Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af hviid »

Mazter81 skrev:
18. nov 2017, 18:07
hviid skrev:
18. nov 2017, 15:56
FCM-DNA er efter min mening hårdt arbejde tilsat en vis portion mod til at turde
Nu hiver jeg lige fat i det her fra dig, Thomas, men det går lidt igen på Twitter også, så den er ikke personlig.

Er det meget anderledes end alle andre klubber? Og alle andre brancher? Er FCM DNA bare en floskel, som lyder godt? Hvad siger klubben og RA selv kunne i øvrigt være uhyre interessant at tage med
Vi er anderledes i forhold til nogle af de andre klubber i forhold til at turde - tag bare en klub som Viborg, hvis største sats nok var grundlæggelsen i 1896 :lol: Det er selvfølgelig svært at måle, men jeg vil mene, at klubben en del gange har været banebrydende i DK med nogle tiltag (f.eks. akademiet) eller gået andre veje end de andre klubber (f.eks. brugen af big data). Og som jeg har oplevet klubben indefra, er der ikke langt fra tanke til handling, hvilket jeg ikke tror på er tilfældet på samme måde i traditionsklubberne i Jylland.
Men ellers har du ret, vores DNA går da igen i mange andre klubber og brancher. Og FCM-DNA er helt klart blevet til en floskel, som klubben måske bør dæmpe brugen af. Det kan vi hurtigt blive enige om næste gang over en øl i Tallinn ;-)

Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Mazter81 »

hviid skrev:
18. nov 2017, 22:07
næste gang over en øl i Tallinn ;-)
Det er jo sød musik!

Flodisar
Indlæg: 160
Tilmeldt: 30. jun 2016, 16:54
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Flodisar »

Kent skrev:
17. nov 2017, 15:16
I næste uge skal vi optage tredje afsnit af Sort Snak, hvor vi runder et meget brugt udtryk, nemlig FCM dna. Der er sikkert nogle, der synes ordet bliver misbrugt, og hvad dækker det egentlig over? Det vil vi gerne forsøge, at kaste noget lys på. Vi vil dog gerne have jeres input til dette, så hvad forstår du ved FCM dna, og synes du, det er det en tom floskel? Hvilke nuværende eller tidligere spillere besidder mest af det, og hvordan synes du, det kommer til udtryk på og udenfor banen?

Giv os dit input enten her, på twitter eller Facebook (#SortSnak) så tager vi nogle af dem op i vores debat.
(Ber om ursäkt att jag skriver på svenska men min danska i skrift är inte så bra)
För mig som ganska ny följare av FCM så känns det här med DNA lite... otydligt kan man väl säga. Man hör och ser många tala och skriva om FCMs DNA men jag tycker det är väldigt mycket olika saker som nämns som klubbens DNA. Det är för mig konstigt, pratar man om DNA borde det handla om det allra mest grundläggande, något som borde vara helt självklart för alla som har med FCM att göra. Så... en floskel är kanske lite starkt men ska man prata så mycket om det, särskilt från klubbens håll så borde det vara ett tydligare begrepp.

Kanske är det jag som inte förstått eller missat, kanske är det självklart för er andra här inne - i så fall får ni ursäkta en stackars svenska :oops: och upplysa mig. (Jag har som sagt förstått en hel del grundpelare i klubben, hur man önskar spela etc, men just det där specifika som ska vara klubbens DNA).
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Flodisar skrev:
19. nov 2017, 17:17
Kent skrev:
17. nov 2017, 15:16
I næste uge skal vi optage tredje afsnit af Sort Snak, hvor vi runder et meget brugt udtryk, nemlig FCM dna. Der er sikkert nogle, der synes ordet bliver misbrugt, og hvad dækker det egentlig over? Det vil vi gerne forsøge, at kaste noget lys på. Vi vil dog gerne have jeres input til dette, så hvad forstår du ved FCM dna, og synes du, det er det en tom floskel? Hvilke nuværende eller tidligere spillere besidder mest af det, og hvordan synes du, det kommer til udtryk på og udenfor banen?

Giv os dit input enten her, på twitter eller Facebook (#SortSnak) så tager vi nogle af dem op i vores debat.
(Ber om ursäkt att jag skriver på svenska men min danska i skrift är inte så bra)
För mig som ganska ny följare av FCM så känns det här med DNA lite... otydligt kan man väl säga. Man hör och ser många tala och skriva om FCMs DNA men jag tycker det är väldigt mycket olika saker som nämns som klubbens DNA. Det är för mig konstigt, pratar man om DNA borde det handla om det allra mest grundläggande, något som borde vara helt självklart för alla som har med FCM att göra. Så... en floskel är kanske lite starkt men ska man prata så mycket om det, särskilt från klubbens håll så borde det vara ett tydligare begrepp.

Kanske är det jag som inte förstått eller missat, kanske är det självklart för er andra här inne - i så fall får ni ursäkta en stackars svenska :oops: och upplysa mig. (Jag har som sagt förstått en hel del grundpelare i klubben, hur man önskar spela etc, men just det där specifika som ska vara klubbens DNA).
Jeg forstår godt, hvorfor du synes, at det er uklart. Det skyldes imo. ikke en sprogbarriere, men at vi i vidt omfang ikke er enige i, hvad begrebet dækker over.

Min opfattelse af FCM DNA hviler på forskellige søjler: 1) spillestil, 2) ungdomsarbejde og 3) en "tilgang".

1) FCM DNA er for mig at se forbundet med, at der er en tradition i FCM, hvor man spiller med nogle dyder, som jeg vil kalde britiske/nord europæiske. De centrale elementer har under mange trænere været fysisk og fart. Disse elementer er så anvendt med en variation, men noget andet jeg mener generelt har kunne tilskrives spillestilen i FCM er aggresivt presspil (forståes: pres på den offensive tredje del og i midtzonen). I ringere grad men dog noget jeg (tidligere) har opfattet som FCM spil er spil over kanterne - jeg ser det som hængende sammen med spillertyperne (hurtige folk). Alle disse elementer (måske pånær presspillet) er/har været klassiske britiske dyder, hvorfor jeg indledte med den beskrivelse.

2) ungdomsarbejde (akademispillere) har været et fokus i meget lang tid, jeg mindes ikke, at det fyldte så meget i de helt tidlige år, men måske nogen kan rette mig i den sammenhæng. Men i en efterhånden en del år har det været et centralt fokus - også med henblik på at skabe en vis økonomi i klubben. Dette element er centralt for mig personligt, og noget der glæder mig meget, når man eks. ser på Winston Reid, Simon Kjær og Pione.

3) Denne bidrager til en del forvirring, og min beskrivelse "en tilgang" er super vag. Jeg beklager. Jeg mener dog, at man generelt i FCM har haft et ønske om, at klubben skulle være "den frække dreng i klasse". Måden denne del udmønter sig på har primæret været ved ledelsen(s udtalelser). Denne del af DNA'et (hvis I da er enige i det) bryder jeg mig meget lidt om. Jeg har nogen gange set tilgangen forsvaret med et argument ala "klubben ville ikke være, hvor den er, hvis man ikke "turde, som man gør". - Jeg har intet belæg set for det argument. Til gengæld har det biddraget til en masse modvilje fra andre klubber, som jeg ikke kan se tjener os. Jeg vil dog komme med det forbehold, at arbejdet med Ankersen, Benham og data har været positivt, men igen: det kunne man have gjort uden at skulle slå sig op på det, som man gjorde.

Så igen: Jeg forstår forvirringen. Særligt når det ikke kun dækker spil men også noget mere abstrakt kultur. Det her er selvfølgelig bare min ide om, hvad det dækker over.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Tak for de interessante input vedr. DNA. Vi taget det med ind i podcasten. Det kan godt ende med at blive en interesaant diskussion :-)

Vi går i studiet onsdag aften og vil igen gerne høre jeres bud på fyringer/forlængelser. Enten her eller på twitter/Facebook #SortSnak.

Flodisar
Indlæg: 160
Tilmeldt: 30. jun 2016, 16:54
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Flodisar »

Stoffer skrev:
21. nov 2017, 09:48
Flodisar skrev:
19. nov 2017, 17:17
Kent skrev:
17. nov 2017, 15:16
I næste uge skal vi optage tredje afsnit af Sort Snak, hvor vi runder et meget brugt udtryk, nemlig FCM dna. Der er sikkert nogle, der synes ordet bliver misbrugt, og hvad dækker det egentlig over? Det vil vi gerne forsøge, at kaste noget lys på. Vi vil dog gerne have jeres input til dette, så hvad forstår du ved FCM dna, og synes du, det er det en tom floskel? Hvilke nuværende eller tidligere spillere besidder mest af det, og hvordan synes du, det kommer til udtryk på og udenfor banen?

Giv os dit input enten her, på twitter eller Facebook (#SortSnak) så tager vi nogle af dem op i vores debat.
(Ber om ursäkt att jag skriver på svenska men min danska i skrift är inte så bra)
För mig som ganska ny följare av FCM så känns det här med DNA lite... otydligt kan man väl säga. Man hör och ser många tala och skriva om FCMs DNA men jag tycker det är väldigt mycket olika saker som nämns som klubbens DNA. Det är för mig konstigt, pratar man om DNA borde det handla om det allra mest grundläggande, något som borde vara helt självklart för alla som har med FCM att göra. Så... en floskel är kanske lite starkt men ska man prata så mycket om det, särskilt från klubbens håll så borde det vara ett tydligare begrepp.

Kanske är det jag som inte förstått eller missat, kanske är det självklart för er andra här inne - i så fall får ni ursäkta en stackars svenska :oops: och upplysa mig. (Jag har som sagt förstått en hel del grundpelare i klubben, hur man önskar spela etc, men just det där specifika som ska vara klubbens DNA).
Jeg forstår godt, hvorfor du synes, at det er uklart. Det skyldes imo. ikke en sprogbarriere, men at vi i vidt omfang ikke er enige i, hvad begrebet dækker over.

Min opfattelse af FCM DNA hviler på forskellige søjler: 1) spillestil, 2) ungdomsarbejde og 3) en "tilgang".

1) FCM DNA er for mig at se forbundet med, at der er en tradition i FCM, hvor man spiller med nogle dyder, som jeg vil kalde britiske/nord europæiske. De centrale elementer har under mange trænere været fysisk og fart. Disse elementer er så anvendt med en variation, men noget andet jeg mener generelt har kunne tilskrives spillestilen i FCM er aggresivt presspil (forståes: pres på den offensive tredje del og i midtzonen). I ringere grad men dog noget jeg (tidligere) har opfattet som FCM spil er spil over kanterne - jeg ser det som hængende sammen med spillertyperne (hurtige folk). Alle disse elementer (måske pånær presspillet) er/har været klassiske britiske dyder, hvorfor jeg indledte med den beskrivelse.

2) ungdomsarbejde (akademispillere) har været et fokus i meget lang tid, jeg mindes ikke, at det fyldte så meget i de helt tidlige år, men måske nogen kan rette mig i den sammenhæng. Men i en efterhånden en del år har det været et centralt fokus - også med henblik på at skabe en vis økonomi i klubben. Dette element er centralt for mig personligt, og noget der glæder mig meget, når man eks. ser på Winston Reid, Simon Kjær og Pione.

3) Denne bidrager til en del forvirring, og min beskrivelse "en tilgang" er super vag. Jeg beklager. Jeg mener dog, at man generelt i FCM har haft et ønske om, at klubben skulle være "den frække dreng i klasse". Måden denne del udmønter sig på har primæret været ved ledelsen(s udtalelser). Denne del af DNA'et (hvis I da er enige i det) bryder jeg mig meget lidt om. Jeg har nogen gange set tilgangen forsvaret med et argument ala "klubben ville ikke være, hvor den er, hvis man ikke "turde, som man gør". - Jeg har intet belæg set for det argument. Til gengæld har det biddraget til en masse modvilje fra andre klubber, som jeg ikke kan se tjener os. Jeg vil dog komme med det forbehold, at arbejdet med Ankersen, Benham og data har været positivt, men igen: det kunne man have gjort uden at skulle slå sig op på det, som man gjorde.

Så igen: Jeg forstår forvirringen. Særligt når det ikke kun dækker spil men også noget mere abstrakt kultur. Det her er selvfølgelig bare min ide om, hvad det dækker over.
Tack för förklaring och förtydligande. Det sätter faktiskt fingret lite på det jag menar. Detta är ju helt klart allt saker man önskar i FCM, tradition, självbild. MEN: ska man prata om DNA tycker jag det behöver förtydligas och komprimeras. DNA borde inte kunna finnas olika tolkningar, det är vad det är.
Ser fram emot att höra nästa avsnitt av podden kring detta.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Mange har efterspurgt Sort Snak på andre platforme end app’en. Dagens glædelige nyhed er, at podcasten fremover er tilgængelig på både Itunes og Soundcloud. De første to udgaver er allerede tilgængelige, og den tredje kommer snart. Så gå ind og abonner: https://soundcloud.com/user-336203398
Søg efter FC Midtjylland eller Sort Snak på Itunes.
Podcasten udkommer fortsat i app’en, hvor den også vil være tilgængelig 24 timer tidligere end på Itunes/Soundcloud.

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af admin 3 »

Efter at FCM har bragt sig ind i mesterskabskampen, og FCK stille og roligt er gledet ud, så ser jeg at spillet bliver mere krampagtigt. Er de i "bange" for at vinde?
Vi havde en fremragende periode, hvor spillet flød, som honning, med masser af chance, ser vi stadig dette?
Er FCM berettiget til at kalde sig guldfavorit, når de feks ikke kom frem til mere i kampen mod AaB?

Bare lidt personlige tanker i kan bruge hvis i får lyst

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

admin 3 skrev:
23. nov 2017, 00:12
Efter at FCM har bragt sig ind i mesterskabskampen, og FCK stille og roligt er gledet ud, så ser jeg at spillet bliver mere krampagtigt. Er de i "bange" for at vinde?
Vi havde en fremragende periode, hvor spillet flød, som honning, med masser af chance, ser vi stadig dette?
Er FCM berettiget til at kalde sig guldfavorit, når de feks ikke kom frem til mere i kampen mod AaB?

Bare lidt personlige tanker i kan bruge hvis i får lyst
Tak skal du have. 3. omgang Sort Snak blev optaget onsdag aften, så inputtene kommer ikke med i denne omgang. Vi diskuterer dog de 3 seneste lidt halvsløje kampe, så på den måde berører vi emnet lidt. Hvis ikke det ændrer sig i løbet af de næste par kampe, skal jeg nok huske pointen til næste omgang.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Så er 3. gang Sort Snak tilgængelig i app’en (og på Itunes og Soundcloud om 24 timer). God fornøjelse - kom gerne med input og feedback som sædvanligt.
Hvis I læser FCMs nyhed om podcasten, så bliver det endda afsløret, hvem vi får besøg af næste gang, hvor vi har vores første gæst inde: https://t.co/rflnGu2Ii7

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af tubbe93 »

Kent skrev:
23. nov 2017, 16:55
Så er 3. gang Sort Snak tilgængelig i app’en (og på Itunes og Soundcloud om 24 timer). God fornøjelse - kom gerne med input og feedback som sædvanligt.
Hvis I læser FCMs nyhed om podcasten, så bliver det endda afsløret, hvem vi får besøg af næste gang, hvor vi har vores første gæst inde: https://t.co/rflnGu2Ii7
Hvad er årsagen til, at den kommer senere på iTunes end i FCM-appen ?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

tubbe93 skrev:
23. nov 2017, 17:14
Kent skrev:
23. nov 2017, 16:55
Så er 3. gang Sort Snak tilgængelig i app’en (og på Itunes og Soundcloud om 24 timer). God fornøjelse - kom gerne med input og feedback som sædvanligt.
Hvis I læser FCMs nyhed om podcasten, så bliver det endda afsløret, hvem vi får besøg af næste gang, hvor vi har vores første gæst inde: https://t.co/rflnGu2Ii7
Hvad er årsagen til, at den kommer senere på iTunes end i FCM-appen ?
Loyalitetsbonus til app-brugerne ;-)

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Vil bare sige stærkt arbejde igen💪
Har selvfølgelig været inde og abonnere 👍

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af tubbe93 »

Kent skrev:
23. nov 2017, 17:17
tubbe93 skrev:
23. nov 2017, 17:14
Kent skrev:
23. nov 2017, 16:55
Så er 3. gang Sort Snak tilgængelig i app’en (og på Itunes og Soundcloud om 24 timer). God fornøjelse - kom gerne med input og feedback som sædvanligt.
Hvis I læser FCMs nyhed om podcasten, så bliver det endda afsløret, hvem vi får besøg af næste gang, hvor vi har vores første gæst inde: https://t.co/rflnGu2Ii7
Hvad er årsagen til, at den kommer senere på iTunes end i FCM-appen ?
Loyalitetsbonus til app-brugerne ;-)
Det virker som en forkert måde at forsøge at få brugere på.
App'en burde være så nem og lige til, at folk automatisk vælger den. Når tendensen i forvejen er, at flere bruger telefonen frem for laptop, så en app burde alene ved at være det samme hos fcm.dk trække nok folk.
Derfor virker det dumt ikke at lægge det op samtidigt, da målet i sidste ende vel må være at få flere til at interessere sig for klubben og få flere til at komme oftere på stadion.

Men det er selvfølgelig ikke jeres fejl, men en fejl internt i klubben.

Jeg ser frem til at høre næste afsnit, når den kommer på itunes i morgen :)
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Tiden nærmer sig for endnu en omgang Sort snak. Vi går i studiet onsdag aften og vil igen gerne høre jeres bud på fyringer/forlængelser. Enten her eller på twitter/Facebook #SortSnak.
I er også velkomne til at komme med input til diskussionen med NK.

Besvar