Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Madsen fik 90 minutter i Heerenveens 1-0 sejr over Sittard
Torp fik debut og 17+ minutter for Kortrijk, og var med til at holde en 1ø-0 førring imod Gent.

Lidt sjovt i Belgien. Gent som lige har lammetævet Clüb Brugge 6-1, og Brügge spillede 1-1 mod PSG. Men det kan man så ikke nødvendigvis helt regne med. Selvfølgelig ellers oplagt med konklusionen, at Torp er bedre end Messi ;)

Kaba kom ind for Leuven i minut 60, men kunne ikke gøre noget ved den 2-0's førring til Mechelen, som de havde med fra første halveg.

Pfeiffer fik 88 minutter for Darmstadt og var med til at holde en 1-0 føring, selvom de kom en mand i undertal i allerede i minut 8. I mod Dresden.

Reese fik 90 minutter i Sønderjyskes sejr mod Brøndby

Olsen, Anker og Tue fik alle minutter for Fredericia, men tabte 2-4 til Helsingør. Men tager stadig på 2. pladsen i 1. division

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
19. sep 2021, 23:22
Madsen fik 90 minutter i Heerenveens 1-0 sejr over Sittard
Torp fik debut og 17+ minutter for Kortrijk, og var med til at holde en 1ø-0 førring imod Gent.

Lidt sjovt i Belgien. Gent som lige har lammetævet Clüb Brugge 6-1, og Brügge spillede 1-1 mod PSG. Men det kan man så ikke nødvendigvis helt regne med. Selvfølgelig ellers oplagt med konklusionen, at Torp er bedre end Messi ;)

Kaba kom ind for Leuven i minut 60, men kunne ikke gøre noget ved den 2-0's førring til Mechelen, som de havde med fra første halveg.

Pfeiffer fik 88 minutter for Darmstadt og var med til at holde en 1-0 føring, selvom de kom en mand i undertal i allerede i minut 8. I mod Dresden.

Reese fik 90 minutter i Sønderjyskes sejr mod Brøndby

Olsen, Anker og Tue fik alle minutter for Fredericia, men tabte 2-4 til Helsingør. Men tager stadig på 2. pladsen i 1. division
Tak for en samlet update.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Lejesvende

Indlæg af ABT »

UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Slet ikke samme typer. Madsen er mere en skraldemand end spilfordeler i mine øjne.

Dog er det positivt, at han er gået direkte ind på holdet fra start.
/ ABT

Billede

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
https://www.fcm.dk/nyheder/blik-paa-de- ... i-holland/ Her fra den oprindelige kilde.

Jeg er noget overrasket over det går ham så godt i Heernveen. Jeg tror, at kan vi skippe ham afsted for 1mil euro + efter et vellykket lejeophold, så er han videre i systemet. Han har haft flere chancer i klubben, men aldrig rigtigt grebet dem for alvor.

Jeg ser ham ikke tage over i Evanders rolle som den kreative spilopsætter - det har han ikke evnerne til, ud fra hvad vi har set fra ham tidligere (Har intet set fra æresdivisionen). Og til den anden plads på midtbanen, og i forhold til det vi normalt søger, er han ikke dynamisk nok. Han er måske dygtig nok til at agere backup efter Charlis, men spørgsmålet er, om han ikke hurtigt vil blive overhalet af Oliver Sørensen og Oscar Fraulo.

Men det er da en perfekt udlejnings case for os, med den succes han har pt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Han minder mig mere om en dollarstore Cajuste.

Det er egentlig ikke så overraskende, det fungerer i Holland og i en klub på det niveau. Bach Bak har nok kunne sikre kulturen i klubben var et match, og i langt de fleste kampe er der tid og plads på bolden, og omstillingsspillet er ikke så hidsigt, som mange andre steder. Det giver et mere teknisk fokus på opbygning og gennembrud, som Madsens kvaliteter nok passer meget pænt ind i på det her niveau under de største klubber.

Han har nogle solide kvaliteter som en klassisk 8er, men - i det jeg har set med ham - savner jeg nogle mere klare spidskompetencer. Vi savner vel endnu at se nogen komme tilbage fra et lejeophold og virkelig gøre sig gældende. Mabils case er den bedste so far, og heller ikke den er optimal, som vi ser nu.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
7. okt 2021, 10:45
UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Vi savner vel endnu at se nogen komme tilbage fra et lejeophold og virkelig gøre sig gældende. Mabils case er den bedste so far, og heller ikke den er optimal, som vi ser nu.
Ved godt at det stadig kun er et et lille sample, men Onyedika og Elias har begge gjort sig gældende fra start.
Mikael havde nu også fine præstationer da han kom tilbage, selvom han aldrig helt fik bidt sig fast.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Lejesvende

Indlæg af Kent »

Saemala skrev:
7. okt 2021, 11:57
Stoffer skrev:
7. okt 2021, 10:45
UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Vi savner vel endnu at se nogen komme tilbage fra et lejeophold og virkelig gøre sig gældende. Mabils case er den bedste so far, og heller ikke den er optimal, som vi ser nu.
Ved godt at det stadig kun er et et lille sample, men Onyedika og Elias har begge gjort sig gældende fra start.
Mikael havde nu også fine præstationer da han kom tilbage, selvom han aldrig helt fik bidt sig fast.
Der er vel også en eller anden langlemmet bomber, der lige nu spiller i Belgien, som gjordet det ok efter udlejningen til Vejle.
Den nuværende superliga-topscorer har vi vist også haft lejet ud.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Lejesvende

Indlæg af AltidFCM »

UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Den tror jeg ikke på. De har en købsklausul, og med Madsens 'afskedsord' på Instagram ("Tak til @fcmidtjylland for 6 år. Jeg ønsker alle spillere, trænere og folk i og omkring klubben alt det bedste fremover.") ligner det i min optik ikke en spiller, vi ser hos os igen, selvom der i første omgang kun er tale om en udlejning.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

AltidFCM skrev:
7. okt 2021, 13:39
UlveLars skrev:
7. okt 2021, 09:36
Masser af spilletid til Madsen i Holland. Kan han komme hjem og afløse Evander som spilfordeleren på midten?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... r-og-klub/
Den tror jeg ikke på. De har en købsklausul, og med Madsens 'afskedsord' på Instagram ("Tak til @fcmidtjylland for 6 år. Jeg ønsker alle spillere, trænere og folk i og omkring klubben alt det bedste fremover.") ligner det i min optik ikke en spiller, vi ser hos os igen, selvom der i første omgang kun er tale om en udlejning.
Kender du størrelsen på den købsklausul?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
7. okt 2021, 12:24
Saemala skrev:
7. okt 2021, 11:57
Stoffer skrev:
7. okt 2021, 10:45

Vi savner vel endnu at se nogen komme tilbage fra et lejeophold og virkelig gøre sig gældende. Mabils case er den bedste so far, og heller ikke den er optimal, som vi ser nu.
Ved godt at det stadig kun er et et lille sample, men Onyedika og Elias har begge gjort sig gældende fra start.
Mikael havde nu også fine præstationer da han kom tilbage, selvom han aldrig helt fik bidt sig fast.
Der er vel også en eller anden langlemmet bomber, der lige nu spiller i Belgien, som gjordet det ok efter udlejningen til Vejle.
Den nuværende superliga-topscorer har vi vist også haft lejet ud.
Super gode eksempler. Jeg havde vist en mindre hjerneblødning og mentalt lagt alle de danske udlejninger i en anden del af hukommelsen.

Jeg synes, Mikael er en del af Mabil, Kraev, David tendesen, hvor udlejningen skaber noget værdi og udvikling. Det har bare ikke helt været nok (i de cases vi har set indtil videre) til, de har kunne gøre sig gældende sådan for alvor (og som I påpeger er sket med flere af de danske udlejnings cases).

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

Kaba skiftet ind i 64. Minut mod Standard Liege, bagud 2-0.

Assist til 2-1 i 96’, mål til 2-2 i 99’.

Lad os håbe det kan blive starten på hans gennembrud.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Lejesvende

Indlæg af Acebone »

MFKM skrev:
16. okt 2021, 23:31
Kaba skiftet ind i 64. Minut mod Standard Liege, bagud 2-0.

Assist til 2-1 i 96’, mål til 2-2 i 99’.

Lad os håbe det kan blive starten på hans gennembrud.
Haha, voldsomt. Må godt nok være bittert for Standard at være foran 2-0 fem minutter inde i overtiden og alligevel smide sejren.

Kan desværre ikke finde highlights nogen steder, men forhåbentlig smider OHL selv noget op på et tidspunkt.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Lejesvende

Indlæg af FCM2000 »

I glemmer en tysker i 2 bundesliga, der i dag sænkede Werder Bremen med 2 mål, han begynder at nærme sig titlen som topscorer i 2 bundesliga

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

MFKM skrev:
16. okt 2021, 23:31
Kaba skiftet ind i 64. Minut mod Standard Liege, bagud 2-0.

Assist til 2-1 i 96’, mål til 2-2 i 99’.

Lad os håbe det kan blive starten på hans gennembrud.
Video af målene kan ses her.

Jeg ved ikke hvordan livescore får Kaba til at have en assist på 2-1 målet - den har han vidst intet med at gøre.

2-2 målet er heller ikke ligefrem fordi det skriger af høj klasse, men et mål er et mål.

https://twitter.com/i/status/1449623711519281152

Besvar