Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Flemse »

Acebone skrev:
27. maj 2018, 18:07
Anderson matchvinder! Også tillykke til Riis samt vores tidligere akademister, Frankoch og Knudsen.
Og så er deres nye cheftræner i øvrigt også et produkt af IFS's/FCM's ungdomsafdeling, og bor så vidt vides stadig i Gjellerup :)

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af hviid »

Flemse skrev:
28. maj 2018, 10:26
Og så er deres nye cheftræner i øvrigt også et produkt af IFS's/FCM's ungdomsafdeling, og bor så vidt vides stadig i Gjellerup
Ja, i øvrigt samme årgang som Kristian Bak, og så vidt jeg husker var Askou let genkendelig med et langt lyst hår dengang :-D

Mon ikke vi får ham at se som en del af FCMs trænerstab en dag.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Flemse »

hviid skrev:
28. maj 2018, 12:09
Flemse skrev:
28. maj 2018, 10:26
Og så er deres nye cheftræner i øvrigt også et produkt af IFS's/FCM's ungdomsafdeling, og bor så vidt vides stadig i Gjellerup
Ja, i øvrigt samme årgang som Kristian Bak, og så vidt jeg husker var Askou let genkendelig med et langt lyst hår dengang :-D

Mon ikke vi får ham at se som en del af FCMs trænerstab en dag.
Det var han nemlig! :) Hårmoden har ændret sig lidt siden dengang :)

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Sahl »

hviid skrev:
28. maj 2018, 12:09
Flemse skrev:
28. maj 2018, 10:26
Og så er deres nye cheftræner i øvrigt også et produkt af IFS's/FCM's ungdomsafdeling, og bor så vidt vides stadig i Gjellerup
Ja, i øvrigt samme årgang som Kristian Bak, og så vidt jeg husker var Askou let genkendelig med et langt lyst hår dengang :-D

Mon ikke vi får ham at se som en del af FCMs trænerstab en dag.
Ja han er samme årgang og har i øvrigt haft KBB som stor rival i ungdoms årene før han kom til IFS's. Askou spillede faktisk offensiv midt inden han blev omskolet. Men det nu ikke så mærkeligt, at de har spillet mod hinanden, mange af os omkring den generation har jo spillet mod hinanden, det har jeg også.. Askou var faktisk en glimrende dribler dengang, han var bare ikke altid så glad for, at spille tilbage.. Man kan faktisk godt sammenligne ham lidt med Duelund på det aspekt.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Due »

Hej alle.
Jeg har kigget lidt billede af festen. Kan det passe at Novak var på stadion? Synes ikke jeg hørte noget om han var der. Og hvad med Nissen? Synes ikke jeg så ham men hørte han skulle have været der.
Mvh Due

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af henker »

Due skrev:
31. maj 2018, 14:26
Hej alle.
Jeg har kigget lidt billede af festen. Kan det passe at Novak var på stadion? Synes ikke jeg hørte noget om han var der. Og hvad med Nissen? Synes ikke jeg så ham men hørte han skulle have været der.
Mvh Due
Nej det havde vi nok fange dem. Men det fik vi kun fat i sørlth. Ellers vil de allerede fået medaljer.. 😊 👍

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af SimonH »

Novak var der ikke. Han så kampen på sin ipad

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Ravnen »

Set i bakspejlet kan jeg ikke lade være med at more mig lidt, over denne artikel, som stadig er fremhævet på DR Sportens hjemmeside som en artikel de anbefaler: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... e-succesen

Her kan man (næsten med tårer i øjnene) læse hvordan en vinderkultur er skabt i Brøndby og hvordan de er tæt på at træde ud af 13 års mesterskabstørke.... Ja artiklen er fra 11 maj, meget skete efterfølgende for artiklen ligger op til kampen mod FC Midtjylland i Brøndby :-)

Tillad mig at citere Troels Bech:
- Det mentale aspekt har været helt afgørende i Brøndby. Det er blevet en hellig gral, fordi vindermentaliteten er grundlæggende for succes. Fodbold er et spil med kroppen, men det vindes med hovedet. Så er det åndssvagt, at vi kun træner lår og ben og lunger, når det er hovedet, der definerer spillet. Det er min hjertesag, siger Troels Bech.
Og så deres mentaltræner
Og det mentale overskud har også givet udslag i Brøndbys resultater. Klubben fra Vestegnen har ikke tabt i 27 opgør i træk – og vundet otte gange efter at have været bagud – blandt andet mod FC Nordsjælland, FC Midtjylland, FC København og senest Silkeborg IF. Det er der en helt særlig grund til, ifølge Christian Engell.

- Da holdet kom bagud, så man ikke nogen psykologiske tegn på modgang. Der var ingen, der pegede fingre, blev bange eller begyndte at gemme sig. De blev ved med at tro på en sejr. Succesen er også baseret på, at vi snart har spillet 30 kampe uden nederlag. Det gør det nemmere at blive ved med at tro på os selv. Det kræver, at vi kender vores styrker og svagheder for at vide, hvad vi gør i modgang, siger Christian Engell.
Det er altså meget sjovt, her på bagkant ;-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Steffen am »

Helt enig.

Men ikke for at være Rasmus modsat eller sådan noget, må de jo trods alt have set noget og var inde i en stime.

Men jeg tror en del af det, jo, der var selvfølgelig noget mentalt, at de blev bange for at miste i stedet for at jage osv.
Men 17 spillere i en så krævende spillestil er det ikke mærkeligt at de også blev trætte. Og når kroppen er træt, er det heller ikke mærkeligt hovedet bliver det. I øvrigt samme mønster sidste sæson, selvom de havde mindre at spille for.

Er i hvert fald en af Zorningers fejl.
Altså med en krævende spillestil, bruge få spillere og altid se den næste kamp som den vigtigste uanset.
Hvis du kun bruger 17 spillere i sådan en sæson, bliver du bare nødt til at tænke lidt mere fremad og planægge derefter.

Og når man er træt er det jo også bare ekstra træls at der kommer spillere som Sparv, Paul osv. som ikke har noget imod en slåskamp. ;) :D :fcm:

Min teori er i hvert fald at det startede med fysikken, men det hænger selvfølgelig sammen og et svar, kan man ikke få.

Med det sagt, er jeg helt enig. At det er jo også bare ud af den samme tangent vi har hørt hele sæsonen. Brøndby er fantastiske, Zorninger den bedste træner, 13 års tørke forbi, 23 grunde til guld til Brøndby, fra aske til guld, osv. osv.

Vi har hørt det hele sæsonen, og det gør det jo bare endnu mere fryd. :D


EDIT: I øvrigt den samme mentaltræner som William Kvist bruger,
lidt pudsigt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Ravnen »

Ja det er ganske interessant at tænke lidt dybere over det. Jeg tror egentlig ikke det med træthed gjorde udslaget, jeg tror den vundne pokalfinale et sted fjernede deres sult, de blev hyldet og fansene havde en dejlig dag, de havde opnået noget. Da de så kom tilbage til ligaen var det måske med en fornemmelse af at have gjort det, føle det var overstået. De troede ikke de kunne tabe hjemme til os, efter at have vundet over os så mange gange i træk. Vi pirkede til dem mentalt ved at vinde over dem og komme indenfor rækkevidde, men de kunne dog stadig selv afgøre det - men bare det at de kunne mærke vores ånde i nakken har indirekte påvirket mentalt for tænk at smide det hele i de allersidste runder.. DET højt besungne mesterskab efter 13 års tørke. Pressen havde i ugevis hyldet dem som mestre og fortalt igen og igen, til hudløshed, hvorfor det var rigtigt og retfærdigt, hvor meget det ville betyde for dansk fodbold, at den sovende kæmpe vågnede op igen osv osv bla bla bla

Ude mod Horsens har de en mur af tilhængere med, det er nærmest et nyt Brøndby Stadion, kulissen er fantastisk, der er fest og farver. Da de så er foran 2-0 over Horsens, det virker sikkert, de tror de kan cruise den hjem herfra. Helt ud i de døende minutter og så reducerer Horsens til 1-2. Det er ret interessant at se det klip fra TV igen og igen, for pludselig bliver det meget primitivt fra Brøndby, de træffer en lang række dumme beslutninger på meget kort tid. Da havde pludselig alt at miste, for pokalturneringen er med al respekt et ligegyldigt plastik-trofæ ved siden af selveste Mesterskabet ... de 13 års tørke osv. osv. - Men de skal trods alt bare lukke Horsens ned i overtiden så kan de selv afgøre det og pludselig står det så 2-2

Det er klassiske gummiben. Men som sagt tror jeg pokalfinalen og trofæet der, havde en stor betydning mentalt. De formår ikke engang at slå Aab hjemme i den sidste kamp.

Det er meget spændende om de formår at rejse sig fra skuffelsen i den nye sæson. Vi husker jo selv hvordan vi havde det i 2014, da vi på næsten samme vis smed det hele i de sidste runder. Men Glen gjorde et formidabelt arbejde med at få holdet op igen, få ryggene rettet, hovederne op, tro på at vi havde en mulighed mere. Det fortjener Glen kæmpe respekt for, det var et bjerg at bestige efter sådan en skuffelse. Det bjerg står Brøndby foran når superligaen starter igen... Spørgsmålet er om Zorninger og Brøndby truppen indeholder det fornødne til at rejse sig efter sådan en øretæve. Det bliver spændende!

Besvar