Thomas Hviids trivia-quiztråd

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
17. jun 2017, 07:41
Haha. Jeg husker, at Ipsa kom tilbage til klubben i en halvsæson pga. en række skader, men han spillede vist ikke i en anden klub i mellemtiden.

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... ge-hos-FCM
Modtaget. Lidt i en kategori alla Rilwan, Henry ham havde 7-10 dage uden kontakt hvor ham var på vej væk.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

Nu hvor klubben har fødselsdag i dag (tillykke!), kan vi da lige tage et par quizspørgsmål.
Hvilke to spillere blev præsenteret som nyerhvervelser, da pressemødet om fusionen blev holdt den 1. juli? Og hvorfor var Martin Nielsen også med?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Peter Sand og Thomas Thomasberg var de to nyerhvervelser.

Martin Nielsen spillede på en lejeaftale i Herning Fremad, men blev vel købt fri af AGF, og dermed blev han også en "ny" spiller i klubben?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
1. jul 2017, 14:01
Peter Sand og Thomas Thomasberg var de to nyerhvervelser.

Martin Nielsen spillede på en lejeaftale i Herning Fremad, men blev vel købt fri af AGF, og dermed blev han også en "ny" spiller i klubben?
Korrekt, dog var det vist FCK, Martin Nielsen blev købt fra af.

Lige en enkelt rettelse. Pressemødet var ikke den 1. juli men den 29. juni, kunne jeg læse mig til. Nogle gæt på, hvor det blev holdt?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

Tager lige et spørgsmål mere: Ugen efter pressemådet blev den første træningskamp spillet. Hvem var modstanderen, og hvad blev resultatet? Hvis nogle var til stede og kan huske kampen (måske dig, FCM2000), må man da gerne fortælle lidt om det.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Du har helt ret. Martin Nielsen var ejet af FCK.

Jeg erindrer ikke, hvor pressemødet blev holdt, så gætter på noget så jordnært som Ikast?

Jeg måtte bruge google for at finde svaret på det andet spørgsmål, så jeg springer over at give et svar på det, men kan da afsløre, at vi slog en velrenommerede klub fra en række højere end os selv, og at kampen blev afviklet på bane 3 i øvrigt med et ganske flot tilskueretal ;)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Acebone »

Var det noget med, at pressemødet blev holdt et sted mellem Ikast og Herning for at symbolisere fusionen og begravelsen af stridsøksen mellem IFS og Fremad?

Tør ikke give et konkret bud på lokalerne, men tror det var i Birk eller Hammerum et sted.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
2. jul 2017, 02:48
Var det noget med, at pressemødet blev holdt et sted mellem Ikast og Herning for at symbolisere fusionen og begravelsen af stridsøksen mellem IFS og Fremad?

Tør ikke give et konkret bud på lokalerne, men tror det var i Birk eller Hammerum et sted.
Synes jeg har hørt noget om, at det var på Johnny Runes fabrik. Kan dog ikke huske, om det var pressemødet eller bare mødet, hvor han og Hessel aftalte fusionen.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:
Acebone skrev:
2. jul 2017, 02:48
Var det noget med, at pressemødet blev holdt et sted mellem Ikast og Herning for at symbolisere fusionen og begravelsen af stridsøksen mellem IFS og Fremad?

Tør ikke give et konkret bud på lokalerne, men tror det var i Birk eller Hammerum et sted.
Synes jeg har hørt noget om, at det var på Johnny Runes fabrik. Kan dog ikke huske, om det var pressemødet eller bare mødet, hvor han og Hessel aftalte fusionen.
Sådan som jeg husker det, så var det Rune der troppede op hos Hessel, og hvor de blev enige om det. Aftalen skulle her være blevet lavet på den legendariske serviet, som desværre skulle være blevet væk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
2. jul 2017, 02:48
Var det noget med, at pressemødet blev holdt et sted mellem Ikast og Herning for at symbolisere fusionen og begravelsen af stridsøksen mellem IFS og Fremad?

Tør ikke give et konkret bud på lokalerne, men tror det var i Birk eller Hammerum et sted.
Den oprindelige plan var at placere stadion i HI parken midt i mellem Herning og Ikast, så det kan da godt være at pressemødet blev holdt på en bar mark :lol:

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

Acebone skrev:
2. jul 2017, 02:48
Var det noget med, at pressemødet blev holdt et sted mellem Ikast og Herning for at symbolisere fusionen og begravelsen af stridsøksen mellem IFS og Fremad?

Tør ikke give et konkret bud på lokalerne, men tror det var i Birk eller Hammerum et sted.
Korrekt, det var i Birk. Hvor i Birk ved jeg faktisk ikke - hvis nogen ved det, så sig endelig til. Der er et billede fra pressemødet i denne artikel:
http://www.bt.dk/superligaen/hedeturen- ... -i-flammer
Er svært at finde yderligere oplysninger om det, men der er lidt her:
http://fcm.web03.nrd.dk/index.php?ID=20 ... laes_nyhed

Hvis nogle husker pressemødet værende i Ikast, er det faktisk ikke helt forkert (sådan huskede jeg det også selv). Den 7. april var der nemlig et pressemøde i Ikast (Hotel Medi), hvor planerne om FCM blev præsenteret. Kun et par dage forinden havde Hessel og Rune lavet aftalen på den berømte serviet (godt husket, Kent!) på Runes fabrik.
Lidt om det her:
http://www.aoh.dk/artikel/da-fcm-kom-til-verden

Må i øvrigt have været en speciel oplevelse for Troels Bech, som var trådt til som Ikast-træner en uge forinden. Han afløste Even Pellerud, manden som forsøgte at omskole Farlige Frank til venstre back...

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
1. jul 2017, 20:46

Jeg måtte bruge google for at finde svaret på det andet spørgsmål, så jeg springer over at give et svar på det, men kan da afsløre, at vi slog en velrenommerede klub fra en række højere end os selv, og at kampen blev afviklet på bane 3 i øvrigt med et ganske flot tilskueretal ;)
Ja, jeg måtte også Google mig til svaret. :-) Vejle var modstanderen, og vi vandt 2-1. Vejle var i Superligaen på det tidspunkt, så det var et fint resultat. 400 tilskuere var der på bane 3 i Ikast.

Er ikke 100% sikker på dette, men så vidt jeg husker var den næste træningskamp mod et forstærket Jyllandsseriehold fra Struer. Den kamp så jeg, kan dog ikke huske resultatet. Til gengæld kan jeg huske en ret spøjs detalje ved kampen - I får tre valgmuligheder:

1: Holdet spillede i Ikast-trøjer den ene halvleg, Fremad-trøjer den anden
2: Jon Knudsen scorede direkte på udspark
3: Jens Ørgaard fik de sidste 15 minutter på banen

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af Steffen am »

Denne tråd kan godt få et "Op"
Så i den anledning.

Har i et bud på hvor mange der har været i Midtjylland af 2 gange?

Jeg har 14 navne, plus en tidligere spiller der har været løst tilknyttet. (så 15 om man vil)

Er bare min egen optælling, så kan have misset nogen, men hvor mange kan i finde?

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af BMBrandt »

Thygesen
Bak
Femi
Borring
Frank Kristensen
Riddrsholm (som træner og ass)
Lössl
Heinze
Afriyie
Ipsa
Sisto
Polle

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af BMBrandt »

Priske i 3 omgange. Erik og Mikkel Andersen. Og så er der ikk flere.

Besvar