Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Vijen »

Man kan også sige at -7 skyldes nederlaget i kamp 1. Hvis vi kunne have holdt bare lidt bedre sammen og tabt 2-0 istedet, så havde forskellen kun været -3.

Men alt det med målscore kunne have været ligegyldigt, hvis vi ikke havde tabt i Helsingør. Den kamp er grunden til, at jeg sover dårligt om natten :(

Sådan er det i en lang sæson, vi kan finde mange steder hvor vi kunne have fået flere point.

Hvem ved, måske Sven har en krystalkugle og kunne se, at Sørloth ville blive skadet under træning. Som der jo rent faktisk skete og alligevel var ude en stor del af foråret. Så kunne vi have stået uden penge og uden mesterskab alligevel.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mousebreaker »

Jeg husker stadig med bitterhed at vi kunne tabe til et så dårligt hold som Helsingør i sæsonstarten. Dengang tænkte man at dette nederlag forhåbentlig ikke fik konsekvenser til slut mhb på at kvalle til Europa. Havde ikke fantasi til at forestille mig at nederlaget i sidste ende kan have kostet et mesterskab.
Håber iøvrigt Lyngby rykker ud, for dem kan vi åbenbart ikke finde ud af at vinde over. Sygt at have sat 7 point til mod de to hold.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af 974 »

Havde vi for en måneds tid siden holdt vores 2-1 føring på hjemmebane mod BIF bare 10-12 minutter mere, så havde det bestemt også set godt ud :-)

Så havde vi haft 81 point og BIF 77

Den kamp ser jeg som meget afgørende!
Men vi jævnede den trods alt ud med vores 1-0 sejr sidst

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Så havde vi haft 82 og BIF 76 hvis vi fik sejren.
Uanset hvad, så var det noget pis, men der er ny optimisme.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Acebone »

Brøndby kan nok også finde et par dumme resultater, der holder dem tilbage nu.

For mig er det David Boysens klamme 1-1-mål på MCH, hvor han skulle have haft rødt forinden, der var den værste.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

974 skrev:
17. maj 2018, 19:34
Havde vi for en måneds tid siden holdt vores 2-1 føring på hjemmebane mod BIF bare 10-12 minutter mere, så havde det bestemt også set godt ud :-)

Så havde vi haft 81 point og BIF 77

Den kamp ser jeg som meget afgørende!
Men vi jævnede den trods alt ud med vores 1-0 sejr sidst
Enig i ovenstående. Havde dommeren ignoreret linjedommeren og givet os straffe eller var Bubacah ikke blevet skadet undervejs havde vi taget sejren i den kamp og været 6 point foran BIF. Grænseløst irriterende at tænke på...

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af tubbe93 »

Nicolai Kammersgaard skrev:
17. maj 2018, 20:59
974 skrev:
17. maj 2018, 19:34
Havde vi for en måneds tid siden holdt vores 2-1 føring på hjemmebane mod BIF bare 10-12 minutter mere, så havde det bestemt også set godt ud :-)

Så havde vi haft 81 point og BIF 77

Den kamp ser jeg som meget afgørende!
Men vi jævnede den trods alt ud med vores 1-0 sejr sidst
Enig i ovenstående. Havde dommeren ignoreret linjedommeren og givet os straffe eller var Bubacah ikke blevet skadet undervejs havde vi taget sejren i den kamp og været 6 point foran BIF. Grænseløst irriterende at tænke på...
Hvis og hvis ....

Jeg kan let forestille mig, at en sejr til os i den kamp og en føring inden kampen på Brøndby Stadion havde betydet, at den sejr ikke var kommet hjem. Så havde vi igen været lige.
Jeg tror, at presset på Brøndby og at vi kunne spille uden pres overhovedet betød rigtig meget i den kamp.

Der er ingen grund til at græde over tabte point tidligere på sæsonen, det får vi intet ud af!

I stedet synes jeg, at det er utrolig problematisk, at kampene i morgen ikke er placeret på samme tidspunkt. Det kan blive en stor fordel for BIF, at de kender til vores resultat inden kampen.
Det burde være som tidligere, hvor de sidste to runder spilles samtidig. Nu når ligaen er delt op, er der alligevel mulighed for at sprede kampene over flere tidspunkter, da alle tre playoff-kampe ikke behøver at blive spillet på samme tid!

Nu må vi bare håbe på, at Horsens kan drille Brøndby, mens vi tager de nødvendige sejre i de to sidste kampe.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker at vi spiller uafgjort i Parken og vinder hjemme mod Horsens.

Desuden tror jeg at BIF vinder i Horsens, men at de taber hjemme mod AaB.
Det bliver den vildeste afslutning på sæsonen nogensinde.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

tubbe93 skrev:
17. maj 2018, 22:34
Nicolai Kammersgaard skrev:
17. maj 2018, 20:59
974 skrev:
17. maj 2018, 19:34
Havde vi for en måneds tid siden holdt vores 2-1 føring på hjemmebane mod BIF bare 10-12 minutter mere, så havde det bestemt også set godt ud :-)

Så havde vi haft 81 point og BIF 77

Den kamp ser jeg som meget afgørende!
Men vi jævnede den trods alt ud med vores 1-0 sejr sidst
Enig i ovenstående. Havde dommeren ignoreret linjedommeren og givet os straffe eller var Bubacah ikke blevet skadet undervejs havde vi taget sejren i den kamp og været 6 point foran BIF. Grænseløst irriterende at tænke på...
Hvis og hvis ....

Jeg kan let forestille mig, at en sejr til os i den kamp og en føring inden kampen på Brøndby Stadion havde betydet, at den sejr ikke var kommet hjem. Så havde vi igen været lige.
Jeg tror, at presset på Brøndby og at vi kunne spille uden pres overhovedet betød rigtig meget i den kamp.

Der er ingen grund til at græde over tabte point tidligere på sæsonen, det får vi intet ud af!

I stedet synes jeg, at det er utrolig problematisk, at kampene i morgen ikke er placeret på samme tidspunkt. Det kan blive en stor fordel for BIF, at de kender til vores resultat inden kampen.
Det burde være som tidligere, hvor de sidste to runder spilles samtidig. Nu når ligaen er delt op, er der alligevel mulighed for at sprede kampene over flere tidspunkter, da alle tre playoff-kampe ikke behøver at blive spillet på samme tid!

Nu må vi bare håbe på, at Horsens kan drille Brøndby, mens vi tager de nødvendige sejre i de to sidste kampe.
Det er decideret en skandale, at de 2 kampe ikke spilles samtidigt, og DBU dermed har tilladt brud på egne regler...det virker også bare endnu mere håbløst i en sæson, hvor man snakkede om at de sidste 2 runder af grundspillet skal afvikles samtidigt fremover for at undgå, at nogen kunne spekulere i andres resultater. jeg er også rimelig sikker på, at det havde trukket store overskrifter på EB, BT og de sociale medier, hvis vi havde spillet 2 timer efter Brøndby i morgen, og dermed kunne spille på deres resultat...man må bare sige, at DBU har solgt sin sjæl til tv-selskaberne, således de kommercielle interesser har vundet over sportslige hensyn i denne sag, men så må vi jo bare smadre FCK i morgen, og den vej rundt lægge pres på BIF.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Flemse »

THenry skrev:
17. maj 2018, 22:55
Det er decideret en skandale, at de 2 kampe ikke spilles samtidigt, og DBU dermed har tilladt brud på egne regler...det virker også bare endnu mere håbløst i en sæson, hvor man snakkede om at de sidste 2 runder af grundspillet skal afvikles samtidigt fremover for at undgå, at nogen kunne spekulere i andres resultater. jeg er også rimelig sikker på, at det havde trukket store overskrifter på EB, BT og de sociale medier, hvis vi havde spillet 2 timer efter Brøndby i morgen, og dermed kunne spille på deres resultat...man må bare sige, at DBU har solgt sin sjæl til tv-selskaberne, således de kommercielle interesser har vundet over sportslige hensyn i denne sag, men så må vi jo bare smadre FCK i morgen, og den vej rundt lægge pres på BIF.
Jeg er enig i, at det er en skandale. Men selvom man, med rette, kan klandre DBU for mange slemme ting, så er de altså uskyldige i denne "sag". For det er efterhånden mange år siden, at Divisionsforeningen (og dermed altså divisionsklubberne selv) overtog administrationen af den bedste række. Så det er sådan set os selv, der har solgt vores sjæl... ;-)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Matjavsen »

Lovede i ikke en special hvis brøndby smed point og vi vandt ? :D

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Matjavsen skrev:
19. maj 2018, 13:16
Lovede i ikke en special hvis brøndby smed point og vi vandt ? :D
Jo. Kommer enten sent i aften eller i morgen formiddag 😀😁

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Matjavsen »

Kent skrev:
19. maj 2018, 13:40
Matjavsen skrev:
19. maj 2018, 13:16
Lovede i ikke en special hvis brøndby smed point og vi vandt ? :D
Jo. Kommer enten sent i aften eller i morgen formiddag 😀😁

Lyder godt :D

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af oros »

Kent skrev:
19. maj 2018, 13:40
Matjavsen skrev:
19. maj 2018, 13:16
Lovede i ikke en special hvis brøndby smed point og vi vandt ? :D
Jo. Kommer enten sent i aften eller i morgen formiddag 😀😁
Husk: Nu skal vi altså have fyret Thorup. Ellers når vi det ikke. :fcm: :o

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Så er den lovede ekstra omgang #SortSnak klar til jer! Ved ikke om man bliver mere eller mindre nervøs inden #fcmach af at høre den, men i hvert fald bliver ventetiden lidt kortere.
https://soundcloud.com/user-336203398/f ... ens-optakt

Besvar