Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sahl »

Jeg synes Dreyer skal have en forlængelse! Han virker allerede integreret i truppen og spillet, derudover han han nogle fantastiske touch på bolden og så score han tilmed mål, hvad mere kunne man have forvente?.

Fyring må gå til vejret i sidste kamp. Det har altså bare en negativ effekt på den slags fodbold vi gerne vil spille.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af UlveLars »

Jeg kan sagtens gå med til en forlængelse til Dreyer men giver alligevel min til Steinlein, Ankersen og Svend for et flot transfervindue, som jeg synes har løst nogle åbenlyse problemer

Skal der gives en fyring må det være til trænerteamet. Jeg synes fortsat ikke helt, vi får forløst truppens potentiale. Systemet er fortsat ikke helt implementeret

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Forlængelse: Dreyer. Åbenlyst.

Fyring: Den manglende plan med bolden. Jeg har gennem en lang periode syntes, at vi har manglet en klar plan med hvad vi vil gøre med bolden kollektivt. Jeg synes altid, at vi vinder på individuel klasse (mabil tager en mand, Dreyer tager en mand, Evander tager en mand mv.). Når jeg ser FCK, så ved jeg hvad de vil kollektivt - ud på kanten med bolden og så indlæg til N'doye. Hvad vil vi? Hvad er vores plan, udover vores presspil, som er uden bold? Hvorfor går vores backs ikke i overlap, men lader kantspilleren klare det hele selv. Hvorfor slår Joel i hver kamp mindst 5 lange bolde henover midten i en stikning mod angrebet? Er det en plan, eller en mangel derpå? Jeg ser ingen generelle mønstre i vores spil ligesom eks. FCN. Jeg synes ofte at vi bryster os af, at vi er meget kollektive på banen. Det er i mine øjne dog kun uden bolden. Med bolden ligner vi Real Madrid under Mourinho - ingen plan blot med 11 klasse spillere som sikrer sejren. Hver gang vi for alvor møder gode hold kollektivt, så bliver vi kørt over (med undtagelse af FCK.)

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af 6256 »

SimonH skrev:
22. feb 2020, 23:16

Fyring: Den manglende plan med bolden. Jeg har gennem en lang periode syntes, at vi har manglet en klar plan med hvad vi vil gøre med bolden kollektivt. Jeg synes altid, at vi vinder på individuel klasse (mabil tager en mand, Dreyer tager en mand, Evander tager en mand mv.). Når jeg ser FCK, så ved jeg hvad de vil kollektivt - ud på kanten med bolden og så indlæg til N'doye. Hvad vil vi? Hvad er vores plan, udover vores presspil, som er uden bold? Hvorfor går vores backs ikke i overlap, men lader kantspilleren klare det hele selv. Hvorfor slår Joel i hver kamp mindst 5 lange bolde henover midten i en stikning mod angrebet? Er det en plan, eller en mangel derpå? Jeg ser ingen generelle mønstre i vores spil ligesom eks. FCN. Jeg synes ofte at vi bryster os af, at vi er meget kollektive på banen. Det er i mine øjne dog kun uden bolden. Med bolden ligner vi Real Madrid under Mourinho - ingen plan blot med 11 klasse spillere som sikrer sejren. Hver gang vi for alvor møder gode hold kollektivt, så bliver vi kørt over (med undtagelse af FCK.)
+1
Jeg er meget enig i denne betragtning

Forlængelse til Onyeka. Man lægger nærmest ikke mærke til ham, men hold nu op, han når meget og er helt central for vores defensiv

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af ben2han »

udbyg stadion jf. eb.dk i dag, lyder som en vinder.

I princippet kunne man godt bygge ned, med 2-4 rækker, så man kommer op på 18-20 rækker.

vil give en forøgelse på 1250-2500 tilskuere

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

I denne omgang #SortSnak ser panelet tilbage på de første to kampe i 2020, der har givet et øget forspring i toppen og lidt ild til de gyldne forhåbninger i det midtjyske. Vi ser også frem mod #FCMSJE i selskab med Glen Riddersholm
https://soundcloud.com/user-336203398/ss52-mixdown

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

‪12 kampe tilbage - og 12 points forspring i #sldk. Det er godt og vel godkendt. Om spillet og præstationerne også har været godkendte, det vender vi i #SortSnak på tirsdag, hvor vi bl.a. følger op på #RFCFCM‬
‪Som altid har vi brug for fyringer og forlængelser, så byd ind👇

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Acebone »

Fyring til coronavirussen. Superligaen er ikke det samme uden tilskuere, og det er en ærgerlig måde at opleve et så suverænt FCM-hold på. Vaccine nu, tak.

Forlængelse til Jesper Hansen. Holder ikke bare buret rent - han kan sælge det videre til nypris. Piller med største selvfølgelighed Randers' straffespark og har ikke lukket mål ind i dette årti. Vi kan være glade for at have ham til 2022.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Forlængelse til Duncan - hvordan dødbolde er blevet farlige igen!

Fyring til... Evander. Lad attitude, alt for mange berøringer og for meget (forsøg) på Samba-bold.

Dog vanskeligt for alvor at fyre nogle efter 4*3 point og 4*clean sheet!

Brugeravatar
KingJohn
Indlæg: 119
Tilmeldt: 24. sep 2009, 16:20
Geografisk sted: København

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af KingJohn »

Forlængelse til Svend Gravesen for at få forlænget med Jesper Hansen!

Fyring til Evander - bundniveauet er simpelhent for lavt. Hvis han drømmer om større klubben engang, er han nødt til at højne sit bundniveau!

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af pdole »

Er jeg den eneste der er skuffet over, at Priske ikke bringer Cajuste for tiden?
Synes der er noget mere potentiale i Cajuste end i f.eks Anderson(ved godt de slet ikke spiller samme plads. Men i går kunne Evander være blevet rykket frem og Dreyer på kanten for at give plads til Cajuste på midten.
Jeg kan slet ikke se den offensiv + midtbane vi spillede med i går og mod Sønderjyske klare sig europæisk. Der mangler simpelthen fysik og beslutsomhed.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Vijen »

Fyring til Evander - Skal lære at det simple nogle gange er det mest effektive + Han har været meget ude af spillet i de første kampe

I tilfælde af at Evanders plejefar er i studiet :D - Fyring til håndteringen af corona fra divisionsforeningen. 30 Kolding fans må ikke komme ind på et tomt stadion i københavn (Dørene blev lukket, da de var nået til Køge). Samtidig havde Helsingør 900 tilskuere til deres kamp. Ens regler for alle kampe tak.

Forlængelse til Isaksen - Har fået løftet sit niveau i sine første kampe i foråret og lykkedes med mange af sine 1-1 aktioner.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af ABT »

Fyring: Kaba - Dårlig attitude efter og under kampene mod SønderjyskE og Randers. Ydermere har han mere fokus på at lave noget ekstravagant frem for de lette valg der gavner holdet.

Forlængelse: Brumado - Manden har været et bæst på Jysk Park og drevet gæk med top-superliga forsvarer ved flere lejligheder.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Jeg er ikke uenig i, at Evander spillede en dårlig kamp, men det er ok hårdt at give en "fyring" til en mand med et veludført straffe og assist der sad så godt at Scholz kunne snitte den direkte i mål. Så er det en "fyring" pbga. højere forventninger.

Mabil, Paulinho, Nicolaisen havde alle en ringere kamp i min optik.

Min fyring ville være til truppens manglende evne til selv at skabe den nødvendige tænding trods uinspirerende omgivelser. Scholz, Dreyer og Ronnie var de eneste, hvor jeg tænkte, at de var på.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Så er der en ny omgang #SortSnak klar.
Panelet drøfter Corona-virussens indtog i #sldk og følger op på den måske ikke helt fortjente sejr i #rfcfcm. Desuden ses frem mod weekendens tilskuere-løse opgør #fcmach https://soundcloud.com/user-336203398/5 ... ens-100320

Besvar