Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Skadestuen

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Øv det var en korsbåndsskade, så der venter en lang pause til dovbyk :-(

Er der nogen som har adgang som vil komme med en sammendrag?
https://www.aoh.dk/artikel/lang-pause-t ... er?tdmv=R2
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Skadestuen

Indlæg af tubbe93 »

bobthebuilder_dk skrev:
11. sep 2018, 12:42
Øv det var en korsbåndsskade, så der venter en lang pause til dovbyk :-(

Er der nogen som har adgang som vil komme med en sammendrag?
https://www.aoh.dk/artikel/lang-pause-t ... er?tdmv=R2
Der står kun, at han er blevet opereret, og at Thorup ærgrer sig. Klubben melder fortsat intet ud omkring tidshorisont, men AOH fortæller, at korsbåndsskader oftest sætter en spiller ud mellem seks og ni måneder.

Derudover er Rilwan på vej tilbage. Han har trænet fuldt og helt med de seneste uger, og Thorup glæder sig til at få ham tilbage. Han er hvor han skal være ifølge Thorup.
FCM!
FCM!
FCM!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Skadestuen

Indlæg af mousebreaker »

Grimt med en korsbåndskade. Ikke uventet at det var den diagnose de kom frem til, ifht den måde skaden opstod på. Temmelig uheldigt for både klub og spiller. Ikke sikkert han nogensinde kommer helt tilbage igen, men man kan jo håbe. Synd for knægten og ikke lige dn start han behøvede på sin udlandskarriere
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skadestuen

Indlæg af Noe »

Ayo Simon Okosun på Twitter skrev:Har desværre pådraget mig en skade i min fod, der betyder at jeg sandsynligvis må sidde ude, de næste par måneder. Selvfølgelig mega ærgeligt, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at komme tilbage hurtigst som muligt og endnu stærkere end før 💪🏾 @fcmidtjylland
:(

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Skadestuen

Indlæg af SimonH »

Noe skrev:
24. sep 2018, 19:26
Ayo Simon Okosun på Twitter skrev:Har desværre pådraget mig en skade i min fod, der betyder at jeg sandsynligvis må sidde ude, de næste par måneder. Selvfølgelig mega ærgeligt, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at komme tilbage hurtigst som muligt og endnu stærkere end før 💪🏾 @fcmidtjylland
:(

Fordelen er så at der bliver kortere vej til spilletid for Frank og Evander og Thorup “slipper” for konfrontationen med sparv, men det er fandme pisse ærgerligt. Især fordi at nu er både dovbyk og Okosun som var vores næste to storsalg er blevet skadet

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Skadestuen

Indlæg af THenry »

Enten er det underlig kommunikation vi er vidne til, og ellers håber jeg, at det er en falsk twitter-profil, der er oprettet til det tweet om Okosuns skade.

Steinlein kaldte i går i optakten til SE-kampen Okosuns skade for "lille", og det står jo unægtelig i kontrast til "et par måneder", der defacto vil sige det meste af efteråret, men CS er selvfølgelig også kendt for sine altid optimistiske udmeldinger, så det kan sagtens bare være ringe kommunikation.

På den anden side virker det også umiddelbart som en meget "anti FCM-agtigt" måde at melde skader ud på de sociale medier, da klubben plejer at være meget hemmelighedsfuld med denne type af information. Særligt er det påfaldende, at det er det første tweet nogensinde fra Ayo Simon Okosun, men han er ny mand i klubben, så det kan være derfor, at han ikke lige er inde i den måde, som klubben normalt håndtere skadesinformationer på, og skulle af med nogle frustrationer på nettet ovenpå en dum skade. Dette kan også sagtens være tilfældet.

Er der nogle, der husker andre fortilfælde, hvor nogle af vores spillere har meldt skader ud på de sociale medier?

Håber ikke det er så slemt med ham, da han har fået en rigtig fin start i klubben, og egentlig har gjort det mindst lige så godt som Sparv ved siden af Polle, så det vil være skide ærgerligt, hvis han er væk det meste af efteråret.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skadestuen

Indlæg af Noe »

THenry skrev:
24. sep 2018, 21:17
Enten er det underlig kommunikation vi er vidne til, og ellers håber jeg, at det er en falsk twitter-profil, der er oprettet til det tweet om Okosuns skade.

Steinlein kaldte i går i optakten til SE-kampen Okosuns skade for "lille", og det står jo unægtelig i kontrast til "et par måneder", der defacto vil sige det meste af efteråret, men CS er selvfølgelig også kendt for sine altid optimistiske udmeldinger, så det kan sagtens bare være ringe kommunikation.

På den anden side virker det også umiddelbart som en meget "anti FCM-agtigt" måde at melde skader ud på de sociale medier, da klubben plejer at være meget hemmelighedsfuld med denne type af information. Særligt er det påfaldende, at det er det første tweet nogensinde fra Ayo Simon Okosun, men han er ny mand i klubben, så det kan være derfor, at han ikke lige er inde i den måde, som klubben normalt håndtere skadesinformationer på, og skulle af med nogle frustrationer på nettet ovenpå en dum skade. Dette kan også sagtens være tilfældet.

Er der nogle, der husker andre fortilfælde, hvor nogle af vores spillere har meldt skader ud på de sociale medier?

Håber ikke det er så slemt med ham, da han har fået en rigtig fin start i klubben, og egentlig har gjort det mindst lige så godt som Sparv ved siden af Polle, så det vil være skide ærgerligt, hvis han er væk det meste af efteråret.
Som de danske klubber tolker de nye GDPR-regler, så melder klubben intet officielt, før spillerne selv har gjort det. Det har Okosun så gjort nu. Jeg tænker at det bliver mere reglen end undtagelsen fremover, at sociale medier bruges til den slags kommunikation.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Skadestuen

Indlæg af Steffen am »

Noe skrev:
24. sep 2018, 21:40
THenry skrev:
24. sep 2018, 21:17
Enten er det underlig kommunikation vi er vidne til, og ellers håber jeg, at det er en falsk twitter-profil, der er oprettet til det tweet om Okosuns skade.

Steinlein kaldte i går i optakten til SE-kampen Okosuns skade for "lille", og det står jo unægtelig i kontrast til "et par måneder", der defacto vil sige det meste af efteråret, men CS er selvfølgelig også kendt for sine altid optimistiske udmeldinger, så det kan sagtens bare være ringe kommunikation.

På den anden side virker det også umiddelbart som en meget "anti FCM-agtigt" måde at melde skader ud på de sociale medier, da klubben plejer at være meget hemmelighedsfuld med denne type af information. Særligt er det påfaldende, at det er det første tweet nogensinde fra Ayo Simon Okosun, men han er ny mand i klubben, så det kan være derfor, at han ikke lige er inde i den måde, som klubben normalt håndtere skadesinformationer på, og skulle af med nogle frustrationer på nettet ovenpå en dum skade. Dette kan også sagtens være tilfældet.

Er der nogle, der husker andre fortilfælde, hvor nogle af vores spillere har meldt skader ud på de sociale medier?

Håber ikke det er så slemt med ham, da han har fået en rigtig fin start i klubben, og egentlig har gjort det mindst lige så godt som Sparv ved siden af Polle, så det vil være skide ærgerligt, hvis han er væk det meste af efteråret.
Som de danske klubber tolker de nye GDPR-regler, så melder klubben intet officielt, før spillerne selv har gjort det. Det har Okosun så gjort nu. Jeg tænker at det bliver mere reglen end undtagelsen fremover, at sociale medier bruges til den slags kommunikation.
Men Steinlein meldte vel så netop noget ud, inden Okosun gjorde?

Argumentet med mundkurv pga. GDPR bliver jo 'kun' brugt som en 'belejelig sandhed', der kan bruges når man lige syntes.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Skadestuen

Indlæg af tatoo »

jeg hører TV-kommentatorerne sige at Okusun er ude længere tid, og at Onyeka er ude i kort tid. Det er sådan idag efter den nye persondatalov at spillerne selv kan/skal udtale sig om skader. Klubberne må, som de også gør, kun melde at spilleren er skadet. Sådan har jeg forstået det.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Skadestuen

Indlæg af Stoffer »

tatoo skrev:
25. sep 2018, 06:50
jeg hører TV-kommentatorerne sige at Okusun er ude længere tid, og at Onyeka er ude i kort tid. Det er sådan idag efter den nye persondatalov at spillerne selv kan/skal udtale sig om skader. Klubberne må, som de også gør, kun melde at spilleren er skadet. Sådan har jeg forstået det.
Hvor har du det fra? - Det er ikke rigtigt.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Skadestuen

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
25. sep 2018, 08:50
tatoo skrev:
25. sep 2018, 06:50
jeg hører TV-kommentatorerne sige at Okusun er ude længere tid, og at Onyeka er ude i kort tid. Det er sådan idag efter den nye persondatalov at spillerne selv kan/skal udtale sig om skader. Klubberne må, som de også gør, kun melde at spilleren er skadet. Sådan har jeg forstået det.
Hvor har du det fra? - Det er ikke rigtigt.
Den er god nok. Daniel Ortved siger i gennemgangen af startopstillingen: "Okosun forventes ude i længere tid, Onyeka i kortere tid". Steinlein siger at han "desværre har en lille skade" i en bisætning. Det lyder bestemt ikke som en officiel udmelding for mig, og der er ikke nogen tidsforventning med.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Skadestuen

Indlæg af Stoffer »

Noe skrev:
25. sep 2018, 09:12
Stoffer skrev:
25. sep 2018, 08:50
tatoo skrev:
25. sep 2018, 06:50
jeg hører TV-kommentatorerne sige at Okusun er ude længere tid, og at Onyeka er ude i kort tid. Det er sådan idag efter den nye persondatalov at spillerne selv kan/skal udtale sig om skader. Klubberne må, som de også gør, kun melde at spilleren er skadet. Sådan har jeg forstået det.
Hvor har du det fra? - Det er ikke rigtigt.
Den er god nok. Daniel Ortved siger i gennemgangen af startopstillingen: "Okosun forventes ude i længere tid, Onyeka i kortere tid". Steinlein siger at han "desværre har en lille skade" i en bisætning. Det lyder bestemt ikke som en officiel udmelding for mig, og der er ikke nogen tidsforventning med.
Kommentaren angik, om man er begrænset af lovgivningen, det vil man ikke være. Beklager misforståelsen.

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Skadestuen

Indlæg af CasperBW »

Stoffer skrev:
25. sep 2018, 18:57
Noe skrev:
25. sep 2018, 09:12
Stoffer skrev:
25. sep 2018, 08:50


Hvor har du det fra? - Det er ikke rigtigt.
Den er god nok. Daniel Ortved siger i gennemgangen af startopstillingen: "Okosun forventes ude i længere tid, Onyeka i kortere tid". Steinlein siger at han "desværre har en lille skade" i en bisætning. Det lyder bestemt ikke som en officiel udmelding for mig, og der er ikke nogen tidsforventning med.
Kommentaren angik, om man er begrænset af lovgivningen, det vil man ikke være. Beklager misforståelsen.
Nu går det lidt off topic, men mener du, at klubberne sådan uden videre må dele ikke offentlig kendte sundhedsoplysninger om deres medarbejdere?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Skadestuen

Indlæg af Stoffer »

CasperBW skrev:
26. sep 2018, 08:37
Stoffer skrev:
25. sep 2018, 18:57
Noe skrev:
25. sep 2018, 09:12


Den er god nok. Daniel Ortved siger i gennemgangen af startopstillingen: "Okosun forventes ude i længere tid, Onyeka i kortere tid". Steinlein siger at han "desværre har en lille skade" i en bisætning. Det lyder bestemt ikke som en officiel udmelding for mig, og der er ikke nogen tidsforventning med.
Kommentaren angik, om man er begrænset af lovgivningen, det vil man ikke være. Beklager misforståelsen.
Nu går det lidt off topic, men mener du, at klubberne sådan uden videre må dele ikke offentlig kendte sundhedsoplysninger om deres medarbejdere?
Nej, ikke uden videre. Jeg skriver: "det vil man ikke være". Jeg er sikker på, at klubberne har/sikrer et lovligt grundlag, som gør, at de kan offentliggøre oplysningerne. Problemet er nok primært teoretisk, det var bare for at anholde det første synspunkt.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Skadestuen

Indlæg af Diebesten »

Nogen der kender noget til Nicolaisen´s tilstand?

Besvar