst til :)
Jeg griber din opfordring :D Vi vandt 3-2 i dagens U-17 dyst.
Super fedt, tak for det :)
Jeg er dog noget overrasket over at u17 spillede i går og ikke i morgen, som det ellers fremgår af fcm.dk..

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: U19 og U17

Indlæg af Flemse »

Benzo skrev:
1. mar 2019, 10:11
Jeg er dog noget overrasket over at u17 spillede i går og ikke i morgen, som det ellers fremgår af fcm.dk..
Og så er vi tilbage ved, at det kan svare sig at tjekke dbu.dk ;-)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: U19 og U17

Indlæg af THenry »

Flemse skrev:
1. mar 2019, 13:37
Benzo skrev:
1. mar 2019, 10:11
Jeg er dog noget overrasket over at u17 spillede i går og ikke i morgen, som det ellers fremgår af fcm.dk..
Og så er vi tilbage ved, at det kan svare sig at tjekke dbu.dk ;-)
Ja. Kan også kun anbefale at bruge DBUs side. Deres kalender plejer at være ajourført.

Jeg tror i øvrigt, at kampen blev rykket til i går, da U-16 landsholdet samles i weekenden, inden de spiller landskampe i næste uge. FCM og FCK har tilsammen 7 udtagne U-16 landsholdsspillere.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: U19 og U17

Indlæg af Benzo »

Flemse skrev:
1. mar 2019, 13:37
Benzo skrev:
1. mar 2019, 10:11
Jeg er dog noget overrasket over at u17 spillede i går og ikke i morgen, som det ellers fremgår af fcm.dk..
Og så er vi tilbage ved, at det kan svare sig at tjekke dbu.dk ;-)
Det er nok bare mig der er sart, men jeg har altid synes at dbu.dk er uoverskuelig og langsom til at loade. Måske jeg skal give den en chance til :)

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: U19 og U17

Indlæg af Saemala »

Benzo skrev:
1. mar 2019, 15:40
Flemse skrev:
1. mar 2019, 13:37
Benzo skrev:
1. mar 2019, 10:11
Jeg er dog noget overrasket over at u17 spillede i går og ikke i morgen, som det ellers fremgår af fcm.dk..
Og så er vi tilbage ved, at det kan svare sig at tjekke dbu.dk ;-)
Det er nok bare mig der er sart, men jeg har altid synes at dbu.dk er uoverskuelig og langsom til at loade. Måske jeg skal give den en chance til :)
Download deres app, og så tilføj u17, u19 og SL holdet som "favoritter". Så har man et hurtigt og nemt overblik :)
Høvdingen af Herning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Er det for meget at forvente, at FCM også havde de ting let tilgængeligt?

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: U19 og U17

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev:
2. mar 2019, 15:41
Er det for meget at forvente, at FCM også havde de ting let tilgængeligt?
Det synes jeg absolut ikke, det er. Men ikke desto mindre... ;-)

Kan i øvrigt se, at adgang til DBU's API ("Kampprogram, stillinger og resultater") koster 2.475 kr. om året for en licens, hvis man ikke gider selv at holde kampprogrammerne opdageret:
https://www.dbu.dk/klubservice/it-tilbu ... s_systemer

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

United tager 5 teenagere med til Paris
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/uni ... til-paris/

Heriblandt
Tahith Chong, James Garner, Angel Gomes, Mason Greenwood og Brandon Williams,
som også er registeret i deres Youth League trup.

https://www.uefa.com/uefayouthleague/se ... index.html

Men kan så ikke finde Willams og Gomes i deres Champions League trup, så ikke sikker på de overhovedet må spille? Bliver nok sorteret fra inden onsdag.
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... 682/squad/

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: U19 og U17

Indlæg af Lupus1999 »

Det er vist noget med, at teenagere ikke behøver at være registreret i CL for at blive benyttet. (Jeg er dog ikke helt sikker på dette)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
5. mar 2019, 19:21
Det er vist noget med, at teenagere ikke behøver at være registreret i CL for at blive benyttet. (Jeg er dog ikke helt sikker på dette)
Kommer faktisk også selv i tvivl nu. Et stykke tid siden jeg har læst trup reglerne.

Tror stadig de kan registreres, men at de skal registreres på B-listen, hvilket skulle være nemmere end A-listen.
Kan godt være at de kan nå at blive registeret indtil 24 timer inden kampstart, når det er spillere der er i klubben.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: U19 og U17

Indlæg af Benzo »

Nå, lille update time. Hvis man ikke allerede ved det, så vandt FCM over FCK 3-0 i weekenden, på mål at Gustav Isakson og 2x Casper Tengstedt, og Tengstedt udbygger dermed sin føring på topscorer-listen så han nu har scoret 13 mål i sæsonen, Isakson ligger på en delt andenplads med 9 basser.

Næste weekend kommer OB så til Ikast, og spiller lidt bold på Ikast Stadion. Som altid gratis entré (medmindre de da har ændret det siden sidst), så hvis man har lyst til at se et par solide sejre mens man diskuterer med en fynbo om hvordan man udtaler brunsviger, så er der altså mulighed for begge på lørdag.

Lørdag 9/3:
FCM u19 - OB u19, kampstart kl 13.00 på Ikast Stadion
FCM u17 - OB u 17, kampstart kl 15.15 på Ikast Stadion

Vel mødt og kom frisk ! :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: U19 og U17

Indlæg af Steffen am »

Hvad siger i til FCM-Manchester United.
Kan det bære sin egen tråd, eller skal vi fortsætte herinde?

Havde egentlig tænkt at kampen nok var noget der lignede 50-50 eller 40-60.
Men efter United havde 4 spillere, og Greenwood og Chong fik spilletid, ved jeg ikke lige om det overstående skal justeres.

Nogen der så PSG-United, og evt. kan sige noget om hvordan Greenwood og Chong klarede sig?

Besvar