Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Portsmouth fyrer deres træner.

Forhåbentlig det betyder lidt mere spilletid til Nicolaisen i de sidste 13 kampe.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Tue med 2 kasser i Fredericias 2-1 sejr i dag 👍🏻

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Jeg har ikke set situationen - og det kan være han er chanceløs - men alene på overskriftsniveau er det her ikke godt, når man kæmper for at få minutter: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ortsmouth/

"FCM-udlejede Rasmus Nicolaisen var uheldig og scorede selvmål for Portsmouth, der tirsdag tabte 0-1 til Peterborough."

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:48
Jeg har ikke set situationen - og det kan være han er chanceløs - men alene på overskriftsniveau er det her ikke godt, når man kæmper for at få minutter: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ortsmouth/

"FCM-udlejede Rasmus Nicolaisen var uheldig og scorede selvmål for Portsmouth, der tirsdag tabte 0-1 til Peterborough."
Han er fuldstændig chanceløs
https://www.youtube.com/watch?v=jlLd9SqCP30

Målmanden bokser den ind i hans baghoved

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
17. mar 2021, 08:55
Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:48
Jeg har ikke set situationen - og det kan være han er chanceløs - men alene på overskriftsniveau er det her ikke godt, når man kæmper for at få minutter: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ortsmouth/

"FCM-udlejede Rasmus Nicolaisen var uheldig og scorede selvmål for Portsmouth, der tirsdag tabte 0-1 til Peterborough."
Han er fuldstændig chanceløs
https://www.youtube.com/watch?v=jlLd9SqCP30

Målmanden bokser den ind i hans baghoved
Min pointe står. Narrativet er problematisk for ham, uanset om han faktisk kan bebrejdes. Sådan fungerer fodbold desværre også.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Lejesvende

Indlæg af tatoo »

For mig at se kunne Nicolajsen lige så godt have headet den væk. Nicolajsens problem i England tror jeg generelt er tempoet. Han er en spiller der hos os oftest havde meget tid inden han skulle slippe kuglen. I England bliver han altså presset aggressivt på hver eneste bold. Derfor tror jeg han ikke spiller fast.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
17. mar 2021, 16:29
For mig at se kunne Nicolajsen lige så godt have headet den væk. Nicolajsens problem i England tror jeg generelt er tempoet. Han er en spiller der hos os oftest havde meget tid inden han skulle slippe kuglen. I England bliver han altså presset aggressivt på hver eneste bold. Derfor tror jeg han ikke spiller fast.
For mig ligner det han netop var på vej til at heade den, men stopper pga målmanden.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Kan ikke se at han har en chance.
Hans fejl er kun hvis målmanden råber, og at han ikke reagere. Men målmanden der er for passiv, læser situationen forkert og/eller ikke kommunikere.

Til gengæld trækker Nicolaisen også et straffe til sidst, der så desværre ikke bliver dømt.

Lad os håbe at træneren går mere op i spillet og faktisk analyserer kampene, end at han læser overskrifter på bold.dk ;)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
18. mar 2021, 22:16
Kan ikke se at han har en chance.
Hans fejl er kun hvis målmanden råber, og at han ikke reagere. Men målmanden der er for passiv, læser situationen forkert og/eller ikke kommunikere.

Til gengæld trækker Nicolaisen også et straffe til sidst, der så desværre ikke bliver dømt.

Lad os håbe at træneren går mere op i spillet og faktisk analyserer kampene, end at han læser overskrifter på bold.dk ;)
Mærkelig stråmand du lige har behov for at runde af med. Succesen for et lejeophold, hvor spilleren i sagens natur skal kæmpe mere for det, er naturligvis sammensat af en mængde af et forhold, og et selvmål er - uheld eller ej - næppe gavnligt. Når man så kombinerer det med, der i forvejen har været udfordringer med spilletid, så er det uheldigt.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
19. mar 2021, 08:55
Steffen am skrev:
18. mar 2021, 22:16
Kan ikke se at han har en chance.
Hans fejl er kun hvis målmanden råber, og at han ikke reagere. Men målmanden der er for passiv, læser situationen forkert og/eller ikke kommunikere.

Til gengæld trækker Nicolaisen også et straffe til sidst, der så desværre ikke bliver dømt.

Lad os håbe at træneren går mere op i spillet og faktisk analyserer kampene, end at han læser overskrifter på bold.dk ;)
Mærkelig stråmand du lige har behov for at runde af med. Succesen for et lejeophold, hvor spilleren i sagens natur skal kæmpe mere for det, er naturligvis sammensat af en mængde af et forhold, og et selvmål er - uheld eller ej - næppe gavnligt. Når man så kombinerer det med, der i forvejen har været udfordringer med spilletid, så er det uheldigt.
Hej må jeg støtte op om Steffen, Stoffer. Med alt den data, der i dag findes i moderne fodbold, så bliver man altså ikke kasseret på et fuldstændigt tilfældigt og uforskyldt selvmål. Forestil dig, at vi havde en lejespiller i fcm og han lavede et tilsvarende selvmål, så havde vi da kørt samtlige hans data igennem Benhams computer og vurderede ham på alt tilgængeligt materiale. Var der mangler, så havde vi italesat og arbejdet med det - eller fundet en bedre erstatning. Vi havde ikke kasseret ham på et uforskyldt selvmål. Kom nu op til os andre i 2021 - der er trods alt også fordele ved at være her - fremfor i de gode gamle dage... ;)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
19. mar 2021, 18:50
Stoffer skrev:
19. mar 2021, 08:55
Steffen am skrev:
18. mar 2021, 22:16
Kan ikke se at han har en chance.
Hans fejl er kun hvis målmanden råber, og at han ikke reagere. Men målmanden der er for passiv, læser situationen forkert og/eller ikke kommunikere.

Til gengæld trækker Nicolaisen også et straffe til sidst, der så desværre ikke bliver dømt.

Lad os håbe at træneren går mere op i spillet og faktisk analyserer kampene, end at han læser overskrifter på bold.dk ;)
Mærkelig stråmand du lige har behov for at runde af med. Succesen for et lejeophold, hvor spilleren i sagens natur skal kæmpe mere for det, er naturligvis sammensat af en mængde af et forhold, og et selvmål er - uheld eller ej - næppe gavnligt. Når man så kombinerer det med, der i forvejen har været udfordringer med spilletid, så er det uheldigt.
Hej må jeg støtte op om Steffen, Stoffer. Med alt den data, der i dag findes i moderne fodbold, så bliver man altså ikke kasseret på et fuldstændigt tilfældigt og uforskyldt selvmål. Forestil dig, at vi havde en lejespiller i fcm og han lavede et tilsvarende selvmål, så havde vi da kørt samtlige hans data igennem Benhams computer og vurderede ham på alt tilgængeligt materiale. Var der mangler, så havde vi italesat og arbejdet med det - eller fundet en bedre erstatning. Vi havde ikke kasseret ham på et uforskyldt selvmål. Kom nu op til os andre i 2021 - der er trods alt også fordele ved at være her - fremfor i de gode gamle dage... ;)
Prøv og hør trænere snakke om brugen af data og vigtigheden af kommunikation. Narrativer former naturligvis også fodbold, ligesom data, psykologi, held, fans, osv., osv.

Mærkeligt I vitterligt prøver at argumentere for et selvmål er ligegyldigt. Det er per defintion negativt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Lejesvende

Indlæg af ABT »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ingregler/

Puha Nicolaisen - Den udlejning bliver et større og større mareridt. Jeg er ved at nå et stadie, hvor jeg afskriver ham en fremtid i Midtjylland.

Bye Felicia...
/ ABT

Billede

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
29. mar 2021, 20:20
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ingregler/

Puha Nicolaisen - Den udlejning bliver et større og større mareridt. Jeg er ved at nå et stadie, hvor jeg afskriver ham en fremtid i Midtjylland.

Bye Felicia...
Ser altså heller ikke hvad der er galt i dette.

I Danmark må du gerne bette på kampe, bare ikke i egen række.
Du må slet ikke i England, vidste han ikke.

Han betaler bøden, videre

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Lejesvende

Indlæg af DenStolteJyde »

Det er heller ikke ligefrem den episode der gør forskellen for mig.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Vi må hellere komme tilbage på sporet ifht. Nicolaisen. De her enkeltsager afsporer vist substansen.

Det allermest væsentlige må være, om han spiller og dermed udivkler sig. Det gør han ikke. Han har spillet 13 gange 90 minutter (10,2 ligaspil og 2,8 cup) (https://fbref.com/en/players/3f319bb9/Rasmus-Nicolaisen). Det er jo alt alt for lidt.

Det bedste vi kan håbe på - i min optik - er, han kommer hjem med noget modenhed efter al den her modgang. Jeg tør ikke drage den konklusion som ABT gør, men det er da svært at forestille sig trænerteamet tænker, han virkelig er en de skal holde ekstra øje med, når han kommer hjem. Og at Graversen tænker, der har vi bare en oplagt arvetager. Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden (førerholdet i rækken Hull ligger 306), hvor fcm ligger 114. Og nu med en sag som i værste fald fremstår enormt dum og uovervejet og i bedste fald ubetænksom.

For mig er der ikke nogen tvivl om, det har været et sted mellem et elendigt og et ringe forløb.

Besvar