Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Midtjylland podcast

Indlæg af Philipjensen »

Er jeg den eneste der mener at dækningen af fcm er betydeligt mindre end stort set alle andre superligahold? Selvgølgeligt er dækningen af fck betydeligt større, men mener også at dækningen af klubber som OB, AaB, bif og sønderjyskE har været større. Derfor foreslår jeg at man kunne lave et ugemagasin med Midtjylland nyheder, diskussioner og evt interview. Et udkast kunne være fcks podcast. Jeg er selv bosat i København hvilket gør min egen situation ift. projektet sværere. Jeg vil dig gerne bruge en del tid på det. Har ingen erfaring med at gøre sådan noget, men tænker der må sidde folk derude med de samme tanker som jeg.

Mvh
Philip

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Ville være fedt at der kom mere fokus på FCM som klub på den måde. Men der skal jo slevfølgelig også være nogen, der er villige til at lægge arbejdet i det.

/Cortez

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Jeg er selv imponeret af kvaliteten af FCKs fanpodcast, som jeg normalt lytter til inden vi skal møde dem. Og netop kvaliteten er afgørende for et sådan projekt. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre hver uge, men hvis man fx kunne lave noget til sæsonstarten samt evt i landskampspauserne, hvor man samlede op og kiggede på de lidt større linjer, så kunne der være interessant. Det afhænger dog 100% af om man kan få gode folk ind og sige noget med substans. Så der kan komme en saglig og nuanceret debat. Det skal jo ikke være tre 15-årige der råber 'Fyr Thorup!!!' i mikrofonen på skift ;-)

Så for mig står og falder et sådan projekt med, om man kan levere tilstrækkeligt godt indhold. Personligt hører jeg bl.a. FodboldFM og nogle ting fra Mediano. Det synes jeg er af svingende kvalitet. Det værste jeg ved, er når de programmer er fyldt med journalister, der interviewer andre journalister om fodbold. Det bedste er, når der er nogen, som rent faktisk har forstand på fodbold, der udtaler sig (det er sjovt nok altid dem, der er enige med mig ;-))

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:Jeg er selv imponeret af kvaliteten af FCKs fanpodcast, som jeg normalt lytter til inden vi skal møde dem. Og netop kvaliteten er afgørende for et sådan projekt. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre hver uge, men hvis man fx kunne lave noget til sæsonstarten samt evt i landskampspauserne, hvor man samlede op og kiggede på de lidt større linjer, så kunne der være interessant. Det afhænger dog 100% af om man kan få gode folk ind og sige noget med substans. Så der kan komme en saglig og nuanceret debat. Det skal jo ikke være tre 15-årige der råber 'Fyr Thorup!!!' i mikrofonen på skift ;-)

Så for mig står og falder et sådan projekt med, om man kan levere tilstrækkeligt godt indhold. Personligt hører jeg bl.a. FodboldFM og nogle ting fra Mediano. Det synes jeg er af svingende kvalitet. Det værste jeg ved, er når de programmer er fyldt med journalister, der interviewer andre journalister om fodbold. Det bedste er, når der er nogen, som rent faktisk har forstand på fodbold, der udtaler sig (det er sjovt nok altid dem, der er enige med mig ;-))
Nårh, du har OGSÅ lagt mærke til Medianos setup med Peter Brückmann i ekspertrollen :D . FodboldFM er et kongeprogram, Især når de dykke ned i et specifikt emne. Har altid spidset øre når en Mads Davidsen har været med. Han er ret spændende at høre på og måske et fremtidigt træneremne.

/Cortez

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

Cortez skrev:Har altid spidset øre når en Mads Davidsen har været med. Han er ret spændende at høre på og måske et fremtidigt træneremne.

/Cortez
Mads Davidsen ER et træneremne!

Desværre er Danmark nok for lille til ham,
men den mand er genial og en jeg ville vælge fremfor uanset hvad den nuværende træner skulle ske at hedde.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Cortez skrev: Nårh, du har OGSÅ lagt mærke til Medianos setup med Peter Brückmann i ekspertrollen :D
Ja, det var sjovt nok lige det, som jeg tænkte på :D
Selv når de andre gæster i programmet, som har forstand på fodbold, forsøger at forklare ham, at han misforstår noget, så trænger det ikke ind. Det er nærmest komisk.

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Philipjensen »

Jeg er glad for de umiddelbart positive tilbagemeldinger fra folk herinde. Første led i en plan må vel være at kontakte nogen fra fcm's kommunikationsafdeling. Jeg ved ikke om der er nogen af jer der har prøvet at have kontakt med dem før. Hvis der er må i meget gerne skrive.
Jeg tror umiddelbart spørgsmålet om kvalitet afhænger af hvem der er tilgængelige til at lave sådan noget. Jegh ar som sagt ingen erfaringer med det og min primære motivation ville være den manglende dækning jeg finder i andre medier (og en dryppende passion). Jeg er også selv glad for fodbold fm, især når erfarende folk som Ove P. bliver inviteret derind. Men derudover synes jeg der er mange med baggrund i og omkring fck og det kommer til at præge det.
Er der andre inputs til hvad næste skridt kunne være ???

mvh Philip

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Jeg tænker ikke, at det er noget FCM skal lave eller være direkte involveret i. Klubben har jo et brand som de skal tage vare på, som helt automatisk vil udelukke bestemte vinkler og diskussioner. BW kunne være en mere relevant partner. Mon ikke det er noget, som har været overvejet og diskuteret tidligere i bestyrelsen?

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af levis »

Kent skrev:
Cortez skrev: Nårh, du har OGSÅ lagt mærke til Medianos setup med Peter Brückmann i ekspertrollen :D
Ja, det var sjovt nok lige det, som jeg tænkte på :D
Selv når de andre gæster i programmet, som har forstand på fodbold, forsøger at forklare ham, at han misforstår noget, så trænger det ikke ind. Det er nærmest komisk.
Det der Brüchmann show er simpelthen så tåkrummende. Jeg nød ellers at læse hans blogs på TV2Sporten, men efter at have hørt ham i Medianos podcast, har jeg helt interessen for ham.
Generelt syntes jeg at der er ved at være en overflod af fodboldpodcast's i DK. Hvor jeg eksempelvis sætter rigtig meget pris på FodboldFM og også var ret glad for det nu hedengange Fodboldmagasinet, så har et medie som Mediano helt drænet min lyst, med alt for megen kvantitet fremfor kvalitet.

Men derfor kan jeg nu godt se berettigelsen for en FCM podcast, som primært er henvendt til klubbens egen fanskare.
Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være nok relevant stof til at fylde en ugentligt podcast, men det kunne godt fungere med én podcast om måneden plus eventuelle særudgaver(sæsonoptakt, sæsonafslutning). Det altafgørende for en podcast er bare at den bringer noget nyt på bordet, som reelt udfordrer, inspirerer eller gør lytteren klogere. Som Kent også er lidt inde på, så er der en kæmpe forskel på folk der syntes noget og folk der ved noget. Det er altid spændende at høre på en diskussion mellem folk der formår at argumentere for deres holdning. Til gengæld er det ligegyldigt med påstande der ikke efterfølgende bliver argumenteret for - det er der ingen der bliver klogere af.

Kunne man løbende få en dygtig journalist ind(Jesper Simo, NC Frederiksen, Zak Egholm, etc.) eller en ekspert (Morten Bruun, Mads Junker, Dickoh, etc.) som kunne give sin ærlige mening til kende, så kunne det jo være virkelig spændende. Dette kunne kombineres med en FCM fan, så man både havde den udefrakommende(journalist, ekspert) og den indefrakommende(fan), dermed havde man forhåbentligt repræsenteret nogle forskellige synspunkter. Mon ikke også at man en gang i mellem kunne få en spiller eller leder fra klubben med i programmet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

Her er i hvert fald nogen der kører en podcast på "mellemniveau"
Er stadig lidt i tvivl om hvorfor der snakkes om Rømer.

Virker godt nok som om fodbold journalisten trækker mere op fra røven, end reel analyse.
https://soundcloud.com/bolddk/superliga ... sfervindue

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Hekler »

Det kræver utroligt meget tid og kræfter at lave en fast ting. Jeg lavede for mange år siden min youtube hvor jeg gik på trænings banen. Men hvis du SKAL afsted hver gang specielt når træningerne er forskellige dage så er det rigtigt meget tid der skal bruges. Jeg har kigget på det flere gange men det strander på at stå med det alene.

mobil
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Vi er nogle stykker, der har involveret os i en fan-podcast kaldet 'Sort Snak'. Den første udgave, hvor vi taler om sæsonen indtil videre, samt ser frem mod aftenens pokalkamp og weekendens kamp i Lyngby, ligger nu online i FCM-appen.
Der er ingen af os, der har erfaring med at lave podcasts, så vi forsøger os lidt frem med formatet. I herinde er en del af målgruppen, så kom gerne med kommentarer og ønsker til hvad podcasten skal indholde, for at I gider høre den.
Når vi har fået lidt erfaringer, er planen at invitere gæster ind til en snak, fx Thorup eller Steinlein/Graversen.
Vi regner med at lave en podcast hver anden uge resten af efteråret.

kopi
Indlæg: 60
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af kopi »

@ Kent og I Andre
Fremragende initiativ som jeg hilser meget velkomment. Jeg glæder mig enormt meget til at lytte til podcasten, og håber folk vil bakke op omkring dette fine tiltag.

Stor tak og anerkendelse herfra!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Virkelig fedt intiativ

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Noe »

Nu har jeg lyttet podcasten igennem. Jeg er meget begejstret. Det er godt og kompetent selskab i en time, med nogle folk, som ved lidt mere om FC Midtjylland end den gennemsnitlige fodboldjournalist. Det er også dejligt at høre, at man har sat sig godt ind modstanderne. Dertil lydklip, I ikke vil gå glip af :)

Jeg håber, at vi på sigt får lov at lytte til spillere eller ledelse derinde også. Det ville være interessant.

Der er ikke så meget at sige. Ind og lyt!

Det eneste, der ærger mig, er at den "gemmes væk" i appen. Lad os da få den på Soundcloud eller lignende service, så man kan linke direkte til den fra forskellige sociale medier.

Besvar