Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Lund7400 skrev:
16. jul 2021, 10:37
Også et stort tak herfra! Det har, trods min kritik indimellem, været en fornøjelse at lytte med!

Hvad angår den nye vært, kan nogen så sætte ord på ham - eller kan du evt. selv Jakob i næste Podcast? For jeg mindes ikke, at have hørt dig som gæst, og derfor må jeg jo erkende, at jeg ikke kender dig og din FCM-historie, som jeg synes er vigtigt lige at få skitseret - som Kent altid gjorde det med nye gæster.
Jakob har været med som gæst to gange. Senest i foråret (en af udsendelserne i slutspillet - kan ikke lige huske hvilken). Jeg plejer at kalde ham tidligere spindoktor i FCM. Han har været presseansvarlig i FCM i en periode frem til foråret 2018. Jeg mener den første SS han var med i var #67 fra 5. november 2020 - så der vil du kunne høre ham præsentere sig selv.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sahl »

Tak for indsatsen Kent. Jeg er helt enig med hvad de andre herinde skriver.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Tak for en ny god podcast.

Jeg er dog stærkt uenig i kritikken af Dalsgaards boldtekniske evner. Jeg syntes han giver meget stor ro, da han tør at holde på bolden og tage en dribling, hvilket bryder modstanderens pres.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af EsbenVest »

SimonH skrev:
26. jul 2021, 00:21
Tak for en ny god podcast.

Jeg er dog stærkt uenig i kritikken af Dalsgaards boldtekniske evner. Jeg syntes han giver meget stor ro, da han tør at holde på bolden og tage en dribling, hvilket bryder modstanderens pres.
Helt enig. Dalsgaard er langt bedre på bolden end Erik og Høgh. Og det er vel dem, der er relevante at sammenligne med.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tak for endnu en god podcast.

Der bliver til sidst i podcasten sagt, at Brumado ikke er god på hovedet. Jeg skal være ærlig og mener, at han er mildest talt middelmådig som angriber. Det er muligt at han ar stærk fysisk og somme tider kan holde modstanderen væk, men ofte får han ikke fat i bolden, når 2 spillere er i hovedstødsduel og ligeledes dribler han ofte for meget og mister igen tit bolden, i stedet for skulle han have spillet bolden til en holdkammerat noget tidligere. Hvorfor ligger han ikke noget mere i feltet ala Duncan. Jeg synes ligeledes, at han løber for lidt. Jeg ved at dette vil give (What-Hvad mener du holdninger) men jeg er bare mere tiltrukket af spillere der gider at løbe offensivt og ligeledes tage nogle af de trælse returløb samt løb uden bold ala V.Lind og M.Hansen. Deres ageren på banen fik samtlige af vores spillere til at performe bedre. Min trøst er, at Bo umiddelbart ikke tvivler med at spille dem, men det bliver dog nok kun med indhop, som så overtid bliver til flere minutter. Nu er jeg ikke en som følger så meget med i xG mm, men folk af anden opfattelse er velkommen til at argumentere imod mine holdninger og hvis de derudover kan modbevise mine ytringer, jamen så er det super. Hvor mange minutter har Brumado spillet og hvor mange mål / assists har han del i.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mousebreaker »

EsbenVest skrev:
27. jul 2021, 19:12
SimonH skrev:
26. jul 2021, 00:21
Tak for en ny god podcast.

Jeg er dog stærkt uenig i kritikken af Dalsgaards boldtekniske evner. Jeg syntes han giver meget stor ro, da han tør at holde på bolden og tage en dribling, hvilket bryder modstanderens pres.
Helt enig. Dalsgaard er langt bedre på bolden end Erik og Høgh. Og det er vel dem, der er relevante at sammenligne med.
Hvis man hører den podcast fra Mediano, som drejer sig om Daniel Høgh, så mener han selv at det med at spille bolden med fødderne er en af hans helt store styrker - undtagen når man bruger ham i den forkerte side, hvad vi gør i FCM. Det frustrerer ham lidt, for han vil jo gerne vise den bedste version af ham selv på banen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Saemala »

Mediano og Brüchmann har været i Herning/Ikast og lavet 3 podcasts på i alt 3 timer med hhv. Jacob Jørgensen, Preben Rokkjær & Steinlein.
Hvis man gerne vil vide mere om de forskellige grene af forretningen, synes jeg man skal give dem et lyt.

Det jeg bed mest mærke i, er at Fanzonen muligvis bliver placeret mellem Boxen og MCH Arena i stedet for bag CC. For MCH vil det nok være klart bedst at den skal ligge ved Boxen, men fra fansenes synspunkt, må det klart være at foretrække, at det er ovre bag CC, hvor hovedparten af brugerne vil holde til.

Udover det, lyder det til at prisen på Marrony bliver omkring de €4 millioner. Lidt mere spiseligt, men ville ikke gøre noget for mig, hvis det blev dyrere, bare for at kunne svinge med penis foran resten af ligaen.
Høvdingen af Herning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

I den seneste mediano fredagsfrokost, omkring den gode tone.

Slår Brüchmann neget hårdt ud efter Midtjylland fans, sort snak og en navngiven FCM fan.
Så meget for at tale op.... meget besynderlig udsendelse generelt i øvrigt.

Men tænker om fcm fra officiel hold, eller den officielle fanklub på en eller anden skulle italesætte dette?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
23. aug 2021, 15:15
I den seneste mediano fredagsfrokost, omkring den gode tone.

Slår Brüchmann neget hårdt ud efter Midtjylland fans, sort snak og en navngiven FCM fan.
Så meget for at tale op.... meget besynderlig udsendelse generelt i øvrigt.

Men tænker om fcm fra officiel hold, eller den officielle fanklub på en eller anden skulle italesætte dette?
Brüchmann er ganske fin det meste af tiden, men en gang imellem går det helt sort for ham. Dette var et af tidspunkterne.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
23. aug 2021, 15:33
Steffen am skrev:
23. aug 2021, 15:15
I den seneste mediano fredagsfrokost, omkring den gode tone.

Slår Brüchmann neget hårdt ud efter Midtjylland fans, sort snak og en navngiven FCM fan.
Så meget for at tale op.... meget besynderlig udsendelse generelt i øvrigt.

Men tænker om fcm fra officiel hold, eller den officielle fanklub på en eller anden skulle italesætte dette?
Brüchmann er ganske fin det meste af tiden, men en gang imellem går det helt sort for ham. Dette var et af tidspunkterne.
Brüchmanns vokale fremtoning virkede lidt vred/indigneret til tider, men jeg synes aldrig det blev usagligt. Han havde ikke Sort Snak som en af de helt gode Podcasts i forhold til at holde sagligheden, men han har mange gange rost SS til skyerne. Jeg er iøvrigt helt enig i “kritikken” af SS som jeg hørte den, men kan ikke se at de nævnte “bedre” podcasts er meget anderledes - og jeg hører en del podcasts fra superligaklubberne. Selvfølgelig vil der være selvfedme i en fanpodcast og mishagsytringer mod konkurrenterne. Fælles for alle podcasts jeg hører er dog, at værterne holder et højt sagligt niveau. Det er gæsterne der nogle gange kører af sporet.

At han langer ud efter FCM fans er vel velbegrundet. Tænker det er ret nemt at foretage en opgørelse for hvor mange trælse beskeder man får fra FCM fans kontra andre fangrupperinger. Som de også nævner i podcasten, så behøver det jo ikke være mere end 20 fans, eksempelvis, der skaber dette billede. Der skal også kun 3 fjolser til at angrebe en spillerbus, for at skabe et negativt mediebillede.

Det var forkert i min verden, at nævne en fan ved navn i min optik, men det kan sagtens forsvares. Hele eksemplet i den forbindelse opfattede jeg ikke noget galt i.
Folk der ikke har hørt podcasten, kan finde den på Mediano.nu. Udsendelsen hedder Fredagsfrokosten og det er ca 56-58 minutter inde at det starter
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Det var et tåkrummende dårligt afsnit af Mediano. Med afstand det ringeste jeg har hørt fra dem endnu. Ingen rød tråd, mudrede beretninger, udskammelse af enkeltpersoner og jeg kunne blive ved.

Generelt kan jeg godt lide Mediano, men de skal oppe sig, for niveauet har været dalende, og det tænker jeg også understreges af at flere faste udsendelser falder fra.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
23. aug 2021, 18:51
Saemala skrev:
23. aug 2021, 15:33
Steffen am skrev:
23. aug 2021, 15:15
I den seneste mediano fredagsfrokost, omkring den gode tone.

Slår Brüchmann neget hårdt ud efter Midtjylland fans, sort snak og en navngiven FCM fan.
Så meget for at tale op.... meget besynderlig udsendelse generelt i øvrigt.

Men tænker om fcm fra officiel hold, eller den officielle fanklub på en eller anden skulle italesætte dette?
Brüchmann er ganske fin det meste af tiden, men en gang imellem går det helt sort for ham. Dette var et af tidspunkterne.
Brüchmanns vokale fremtoning virkede lidt vred/indigneret til tider, men jeg synes aldrig det blev usagligt. Han havde ikke Sort Snak som en af de helt gode Podcasts i forhold til at holde sagligheden, men han har mange gange rost SS til skyerne. Jeg er iøvrigt helt enig i “kritikken” af SS som jeg hørte den, men kan ikke se at de nævnte “bedre” podcasts er meget anderledes - og jeg hører en del podcasts fra superligaklubberne. Selvfølgelig vil der være selvfedme i en fanpodcast og mishagsytringer mod konkurrenterne. Fælles for alle podcasts jeg hører er dog, at værterne holder et højt sagligt niveau. Det er gæsterne der nogle gange kører af sporet.

At han langer ud efter FCM fans er vel velbegrundet. Tænker det er ret nemt at foretage en opgørelse for hvor mange trælse beskeder man får fra FCM fans kontra andre fangrupperinger. Som de også nævner i podcasten, så behøver det jo ikke være mere end 20 fans, eksempelvis, der skaber dette billede. Der skal også kun 3 fjolser til at angrebe en spillerbus, for at skabe et negativt mediebillede.

Det var forkert i min verden, at nævne en fan ved navn i min optik, men det kan sagtens forsvares. Hele eksemplet i den forbindelse opfattede jeg ikke noget galt i.
Folk der ikke har hørt podcasten, kan finde den på Mediano.nu. Udsendelsen hedder Fredagsfrokosten og det er ca 56-58 minutter inde at det starter
Har lige hørt det… ikke noget der kan hidse mig op. En eller fås indlæg kan ikke danne præcedens for fanskaren. Som PB også siger i podcasten, så bør man også kommentere, når man er tilfreds…det han selv gør overfor en udsendelse på DR om Afganistan.

“Sort Snak” er ikke sort og hvid… bare fortsæt niveauet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
23. aug 2021, 18:51
Saemala skrev:
23. aug 2021, 15:33
Steffen am skrev:
23. aug 2021, 15:15
I den seneste mediano fredagsfrokost, omkring den gode tone.

Slår Brüchmann neget hårdt ud efter Midtjylland fans, sort snak og en navngiven FCM fan.
Så meget for at tale op.... meget besynderlig udsendelse generelt i øvrigt.

Men tænker om fcm fra officiel hold, eller den officielle fanklub på en eller anden skulle italesætte dette?
Brüchmann er ganske fin det meste af tiden, men en gang imellem går det helt sort for ham. Dette var et af tidspunkterne.
Brüchmanns vokale fremtoning virkede lidt vred/indigneret til tider, men jeg synes aldrig det blev usagligt. Han havde ikke Sort Snak som en af de helt gode Podcasts i forhold til at holde sagligheden, men han har mange gange rost SS til skyerne. Jeg er iøvrigt helt enig i “kritikken” af SS som jeg hørte den, men kan ikke se at de nævnte “bedre” podcasts er meget anderledes - og jeg hører en del podcasts fra superligaklubberne. Selvfølgelig vil der være selvfedme i en fanpodcast og mishagsytringer mod konkurrenterne. Fælles for alle podcasts jeg hører er dog, at værterne holder et højt sagligt niveau. Det er gæsterne der nogle gange kører af sporet.

At han langer ud efter FCM fans er vel velbegrundet. Tænker det er ret nemt at foretage en opgørelse for hvor mange trælse beskeder man får fra FCM fans kontra andre fangrupperinger. Som de også nævner i podcasten, så behøver det jo ikke være mere end 20 fans, eksempelvis, der skaber dette billede. Der skal også kun 3 fjolser til at angrebe en spillerbus, for at skabe et negativt mediebillede.

Det var forkert i min verden, at nævne en fan ved navn i min optik, men det kan sagtens forsvares. Hele eksemplet i den forbindelse opfattede jeg ikke noget galt i.
Folk der ikke har hørt podcasten, kan finde den på Mediano.nu. Udsendelsen hedder Fredagsfrokosten og det er ca 56-58 minutter inde at det starter
Ikke overraskende er jeg ikke enig.
Jo jo, meget vel kan nogen FCM fans sagtens have brokket sig en masse til Mediano, men der er så mange ting galt med det afsnit.
Hvis man hopper direkte til minut 56 misser man også optakten.

Hele præmissen er den gode tone, og tale hinanden op.
Chefredaktøren Brüchmann er også ordstyre, og tænker også der er en ret god chance for at det er hans ide.


Jeg synes egentlig panelet er ret stærkt.

Sture er jo genial, taler fans og fanspodcast op, og forsvare retten til at være fan og ikke altid objektiv. Og ligeledes ønsker at invitere fans/lyttere indenfor. Monnerup med guldkorn om hvor meget man skal lade det negative fylde.
Tror det er Beran omkring at tale ordentligt. Hebo's guldkorn kan jeg ikke lige huske, men der var også noget fremragende.


Jeg ved ikke om Brüchmann mener det han siger. Og kan være at han ikke mener det der bliver sagt. Men som lytter kan man undre sig.

Det kommer i hvert fald til at fremstå selvmodsigende.
- Beran siger at som officiel afsender fra Mediano, kan man ikke gå fuld "Mads fra DSB", og derfor lige må trække luft ind og svare pænt og PB, stemmer i.
Altså så lige ind til at PB går fuld "Mads fra DSB". cirka 20 minutter senere. Selvom Mads gjorde det mere stillet. Så lidt ærgerligt PB gerne vil agere betjent og dommer over god tone, og hvordan man skal bruge sin tid på medier. Altså her hvor den omtalte fan bliver nævnt.

Der er simpelthen alt for meget:
- Nu skal vi tale op, så nu taler jeg ned.
- Nu skal vi ikke finde huller i osten, men nu brokker jeg mig over, de der brokker sig.
- Jeg skal ikke være dommer, men her er min dom.
- Ingen generaliseringer, men her er et par generaliseringer.
- Jeg husker ikke som en elefant, men her kommer noget for 4 år siden, jeg virkelig har hængt mit i.

Der er så mange selvmodsigelser og så meget.. hykleri at det næsten gør ondt.
Og der er simpelthen noget arrogant i at sidde på sin høje moralske hest (og være lønnet) og skælde ulønnede faninitiativer ud.
Brüchmann er jo blevet podcastens Nicolai Poulsen, et eksempel på en der kan give en masse og ikke holder sig tilbage at dømme og bedømme andre, men slet ikke evner at tage imod.

Ved sgu ikke helt hvad mit forhold til Mediano er/bliver. Sture, Monnerup og Hebo lytter jeg meget gerne til, men resten bliver nok forsøgt sorteret fra, i hvert fald hvis der ikke kommer en eller anden form for undskylde eller genmæle på den kommunikative fiasko.

Hvis man vil være dommer om god tone, skal man simpelthen være bedre.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
23. aug 2021, 18:51
Det var forkert i min verden, at nævne en fan ved navn i min optik, men det kan sagtens forsvares. Hele eksemplet i den forbindelse opfattede jeg ikke noget galt i.
Problemet er bare, at eksemplet er helt hul i hovedet. Tweetet blev gravet frem bagefter, og så giver hele hans angreb slet ingen mening. Specielt når Peter og Mediano elsker at snakke om den gode tone og hvad de kan gøre for den.

https://twitter.com/DennisLindsted/stat ... 5391516672

Der er jo absolut intet galt med den kommentar, han roser dem endda i samme ombæring. Han begrunder jo fint hvad han mener og undskylder endda efterfølgende, hvis tonen var for hård, hvilket jeg ikke synes den var.

Lige meget hvad, er det jo ikke noget man skal hænge en fan og trofast lytter ud for, 2 år efter!
Høvdingen af Herning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

Omkring fan podcasts, har alle dem jeg har hørt også et overraskende højt niveau. Heriblandt Sort Snak som er aldeles fremragende.

Jeg ved ikke hvor mange der er lønnet. Tror måske kun det er Stemmer Fra Ådalen og Brøndby Lyd.
Men hvis man skal snakke om subjektiv bias fra et fanmedie, er det da Copenhagen Sundays, som i øvrigt endda er lønnet.

MEEEN... det giver heller ikke mening at nævne i et program, når præmissen er at tale op.

Besvar