Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mayron George har her til aften scoret i hans debut for Vaalerenga. I øvrigt på udebane mod Stabæk, som har Sammy Skytte i start 11

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Lejesvende

Indlæg af Acebone »

Norge er den nye guldgrube!

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Lejesvende

Indlæg af EsbenVest »

Hvis man er interesseret i, hvordan Bill Hamid klarer den i MLS, er den her artikel ret interessant. Den omhandler blandt andet, hvordan Bill Hamid er en af de altovervejende årsager til, hvorfor DC United har langt flere point og færre mål imod, end xG egentlig berettiger til.
https://www.dcunited.com/post/2019/08/0 ... bill-hamid

Og man kan også sammenligne ham med alle andre målmænd i MLS. Sjovt, at han kun overgås af Steve Clark, som aldrig blev en succes i Horsens. https://www.americansocceranalysis.com/keeper-xg-2019

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Deler lige mit spørgsmål til Sort snak herinde, hvis det er noget andre kunne være interesseret i at snakke videre om :)



Hvad er din status/evaluering af vores 3 udlejnings strategier?

Strategi 1: Køb af spillere som lejes ud med det samme.

For mig at se ligner det at Sammy Skytte og Chuma Anene bliver nulbonner, og at Søren Reese i best case går i break even.

Kommer vi til at se flere af disse handler eller har i set nok? For mig at se har det indtil videre været en fiasko.


Strategi 2: Udlejning af talenter til samarbejdsklubber Fredericia og Jerv

Som jeg forstår samarbejdet med Fredericia så har både FCM været skuffet over at spillerne ikke har fået mere spilletid, ligesom Fredericia har været skuffet over, at FCM spillerne ikke vist sig bedre frem.

For mig at se lidt en blandet landhandel indtil videre.


Strategi 3: Udlejning af spillere der har manglet det sidste for at bryde helt i gennem, men udlejes til klubber med et hvis niveau.

Her ligner det at vi har fat i noget. Både Mabil og Andersson er kommet retur til klubben og har indtil videre gjort en forskel.
Babajide kan der formegentlig laves et pænt salg på, hvis han ikke kommer retur.
Kraev har eftersigende også fået en rigtig flot start i Portugal, ligesom George også skulle være kommet okay i gang i Norge.

Ligner umiddelbart en stor succes indtil videre.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Lejesvende

Indlæg af JBT »

Selvom, at Rosenborg spillede en sløj første chl knock out kamp i Zagreb, bomber en ulvesøn igen her til aften. 1-0 efter 11 minutter, målscore Babajide David. Få ham nu hjem på heden.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

Der skulle efter sigende være blevet budt 10 millioner på en af de spillere vi har på udleje - det kan vel umuligt være andre end Babajide David?

Måske Bill Hamid, omend jeg har svært ved at tro man ikke ville sælge ham til den pris.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Eponaj »

MFKM skrev:Der skulle efter sigende være blevet budt 10 millioner på en af de spillere vi har på udleje - det kan vel umuligt være andre end Babajide David?

Måske Bill Hamid, omend jeg har svært ved at tro man ikke ville sælge ham til den pris.
Kilde?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Lejesvende

Indlæg af hviid »

Er helt sikkert David - eller Akintola, som han kaldes oppe i Norge. Min kollega, som sætter odds på den norske liga, er sikker på, at han kommer til en Premier League-klub en dag. Tror næppe han vender hjem til FCM efter denne lejeperiode.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Lejesvende

Indlæg af CasperA »

Davids skæbne kommer vel til at afhænge af, hvad der sker med Marcondes efter nytår. Hvis Marcondes tager tilbage til Brentford, kunne vi godt bruge David som winger. Hvis Marcondes derimod bliver i klubben, vil et salg af David nok være mere oplagt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Kan vel også være Kraev eller Karinien,
ligeledes er Dovbyk også mere end 10 millioner værd, og som sagt Hamid kan ikke udelukkes? Kan George?

Men med vil medgive at det lyder til at der er gang i David, og med europæisk gruppespil, kommer der ikke mindre opmærksomhed på ham, så er vel det der er mest sandsynlig.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvor kommer den info med det bud fra? :-)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Lejesvende

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
5. sep 2019, 19:56
Hvor kommer den info med det bud fra? :-)
Kan ikke lige huske om det var Steinlein eller Graversen, der fortalte det til et arrangement for sponsorerne i går - men det var i hvert fald en af dem :-)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Steffen am skrev:
5. sep 2019, 16:59
Kan vel også være Kraev eller Karinien,
ligeledes er Dovbyk også mere end 10 millioner værd, og som sagt Hamid kan ikke udelukkes? Kan George?

Men med vil medgive at det lyder til at der er gang i David, og med europæisk gruppespil, kommer der ikke mindre opmærksomhed på ham, så er vel det der er mest sandsynlig.
Når Ankersen mener, at 13 mio for Wikheim er er “fint” salg og reelt er efter markedsprisen, så mener jeg godt vi kan afskrive: Dovbyk, Kraev, Hamid og George.

Jeg kan næsten kun forestille mig, at det er David der er tale om. Med Rosenborgs kommende EL kampagne, skal han selvfølgelig ikke sælges endnu.

Kairinen er jeg mere om han kan være i spil, da han har spillet så mange kampe i en ung alder.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Densestar7430 skrev:
5. sep 2019, 22:19
Steffen am skrev:
5. sep 2019, 16:59
Kan vel også være Kraev eller Karinien,
ligeledes er Dovbyk også mere end 10 millioner værd, og som sagt Hamid kan ikke udelukkes? Kan George?

Men med vil medgive at det lyder til at der er gang i David, og med europæisk gruppespil, kommer der ikke mindre opmærksomhed på ham, så er vel det der er mest sandsynlig.
Når Ankersen mener, at 13 mio for Wikheim er er “fint” salg og reelt er efter markedsprisen, så mener jeg godt vi kan afskrive: Dovbyk, Kraev, Hamid og George.

Jeg kan næsten kun forestille mig, at det er David der er tale om. Med Rosenborgs kommende EL kampagne, skal han selvfølgelig ikke sælges endnu.

Kairinen er jeg mere om han kan være i spil, da han har spillet så mange kampe i en ung alder.
Hvad skulle han sige, at de ikke var tilfredse med salget?

I forhold til hvordan FCM ellers omtaler begivenheder og handlinger på transfermarkedet, synes jeg de har været lavmælt i dette vindue, tror ikke man er helt tilfreds med salget af Gustav. Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad ligger til grund, men kan have været en lovning eller man har set nogle andre ting (at man ikke på sine egne parameter har været imponeret, eller man vil give spilletid til dem man tror på skal bringe FCM i Europa).

Uanset, tror jeg bestemt ikke de 4 spillere er afskrevet. Er i øvrigt heller ikke sikker på at Okosun er afskrevet, som andre har nævnt.

Af de 20 spillere der er på udleje, er der vel kun 4-5 stykker jeg ikke kan se få kampe for FCM, og inden folk kaler mig naiv og jubeloptimist, må jeg bare minde om at folk havde afskrevet Mabil og David ;)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Steffen am skrev:
5. sep 2019, 23:07
Densestar7430 skrev:
5. sep 2019, 22:19
Steffen am skrev:
5. sep 2019, 16:59
Kan vel også være Kraev eller Karinien,
ligeledes er Dovbyk også mere end 10 millioner værd, og som sagt Hamid kan ikke udelukkes? Kan George?

Men med vil medgive at det lyder til at der er gang i David, og med europæisk gruppespil, kommer der ikke mindre opmærksomhed på ham, så er vel det der er mest sandsynlig.
Når Ankersen mener, at 13 mio for Wikheim er er “fint” salg og reelt er efter markedsprisen, så mener jeg godt vi kan afskrive: Dovbyk, Kraev, Hamid og George.

Jeg kan næsten kun forestille mig, at det er David der er tale om. Med Rosenborgs kommende EL kampagne, skal han selvfølgelig ikke sælges endnu.

Kairinen er jeg mere om han kan være i spil, da han har spillet så mange kampe i en ung alder.
Hvad skulle han sige, at de ikke var tilfredse med salget?

I forhold til hvordan FCM ellers omtaler begivenheder og handlinger på transfermarkedet, synes jeg de har været lavmælt i dette vindue, tror ikke man er helt tilfreds med salget af Gustav. Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad ligger til grund, men kan have været en lovning eller man har set nogle andre ting (at man ikke på sine egne parameter har været imponeret, eller man vil give spilletid til dem man tror på skal bringe FCM i Europa).

Uanset, tror jeg bestemt ikke de 4 spillere er afskrevet. Er i øvrigt heller ikke sikker på at Okosun er afskrevet, som andre har nævnt.

Af de 20 spillere der er på udleje, er der vel kun 4-5 stykker jeg ikke kan se få kampe for FCM, og inden folk kaler mig naiv og jubeloptimist, må jeg bare minde om at folk havde afskrevet Mabil og David ;)
Man kunne have ladet helt være med at sælge, men synes nu Ankersen forklare tankerne bag meget fint i sort snart.

Når jeg skrev at vi godt kunne afskrive dem, så var det ikke ift. Deres chance for, at komme tilbage til FCM. - Det var mhp. At jeg ikke tror på, at vi har modtaget et bud på 10 mio på en af de spillere. - Derfor opkoblingen til Wikheim salget ;)

Besvar