Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Munksgaard bliver ikke udlejet særligt, da vi er ved at afhænde Rømer. Jeg tror heller ikke man vil udleje Kaan nu, da der kan blive brug for ham, hvis vi kommer i EL gruppespil.

Jeg gætter på enten Frank eller Andersson, der vel har en 6-7 spiller foran sig i hierarkiet (Duelund er jo også vendt tilbage), så det er svært at se ham få meget spilletid (udover for reserverne) henover efteråret.

Det er samme historie med Frank, der også har lang vej til spilletid på førsteholdet, og det vil være fint at få udlejet en af de mange unge midtbanespillere, så de kan få nogle minutterne i benene og forhåbentlig komme stærkere tilbage.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ka ... -til-skive

Det var så Kaan Arff hintede til i går.

På leje i Skive året ud. Havde faktisk troet han ville få ok med minutter på midtbanen, men han må mangle lidt endnu.

Lad os håbe han får en masse spilletid i Skive og er klar til kæmpe med om pladserne når han kommer retur.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Arff »

Densestar7430 skrev:https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ka ... -til-skive

Det var så Kaan Arff hintede til i går.

På leje i Skive året ud. Havde faktisk troet han ville få ok med minutter på midtbanen, men han må mangle lidt endnu.

Lad os håbe han får en masse spilletid i Skive og er klar til kæmpe med om pladserne når han kommer retur.
Præcis. Som jeg har fået det fortalt, så var det Kaan selv der ønskede det, og ikke klubben eller trænerstaben. Han ville være i spil til nogle kampe, men ser man på "the bigger picture", så tror jeg 14-16 kampe i 1. division er klart bedre end 2-5 kampe for os.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Arff skrev:
15. aug 2017, 16:34
Densestar7430 skrev:https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ka ... -til-skive

Det var så Kaan Arff hintede til i går.

På leje i Skive året ud. Havde faktisk troet han ville få ok med minutter på midtbanen, men han må mangle lidt endnu.

Lad os håbe han får en masse spilletid i Skive og er klar til kæmpe med om pladserne når han kommer retur.
Præcis. Som jeg har fået det fortalt, så var det Kaan selv der ønskede det, og ikke klubben eller trænerstaben. Han ville være i spil til nogle kampe, men ser man på "the bigger picture", så tror jeg 14-16 kampe i 1. division er klart bedre end 2-5 kampe for os.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig i at det vil give ham mere med en masse kampe i Skive.

Hvis det passer hvad du siger ift. At det er ham selv der har "presset på" for det, så synes jeg det vidner om en meget moden ung spiller, med en god selvindsigt, der vil gøre hvad der skal til for at blive den bedst mulige spiller.

Ham skal vi nok blive glade for en dag ;)


Ift. Thycosen så har jeg et nyt drømmescenarie der hedder, at han spiller fantastisk for ACH det næste halve år. Så laver vi en byttehandel hvor de sender Bubacarr Sanneh den anden vej. (På det tidspunkt har han kun 6 måneder tilbage af kontrakten)

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Lejesvende

Indlæg af EsbenVest »

Jeg kan se, at Frederik Brandhof har spillet fuld tid i Skives tre første kampe i 1. division. Er der nogen, der har set ham spille i år, som kan fortælle lidt om, hvilken position han spiller(mere præcist end 'midtbanen'), og hvor stort potentialet er?

Mange andre klubber i Superligaen er gode til at rekruttere i 1. division, men det har FCM ikke haft så meget held med. Måske Brandhof kunne være en erstatning for Jakob P., når han bliver for gammel, eller hvis han ikke forlænger til næste sommer?

Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Spicker »

EsbenVest skrev:
17. aug 2017, 17:15
Jeg kan se, at Frederik Brandhof har spillet fuld tid i Skives tre første kampe i 1. division. Er der nogen, der har set ham spille i år, som kan fortælle lidt om, hvilken position han spiller(mere præcist end 'midtbanen'), og hvor stort potentialet er?

Mange andre klubber i Superligaen er gode til at rekruttere i 1. division, men det har FCM ikke haft så meget held med. Måske Brandhof kunne være en erstatning for Jakob P., når han bliver for gammel, eller hvis han ikke forlænger til næste sommer?
Han spiller vist 8'er, men har både spillet defensiv midt, back og kant så han kan spille lidt over det hele. Jeg har desværre ikke set kampe med ham og ved heller ikke hvor seriøst man skal tage Steinlein når han siger "han kan gå hele vejen" eller hvad han nu sagde men han har da u/20 kampe på cv'et så han har da imponeret Niels Frederiksen også :)
Jeg er enig i at vi burde kigge mere i divisionerne, jeg tror den sidste spiller vi hentede i 1. division der slog igennem var vist Patrick Banggaard.

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Lejesvende

Indlæg af Philipjensen »

Mads Vang fik de sidste tyve minutter for Thisted i deres kamp ude mod Esbjerg. Han fik løbet mange defensive meter og viste en enkelt prøve på ok hurtighed i en kontra, som han dog afsluttede med et for blødt sparket spark. Alt i alt en godkendt indsats.
Thisted vandt i øvrigt 2-1.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Philipjensen skrev:
20. aug 2017, 16:51
Mads Vang fik de sidste tyve minutter for Thisted i deres kamp ude mod Esbjerg. Han fik løbet mange defensive meter og viste en enkelt prøve på ok hurtighed i en kontra, som han dog afsluttede med et for blødt sparket spark. Alt i alt en godkendt indsats.
Thisted vandt i øvrigt 2-1.
Fedt at høre :)

I øvrigt fedt at Thisted som samarbejdsklub og oprykker slår begge nedrykkere. :shock: :D

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Awer Mabil fik lov at starte inde i Pacos' hjemmekamp i dag. Det kvitterede han for med at blive vist ud i def 44. minut.....

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Lejesvende

Indlæg af Vijen »

Jesper BW1100 skrev:
26. aug 2017, 18:32
Awer Mabil fik lov at starte inde i Pacos' hjemmekamp i dag. Det kvitterede han for med at blive vist ud i def 44. minut.....
Er det ikke en gentagelse af Esbjerg opholdet??

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vijen skrev:
26. aug 2017, 18:34
Jesper BW1100 skrev:
26. aug 2017, 18:32
Awer Mabil fik lov at starte inde i Pacos' hjemmekamp i dag. Det kvitterede han for med at blive vist ud i def 44. minut.....
Er det ikke en gentagelse af Esbjerg opholdet??
Jo det har du sq da vist egenlig ret i!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Nok ikke sidste gang i dag, den her bliver opdateret
https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/offe ... --division

5 Spillere lejet ud, gældende indtil nytår.
Frederik Brandhof - Skive
Mads Døhr Thychosen - Horsens
Gloire Rutikanga - Ringkøbing
Babajide David Akintola - FK Jerv
Kaan Kairinen - Skive

4 Spillere lejet ud, alle gældende indtil sommer 2018.
Awer Mabil - FC Pacos de Ferreira
Nikolaj Kirk - Brentford
Mads Vang - Thisted
Mikael Anderson - Vendsyssel

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Jákup Thomsen til Thisted frem til nytår
https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/angr ... thisted-fc

6 Spillere lejet ud, gældende indtil nytår.
Frederik Brandhof - Skive
Mads Døhr Thychosen - Horsens
Gloire Rutikanga - Ringkøbing
Babajide David Akintola - FK Jerv
Kaan Kairinen - Skive
Jákup Thomsen - Thisted

4 Spillere lejet ud, alle gældende indtil sommer 2018.
Awer Mabil - FC Pacos de Ferreira
Nikolaj Kirk - Brentford
Mads Vang - Thisted
Mikael Anderson - Vendsyssel

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Riis til Vendsyssel resten af sæsonen
https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/kris ... vendsyssel

1. Divisionsklubber, nordpå. Stærk tendens :D

6 Spillere lejet ud, gældende indtil nytår.
Frederik Brandhof - Skive
Kaan Kairinen - Skive
Jákup Thomsen - Thisted
Mads Døhr Thychosen - Horsens
Gloire Rutikanga - Ringkøbing
Babajide David Akintola - FK Jerv

5 Spillere lejet ud, alle gældende indtil sommer 2018.
Mads Vang - Thisted
Mikael Anderson - Vendsyssel
Kristian Riis - Vendsyssel
Awer Mabil - FC Pacos de Ferreira
Nikolaj Kirk - Brentford

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Lejesvende

Indlæg af Philipjensen »

Kristian Riis fik anden halvleg af FC Roskilde-Vendsyssel. Han virkede usikker i det første kvarter, men spillede sig ind og var så med til at stabilisere Vendsyssel-forsvaret. Han fik et gult kort da han blev fanget på flade fødder i en omstilling, hvor han derefter to livtag på modstanderen og fik bremset en evt. farlig situation.
Alt i alt en godkendt præstation, og forhåbentligt begyndelse på et lejeophold der byder på massere af spilletid, fornyet selvtillid og opbygning af evner.
Vendsyssel vandt i øvrigt kampen 2-0. Et resultat der ikke afspejler at det var en tæt og chancerig affære.

Besvar