Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
16. mar 2021, 21:21
Sikke en forskel 14 dage kan gøre!

Sidst vi sendte diskuterede vi hvorvidt vi nu kunne køre mesterskabet hjem fra spids, mens det denne gang handler om, hvorvidt krisen kradser i Midtjylland......

Der bliver dog også tid til at se frem mod #VBFCM

https://soundcloud.com/user-336203398/7 ... sen-160321
Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg entydigt mener, holdet er i krisen - bare lige for at varedeklarere. Og man kan legitimt synes, det er værd at bevare et optimistisk udsyn, som særligt Krogh insisterer på, men det kræver altså, at man begrunder det. Der er ikke værdi for mig som lytter i at lytte til synes-ninger. Ikke fordi jeg bare skal bekræftes i mine egne holdninger, men hvis der ikke ligger noget omtanke eller analyse bag, så kan jeg ligeså godt tage fat i en random fan på facebook og få dennes holdning. Jeg synes, Kent gør et bravt forsøg på at kræve, både Ross og Krogh forholder sig til, at intet i præstationerne eller iø tegner på en bedring, men det er som at slå vand på en gås. Og så skal det for orden siges, jeg værdsætter jeres arbejde, det skal der ikke herske tvivl om.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Torsdag har vi en aftale med Brian Priske, hvor vi skal snakke om de spillemæssige udfordringer 2021 har budt på, vi runder grundspillet af og snakker selvfølgelig slutspil. Til det har vi brug for jeres spørgsmål 😄 Vi trækker lod om en officiel Superliga bold blandt alle spørgsmål. Byd ind i tråden

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
22. mar 2021, 20:33
Torsdag har vi en aftale med Brian Priske, hvor vi skal snakke om de spillemæssige udfordringer 2021 har budt på, vi runder grundspillet af og snakker selvfølgelig slutspil. Til det har vi brug for jeres spørgsmål 😄 Vi trækker lod om en officiel Superliga bold blandt alle spørgsmål. Byd ind i tråden
Super spændende. Fedt I har fået ham overtalt, selvom tingene ikke kører, og at han tager sig tid.

Spørgsmål:
- Offentligt tilgængelige metrics tilsiger vores xG for er faldet markant og xG imod steget efter pausen, hvilke tre årsager er de mest centrale bag det? Fysisk efterslæb? Mental træthed? Taktik? Manglende kvalitet? Jeg er nysgerrig på enhver type årsag.

- Hvordan ser Priske på gennembrudsspillet? Det er min fornemmelse, vi kæmper med at skabe de helt store chancer fra zone 14 og/eller slå en mand på kanten af feltet så man kan sætte folk op lige foran mål med flade afleveringer eller cut-backs? Er han enig eller uenig i den fornemmelse? Hvis han er uenig, er det så fordi han mener vi har et uforløst potentiale i indlæggspillet - hvis det er tilfældet, hvorfor har vi så skabt så lidt efter pausen?

- Lidt i relation til ovenstående. Vi spiller meget mod etablerede forsvar, hvilket naturligt gør det svært at skabe chancer. Hvorfor fungerer presset ikke (så godt som det har gjort)? Forsvaret fra trænertemaet var til at starte med, at man spillede mod modstandere der stod lavt, men presset fungerede heller ikke optimalt mod mere spillende hold som fx fck og agf. Hvis han fremhæver Aab og BIF, hvorfor virkede det så i de kampe?

- Hvad er Priskes analyse af midtbanen? Jeg er særligt nysgerrig på Jens, Evander og Frank, er han tilfreds med deres niveau og bidrag? De virker alle tre til at kæmpe med stabilitet i deres præstationer, vi ser deres topniveau i glimt, dvs en aktion her og der, men der er få kampe, hvor de leverer 70-80 gode minutter. (Det er i al fald min observation)

- Hvordan går det Ailton? Han virker som en anden type back end Paulinho og Cools - mere som en Joel.

- Skadesopdatering på backs og Brumado?

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af admin 3 »

Spørgsmål.

Der har nu været mange mindre ting, så at sige.

Som Evander og Kaba der er sure på tribunen i Brøndby, er udemærket klar over at de formentligt er utilfreds med egen præstation.

Sisto der er udelukket mod Vejle.


Er der for mange store egoer i truppen, og håndterer man dette godt nok?

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af DenStolteJyde »

Kent skrev:
22. mar 2021, 20:33
Torsdag har vi en aftale med Brian Priske, hvor vi skal snakke om de spillemæssige udfordringer 2021 har budt på, vi runder grundspillet af og snakker selvfølgelig slutspil. Til det har vi brug for jeres spørgsmål 😄 Vi trækker lod om en officiel Superliga bold blandt alle spørgsmål. Byd ind i tråden
Hvad er vores nyeste medlem af staben MacPhee's ansvarsområder? På hjemmesiden står han oplyst som specialtræner hvilket er temmelig fluffy..

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af CasperA »

DenStolteJyde skrev:
23. mar 2021, 22:16
Kent skrev:
22. mar 2021, 20:33
Torsdag har vi en aftale med Brian Priske, hvor vi skal snakke om de spillemæssige udfordringer 2021 har budt på, vi runder grundspillet af og snakker selvfølgelig slutspil. Til det har vi brug for jeres spørgsmål 😄 Vi trækker lod om en officiel Superliga bold blandt alle spørgsmål. Byd ind i tråden
Hvad er vores nyeste medlem af staben MacPhee's ansvarsområder? På hjemmesiden står han oplyst som specialtræner hvilket er temmelig fluffy..
Han har fået ansvaret for vores dødbolde. Jeg skal ikke kunne sige, om det kun er det, eller om han også har andre ansvarsområder.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

I denne særudgave har vi besøg af cheftræner Brian Priske, som gør os lidt klogere på status i @fcmidtjylland her kort før et sandsynligvis nervepirrende mesterskabspil begynder i #sldk

https://soundcloud.com/user-336203398/s ... let-250321

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

På tirsdag skal vi i #SortSnak se tilbage på de første 9 kampe i foråret og frem mod det kommende mesterskabsspil i #sldk - ikke mindst den første guldduel #FCMBIF.

For at det spiller 💯, har vi brug for jeres fyringer/forlængelser baseret på foråret indtil videre, så byd ind 👇

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Forlængelse: Isaksen. En dum dum fejl i Lyngby trækker ned, men han har haft en energi og et niveau på bolden som har løftet holdet, når han har været med.

Fyring: Jeg ved, I helst vil give det til en spiller, men jeg synes, det må falde på Priske. Resultaterne har ikke været der, og det har været helt retfærdigt, fordi præstationerne har ikke været til mere. Årsagerne er uklare, som han også selv er inde på i jeres fine interview med ham, men det falder altså tilbage på ham.

Af spillere: Sisto. Han bør have kvaliteten til at kunne gå foran, men det har virket forkrampet, og han har ikke kunne bringe sig i situationerne til at afgøre kampen, ligesom han ikke har vist kvaliteten, når han er kommet i nærheden af målet. Det skal dog siges, jeg synes, den er svær. Det er hele offensiven, som har kæmpet. - Hvorfor jeg også synes, det bør falde på Priske.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

I ugens udsendelse ser panelet tilbage på sejren i #FCMVB og de første 9 kampe i foråret.

Derefter sættes der fokus på det kommende mesterskabsspil i og ikke mindst den første guldduel mod Brøndby i selskab med Nanna Møller Karlsen fra BrøndbyLyd

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Fcmrose »

Fyringer og forlængelser ovenpå kampen mod bif påskemandag:

Forlængelse til Priske for at lægge en noget anderledes taktik imod bif. I de to første opgør i år, var vi direkte heldige, med at vinde med en meget boldbesiddende taktik, som inviterede bif til at spille på deres omstillings-bold (Det eneste de næsten er gode til)
I kampen påske mandag lod vi bif have bolden 68 % af tiden, men lod dem ikke have meget bagrum at løbe hurtigt i. Godt set Priske.

Vi kan også godt forlænge med Nanna Møller fra bif (lyder lidt som Linda P) men hun havde sgu egentligt styr på sit bif-intel.

Fyring må gå til Mabil - ud over 3.sidste fod på scoringen synes jeg det var meget lidt godt, der kom fra hans fødder.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Indrømmer gerne, at det er sjovest at lave #SortSnak, når @fcmidtjylland ligger nr. 1 i #sldk

Så det gør vi med glæde igen på tirsdag 🥇

Mon ikke det bliver en af de udsendelser, hvor forlængelserne sidder løsere end fyringerne?

Byd ind med jeres 👇

Husum
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2009, 12:12

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Husum »

Forlængelse til Kaba - god imagepleje på banen med afgørende scoringer i de to nøglekampe mod Brøndby og Sønderjyske. Og god imagepleje udenfor banen med godt baggrundsinterview i BT og trøje til AGF bolddreng.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af oros »

Forlæng med Sisto fordi han er kommet i fodbold humør igen.
Fyr vejrguderne for en elendig tilrettelæggelse af netop vejret!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Forlængelse til Kaba. Det begynder at virke på standarder igen, og Kaba er med til at få det aspekt til at virke. Vigtige mål i i vigtige kampe.

Fyring til Sisto. Bør være blandt klubbens vigtigste spillere. Det er han slet ikke. Det er ikke godt nok Mabil m.fl. kan overtage pladsen, når det mest af alt virker til, det kun er sket pga bedre attitude og arbejdesindsats.

Besvar