Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Ny scoring af Victor Torp i Fredericia - godt nok på straffe - men han virker til at være kommet rigtig godt tilbage efter sin skade

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... e-med-sejr

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Det ser ud til, at Victor Torp har vundet pladsen på Fredericias centrale midtbane (hvor han er bedst) - og så endnu engang med mål

https://fcfredericia.dk/nyheder/2020/po ... -hb-koege/

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

Brumado med 2 basser.


Den ene bliver nok noteret for selvmål

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
15. jun 2020, 20:20
Brumado med 2 basser.


Den ene bliver nok noteret for selvmål
Og gode mål vel og mærke. - Herligt!

En ting vi i øvrigt glemmer ifht. vores megen fokus på Kaba er, at selv hvis kun en af Kaba og Brumado forløses, så vil jeg næsten vædde på, at salget vejer op for begge indkøb.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kvaliteter

Stort salg af Evander og så Victor Torp som arvetager...

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af ChristianJ »

Victor Torp scorede igen, nu 5 mål i 7 kampe. Ramte også stolpen i overtiden:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kyn ... i-topkamp/

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Og var med i oplægget til det andet mål også i 2-0 sejren - på trods af at han startede på bænken.
Bliver spændende om han kommer hjem til sommer.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

Junior Brumado har (I de glimt jeg har set af SIlkeborg - Sønderjyske) haft nogle gode aktioner, bl.a. blevet snydt for et klart straffe og vendt fint med bolden flere gange. Hvis han lige får et halvt år mere i superligaen, kunne jeg godt forestille mig han kunne begynde at gøre sig gældende for på vores hold.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

Hold nu kæft dovbyk er blevet et brød

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Tue og Jeff vender snuden hjemad efter endt lejeaftale i Brentford:

https://www.brentfordfc.com/news/2020/j ... ntford-fc/

Det samme gør George efter en tid i Ungarn:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Lejesvende

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vores 2 hjemvendte spillere fra Brentford, skal de ikke have muligheden for at tilspille sig plads på vores hold ? Tænker at de virkelig må have lysten til at vise at de har rykket sig, efter deres ophold i Brentford. Vi har tydeligvis, lidt i perioder spillere som ikke altid præsterer efter forventningerne og skader vil der naturligvis komme, men giv dem chancen for at bevise sig. Vi skal selvfølgelig passe på at truppen ikke bliver for voldsom stor, men vi ved jo heller ikke hvem der kommer transferbud på.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Lejesvende

Indlæg af ben2han »

TrueWolfMidt skrev:
7. jul 2020, 13:38
Vores 2 hjemvendte spillere fra Brentford, skal de ikke have muligheden for at tilspille sig plads på vores hold ? Tænker at de virkelig må have lysten til at vise at de har rykket sig, efter deres ophold i Brentford. Vi har tydeligvis, lidt i perioder spillere som ikke altid præsterer efter forventningerne og skader vil der naturligvis komme, men giv dem chancen for at bevise sig. Vi skal selvfølgelig passe på at truppen ikke bliver for voldsom stor, men vi ved jo heller ikke hvem der kommer transferbud på.
beklager at må sige det, FCM har i øjeblikket alt alt alt for mange spillere udlejet, og som ikke engang har slået til på mindre hold, f.eks. FC Fredericia, hvor de har haft det svært både i år men også sidste år, Dovbyk i sønderjyske og vores bulgarske ven er røget ud på bænken i Portugal, de 2 hjemvendte spillere fra Brentford har ikke noget at gøre i 1 holdstruppen, når de ikke har kunnet gøre sig gældende i Brentford.

Vedr. europæisk fodbold, så må FCM snart tage ved lære, man kan ikke starte op med en kæmpetrup, hvor alle skal have chancen, og samtidig er ved at forberede sig på CL kval, det er et af de punkter hvor man må rette kritik mod FCMs ledelse, og må sige "bliv nu voksen på det punkt".

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Lejesvende

Indlæg af Administrator »

ben2han skrev:
7. jul 2020, 14:22
TrueWolfMidt skrev:
7. jul 2020, 13:38
Vores 2 hjemvendte spillere fra Brentford, skal de ikke have muligheden for at tilspille sig plads på vores hold ? Tænker at de virkelig må have lysten til at vise at de har rykket sig, efter deres ophold i Brentford. Vi har tydeligvis, lidt i perioder spillere som ikke altid præsterer efter forventningerne og skader vil der naturligvis komme, men giv dem chancen for at bevise sig. Vi skal selvfølgelig passe på at truppen ikke bliver for voldsom stor, men vi ved jo heller ikke hvem der kommer transferbud på.
beklager at må sige det, FCM har i øjeblikket alt alt alt for mange spillere udlejet, og som ikke engang har slået til på mindre hold, f.eks. FC Fredericia, hvor de har haft det svært både i år men også sidste år, Dovbyk i sønderjyske og vores bulgarske ven er røget ud på bænken i Portugal, de 2 hjemvendte spillere fra Brentford har ikke noget at gøre i 1 holdstruppen, når de ikke har kunnet gøre sig gældende i Brentford.

Vedr. europæisk fodbold, så må FCM snart tage ved lære, man kan ikke starte op med en kæmpetrup, hvor alle skal have chancen, og samtidig er ved at forberede sig på CL kval, det er et af de punkter hvor man må rette kritik mod FCMs ledelse, og må sige "bliv nu voksen på det punkt".
Du er godt klar ovar at det primære ved en udlejning er at få øget spillernes værdi ved et senere salg. Slår de igennem for os, er det bare en bonus.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Lejesvende

Indlæg af Analitico »

Administrator skrev:
7. jul 2020, 22:24

Du er godt klar ovar at det primære ved en udlejning er at få øget spillernes værdi ved et senere salg. Slår de igennem for os, er det bare en bonus.
Det er helt rigtigt - og derfor også ganske relevant - at pege på, hvad tanken bag masseudlejningen af unge spillere er. Skal man tage de kritiske briller på, så er det dog endda meget svært at finde transfersucceshistorier indenfor den model. Hvem er det, som FCM er lykkedes med at sælge til en fornuftig pris på baggrund af udlejning til andre klubber?

Man kan selvfølgelig godt argumentere for Munksgaard og Thychosen (og på sigt, forhåbentlig, også Mabil og Andersson), men her er det altså centralt, at de alle 2/4 er kommet tilbage til klubben og er blevet integreret i førsteholdstruppen, omend med varierende success. Min pointe er således, at "generering-af-salg-gennem-udleje-modellen" ikke rigtig lader til at fungere, undtaget når udlejningen bidrager til spillerens udvikling OG han kommer tilbage til FCM og får vist et vist niveau i Superligaen.

Det bedste eksempel på denne problematik er for mig at se Babajide David. På trods af successen i først Jerv og dernæst Haugesund er det ikke lykkedes at bringe ham i spil til et skifte med en fornuftig fortjeneste for FCM. Der er selvfølgelig et (sikkert af ganske varierende grad væsentligt alt afhængig af den klub, der udlejes til) økonomisk aspekt i form af leje-fee. Men er det nok? Jeg synes at David-casen viser, at en endeløs leje-karussel ikke er gangbar (og det bliver det vel kun endnu mindre i fremtiden ifm. nye regler omkring udlejning)

Jeg er enig i, at vi ikke skal gentage fejlen med at køre med en enormt stor trup i opstartssæsonen. Det er skadeligt. Men hvad skal man så gøre med alle disse unge talentspillere? Indtil videre har det kun været de spillere, som har løftet niveauet igennem en udlejning og som er kommet ind på / omkring førsteholdet, som har bidraget til klubkassen med et salg efterfølgende. Alle andre er vel blot blevet sendt videre på en fri transfer (ret mig endelig, hvis jeg glemmer nogen)

Måske er det et spørgsmål om manglende tålmodighed, men jeg er efterhånden blevet ret skeptisk omkring denne form for transferaktivitet - det bidrager, som jeg ser det, ikke positivt med et godt image ift. tiltrækning af unge talenter. Det er snarere omvendt.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

Så blev det officielt.
Rigtig fint skifte, hvor han får lov at teste sig i toppen af 1.div.

https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/isla ... -skridt-op
Høvdingen af Herning

Besvar