Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
31. mar 2021, 11:32
Vi må hellere komme tilbage på sporet ifht. Nicolaisen. De her enkeltsager afsporer vist substansen.

Det allermest væsentlige må være, om han spiller og dermed udivkler sig. Det gør han ikke. Han har spillet 13 gange 90 minutter (10,2 ligaspil og 2,8 cup) (https://fbref.com/en/players/3f319bb9/Rasmus-Nicolaisen). Det er jo alt alt for lidt.

Det bedste vi kan håbe på - i min optik - er, han kommer hjem med noget modenhed efter al den her modgang. Jeg tør ikke drage den konklusion som ABT gør, men det er da svært at forestille sig trænerteamet tænker, han virkelig er en de skal holde ekstra øje med, når han kommer hjem. Og at Graversen tænker, der har vi bare en oplagt arvetager. Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden (førerholdet i rækken Hull ligger 306), hvor fcm ligger 114. Og nu med en sag som i værste fald fremstår enormt dum og uovervejet og i bedste fald ubetænksom.

For mig er der ikke nogen tvivl om, det har været et sted mellem et elendigt og et ringe forløb.
Fint rant og alt det der, men lad nu vær med at bygge din egen sandhed.

Han har allerede nu spillet langt mere end Anderson gjorde hele sæsonen for Excelsior, og når sæsonen er slut vil han højst sandsynligt også have fået mere spilletid end Mabil i Portugal. Desuden er langt det meste af hans spilletid kommet den sidste halvanden måned, så det tyder da netop på, at han har kæmpet sig mere ind i varmen.

Selvfølgelig ville det da være fedt, hvis han bare var fast starter hver uge, men de her udlejninger af unge spillere, handler om så meget mere end bare fast spilletid. Vi skal heller ikke gøre ligaen dårligere end hvad den er. Tror ikke nogen League One hold ville få problemer med at overleve i Superligaen.

Han er kommet til et benhårdt miljø i England, og sådan en udlejning vil da helt sikkert give ham hår på brystet, og gøre ham bedre rustet til fremtiden. Fast starter eller ej.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-spiller-s ... paRqZyCqrE

Puha - beløbsstørrelserne her vækker godt nok anledning til bekymring. Omsat for 350.000 kr på 7 dage.

Han er familiefar og har omsat for hvad der vel svarer til ca 2 af hans danske måendslønne før skat i løbet af en uge(Er ikke lige sikker på hvornår han sidst har forlænget og hans ca løn pt.). Jeg håber Nicolaisen får styr på sit spil det lyder i høj grad lader til at have taget overhånd.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

MFKM skrev:
3. apr 2021, 18:27
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-spiller-s ... paRqZyCqrE

Puha - beløbsstørrelserne her vækker godt nok anledning til bekymring. Omsat for 350.000 kr på 7 dage.

Han er familiefar og har omsat for hvad der vel svarer til ca 2 af hans danske måendslønne før skat i løbet af en uge(Er ikke lige sikker på hvornår han sidst har forlænget og hans ca løn pt.). Jeg håber Nicolaisen får styr på sit spil det lyder i høj grad lader til at have taget overhånd.
Det mest bekymrende er at aviserne må skrive beløbet uden accept fra Nicolaisen

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

MFKM skrev:
3. apr 2021, 18:27
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-spiller-s ... paRqZyCqrE

Puha - beløbsstørrelserne her vækker godt nok anledning til bekymring. Omsat for 350.000 kr på 7 dage.

Han er familiefar og har omsat for hvad der vel svarer til ca 2 af hans danske måendslønne før skat i løbet af en uge(Er ikke lige sikker på hvornår han sidst har forlænget og hans ca løn pt.). Jeg håber Nicolaisen får styr på sit spil det lyder i høj grad lader til at have taget overhånd.
Vildere er det heller ikke. Det er jo over 53 forskellige bets, så det svarer til 6.6k i gennemsnit pr. væddemål. Det er jo ikke fordi det er vanvittigt højt, specielt ikke når vi kigger på hans løn.

Husk nu på at det er hvad han har omsat, og ikke hvad han selv har haft indbetalt.
Jeg smed 1.000 ind på 365 og for de 1.000 har jeg altså gennemspillet for 40.000 de sidste 2 dage. Det lyder jo også meget højt i forhold til min standardløn, men har jo ikke haft andet end de 1.000 ude at flyve fra egen pung.

Hvis man endelig skal kigge på det, så har han tabt 40k fra egen lomme. Virker det overdrevet højt med hans indtægt? Ikke rigtigt.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

Saemala skrev:
3. apr 2021, 22:59


Vildere er det heller ikke. Det er jo over 53 forskellige bets, så det svarer til 6.6k i gennemsnit pr. væddemål. Det er jo ikke fordi det er vanvittigt højt, specielt ikke når vi kigger på hans løn.

Husk nu på at det er hvad han har omsat, og ikke hvad han selv har haft indbetalt.
Jeg smed 1.000 ind på 365 og for de 1.000 har jeg altså gennemspillet for 40.000 de sidste 2 dage. Det lyder jo også meget højt i forhold til min standardløn, men har jo ikke haft andet end de 1.000 ude at flyve fra egen pung.

Hvis man endelig skal kigge på det, så har han tabt 40k fra egen lomme. Virker det overdrevet højt med hans indtægt? Ikke rigtigt.
Jeg er enige med dig i at det er vigtigt at skelne mellem omsat for og tabte beløb - jeg er dog uenig i din konklusion.

Jeg mener også det er vigtigt at holde fokus på det omsatte beløb, da det indikerer omfanget af spilleriet. Hvis man har 53 bets i gang i løbet af en uge af den størrelsesorden, så kan det være svært at holde fokus på dagligdagen - herunder både som familiefar og som fodboldspiller.

Hvad antager vi Nicolaisen ligger på i måneden? 100-150 k før skat.

Så har han alligevel tabt 30-40 % af hans månedsløn før skat i løbet af en periode på 7 dage. Det er åbenlyst, at et sådan spilmønster ikke er holdbart i længden.

Er der tale om at han en enkelt gang har valgt at gå spille bonanza i en uge behøver der naturligvis ikke være et problem - men spilmønsteret er utvivlsomt særdeles problematisk, hvis det på nogen måde er udtryk for "normalen" for ham.

Der er flere historier om spillere, der bliver ramt af dyb ludomani - jeg siger ikke det er tilfældet for Nicolaisen, men hvis en omsætning som nævnt i artiklen er noget der minder om sædvanligt for ham, så er det dybt problematisk.

Faktum må være, at ingen af os kender det relle omfang af hans spil. Ligesom man ikke har et alkohol problem, fordi man drikker 300 øl i løbet af en uge til Skanderborg festival, ligesåvel har man ikke et spille problem fordi man omsætter for 350.000 kr og taber 40.000 kr på en uge. Men hvis den eneste info man har er, at en spiller har "drukket 300 øl på en uge" eller "omsat for 350.000 og tabt 40.000", så giver det i den grad anledning til bekymringer.

Jeg håber klubben er sin opgave voksen og får dette undersøgt og får iværksat eventuel behandling, hvis det måtte være nødvendigt.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

MFKM skrev:
4. apr 2021, 10:23
Saemala skrev:
3. apr 2021, 22:59


Vildere er det heller ikke. Det er jo over 53 forskellige bets, så det svarer til 6.6k i gennemsnit pr. væddemål. Det er jo ikke fordi det er vanvittigt højt, specielt ikke når vi kigger på hans løn.

Husk nu på at det er hvad han har omsat, og ikke hvad han selv har haft indbetalt.
Jeg smed 1.000 ind på 365 og for de 1.000 har jeg altså gennemspillet for 40.000 de sidste 2 dage. Det lyder jo også meget højt i forhold til min standardløn, men har jo ikke haft andet end de 1.000 ude at flyve fra egen pung.

Hvis man endelig skal kigge på det, så har han tabt 40k fra egen lomme. Virker det overdrevet højt med hans indtægt? Ikke rigtigt.
Jeg er enige med dig i at det er vigtigt at skelne mellem omsat for og tabte beløb - jeg er dog uenig i din konklusion.

Jeg mener også det er vigtigt at holde fokus på det omsatte beløb, da det indikerer omfanget af spilleriet. Hvis man har 53 bets i gang i løbet af en uge af den størrelsesorden, så kan det være svært at holde fokus på dagligdagen - herunder både som familiefar og som fodboldspiller.

Hvad antager vi Nicolaisen ligger på i måneden? 100-150 k før skat.

Så har han alligevel tabt 30-40 % af hans månedsløn før skat i løbet af en periode på 7 dage. Det er åbenlyst, at et sådan spilmønster ikke er holdbart i længden.

Er der tale om at han en enkelt gang har valgt at gå spille bonanza i en uge behøver der naturligvis ikke være et problem - men spilmønsteret er utvivlsomt særdeles problematisk, hvis det på nogen måde er udtryk for "normalen" for ham.

Der er flere historier om spillere, der bliver ramt af dyb ludomani - jeg siger ikke det er tilfældet for Nicolaisen, men hvis en omsætning som nævnt i artiklen er noget der minder om sædvanligt for ham, så er det dybt problematisk.

Faktum må være, at ingen af os kender det relle omfang af hans spil. Ligesom man ikke har et alkohol problem, fordi man drikker 300 øl i løbet af en uge til Skanderborg festival, ligesåvel har man ikke et spille problem fordi man omsætter for 350.000 kr og taber 40.000 kr på en uge. Men hvis den eneste info man har er, at en spiller har "drukket 300 øl på en uge" eller "omsat for 350.000 og tabt 40.000", så giver det i den grad anledning til bekymringer.

Jeg håber klubben er sin opgave voksen og får dette undersøgt og får iværksat eventuel behandling, hvis det måtte være nødvendigt.
Men du har jo tidsperioden. Det er sket på en uge tilbage i 2020. Så den eneste info er ikke bare "omsat for 350.000".

Jeg better selv meget og kommer i kredse hvor der bliver spillet store beløb. Ingen rynker på panden over de beløb der bliver nævnt og slet ikke når man tænker på hans løn.

Nu ved jeg ikke om du selv spiller, men indtil videre har jeg kun mødt kritik fra folk der ikke selv spiller, eller gør det minimalt.
Høvdingen af Herning

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Lejesvende

Indlæg af hviid »

Ja, er ikke nogle specielt store beløb i forhold til hans løn og hvad andre fodboldspillere tipper for. Men alligevel...

Har arbejdet i spillebranchen in +10 år og set en del fodboldspillere (og sportsudøvere generelt), som spiller for beløb i størrelsesordenen som Nicolaisen eller højere og med den frekvens. Jeg har ikke evidens for det, men har set meget få af dem formå at balancere spil for den slags beløb og samtidig opnå succes i karrieren. De fleste af dem kommer aldrig op på et højere niveau, eller karrieren er på vej retur. De er ikke ludomaner, som kommer til at tabe alt hvad de ejer, men spil kommer til at fylde lidt for meget i hverdagen, og måske derfor får de ikke restitueret helt optimalt på grund af høj puls og for lidt søvn. Der skal godt nok en speciel psyke til for at tage de udsving, som vil komme, når man spiller - også inde på banen.

Men ok, ved ikke om Nicolaisen bare bestyrer en tipsklub sammen med nogle af holdkammeraterne, eller han normalt spiller for mindre eller større. Håber dog virkelig på, at han har/får styr på sin karriere.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
1. apr 2021, 02:12
Stoffer skrev:
31. mar 2021, 11:32
Vi må hellere komme tilbage på sporet ifht. Nicolaisen. De her enkeltsager afsporer vist substansen.

Det allermest væsentlige må være, om han spiller og dermed udivkler sig. Det gør han ikke. Han har spillet 13 gange 90 minutter (10,2 ligaspil og 2,8 cup) (https://fbref.com/en/players/3f319bb9/Rasmus-Nicolaisen). Det er jo alt alt for lidt.

Det bedste vi kan håbe på - i min optik - er, han kommer hjem med noget modenhed efter al den her modgang. Jeg tør ikke drage den konklusion som ABT gør, men det er da svært at forestille sig trænerteamet tænker, han virkelig er en de skal holde ekstra øje med, når han kommer hjem. Og at Graversen tænker, der har vi bare en oplagt arvetager. Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden (førerholdet i rækken Hull ligger 306), hvor fcm ligger 114. Og nu med en sag som i værste fald fremstår enormt dum og uovervejet og i bedste fald ubetænksom.

For mig er der ikke nogen tvivl om, det har været et sted mellem et elendigt og et ringe forløb.
Fint rant og alt det der, men lad nu vær med at bygge din egen sandhed.

Han har allerede nu spillet langt mere end Anderson gjorde hele sæsonen for Excelsior, og når sæsonen er slut vil han højst sandsynligt også have fået mere spilletid end Mabil i Portugal. Desuden er langt det meste af hans spilletid kommet den sidste halvanden måned, så det tyder da netop på, at han har kæmpet sig mere ind i varmen.

Selvfølgelig ville det da være fedt, hvis han bare var fast starter hver uge, men de her udlejninger af unge spillere, handler om så meget mere end bare fast spilletid. Vi skal heller ikke gøre ligaen dårligere end hvad den er. Tror ikke nogen League One hold ville få problemer med at overleve i Superligaen.

Han er kommet til et benhårdt miljø i England, og sådan en udlejning vil da helt sikkert give ham hår på brystet, og gøre ham bedre rustet til fremtiden. Fast starter eller ej.
Det var ikke ment som et rant, jeg fremlægger 1) hvor meget han har spillet, 2) hvad et anerkendt datasite mener om niveauet og 3) min egen holdning. Hvor bygger jeg min egen sandhed? - Jeg varedeklarer eksplicit min holdning som netop det.

Anderson spillede 7,9 gange 90 minutter, men det var da heller ikke nogen succes, eller synes du/I det? Mabil spillede fx 16. Mikael er endelig ved at kæmpe sig til at gøre en forskel, men han har aldrig været mere end en trupspiller. Mine forhåbninger for Nicolaisen har været, han skulle kæmpe med Høegh om at blive starter ved siden af Erik, når Scholz formentlig ryger afsted på det eventyr, han søger. Den forhåbning hviler på Nicolaisen egne krav om spilletid, inden han tog afsted. Han kan jo åbenbart ikke se sig selv som reserve.

Horsens er iø nr. 515 på 538's liste, så det passer meget godt med at Portsmouth er på niveau med Horsens cirka. Som nævnt jeg ville forvente Nicolaisen kunne gå direkte ind og sætte sig på en plads på det niveau og spille tæt på alle kampe, og jeg synes ikke, 23 er særlig ungt for en spiller. Anderson var 20, da han var i Holland. Mabil var 21, da han var i Portugal.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
6. apr 2021, 08:49
Saemala skrev:
1. apr 2021, 02:12


Fint rant og alt det der, men lad nu vær med at bygge din egen sandhed.

Han har allerede nu spillet langt mere end Anderson gjorde hele sæsonen for Excelsior, og når sæsonen er slut vil han højst sandsynligt også have fået mere spilletid end Mabil i Portugal. Desuden er langt det meste af hans spilletid kommet den sidste halvanden måned, så det tyder da netop på, at han har kæmpet sig mere ind i varmen.

Selvfølgelig ville det da være fedt, hvis han bare var fast starter hver uge, men de her udlejninger af unge spillere, handler om så meget mere end bare fast spilletid. Vi skal heller ikke gøre ligaen dårligere end hvad den er. Tror ikke nogen League One hold ville få problemer med at overleve i Superligaen.

Han er kommet til et benhårdt miljø i England, og sådan en udlejning vil da helt sikkert give ham hår på brystet, og gøre ham bedre rustet til fremtiden. Fast starter eller ej.
Det var ikke ment som et rant, jeg fremlægger 1) hvor meget han har spillet, 2) hvad et anerkendt datasite mener om niveauet og 3) min egen holdning. Hvor bygger jeg min egen sandhed? - Jeg varedeklarer eksplicit min holdning som netop det.

Anderson spillede 7,9 gange 90 minutter, men det var da heller ikke nogen succes, eller synes du/I det? Mabil spillede fx 16. Mikael er endelig ved at kæmpe sig til at gøre en forskel, men han har aldrig været mere end en trupspiller. Mine forhåbninger for Nicolaisen har været, han skulle kæmpe med Høegh om at blive starter ved siden af Erik, når Scholz formentlig ryger afsted på det eventyr, han søger. Den forhåbning hviler på Nicolaisen egne krav om spilletid, inden han tog afsted. Han kan jo åbenbart ikke se sig selv som reserve.

Horsens er iø nr. 515 på 538's liste, så det passer meget godt med at Portsmouth er på niveau med Horsens cirka. Som nævnt jeg ville forvente Nicolaisen kunne gå direkte ind og sætte sig på en plads på det niveau og spille tæt på alle kampe, og jeg synes ikke, 23 er særlig ungt for en spiller. Anderson var 20, da han var i Holland. Mabil var 21, da han var i Portugal.
Den her del af dit skriv
Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden
Forhåbningen, i følge dig, var at han skulle komme hjem som de to. Som mere voksne fodboldspillere. Hvad har du af belæg for at han ikke er blevet det?
Det meste af hans spilletid er jo kommet de sidste par måneder, så han har jo netop haft tilkæmpet sig spilletid.

Nu kender jeg ikke den side du bruger, men jeg ser selv en del bold fra Championship og en smule fra League One.
Der er ingen chance for at Horsens, eller andre af bundklubberne i DK, ville overleve nogen af stederne. Niveauet er højere, og de ville blive most på fysikken og det hårde kampprogram.
Høvdingen af Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

Saemala skrev:
6. apr 2021, 10:00
Stoffer skrev:
6. apr 2021, 08:49
Saemala skrev:
1. apr 2021, 02:12


Fint rant og alt det der, men lad nu vær med at bygge din egen sandhed.

Han har allerede nu spillet langt mere end Anderson gjorde hele sæsonen for Excelsior, og når sæsonen er slut vil han højst sandsynligt også have fået mere spilletid end Mabil i Portugal. Desuden er langt det meste af hans spilletid kommet den sidste halvanden måned, så det tyder da netop på, at han har kæmpet sig mere ind i varmen.

Selvfølgelig ville det da være fedt, hvis han bare var fast starter hver uge, men de her udlejninger af unge spillere, handler om så meget mere end bare fast spilletid. Vi skal heller ikke gøre ligaen dårligere end hvad den er. Tror ikke nogen League One hold ville få problemer med at overleve i Superligaen.

Han er kommet til et benhårdt miljø i England, og sådan en udlejning vil da helt sikkert give ham hår på brystet, og gøre ham bedre rustet til fremtiden. Fast starter eller ej.
Det var ikke ment som et rant, jeg fremlægger 1) hvor meget han har spillet, 2) hvad et anerkendt datasite mener om niveauet og 3) min egen holdning. Hvor bygger jeg min egen sandhed? - Jeg varedeklarer eksplicit min holdning som netop det.

Anderson spillede 7,9 gange 90 minutter, men det var da heller ikke nogen succes, eller synes du/I det? Mabil spillede fx 16. Mikael er endelig ved at kæmpe sig til at gøre en forskel, men han har aldrig været mere end en trupspiller. Mine forhåbninger for Nicolaisen har været, han skulle kæmpe med Høegh om at blive starter ved siden af Erik, når Scholz formentlig ryger afsted på det eventyr, han søger. Den forhåbning hviler på Nicolaisen egne krav om spilletid, inden han tog afsted. Han kan jo åbenbart ikke se sig selv som reserve.

Horsens er iø nr. 515 på 538's liste, så det passer meget godt med at Portsmouth er på niveau med Horsens cirka. Som nævnt jeg ville forvente Nicolaisen kunne gå direkte ind og sætte sig på en plads på det niveau og spille tæt på alle kampe, og jeg synes ikke, 23 er særlig ungt for en spiller. Anderson var 20, da han var i Holland. Mabil var 21, da han var i Portugal.
Den her del af dit skriv
Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden
Forhåbningen, i følge dig, var at han skulle komme hjem som de to. Som mere voksne fodboldspillere. Hvad har du af belæg for at han ikke er blevet det?
Det meste af hans spilletid er jo kommet de sidste par måneder, så han har jo netop haft tilkæmpet sig spilletid.

Nu kender jeg ikke den side du bruger, men jeg ser selv en del bold fra Championship og en smule fra League One.
Der er ingen chance for at Horsens, eller andre af bundklubberne i DK, ville overleve nogen af stederne. Niveauet er højere, og de ville blive most på fysikken og det hårde kampprogram.
Mener også jeg har hørt Ankersen sige at bunden af Premier League og toppen af League 1 er omkring samme niveau

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
6. apr 2021, 10:00
Stoffer skrev:
6. apr 2021, 08:49
Saemala skrev:
1. apr 2021, 02:12


Fint rant og alt det der, men lad nu vær med at bygge din egen sandhed.

Han har allerede nu spillet langt mere end Anderson gjorde hele sæsonen for Excelsior, og når sæsonen er slut vil han højst sandsynligt også have fået mere spilletid end Mabil i Portugal. Desuden er langt det meste af hans spilletid kommet den sidste halvanden måned, så det tyder da netop på, at han har kæmpet sig mere ind i varmen.

Selvfølgelig ville det da være fedt, hvis han bare var fast starter hver uge, men de her udlejninger af unge spillere, handler om så meget mere end bare fast spilletid. Vi skal heller ikke gøre ligaen dårligere end hvad den er. Tror ikke nogen League One hold ville få problemer med at overleve i Superligaen.

Han er kommet til et benhårdt miljø i England, og sådan en udlejning vil da helt sikkert give ham hår på brystet, og gøre ham bedre rustet til fremtiden. Fast starter eller ej.
Det var ikke ment som et rant, jeg fremlægger 1) hvor meget han har spillet, 2) hvad et anerkendt datasite mener om niveauet og 3) min egen holdning. Hvor bygger jeg min egen sandhed? - Jeg varedeklarer eksplicit min holdning som netop det.

Anderson spillede 7,9 gange 90 minutter, men det var da heller ikke nogen succes, eller synes du/I det? Mabil spillede fx 16. Mikael er endelig ved at kæmpe sig til at gøre en forskel, men han har aldrig været mere end en trupspiller. Mine forhåbninger for Nicolaisen har været, han skulle kæmpe med Høegh om at blive starter ved siden af Erik, når Scholz formentlig ryger afsted på det eventyr, han søger. Den forhåbning hviler på Nicolaisen egne krav om spilletid, inden han tog afsted. Han kan jo åbenbart ikke se sig selv som reserve.

Horsens er iø nr. 515 på 538's liste, så det passer meget godt med at Portsmouth er på niveau med Horsens cirka. Som nævnt jeg ville forvente Nicolaisen kunne gå direkte ind og sætte sig på en plads på det niveau og spille tæt på alle kampe, og jeg synes ikke, 23 er særlig ungt for en spiller. Anderson var 20, da han var i Holland. Mabil var 21, da han var i Portugal.
Den her del af dit skriv
Forhåbningen var vel, at han skulle komme hjem ligesom Mabil og siden Mikael gjorde som mere voksne fodboldspillere.

I stedet kommer han tilbage uden at have været i stand til at tilkæmpe sig særlig meget spilletid for en klub der iflg 538 ranking ligger nummer 504 i verden
Forhåbningen, i følge dig, var at han skulle komme hjem som de to. Som mere voksne fodboldspillere. Hvad har du af belæg for at han ikke er blevet det?
Det meste af hans spilletid er jo kommet de sidste par måneder, så han har jo netop haft tilkæmpet sig spilletid.

Nu kender jeg ikke den side du bruger, men jeg ser selv en del bold fra Championship og en smule fra League One.
Der er ingen chance for at Horsens, eller andre af bundklubberne i DK, ville overleve nogen af stederne. Niveauet er højere, og de ville blive most på fysikken og det hårde kampprogram.
Mit belæg er udfordringerne med spilletid - som jeg synes er utilstrækkelig givet de to forhold, han er 23 og niveauet i l1. I går blev han skiftet ind i '82. Så kan vi diskutere, om det er ligesom Horsens eller lidt højere og nærmere ligesom Sønderjyske eller OB, men Mabil spillede i den bedste portugisiske række og Mikael den bedste hollandske. Altså hvor man møder andre klubber af langt højere niveau, og hvor de selv spillede i klubber på samme eller højere niveau, og de var der i en yngre alder.

Jeg ser ikke l1 men Championship. Jeg henviser til 538, fordi det bidrager til en objektiviering, for jeg deler ikke din holdning til niveauet af bunden af championship (og dermed toppen af l1).

Hvis du kigger på clubelo, så tegner det samme billede som 538. Horsens har fx 1295 (dårligst rated i dk) og Wycombe har 1362 (dårligst rated i Championship.). Mao. Horsens hører både i clubelo og 538 til i cirka det lag - altså cirka l1.

538 metodikken: https://fivethirtyeight.com/methodology ... ions-work/

clubelo: http://clubelo.com/System

Om ikke andet så får vi se, når han kommer hjem. Måske den engelske fysisk og tempo har været enormt nyttigt at blive eksponeret for, og måske du har helt ret i, kampen om spilletid dag ud og dag ind til træning virkelig har skærpet ham.

Jeg håber, du får anledning til at sige I told you so.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Bare for en god ordens skyld er de øverste hold i Championsship også rated over de laveste i Premier League.
Man må antage det samme gælder for de øverste i League 1 vs. championsship, og Portsmouth ligger trods alt 4.

Så hvis det er ELO cirka 1400-1450, som nr. 19-23 i Championsship, svare det til Nordsjælland, Randers, Aalborg.
Jeg ville så også forvente at Nicolaisen kunne spille fast i de klubber, men sammenligningen er selvf. ikke 1:1, og et andet land, mere fysisk liga osv.
Mener i hvert fald tidligere FCM folk har sagt at udleje kan have været en succes, uden mega meget spilletid, men som sagt havde jeg nok også forventet lidt mere spilletid, er en af dem der har troet meget på Nicolaisen.

Rank Club Elo Last Match Coach
1 DEN Midtjylland 1579 2021-04-05 Brian Priske (since 2019-08-19)
2 DEN Brøndby 1525 2021-04-05 Niels Frederiksen (since 2019-07-01)
3 DEN FC København 1521 2021-04-05 Jess Thorup (since 2020-11-02)
4 DEN Aarhus 1509 2021-04-04 David Nielsen (since 2017-10-01)
5 DEN Nordsjælland 1435 2021-04-04 Flemming Pedersen (since 2019-03-25)
6 DEN Randers 1426 2021-04-05 Thomas Thomasberg (since 2018-07-01)
7 DEN Aalborg 1410 2021-04-05 Martí Cifuentes (since 2021-01-01)
8 DEN Odense 1399 2021-04-04 Jakob Michelsen (since 2018-07-01)
9 DEN SønderjyskE 1349 2021-04-05 Glen Riddersholm (since 2019-02-01)
10 DEN Vejle 1310 2021-03-21 Constantin Gâlcă (since 2019-03-06)
11 DEN Lyngby 1306 2021-03-21 Carit Falch (since 2021-01-01)
12 DEN Horsens 1295 2021-04-04
http://clubelo.com/UKR

Men vi kender selvfølgelig ikke så mange detajler.
Hvad var op og ned i betting historien? Hvad med den nye træner, hvorfor forsvandt den gamle?
Er forsvaret det sted Portsmouth er bedst besat?
Hvordan er ligaen anderledes? Hvordan er Nicolaisen faldet til? Hvor meget har corona situationen betydet, generelt og i sammenhæng med at være væk fra hjem. Nyt land og i isolation? Ikke kunne være så meget sammen med holdkammeraterne, osv. osv.
Og hvad med Brexit?
Hvordan med kæresten, er hun med, kan hun rejse frem og tilbage?

Håber vi snart hører lidt mere.


EDIT: I øvrigt mere spilletid siden 16. februar, end inden.
https://www.transfermarkt.co.uk/rasmus- ... ler/283227
Og kun sejre siden trænerskifte.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Casper Tengsted med 2 kasser og Nicolas Dyhr med 1 assist i dagens kamp mod SønderjyskE (der så også falder helt sammen).

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Lejesvende

Indlæg af Danand123 »

Benzo skrev:
11. apr 2021, 15:49
Casper Tengsted med 2 kasser og Nicolas Dyhr med 1 assist i dagens kamp mod SønderjyskE (der så også falder helt sammen).
Vel også godt for vores kamp på torsdag mod SE. Et hold uden selvtillid og med fokus på superligaen pga nedrykningsfaren...specielt hvis Lyngby vinder i morgen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Lyngby-ACH

Også mange mål selvfølelig,
men 2 mål og en assist i samme kamp af 3 forskellige udlejningsspillere. Det kan da noget.

Besvar