Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SorteUlve »

Kent skrev:
4. dec 2017, 23:09
Tiden nærmer sig for endnu en omgang Sort snak. Vi går i studiet onsdag aften og vil igen gerne høre jeres bud på fyringer/forlængelser. Enten her eller på twitter/Facebook #SortSnak.
I er også velkomne til at komme med input til diskussionen med NK.
Ugens forlængelse: Jesper Hansen. Trods en vaklende start, er han blevet den kampafgørende målmand, man håbede han ville blive. Niveauet fra Lyngby er endelig fundet frem, og han kunne meget vel blive guld værd - bogstaveligt talt

Ugens fyring: Lidt kontroversielt taget dagens gæst i betragtning. Men NKs manglende evner med bolden bliver efterhånden et problem i kombinationsspillet. Når det går stærkt kan han sjældent følge med. Energien og viljen, kan man ikke sætte en finger på, men kvaliteten i spillet har haltet i noget tid nu og udviklingen er udeblevet.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af hviid »

SorteUlve skrev:
6. dec 2017, 12:54
Ugens fyring: Lidt kontroversielt taget dagens gæst i betragtning. Men NKs manglende evner med bolden bliver efterhånden et problem i kombinationsspillet. Når det går stærkt kan han sjældent følge med. Energien og viljen, kan man ikke sætte en finger på, men kvaliteten i spillet har haltet i noget tid nu og udviklingen er udeblevet.
Hm, synes du er ret hård ved NK her, specielt når han kommer i studiet ;-) Synes faktisk at han er stærk i kombinationerne, også når det går stærkt, og han er bedre end Dal Hende på den anden kant. Tjek eventuelt den passing map, som Steffen lige lagde op i kamptråden mod OB - her er NK med meget mere end Dal Hende.
Det er jo en kantspiller, du skal benchmarke ham op mod, ikke en central midtbane som Jakob Poulsen eller en angriber.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af hviid »

Med hensyn til NK kunne det være interessant at høre, hvordan han vurderer sine nærmeste konkurrenter på pladsen. Hvis han bliver solgt, er det så Munksgaard eller Thychosen, som er den mest oplagte til at overtage?

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Jacob »

Ser frem til næste afsnit. Hvornår kan man forvente det er online? :)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:
7. dec 2017, 22:11
Ser frem til næste afsnit. Hvornår kan man forvente det er online? :)
Meldingen går på, at den skulle være på trapperne, så hold øje i app’en. Jeg skal nok give en melding, når jeg selv ser den. 24 timer efter den er i app’en, kommer den på Itunes og Soundcloud. Så abonner evt. på den der, så er du sikker på ikke at misse den.
I øvrigt kan jeg sige, at efterårssæsonens sidste udgave optages allerede på torsdag, så ventetiden mellem to episoder bliver kortere denne gang,

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
8. dec 2017, 13:50
Jacob skrev:
7. dec 2017, 22:11
Ser frem til næste afsnit. Hvornår kan man forvente det er online? :)
Meldingen går på, at den skulle være på trapperne, så hold øje i app’en. Jeg skal nok give en melding, når jeg selv ser den. 24 timer efter den er i app’en, kommer den på Itunes og Soundcloud. Så abonner evt. på den der, så er du sikker på ikke at misse den.
I øvrigt kan jeg sige, at efterårssæsonens sidste udgave optages allerede på torsdag, så ventetiden mellem to episoder bliver kortere denne gang,
Så er Sort snak #4 tilgængelig i app’en. God fornøjelse. Feedback modtagees som altid gerne, enten her eller på Facebook/twitter #SortSnak

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Endnu engang en rigtig god cast. Man skulle tro I havde lavet det i mange år så prof og gennemført synes jeg det virker.
Super interview med NK, der er krummer i den knægt. Kan godt li hans realitetssans og den måde han planlægger hvert et step i hans karriere nøje. Og så var det dejligt at høre om hans følelser for klubben
“La os sige det sådan “ som Arff ville ha sagt😄

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

På torsdag optager vi efterårssæsonens sidste omgang Sort snak. Vi skal have vendt sejren i Randers, men ellers handler det om evaluering af efteåret og et blik frem mod transfervinduet.
Endnu engang vil vi gerne bede om input. Denne gang til hele efterårets fyring og hele efterårets forlængelse. Desuden skal vi lave forskellige kåringer, så hvis I har nogle ideer til gode/sjove/skæve kåringer, så fyr dem afsted - så tager vi dem med i udsendelsen. Som sædvanligt kan input gives i denne tråd eller på FB/twitter #SortSnak

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
12. dec 2017, 20:32
På torsdag optager vi efterårssæsonens sidste omgang Sort snak. Vi skal have vendt sejren i Randers, men ellers handler det om evaluering af efteåret og et blik frem mod transfervinduet.
Endnu engang vil vi gerne bede om input. Denne gang til hele efterårets fyring og hele efterårets forlængelse. Desuden skal vi lave forskellige kåringer, så hvis I har nogle ideer til gode/sjove/skæve kåringer, så fyr dem afsted - så tager vi dem med i udsendelsen. Som sædvanligt kan input gives i denne tråd eller på FB/twitter #SortSnak
Det er måske lidt unfair, men jeg synes godt, at Kroon kunne få efteråret fyring. Jeg har såmænd ikke så meget kritik af, at han ikke kun spille sig på - konkurrencen har været stor. Men at han ikke kan sluge det og så udbreder sig med galde til medierne, herunder stikker til VdV morasset, det er uprofessionelt. En anden kandidat kunne være, at en god lodtrækning i EL-kvalen ikke blev udnyttet bedre, men det er måske lidt abstrakt.

Det er svært at nominere andre end Thorup og trænerteamet til efterårets forlængelse. Jeg fastholder fortsat, at vi er tættere på vores rette niveau nu end hidtil, men det fortjener ros, at man finder et nyt koncept, der virker så godt. Derudover at man får det til at virke igennem en længere periode, så det ikke blot var et gimmick. - Selvom det fortsat er en fare med en vinterpause til analyse for de andre hold.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
15. dec 2017, 18:57
Kent skrev:
12. dec 2017, 20:32
På torsdag optager vi efterårssæsonens sidste omgang Sort snak. Vi skal have vendt sejren i Randers, men ellers handler det om evaluering af efteåret og et blik frem mod transfervinduet.
Endnu engang vil vi gerne bede om input. Denne gang til hele efterårets fyring og hele efterårets forlængelse. Desuden skal vi lave forskellige kåringer, så hvis I har nogle ideer til gode/sjove/skæve kåringer, så fyr dem afsted - så tager vi dem med i udsendelsen. Som sædvanligt kan input gives i denne tråd eller på FB/twitter #SortSnak
Det er måske lidt unfair, men jeg synes godt, at Kroon kunne få efteråret fyring. Jeg har såmænd ikke så meget kritik af, at han ikke kun spille sig på - konkurrencen har været stor. Men at han ikke kan sluge det og så udbreder sig med galde til medierne, herunder stikker til VdV morasset, det er uprofessionelt. En anden kandidat kunne være, at en god lodtrækning i EL-kvalen ikke blev udnyttet bedre, men det er måske lidt abstrakt.
Må bare trykke på enig-knappen. Kroon har været en stor skuffelse, og ikke levet op til mine forventninger. Konkurrencen har bestemt været stor på de offensive pladser (og så kan han præstere nok så meget på træningsbanen, men når han har fået chancen i start 11 f.eks. i Helsingør og omegn så har han ikke grebet chancen i modsætning til Due, der også var bænket i store dele af efteråret), men med hans - igen totalt enig - dumme udtalelser og alder i øvrigt taget i betragtninger, så kan jeg ikke se, hvorfor vi skal satse på ham fremfor f.eks. store talenter som Kraev eller Andersson, der er fremtiden. Igen igen enig, at der formentlig kan anses for kontroversielt at fyre ham, men han har bare været en stor skuffelse (det var trods alt ham vi betalte de store penge for i Sønderjyske), og han er vel nu 6-7 valget til en af de 3 offensive pladser...

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast - Kroon

Indlæg af 974 »

Efter sidste kamp var der en af spillerne der nævnte at vi havde en meget stærk trup.
En SÅ stærk trup at selv en Kroon var uden for truppen til dagens kamp

Holdet har bare vundet og vundet, og jeg tror altså at det er svært at komme i betragtning på sådan et hold...
Jeg tænker ikke at Kroon nødvendigvis bare gør det dårligt - jeg tænker måske mere at chancerne for at komme på her i efteråret har været ekstraordinært små, og derfor synes jeg man skal passe på med at gøre ham til syndebuk for noget der reelt set har været en umulig opgave pga de faktiske og aktuelle forhold der har været omkring holdets store succes

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast - Kroon

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
17. dec 2017, 11:03
Efter sidste kamp var der en af spillerne der nævnte at vi havde en meget stærk trup.
En SÅ stærk trup at selv en Kroon var uden for truppen til dagens kamp

Holdet har bare vundet og vundet, og jeg tror altså at det er svært at komme i betragtning på sådan et hold...
Jeg tænker ikke at Kroon nødvendigvis bare gør det dårligt - jeg tænker måske mere at chancerne for at komme på her i efteråret har været ekstraordinært små, og derfor synes jeg man skal passe på med at gøre ham til syndebuk for noget der reelt set har været en umulig opgave pga de faktiske og aktuelle forhold der har været omkring holdets store succes
Jeg er helt enig i, at det nok ikke har været nemt at spille sig på. Det kan en spiller reagere på med hårdt arbejde, eller man kan slå op i banen. Udtalelsen fra Kroon antyder, at han har valgt det sidste. Så jeg vil ikke gøre ham til syndebuk, det er hans reaktion, som jeg ikke bryder mig om.

Som eks. var Duelund også ude og brokke sig tidligere, men han har jo åbent erkendt, at det var hans egne problemer/umodenhed. Siden han har rejst sig fremfor at være sur og tvær er han vokset langsomt men sikkert som spiller.

Det er en god kultur, hvis spillerne kan se, at det nytter at holde næsen i sporet. Det er spændende - og gavnligt - at FCM har mulighed for at have en trup med kamp om pladserne. Der skal være plads til en fejl, så jeg kan nemt tilgive Kroon hans udtalelse, hvis han tager skeen i den anden hånd og viser, at han er en plads værd.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast - Kroon

Indlæg af THenry »

974 skrev:
17. dec 2017, 11:03
Efter sidste kamp var der en af spillerne der nævnte at vi havde en meget stærk trup.
En SÅ stærk trup at selv en Kroon var uden for truppen til dagens kamp

Holdet har bare vundet og vundet, og jeg tror altså at det er svært at komme i betragtning på sådan et hold...
Jeg tænker ikke at Kroon nødvendigvis bare gør det dårligt - jeg tænker måske mere at chancerne for at komme på her i efteråret har været ekstraordinært små, og derfor synes jeg man skal passe på med at gøre ham til syndebuk for noget der reelt set har været en umulig opgave pga de faktiske og aktuelle forhold der har været omkring holdets store succes
Jeg er meget enig i, at truppen er meget bred, og der er mange gode spillere som af den årsag ikke får meget spilletid. Derudover giver det ikke mening, at lave de store ændringer, når man vinder.

Mit største problem med Kroon er den dårlige attitude, som han har udvist i medierne (som omtalt i en anden tråd). Jeg synes det er en meget klodset håndtering af den manglende spilletid, og han burde have taget det internt i stedet for at "hænge det snavsede vasketøj frem" i medierne.

Jeg synes ikke Kroon' situation er anderledes end f.eks. Rømer eller A-landsholdsspillerne Kraev og Halsti, der alle må være skuffet over den begrænsede spilletid i efteråret. Jeg forestiller mig ikke, at de er tilfredse med situationen, men de har i det mindste holdt det internt. Og det har jeg mere respekt for.

Derudover har Kroon bare ikke grebet chancerne for spilletid, når han har fået dem særligt efter europæiske kampe (det er samme forløb som Due har været igennem, men han har præsteret, når chancen har været der, og derfor spillet sig tilbage i start 11) efter han røg på bænken efter en god sæsonstart.

For mig at se har Kroon derfor været en af sæsonens (heldigvis) få skuffelser i en rigtig god halvsæson, og når der skal evalueres og laves kåringer efter en halvsæson, så synes det er berettiget også at kigge på de negative sider af medaljen.

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af pdole »

Kunne I evt ringe Steinlein, eller en anden, op i programmet for lige, at høre hvorfor FCM ikke er med i det kommende indendørs projekt(KMD cup) Tror der er mange FCM fans der gerne ville have ser det.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

pdole skrev:
19. dec 2017, 00:25
Kunne I evt ringe Steinlein, eller en anden, op i programmet for lige, at høre hvorfor FCM ikke er med i det kommende indendørs projekt(KMD cup) Tror der er mange FCM fans der gerne ville have ser det.
Vi har optaget sidste omgang Sort snak for dette efterår, så det kan desværre ikke lade sig gøre.

Personligt synes jeg, at disse indendørsturneringer ofte skuffer, da det bare er en række reserver, som folder sig ud. Heldigvis er vinterpausen ikke så lang i år.

Besvar