Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Benzo »

Har fået lyttet til podcasten, super initiativ og det fungerer rigtigt fint (bortset fra de små lydproblemer i allerede er klar over). Jeg glæder mig allerede til den næste :)
Lidt (forhåbentlig) konstruktiv kritik: Synes det med rundes Fyring/Forlængelse lyder lidt for skrapt, især den med 'fyring'. Ved godt i hverken hyrer eller fyrer nogen i FCM, men måske man kunne beholde segmentet men omdåbe det til Rundens Røffel/Ros, det synes jeg også åbner lidt op for at det ikke nødvendigvis er FCM-folk som er i fokus (kunne være dommerstandarden, Viborg eller uvidende "eksperter" fra TV).

My 2 cents :)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Hej alle

Onsdag optager vi 2. udgave af 'Sort snak'. Vi skal se tilbage på de seneste 3 kampe og frem mod AaB-kampen efter landsholdspausen. Desuden diskuterer vi status på alle vores udlejede spillere - og mon ikke også vi vender Polles forlængelse og Sanneh-handlen?

Lige som sidst kårer vi ugens fyring/forlængelse, og det vil vi gerne have jeres input til. Så kom med jeres bud i denne tråd (eller twitter/Facebook #SortSnak) - gerne med begrundelse - så tager vi det med i udsendelsen.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

Fedt, Kent!

Ugens forlængelse: Svend Graversen. Det har været nogle fremragende uger på personalefronten. Forlængelse af vores kaptajn, der stadigvæk er vitalt for vores hold, henter en amerikansk landsholdsmålmand og ikke mindst signing af en af ligaens bedste forsvarspillere, der forhåbentlig kan stabilisere vores defensiv. Vi bliver uhyggelige på offensive standarder med Sanneh, Paul, Sørloth, Dal Hende, Novak og Sparv som headere og Kian (indkast) og Polle (på øvrige dødbolde) til at stå for leverancerne. Kommer vi til at ramme samme højder på dødbolde, som i mesterskabssæsonen, når Sannah ankommer(potentielt også et emne i isoleret set kunne tage op i podcasten)?

Derudover giver Sanneh noget mere fart og duelstyrke 1-1 defensivt, som er afgørende vigtigt, når vi har så offensivt et udtryk. Jeg er f.eks. rimelig sikker på, at han ikke ville blive kørt rundt på samme måde mod George som Korcsmar i sidste weekend.

Ugens fyring: DBU for ikke at give dommerne mere hjælp i form af videoteknologi. Det er træls at diskutere dommerfejl efter næsten hver runde, når de fleste af dem kunne være fanget under kampen, hvis man brugte videoteknologi. Det er skidt for interessen (sponsorer, TV-seere m.v.) for dansk fodbold, når der bliver lavet så graverende fejl, som i øjeblikket. I sidste runde var der flere kampafgørende dommerfejl f.eks. George, der får straffe i stedet for rødt kort og AGF, der bliver snydt for straffe og rødt kort til Mtliga på et tidspunkt, hvor de potentielt kunne have vendt kampen.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Jeg glæder mig bare 😊

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Så er 2. udgave af Sort Snak tilgængelig i app’en. Vi har ikke lært begrænsningens kunst endnu, så der er rigeligt til hele landskampspausen.
Feedback modtages fortsat med kyshånd her eller på sociale medier #SortSnak

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

Stærkt arbejde! Man siger tit, at den 2. sæson er den sværeste, og må sige, at jeg faktisk synes anden version af Sort Snak er bedre end den første ;)

Fin gennemgang og diskussion af de udlejede spillere, og spændende statistikker, som I har fundet frem ift. vores lave pointhøst i slutningen af efteråret og de udlejede spillere. Kent, har du mulighed for at smide din opgørelse over de var det 38 udlejede spillere, som du over tid har studeret og vurderet ift. om de er blevet en succes, var afviklingspillere eller aldrig fik noget ud af lejemålet m.v.?

Jeg tænker, at det kunne være meget interessant at se statistikken, inklusiv "mellemregningerne".

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
10. nov 2017, 21:44
Stærkt arbejde! Man siger tit, at den 2. sæson er den sværeste, og må sige, at jeg faktisk synes anden version af Sort Snak er bedre end den første ;)

Fin gennemgang og diskussion af de udlejede spillere, og spændende statistikker, som I har fundet frem ift. vores lave pointhøst i slutningen af efteråret og de udlejede spillere. Kent, har du mulighed for at smide din opgørelse over de var det 38 udlejede spillere, som du over tid har studeret og vurderet ift. om de er blevet en succes, var afviklingspillere eller aldrig fik noget ud af lejemålet m.v.?

Jeg tænker, at det kunne være meget interessant at se statistikken, inklusiv "mellemregningerne".
Fedt at du kan lide den :-)

Jeg har lagt min opgørelse ud på twitter, så kan du se den der: https://twitter.com/kentjnielsen/status ... 2035161089

Det er naturligvis min personlige vurdering, så nogle af spillerne kan sikkert diskuteres.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Super 2. afsnit 👍
Jeg nød især gennemgangen af de udlejede spillere, det var rart at få en Update på dem.
Også ros herfra til jeres statistikker.
I behøver ikke forkorte casten for min skyld 😊

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Nej behold endelig længden. Det er en super podcast :)

mortenS
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18. maj 2017, 10:35

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mortenS »

Nu har jeg lige hørt den. Inden da havde jeg læst at den var blevet lidt langt. 1 time og 20 min er da en fin længde så længe i har noget fornuftigt at sige. Og det må jeg indrømme at i har
Det er rigtig godt og i lyder fornuftige og med gode argumenter. Jeg er helt vild med delen om talenterne på udlejning. For dem får jeg ikke selv fulgt så meget i hvordan det går

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk


Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

I næste uge skal vi optage tredje afsnit af Sort Snak, hvor vi runder et meget brugt udtryk, nemlig FCM dna. Der er sikkert nogle, der synes ordet bliver misbrugt, og hvad dækker det egentlig over? Det vil vi gerne forsøge, at kaste noget lys på. Vi vil dog gerne have jeres input til dette, så hvad forstår du ved FCM dna, og synes du, det er det en tom floskel? Hvilke nuværende eller tidligere spillere besidder mest af det, og hvordan synes du, det kommer til udtryk på og udenfor banen?

Giv os dit input enten her, på twitter eller Facebook (#SortSnak) så tager vi nogle af dem op i vores debat.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Acebone »

Jeg er ikke sådan rigtig vild med udtrykket, da jeg mener, det beskriver noget, som er ret fjernt fra DNA i sin oprindelige forstand. I min optik ville "FCM-kultur" give mere mening. Men så længe alle er med på, hvad det handler om, så fred være med det.

Først og fremmest er det, vi kalder "FCM-DNA" noget, der kan tillæres. Case in point: Morten "Duncan" Rasmussen. Han endte som en meget vigtig mand for os på og uden for banen på trods af, at han tidligere havde haft ry for ikke at være seriøs nok (pølsevognsspøgelset). Jeg tror, de fleste var enige om, at han i sin tid i klubben fuldt ud besad de kvaliteter, der forbindes med FCM-DNA.

Man behøver ikke have gået på akademiet for at have FCM-DNA. I mine øjne er der en bred vifte af spillere, der har og har haft det i klubben. Og det er forskelligt fra spiller til spiller, hvordan det kommer til udtryk. Ud over Duncan kunne det f.eks. være Jakob Poulsen, Tim Sparv, Erik Sviatchenko, Pione Sisto, Kristian Bak, Kolja Afriye, Petter Andersson, Jonas Lössl, Jesper Juelsgård, Frank Kristensen, Winston Reid med flere.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af hviid »

Er enig med Acebone i, at det er lidt misvisende at bruge ordet DNA, og ordet "kultur" (eller måske "værdier") er nok mere passende. Men DNA er blevet lidt et buzzword i den slags kredse, da det kan dække over flere ting.
FCM-DNA er efter min mening hårdt arbejde tilsat en vis portion mod til at turde. Det hænger lidt sammen med områdets historie, hvor der var nogle driftige erhvervsfolk, som formåede at stable noget stort på benene i det midtjyske trods svære kår, f.eks. tekstilindustrien. På samme måde er FCM formået at blive en succes, selvom forudsætningerne ikke var de bedste fra starten.
Ledere og spillere i klubben har virkelig arbejdet hårdt for at nå dertil, og samtidig har vi haft modet til at gå nye veje i forhold til konkurrenterne, f.eks. ved oprettelsen af akademiet. Akademiets motto definerer faktisk FCM-DNA meget godt: Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god.

Edit: Mottoet er vist ikke akademiets, men klubbens. Ved ikke om det bruges så ofte længere.

Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Mazter81 »

hviid skrev:
18. nov 2017, 15:56
FCM-DNA er efter min mening hårdt arbejde tilsat en vis portion mod til at turde
Nu hiver jeg lige fat i det her fra dig, Thomas, men det går lidt igen på Twitter også, så den er ikke personlig.

Er det meget anderledes end alle andre klubber? Og alle andre brancher? Er FCM DNA bare en floskel, som lyder godt? Hvad siger klubben og RA selv kunne i øvrigt være uhyre interessant at tage med

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Mazter81 skrev:
18. nov 2017, 18:07
hviid skrev:
18. nov 2017, 15:56
FCM-DNA er efter min mening hårdt arbejde tilsat en vis portion mod til at turde
Nu hiver jeg lige fat i det her fra dig, Thomas, men det går lidt igen på Twitter også, så den er ikke personlig.

Er det meget anderledes end alle andre klubber? Og alle andre brancher? Er FCM DNA bare en floskel, som lyder godt? Hvad siger klubben og RA selv kunne i øvrigt være uhyre interessant at tage med
Det er netop interessant at kigge på, hvad der adskiller FCM fra andre. Hårdt arbejde og vindervilje, som jeg nogle steder ser koblet til FCM DNA, er for mig tomme floskler, som alle klubber vil abonnere på. Det er noget alle gerne vil have, men så synes jeg ikke, at det kan gå ind under FCM DNA.

Besvar