Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Selvfølgelig, Torp er klasse.. Dog lidt bekymrende for "projekt FCF i suppen" at FCF taber endnu engang på hjemmebane..

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Lejesvende

Indlæg af Peter »

6 lejesvende var i aktion for lidt siden da Fredericia (eller FCM 2) slog Viborg ud :)

Har ikke set kampen, men Chuma fik 66 minutter - Henry Uzo blev udvist i overtiden og så fik Torp scoret i straffesparkskonkurrencen :)

Det jeg lige hurtigt kunne summe mig frem til

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Peter skrev:
12. sep 2018, 21:45
6 lejesvende var i aktion for lidt siden da Fredericia (eller FCM 2) slog Viborg ud :)

Har ikke set kampen, men Chuma fik 66 minutter - Henry Uzo blev udvist i overtiden og så fik Torp scoret i straffesparkskonkurrencen :)

Det jeg lige hurtigt kunne summe mig frem til
Og så lyder det til, at de er svært glade for at James var tilbage fra landsholdsopgaver. De havde i øvrigt store problemer i midterforsvaret i weekenden, da han ikke spillede. Det virker som om, at han er ret central for deres defensiv.

Chuma Anene er ret rusten, da det var hans første kamp siden maj, men det lader til, at det var en udmærket debut for ham.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Lejesvende

Indlæg af Vijen »

De må ikke være særlig glade i Viborg. De kan ikke engang slå vores udviklingshold :fcm: :fcmwolf:

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Fredericia spillede sig op på 3. pladsen i 1. division med en 2-0 sejr over Lyngby.

Torp og James var med fra start og Buch og Baidoo fik lidt minutter til allersidst. Hjemmepublikummet kårede (vel efterhånden traditionen tro) James til MOM igen. Det lyder som om, at han virkelig gør det godt for dem.

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Lejesvende

Indlæg af Willigenburg »

Både Torp og James er udtaget til landshold. De gør det sgu meget fint i Fredericia!
http://www.fcfredericia.dk/nyheder/2018 ... t-flyttet/

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Det siger så tilgengæld også noget om Canadas landshold, at en spiller fra den danske førstedivision er god nok til at komme med ;).. Men flot af James uanset :)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
4. okt 2018, 18:38
Det siger så tilgengæld også noget om Canadas landshold, at en spiller fra den danske førstedivision er god nok til at komme med ;).. Men flot af James uanset :)
Jeg tænker, at det siger 2 ting:

1) Som du selv nævner, så har Canada ikke verdens stærkeste landshold. Specielt i forsvaret ser det lidt tyndt ud, når jeg kigger på deres trup https://www.canadasoccer.com/canada-soc ... to-p161835
Canada ligger i øvrigt nr. 79 på FIFA verdensrangliste, hvilket bestemt heller ikke er prangende: https://us.soccerway.com/teams/rankings ... N_03_05_01

2) James er ikke en "normal" 1. divisionsspiller i DK. Han er kun i Fredericia pga. deres samarbejde med os. Han er simpelthen for god til dem, og sikkert også til hele 1. division i DK generelt set. Tror helt sikkert, at han har niveau til mere end det. Han var i øvrigt også landsholdsspiller, da han spillede i den bedste ungarske række.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
4. okt 2018, 18:38
Det siger så tilgengæld også noget om Canadas landshold, at en spiller fra den danske førstedivision er god nok til at komme med ;).. Men flot af James uanset :)
Der er der en spiller med fra henholdsvis Barcelona, Juventus og Liverpool ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Canada_me ... rent_squad

Men Atiba Hutchinson må næsten være en af lederne på holdet.

Med det sagt så skulle James have gjort det bedre end forventet, og også derfor Fredericia er lidt bange for at FCM kunne finde på at hive ham hjem allerede i vintervinduet eller sælge ham videre.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Hvis vi sender en CB videre til vinter (Kian feks), tror jeg godt FCM kan finde på at tage James hjem. I bagklogskabens klare lys burde man måske ikke have lejet Riis ud, nu hvor Sviatchenko er i karantæne er der kun 4 "rigtige" CB'ere tilbage i truppen, det bliver hurtigt tyndt med skader og karantæner.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
5. okt 2018, 12:11
Hvis vi sender en CB videre til vinter (Kian feks), tror jeg godt FCM kan finde på at tage James hjem. I bagklogskabens klare lys burde man måske ikke have lejet Riis ud, nu hvor Sviatchenko er i karantæne er der kun 4 "rigtige" CB'ere tilbage i truppen, det bliver hurtigt tyndt med skader og karantæner.
Tja.. det ved jeg ikke.
Sviatchenko er ude af karantæne igen efter Vendsyssel kampen, så større problem er det heller ikke.
Og hvis det virkelig skulle brænde på, kan Munksgaard spille en plads eller der er nogle af de unge fra akademiet der også gjorde det fornuftigt i opstarten. I øvrigt er de alle 5 også nogle der er gode nok til at starte inde hver gang.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Riis skulle lejes ud, så han kan få flere minutter i benene og udvikle sig. Han ville ikke få mange minutter på vores eget førstehold, hvis han havde været her i efteråret, så synes det er helt rigtig at sende ham på udlån. Forhåbentlig får han noget spilletid i EFB i de kommende måneder.

Vi skal spille 3 kampe i oktober, 3 kampe i November og 3 kampe i december i Superligaen foruden pokalkampen mod FCK. Med Nico, Korcsmar, Svia, Kian og Scholz er vi rigeligt dækket ind til så få kampe, og bliver vi ramt af et skadeshelvede af den anden verden, så tror jeg nok vi skal finde en løsning. Munksgaard har tidligere spillet i midterforsvaret, og ellers har vi nogle spillere på akademiet, som jeg tror godt kan bidrage med lidt minutter hist og her. Talentmassen er stor på akademiet, og synes personligt, at det er interessant, at vi historisk set stort set altid (med meget få undtagelser) på U-19-niveau er sluttet højere end FCN, som er berømmet og kendt for at hente den ene ungdomsspiller op på deres førstehold efter den anden. Det må jo også sige noget om, at vi har nogle store talenter løbende rundt, selvom vi efterhånden bringer dem lidt senere (i takt med vores eget førstehold er blevet stærkere og stærkere, og vi foretager større og større indkøb til vores start 11) ind på vores førstehold end FCN. Det er i hvert fald ikke vores forsvar, som jeg er bekymret omkring.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

OT:

mht. Nordjælland så er den her artikel med Ross Barkley ret interessant https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 67831.html

Måske er det fint at spillerne får lov til at spille ungdomsfodbold og så bliver lejet ud til en 1. division klub inden de kommer ind på et stærkt 1. hold. Derfor tror jeg vores metode er den rigtige og på længere sigt også er den som de andre hold vil kopier.

Nicolai

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rsteholdet

"Jeg vil ikke sige noget om enkelte spillere, men jeg kan bare sige, at der er nogen, der stadig har lang vej til førsteholdet."

Ved I om Riis spillede 90 min.?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Jeg ved ikke om han spillede 90 minutter, men han startede i hvert fald kampen for EFB
https://www.efb.dk/efb-tabte-5-1-i-kiel/

Synes det er svært at vurdere, om kommentaren er myntet på Riis, eller nogle af de andre Esbjerg-spillere.

Besvar