Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Det blev til en skuffende 2. plads for FCM i sæsonen 2020/21.

I sæsonens sidste (meget lange) #SortSnak diskuterer vi, hvad der gik galt, gør status over lejeland, laver en række kåringer og foretager et transfertjek på truppen.

Tak for denne sæson!

https://soundcloud.com/user-336203398/8 ... uWbPYU28lO

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af ChristianJ »

Tak for en god pod igen igen!

Tror du (Kent) undervurderer hvor godt Babajide David egentlig har gjort det, og hvad han egentlig er værd. Transfermarkt siger 2.5M EUR, hvilket er nogenlunde det samme som Mabil (ved ikke om de tager kontraktlængde med i ligningen). Det er selvfølgelig ikke en eksakt videnskab, men tror ikke på han bliver solgt for byttepenge. Blev rygtet til Atalanta i sidste uge, godt nok af et Tyrkisk medie, men siger alligevel lidt om hylden. Håber han overasker positivt.

Derudover burde det nok også nævnes, at Raphael blev kåret til årets spiller i Fredericia, samt kom på årets hold i 1. div (kåret af NENT) som én ud af to spillere udenfor SIF og VFF - tror bestemt han spiller en rolle for os næste sæson :)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

ChristianJ skrev:
27. maj 2021, 11:45
Tror du (Kent) undervurderer hvor godt Babajide David egentlig har gjort det, og hvad han egentlig er værd. Transfermarkt siger 2.5M EUR, hvilket er nogenlunde det samme som Mabil (ved ikke om de tager kontraktlængde med i ligningen). Det er selvfølgelig ikke en eksakt videnskab, men tror ikke på han bliver solgt for byttepenge. Blev rygtet til Atalanta i sidste uge, godt nok af et Tyrkisk medie, men siger alligevel lidt om hylden. Håber han overasker positivt.
Jeg håber bestemt, at jeg bliver overrasket. Det er mest kontraktlængden, der gør, at jeg ikke tror vi får det store for ham.Vi står i en skidt forhandlingssituation med en spiller, som vi tydeligvis ikke selv er interesseret i, der har kort tid tilbage på kontrakten. Vi skulle have solgt for 1 år siden - men der kom corona nok i vejen.

Jeg vil blive overrasket, hvis vi får mere for ham, end vi gør for Scholle.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af ChristianJ »

Jeg ser din pointe, men det kommer i sidste ende an på hvor stor interesse der er. Hvis vi feks ender med 5 klubber der gerne vil signe ham, tror jeg de er ligeglade med hvad vores planer er. Offensive spillere med gode outputs er der altid et marked for, og den Tyrkiske liga er trods alt væsentligt stærkere end den Danske.

Hvis du er frisk, kan vi sætte et lille væddemål op, om hvorvidt han ryger for mere end Scholle (€500k) - jeg sætter en enkelt donation til podcasten på højkant, mod et shoutout "on air" hvis jeg vinder ;)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

ChristianJ skrev:
27. maj 2021, 12:21
Hvis du er frisk, kan vi sætte et lille væddemål op, om hvorvidt han ryger for mere end Scholle (€500k) - jeg sætter en enkelt donation til podcasten på højkant, mod et shoutout "on air" hvis jeg vinder ;)
Den er jeg frisk på 😀

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af ChristianJ »

Fedt, it's on!

Hvis du får ret, donerer jeg 200 kroner til podcasten. Hvis jeg får ret, skal der lyde et shoutout til Christian Jantzen på førstkommende Sort Snak (specials og interviews undtaget naturligvis). Deal? :D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mousebreaker »

Nu er jeg ikke langt inde i podcasten, men jeg bed mærke i, at i ikke kunne finde grunde til at corona skulle have påvirket alle de mærkelige resultater i Europa.
Jeg har da et bud. Det er Corona, der har forårsaget det tætte kampprogram. Hold der havde masser af kampe mod slutningen af sidste sæson i den hjemlige liga og i Europa, har kikset. Uden corona vil jeg vove at påstå, at Brøndby ikke var blevet mester. Lille helt sikkert heller ikke. Atletico Madrid - måske nok. Ville Liverpool dykke så dybt? Juventus, helt sikkert ikke være i risiko for at ende uden for top 4, og sandsynligvis mestre etc etc.

Et så sammenpresset program vil bare koste, når man konkurrerer mod hold der kan restituere. Det er primært mental træthed der spiller ind. De hold man bider mærke i kikser, er alle mesterhold fra den forgangne sæson. Når den mentale træthed sætter ind, så skal sulten for at vinde være stærkere, og det har den bare ikke været. Specielt ikke på tomme stadions.

Om det er hele årsagen ved jeg ikke, men det vil være underligt, hvis ikke corona har spillet ind, når man ser så stort et fald blandt favoritterne over det meste af Europa. For voldsomt til at være tilfældigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Herfra blot et cadeau for sæsonen fra jeres side. Til trods for den kritik jeg indimellem rejser, så er jeg fast lytter, og jeg nyder at "dele" min begejstring for klubben "gennem" jer. Og så synes jeg forøvrigt også, jeg fornemmer, at der lyttes til kritik, fx hvad angår sprogbrug - for guderne skal vide, man kunne have brugt rigtigt mange grimme ord om dette forår, men det har efter det grelle eksempel faktisk været meget moderat.

Overall: Thumbs up!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Lund7400 skrev:
27. maj 2021, 15:33
Herfra blot et cadeau for sæsonen fra jeres side. Til trods for den kritik jeg indimellem rejser, så er jeg fast lytter, og jeg nyder at "dele" min begejstring for klubben "gennem" jer. Og så synes jeg forøvrigt også, jeg fornemmer, at der lyttes til kritik, fx hvad angår sprogbrug - for guderne skal vide, man kunne have brugt rigtigt mange grimme ord om dette forår, men det har efter det grelle eksempel faktisk været meget moderat.

Overall: Thumbs up!
Jeg syntes faktisk at de normalt snakker meget pænt. Jeg blev dog lidt rystet over at Arff på den måde sammenlignede kevin Mensah men en mongol.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Den har jeg vist misset. Var det i nyeste afsnit? Anyday, generelt holdes der et sobert niveau.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Lund7400 skrev:
27. maj 2021, 17:52
Den har jeg vist misset. Var det i nyeste afsnit? Anyday, generelt holdes der et sobert niveau.
Jep.
Han sagde noget ala, at en mongol ville kunne forstærke Brøndbys højreback. Det blev sagt i forbindelse med diskussionen om Kevin Diks.
Syntes det var en anelse upassende, selvom jeg bestemt ikke er fintfølende.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

ChristianJ skrev:
27. maj 2021, 13:16
Fedt, it's on!

Hvis du får ret, donerer jeg 200 kroner til podcasten. Hvis jeg får ret, skal der lyde et shoutout til Christian Jantzen på førstkommende Sort Snak (specials og interviews undtaget naturligvis). Deal? :D
Deal. :D

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

SimonH skrev:
27. maj 2021, 18:03
Lund7400 skrev:
27. maj 2021, 17:52
Den har jeg vist misset. Var det i nyeste afsnit? Anyday, generelt holdes der et sobert niveau.
Jep.
Han sagde noget ala, at en mongol ville kunne forstærke Brøndbys højreback. Det blev sagt i forbindelse med diskussionen om Kevin Diks.
Syntes det var en anelse upassende, selvom jeg bestemt ikke er fintfølende.
Tro mig - det krævede meget selvbeherskelse fra Arffs side, ikke at sige ting, som var meget værre, da det handlede om evalueringen om vores sæson :-)

Som jeg vist tidligere har skrevet, så forsøger vi at rydde ud i bodegasproget, da vi heller ikke synes, at det er klædeligt.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Det var en kort sommerferie for jer. ;) Trænerskifte kræver vel en speciel. Særligt hvis de kan bekræfte Bo H inden.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Lund7400 skrev:
29. maj 2021, 18:53
Det var en kort sommerferie for jer. ;) Trænerskifte kræver vel en speciel. Særligt hvis de kan bekræfte Bo H inden.
Ja, der er nok ikke helt urealistisk at vi må i arbejdstøjet allerede i starten af næste uge, når Bo er på plads.

Besvar