Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Lejesvende

Indlæg af ihaki »

Jesper BW1100 skrev:
8. jul 2018, 20:57
ihaki skrev:
8. jul 2018, 20:55
så er david topscore i haugesund
Ja endnu en kasse her til aften. 5 mål og 4 assist i 16 kampe er rigtig pænt !
sry 16 kampe ja

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Mine tanker om drengene i Horsens:
Skytte spillede en nogenlunde kamp for Horsens i parken - det mest positive var nogle modne og tålmodige afleveringer, da presset på Horsens var størst sidst i kampen. Jeg ved ikke helt, om det skyldes Gregus/Zeca/Falk centralt, eller om det kan tilskrives Skytte, men Horsens havde godt styr på løjerne centralt.

Dog synes jeg også, at en del glippede for ham, det sidste touch manglende i stort set alle offensive aktioner på den sidste tredjedel.

Reese spillede en virkelig fin kamp. Det var ikke små eller udygtige folk, der skulle holdes styr på, og det lykkedes langt hen ad vejen. Det er dog rigtigt, som også er skrevet mange steder, at fck spillede langsomt i 75 - 80 minutter.

Overordnet ser jeg meget, meget positivt på udlejningerne til Horsens i sidste og denne sæson. Dels er det superliga erfaring, hvilket i sig selv er positivt, dels virker Horsens som et hold, der virkelig kan modne spillere med deres kultur og stramme koncept.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Lejesvende

Indlæg af Diebesten »

Må Skytte og Reese spille kampe mod os? Er der ikke en regel der siger, at de ikke må spille, når de er udlejet fra FCM?
Mener også at det samme var tilfældet med Simon Kroon i sidste sæson?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Lejesvende

Indlæg af hviid »

Fint referat + højdepunkter fra Fredericias sejr over Silkeborg i går med blandt andet mål af Viktor Torp:
http://www.silkeborgif.com/kampreferat/ ... -traening/
Ham Manjerekar James ser dog skidt ud i et par situationer, følger slet ikke sin mand.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Diebesten skrev:
18. jul 2018, 22:47
Må Skytte og Reese spille kampe mod os? Er der ikke en regel der siger, at de ikke må spille, når de er udlejet fra FCM?
Mener også at det samme var tilfældet med Simon Kroon i sidste sæson?
Det skal aftales konkret, så det følger ikke af nogen regel. Om det er tilfældet her, ved jeg ikke.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Lejesvende

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
19. jul 2018, 09:25
Diebesten skrev:
18. jul 2018, 22:47
Må Skytte og Reese spille kampe mod os? Er der ikke en regel der siger, at de ikke må spille, når de er udlejet fra FCM?
Mener også at det samme var tilfældet med Simon Kroon i sidste sæson?
Det skal aftales konkret, så det følger ikke af nogen regel. Om det er tilfældet her, ved jeg ikke.
Jeg er ret sikker på, der netop er en regel om, at man IKKE må stille sådanne krav til en lejeaftale i Danmark. Mener der var noget polemik om det i forbindelse med en FCK-udlejning til SønderjyskE engang.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:
20. jul 2018, 09:55
Stoffer skrev:
19. jul 2018, 09:25
Diebesten skrev:
18. jul 2018, 22:47
Må Skytte og Reese spille kampe mod os? Er der ikke en regel der siger, at de ikke må spille, når de er udlejet fra FCM?
Mener også at det samme var tilfældet med Simon Kroon i sidste sæson?
Det skal aftales konkret, så det følger ikke af nogen regel. Om det er tilfældet her, ved jeg ikke.
Jeg er ret sikker på, der netop er en regel om, at man IKKE må stille sådanne krav til en lejeaftale i Danmark. Mener der var noget polemik om det i forbindelse med en FCK-udlejning til SønderjyskE engang.
Jeg mener ikke den pågældende case var pga. en speciel regel i Danmark. Tror bare Ståle endte med at give lov. Derimod var der noget ballade i forhold til UEFA og klausuluen på Courtoiss udlejning fra Ath. Madrid fra Chelsea.
Nedenstående artikel belyser det lidt. Men om der er ændret siden tror jeg ikke. Men vi har ikke for vane at have sådanne klausuler i vores udlejninger; uagtet om det så er lovligt eller ej :-)

https://www.bt.dk/superligaen/staale-dr ... le-mod-fck

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mikael Anderson satser på at udnytte lejeopholdet i Holland til et permanent skifte til udlandet næste sommer.
Hvis pengene i sådan en aftale er gode nok er det jo i bund og grund også fint; selvom det selvfølgelig altid er fedt hvis de unge slår igennem hos os selv først.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... -udlandet/

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Lejesvende

Indlæg af SorteUlve »

Umiddelbart en god start for Victor Torp og Manjekar i FC Frederecia, der begge er startet inde i dag.
Her et par udsnit af Frederecia Dagblads livedækning:

"Manjrekar James er et monster i feltet, og han vinder duellen og skaber en farlig situation, men den cleares efter lidt turmult. "

"VICTOR TORPS DRØMMEHUG!
Victor Torp sørger for den perfekte debut, da han tager ansvaret på frisparket og drejer bolden uimodståeligt i kassen.
Han jubler, som havde han scoret i Champions League-finalen.
Sikke et mål! Man tænker umiddelbart på Andrea Pirlo. "

Dog skal det også nævnes, at FCF lukker 3 mål ind, og defensiven kritiseres.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... l-finland/

"- Lejeaftalen er et udtryk for, at Kaan jagter mere fast spilletid, og det er der udsigt til hos FC Inter Turku, siger FC Midtjyllands sportschef Svend Graversen til fcm.dk."

Jeg er skuffet over, at han ikke har niveau til mere end udleje i Finland hos hans gamle klub. - Der skal tages større skridt, end jeg troede, før han kan gøre sig gældende i 1. holds truppen.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Lejesvende

Indlæg af Administrator »

Stoffer skrev:
6. aug 2018, 14:05
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... l-finland/

"- Lejeaftalen er et udtryk for, at Kaan jagter mere fast spilletid, og det er der udsigt til hos FC Inter Turku, siger FC Midtjyllands sportschef Svend Graversen til fcm.dk."

Jeg er skuffet over, at han ikke har niveau til mere end udleje i Finland hos hans gamle klub. - Der skal tages større skridt, end jeg troede, før han kan gøre sig gældende i 1. holds truppen.
Det er hans eget ønske at det skal være Turku, da han selv mener at han er sikker på spilletid der. Fcm havde sigtet efter en lidt større klub.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:
7. aug 2018, 22:24
Stoffer skrev:
6. aug 2018, 14:05
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... l-finland/

"- Lejeaftalen er et udtryk for, at Kaan jagter mere fast spilletid, og det er der udsigt til hos FC Inter Turku, siger FC Midtjyllands sportschef Svend Graversen til fcm.dk."

Jeg er skuffet over, at han ikke har niveau til mere end udleje i Finland hos hans gamle klub. - Der skal tages større skridt, end jeg troede, før han kan gøre sig gældende i 1. holds truppen.
Det er hans eget ønske at det skal være Turku, da han selv mener at han er sikker på spilletid der. Fcm havde sigtet efter en lidt større klub.
Det er i begge tilfældet et stykke fra at være klar til at bidrage til første holdet, hvilket jeg fejlagtigt troede. Derfor er jeg skuffet. Men fair nok, han er kun 19.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
8. aug 2018, 08:22
Administrator skrev:
7. aug 2018, 22:24
Stoffer skrev:
6. aug 2018, 14:05
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... l-finland/

"- Lejeaftalen er et udtryk for, at Kaan jagter mere fast spilletid, og det er der udsigt til hos FC Inter Turku, siger FC Midtjyllands sportschef Svend Graversen til fcm.dk."

Jeg er skuffet over, at han ikke har niveau til mere end udleje i Finland hos hans gamle klub. - Der skal tages større skridt, end jeg troede, før han kan gøre sig gældende i 1. holds truppen.
Det er hans eget ønske at det skal være Turku, da han selv mener at han er sikker på spilletid der. Fcm havde sigtet efter en lidt større klub.
Det er i begge tilfældet et stykke fra at være klar til at bidrage til første holdet, hvilket jeg fejlagtigt troede. Derfor er jeg skuffet. Men fair nok, han er kun 19.
Kan også spille ind at udover det engelske, så lukker det finske transfervindue i morgen,
så måske han ikke var villig til at vente og se.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Vores tidligere reserveholdstræner og vores 4 udlejede spillere i Fredericia har trukket Viborg i pokalen.
Forhåbentlig den får lidt ekstra god gas, specielt fra Torp og Buch.

Umiddelbart den mest interessante kamp i DBU Pokalens runde 2.
(Og sidste runde inden vi træder ind)

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Der er pause i de norske kampe nu her. Babajide David har brugt første halvleg på at lave en assist.
Det bringer ham på 6 assists og 5 mål i indtil videre 18,5 kamp.
Ganske habilt og det bør være noget vi kan sælge ham på :-)

Besvar