Energi, Spillet og Opstilling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
28. aug 2019, 08:30
Forstår man i fcm hvor svært det er at komme konsekvent i europa, når man gang på gang overvurderer egne evner? Er det derfor vi forsøger det samme med taktikken år efter år og forventer nye resultater?

Ifht. alt ovenstående er der også et spørgsmål om penge. Vi berører det egentlig for sjældent. For er vores klubs målsætninger overhovedet mulige? - FCK lavede kalkulen, at man kunne vinde SL 2/3 gange, hvorfor man kunne komme i champions path, men det kan vi jo ikke regne med! Så er det overhovedet realistisk med vores budget og FCK i ligaen at sigte efter europa på halvfast basis?
Det sjove er at vi faktisk er meget godt med som man nu matematisk kan forvente.

Dengang man lavede "målsætningen" om at komme i gruppespil 3 gange inden 2020 havde vi endnu ikke ramt et gruppespil og vores koefficientpoint var i det område vi lander i efter næste års kvalifikation (når det er gået galt).

Dengang kunne vi forvente et gruppespil een gang hvert 5. år cirka ud fra en gennemsnitlig lodtrækning. Vi kunne dog forbedre vores odds ved at blive mestre og dermed få ekstra chancer. At blive pokalvinder hjælper også da vi startede i 3 runde. Så retteligt burde vi som useedet i 3. runde komme igennem nåleøjet ca hvert 4 år.

Det vidste klubben også godt men har valgt at gå ud med en jubeloptimisk/overambitiøs udmelding fordi de mener at det giver brændstof på de indre linjer og tiltrækker sponsorer, talenter, dygtigere folk til staben etc etc.
Det har de selv udtalt utallige gange. 2020-planen var næsten uopnåelig men da man blev mestre lige efter og kom i Europa og opnåede seedning i 3. runde, så blev det lige lidt mindre usandsynligt. Målsætningen var på grænsen til det komiske og de efterfølgende udmeldinger med at man skulle i Europa hvert år og slå FCK af pinden som et nyt dynasti gjorde det ikke mindre komisk. Jeg er dog sikker på at ledelsen er ret godt tilfreds med udbyttet (opmærksomheden om FCM er stærkt stigende) og gerne tager hånen og spørgsmålene som de kommer. Du får helt sikkert ikke en mindre optimistisk målsætning næste gang

FCK er et hårdt pejlemærke da de har ramt utrolige 15 af 16 gruppespil eller lignende. Det er helt latterligt og er bygget på en vanvittig dygtig træner (brækker mig ved at skrive det) der har forstået hvad der skal til for at bringe sig i position til at kunne være heldig mod bedre modstandere - og så har de i høj grad forpagtet heldet. De har helt sikkert ramt 5-7+ gruppespil mere end de burde.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
28. aug 2019, 17:42
Stoffer skrev:
28. aug 2019, 08:30
Forstår man i fcm hvor svært det er at komme konsekvent i europa, når man gang på gang overvurderer egne evner? Er det derfor vi forsøger det samme med taktikken år efter år og forventer nye resultater?

Ifht. alt ovenstående er der også et spørgsmål om penge. Vi berører det egentlig for sjældent. For er vores klubs målsætninger overhovedet mulige? - FCK lavede kalkulen, at man kunne vinde SL 2/3 gange, hvorfor man kunne komme i champions path, men det kan vi jo ikke regne med! Så er det overhovedet realistisk med vores budget og FCK i ligaen at sigte efter europa på halvfast basis?
Det sjove er at vi faktisk er meget godt med som man nu matematisk kan forvente.

Dengang man lavede "målsætningen" om at komme i gruppespil 3 gange inden 2020 havde vi endnu ikke ramt et gruppespil og vores koefficientpoint var i det område vi lander i efter næste års kvalifikation (når det er gået galt).

Dengang kunne vi forvente et gruppespil een gang hvert 5. år cirka ud fra en gennemsnitlig lodtrækning. Vi kunne dog forbedre vores odds ved at blive mestre og dermed få ekstra chancer. At blive pokalvinder hjælper også da vi startede i 3 runde. Så retteligt burde vi som useedet i 3. runde komme igennem nåleøjet ca hvert 4 år.

Det vidste klubben også godt men har valgt at gå ud med en jubeloptimisk/overambitiøs udmelding fordi de mener at det giver brændstof på de indre linjer og tiltrækker sponsorer, talenter, dygtigere folk til staben etc etc.
Det har de selv udtalt utallige gange. 2020-planen var næsten uopnåelig men da man blev mestre lige efter og kom i Europa og opnåede seedning i 3. runde, så blev det lige lidt mindre usandsynligt. Målsætningen var på grænsen til det komiske og de efterfølgende udmeldinger med at man skulle i Europa hvert år og slå FCK af pinden som et nyt dynasti gjorde det ikke mindre komisk. Jeg er dog sikker på at ledelsen er ret godt tilfreds med udbyttet (opmærksomheden om FCM er stærkt stigende) og gerne tager hånen og spørgsmålene som de kommer. Du får helt sikkert ikke en mindre optimistisk målsætning næste gang

FCK er et hårdt pejlemærke da de har ramt utrolige 15 af 16 gruppespil eller lignende. Det er helt latterligt og er bygget på en vanvittig dygtig træner (brækker mig ved at skrive det) der har forstået hvad der skal til for at bringe sig i position til at kunne være heldig mod bedre modstandere - og så har de i høj grad forpagtet heldet. De har helt sikkert ramt 5-7+ gruppespil mere end de burde.
Rigtig god udbygning, mange tak.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

Benzo skrev:
28. aug 2019, 14:48
Cortez skrev:
28. aug 2019, 14:37
Men det er jo præcis pointen.

Man har ikke vidst, hvad root cause er, og derfor har man prøvet alt muligt - oftest uden at have truppen, der vil og kan, klar.

Hammer kommer jo med sit forsigtige bud på, hvad root cause kunne være...

/Cortez
Kan du blive enig med dig selv? Har man prøvet alt muligt, eller har man gjort sig skyld i "Insanity is when you keep doing the same thing over and over again, and expecting different results"?

Hammer er forretningsmand, selvom han godt kan lide at pynte sig med lånte fjer skal du ikke tage fejl af, at FCKs europæiske succes kan tilskrives 99% Ståle Solbakken og 0% Dan Hammer.

Begge dele kan være sande, at man har prøvet alt muligt, og at man har gjort det samme igen og igen. Det handler om niveauer.

Grundantagelsen om hvordan man spiller og vinder fodbold har ikke ændret sig, man fortsætter med den samme tilgang og håber på bedre europæiske resultater, det gør man, fordi man inden for den grundantagelse har forsøgt en masse forskelligt.

Det er naturligvis en nuance forskel, for er ændringen af formation udtryk for en ændring af grundantagelserne? - Det mener jeg personligt ikke. Et eksempel på ændringer af grundantagelser er de skift, som Brøndby (alt for) ofte foretager. Vi skal ikke glemme os selv i jagten på en ny grundantagelse, det siger jeg slet, slet ikke. Vi har haft helt vildt flot succes. Men hvis vi vil næste skridt - i europa - så tror jeg, at der er _visse_ dele af vores DNA (grundantagelse), som kræver en grundig revurdering.


I øvrigt synes jeg netop, at Hammer tilskriver Ståle al æren. Han nedtoner endda folk, som jeg har haft indtrykket har været centrale Hodgson og Backe.

Ståle er vel FCK's Sir Alex Ferguson. Vi skal have fundet os vores Mourinho, Klopp eller Pep. - Det er en metafor, dont @ me.

mousebreaker skrev:
28. aug 2019, 17:42
Stoffer skrev:
28. aug 2019, 08:30
Forstår man i fcm hvor svært det er at komme konsekvent i europa, når man gang på gang overvurderer egne evner? Er det derfor vi forsøger det samme med taktikken år efter år og forventer nye resultater?

Ifht. alt ovenstående er der også et spørgsmål om penge. Vi berører det egentlig for sjældent. For er vores klubs målsætninger overhovedet mulige? - FCK lavede kalkulen, at man kunne vinde SL 2/3 gange, hvorfor man kunne komme i champions path, men det kan vi jo ikke regne med! Så er det overhovedet realistisk med vores budget og FCK i ligaen at sigte efter europa på halvfast basis?
Det sjove er at vi faktisk er meget godt med som man nu matematisk kan forvente.

Dengang man lavede "målsætningen" om at komme i gruppespil 3 gange inden 2020 havde vi endnu ikke ramt et gruppespil og vores koefficientpoint var i det område vi lander i efter næste års kvalifikation (når det er gået galt).

Dengang kunne vi forvente et gruppespil een gang hvert 5. år cirka ud fra en gennemsnitlig lodtrækning. Vi kunne dog forbedre vores odds ved at blive mestre og dermed få ekstra chancer. At blive pokalvinder hjælper også da vi startede i 3 runde. Så retteligt burde vi som useedet i 3. runde komme igennem nåleøjet ca hvert 4 år.

Det vidste klubben også godt men har valgt at gå ud med en jubeloptimisk/overambitiøs udmelding fordi de mener at det giver brændstof på de indre linjer og tiltrækker sponsorer, talenter, dygtigere folk til staben etc etc.
Det har de selv udtalt utallige gange. 2020-planen var næsten uopnåelig men da man blev mestre lige efter og kom i Europa og opnåede seedning i 3. runde, så blev det lige lidt mindre usandsynligt. Målsætningen var på grænsen til det komiske og de efterfølgende udmeldinger med at man skulle i Europa hvert år og slå FCK af pinden som et nyt dynasti gjorde det ikke mindre komisk. Jeg er dog sikker på at ledelsen er ret godt tilfreds med udbyttet (opmærksomheden om FCM er stærkt stigende) og gerne tager hånen og spørgsmålene som de kommer. Du får helt sikkert ikke en mindre optimistisk målsætning næste gang

FCK er et hårdt pejlemærke da de har ramt utrolige 15 af 16 gruppespil eller lignende. Det er helt latterligt og er bygget på en vanvittig dygtig træner (brækker mig ved at skrive det) der har forstået hvad der skal til for at bringe sig i position til at kunne være heldig mod bedre modstandere - og så har de i høj grad forpagtet heldet. De har helt sikkert ramt 5-7+ gruppespil mere end de burde.
Rigtig god udbygning, mange tak.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
28. aug 2019, 17:42
Stoffer skrev:
28. aug 2019, 08:30
Forstår man i fcm hvor svært det er at komme konsekvent i europa, når man gang på gang overvurderer egne evner? Er det derfor vi forsøger det samme med taktikken år efter år og forventer nye resultater?

Ifht. alt ovenstående er der også et spørgsmål om penge. Vi berører det egentlig for sjældent. For er vores klubs målsætninger overhovedet mulige? - FCK lavede kalkulen, at man kunne vinde SL 2/3 gange, hvorfor man kunne komme i champions path, men det kan vi jo ikke regne med! Så er det overhovedet realistisk med vores budget og FCK i ligaen at sigte efter europa på halvfast basis?
Det sjove er at vi faktisk er meget godt med som man nu matematisk kan forvente.

Dengang man lavede "målsætningen" om at komme i gruppespil 3 gange inden 2020 havde vi endnu ikke ramt et gruppespil og vores koefficientpoint var i det område vi lander i efter næste års kvalifikation (når det er gået galt).

Dengang kunne vi forvente et gruppespil een gang hvert 5. år cirka ud fra en gennemsnitlig lodtrækning. Vi kunne dog forbedre vores odds ved at blive mestre og dermed få ekstra chancer. At blive pokalvinder hjælper også da vi startede i 3 runde. Så retteligt burde vi som useedet i 3. runde komme igennem nåleøjet ca hvert 4 år.

Det vidste klubben også godt men har valgt at gå ud med en jubeloptimisk/overambitiøs udmelding fordi de mener at det giver brændstof på de indre linjer og tiltrækker sponsorer, talenter, dygtigere folk til staben etc etc.
Det har de selv udtalt utallige gange. 2020-planen var næsten uopnåelig men da man blev mestre lige efter og kom i Europa og opnåede seedning i 3. runde, så blev det lige lidt mindre usandsynligt. Målsætningen var på grænsen til det komiske og de efterfølgende udmeldinger med at man skulle i Europa hvert år og slå FCK af pinden som et nyt dynasti gjorde det ikke mindre komisk. Jeg er dog sikker på at ledelsen er ret godt tilfreds med udbyttet (opmærksomheden om FCM er stærkt stigende) og gerne tager hånen og spørgsmålene som de kommer. Du får helt sikkert ikke en mindre optimistisk målsætning næste gang

FCK er et hårdt pejlemærke da de har ramt utrolige 15 af 16 gruppespil eller lignende. Det er helt latterligt og er bygget på en vanvittig dygtig træner (brækker mig ved at skrive det) der har forstået hvad der skal til for at bringe sig i position til at kunne være heldig mod bedre modstandere - og så har de i høj grad forpagtet heldet. De har helt sikkert ramt 5-7+ gruppespil mere end de burde.
Jeg er helt enig. I et økonomisk perspektiv er vores målsætninger meget, meget ambitiøse, når man ved, at 75-80 % i fodbold afgøres af budgettets størrelse. Med 2 mesterskaber og 1 pokaltitel, og at komme videre fra et europæisk gruppespil på 5 år har vi overpræsteret ift. vores økonomi.

Jeg tænker også, at de meget ambitiøse målsætninger bunder i øget sponsor indtægter (hvis vi ikke melder offensivt ud, så kan sponsorer ligeså godt lægge sponsorkronerne i Aarhus i håb om genoprejsning af en slumrende kæmpe med potentiale?) og at de store penge ligger i europæisk gruppespil (også for Benham). Derudover ligger de ambitiøse udmeldinger glimrende i tråd med de bøger om ledelse som Ankersen har udgivet. F.eks var den interne europæiske tabel (med Sevilla, Salzburg, Ajax m.v.), der blev introduceret i Oprøret fra Heden, som taget ud af et opdateret kapitel i Ankersens bestseller, Sult fra Paradis.

Som Dan Hammer også nævner i den omtalte Mediano podcast, så må det næste strategiske skridt for os være europæisk gruppespil efter vores succes i den hjemlige liga?

Jeg er i hvert fald et sted, hvis de ligesom alle andre danske klubber begynder at melde ud, at vi blot skal i top 6, så er det mig, der begynder at kalde Steinlein og co. for Komiske Ali!
Alternativet vil være for uambitiøst ift., hvor vi er som klub i dag i en dansk kontekst, så hellere fejle på en (over)ambitiøs målsætning end at opfylde en top 6 målsætning ved at blive nr. 2 eller 3 med 20-30 points ned til top 6-stregen. I det perspektiv er jeg helt enig med Hammer. Jeg tror også de fleste helst vil høre om ambitioner end det modsatte, og så hellere fejle på at være for ambitiøse f.eks. det med 3 gruppespil inden 2020, og tage kritikken for den bagefter.

Jeg kan ligesom Hammer ikke se værdien i at melde defensivt ud som alle andre klubber i DK. Vi har altid været offensive i udmeldinger (helt tilbage fra Ørgaards Guld-drømmetid), og tror et et eller andet sted, at det har været med til at flytte organisationen, og hvis vi begynder at melde defensivt ud efter et par glippede gruppespil, så medfører det vel også bare kritik, fordi vi så er for uambitiøse? Hvilken målsætning er det egentlig folk gerne vil høre?

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Christian »

Jeg er klart fortaler for ambitiøse udmeldinger. Uanset hvilken udmelding klubben kom med, ville skuffelsen hos mig være lige stor når vi igen kiksede et gruopespil i El.
Desuden synes jeg, at det vi har opnået de sidste 5 år, klart retfærdiggør, og nærmest kræver, at klubben melder ambitiøst ud. Så rigtig fint at vi har ambitioner som kræver at vi løfter os endnu et niveau.

En sæson uden et trofæ eller et gruppespil, er vel i forvejen, for de fleste af os, en fiasko. Det må ambitionerne gerne afspejle.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Ravnen »

Ambitiøse ord og den her "vi vil sgu ikke være underdog" er så meget FCM ånden, at FCM ikke længere ville være FCM hvis vi ændrede dette. Vi har fra dag 1 været klassens frække dreng og turde have nogle meget høje målsætninger, det skal vi fortsætte med :-)

Jeg tror det her EL er lidt det samme som med det første mesterskab, vi skal lige knække koden, så kommer det. Det er kun fire år siden vi blev et mesterhold første gang.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
29. aug 2019, 14:03
Jeg tror det her EL er lidt det samme som med det første mesterskab, vi skal lige knække koden, så kommer det. Det er kun fire år siden vi blev et mesterhold første gang.
Nu ved jeg godt at vi blev kørt ud på røv og albuer i Glasgow men det var også en kamp der blev endegyldigt lukket efter 14 minutter og så var det svært at holde moralen oppe for os og omvendt boostede det Rangers, men vi har faktisk gjort det fremragende set i det store hele på udebane i Europa. Det er med meget få undtagelser at vi ikke har spillet et godt resultat hjem på udebane de seneste 5 år. Det er på hjemmebanen det hele falder sammen hver evig eneste gang. Det er jo paradoksalt og noget der må vække undren.

Personligt er jeg ikke voldsomt skuffet over at vi kun har haft 1 gruppespil, selvom vi vel matematisk burde have haft to gruppespil fordi vi har haft to ekstra chancer som mestre. Det er måden vi ryger ud på der gør så fandens ondt, for jeg synes aldrig vi giver os selv chancen. Det har jo ikke engang været tæt på trods af at vi har haft det i egne hænder flere gange på hjemmebane efter et godt resultat ude. Som jeg tidligere skrev så har Ståle fundet ud af at bringe sine FCK-hold i en position hvor de kan være heldige til slut. Det har vi ikke været i stand til med undtagelse af Southampton hjemmekampen.

Så jeg ser frem til at vi som klub lærer at spille vores hjemmekampe på en ordentlig måde. Det er her koden skal knækkes. Vi lykkedes mod Southampton som var det bedste hold af dem alle. Mon ikke koden til det hele sidder mellem ørerne på spillerne og grundlægges i det taktiske oplæg fra bænken? Det tror jeg det gør og nu må vi jo så bare håbe at Priske er klogere end sine forgængere...han har trods alt været i lære hos en velkendt nordmand indtil han fandt ud af hvor uudholdelig den mand er
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
JEP
Indlæg: 96
Tilmeldt: 6. dec 2016, 13:22

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af JEP »

Hvor mange år gik der fra FCKs første mesterskab til de var en fast del af de europæiske gruppespil? Længe, mere end 10 år faktisk. Jeg har ikke travlt og jeg er sikker på at vi kommer dertil inden alt for mange år.
Vi behøver som mange andre skriver “at knække koden” og jeg hælder mest til at det kommer med trænerkapaciteten. Vi har endnu ikke haft samme styrke på bænken, som FCK historisk har haft, men når vi får det forventer jeg ikke vi behøver at rode rundt i gryden yderligere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Nu er det lidt sent jeg har fået læst de sidste kommentar herinde, men fed debat med mange gode iagttagelser.

Og ja, prøver vi noget nyt, have truppen klar, spiller/spiller ikke med spillere på vej osv.
eller har vi prøvet det samme ved at træne pres defensivt men lade alt offensivt være afhængig af individuelle kvaliteter.

Indtil videre har vi som bekendt fået en god point høst, og det ligner der er en ny energi under den nye træne, men synes stadig vores offensiv ser tilfældigt ud. Spillet er blevet bredere end under KA, men kan ikke finde ud af om vi lave indlæg i luften eller ved jorden, så det ender med at være i "chokolade-højden" hver eneste gang. Men kunne tyde på at vi i hvert fald er gået væk fra at satse på dødbolde, hvilket jeg begræder.

Var det Dickoh eller Dan Hammer der sagde det her med at de spillere der havde gjort det mest, var dem fra akademiet da de var trænet under det klassiske FCM, med power osv, mens dem der var på seniorholdet var blevet mere "Nordsjællandsk", og ikke rigtig harmonerende, men interessant så at Dyhr stod ud som en af de bedste. (han brugte nogle andre ord, men cirka indholdet).


Men skal man skifte strategi når man fejler, AGF og Brøndby har vel skiftet strategi så tit, så de snart har prøvet det hele, de har vel nærmere manglet tålmodighed eller manglet troen på egne evner.

Men hvis man fastholder at alt offensiv skal være båret af inviduelle kvaliteter, kunne det måske være fint at ændrer tilgang?

Synes det er fint FCM tror på egne evner, forstår dog ikke helt hvornår det var at man besluttede at man ville droppe sin dødboldstrussel og power, og gå væk fra hvem man var/er? Og hvad er tegnet på at vi nu har en trup der peget mod Europa, og ikke igen skifter lige inden eller lige efter næste europa kampagne?
Ankersen siger at vi skal være i 'eksploration', hvilket giver god mening, i og med FCK ligner noget at være tæt på toppen af deres kurve (minus deres skader), men det er sidste chance for at udnytte vores UEFA koeffecient og sikrer en god position inden den nye UEFA reform, burde vi ikke give det et skud og give det et års 'exploitation'?

Forstå mig ret, jeg hylder at man igen giver chancen til akademiet, kan sagtens være det er svaret, vi havde mange akademister med sidst vi kvalificerede os til Europa. Men undrer mig lidt over timingen.

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Willigenburg »

Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal smide den her, men her er en meget interessant (omend lidt kort) artikel omkring en af de væsentlige grunde til at vi vandt vores først mesterskab (hint: det er IKKE dødbolde ;) )

https://www.linkedin.com/pulse/derfor-v ... k-nielsen/

Det er meget interessant at Jesper Lauridsen spillede en stor rolle i vores opbyggende spil (husker det ikke selv sådan).

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

Willigenburg skrev:
18. nov 2019, 10:25
Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal smide den her, men her er en meget interessant (omend lidt kort) artikel omkring en af de væsentlige grunde til at vi vandt vores først mesterskab (hint: det er IKKE dødbolde ;) )

https://www.linkedin.com/pulse/derfor-v ... k-nielsen/

Det er meget interessant at Jesper Lauridsen spillede en stor rolle i vores opbyggende spil (husker det ikke selv sådan).
Tak for deling.

Jeg er lidt skeptisk.

Det kan sgu da ikke passe, at Brøndby var overrasket over, at man gennemførte fase 2 spillet primært via backs? Det er da et fuldstændigt almindeligt alternativ til at opbygge centralt. Og i øvrigt noget vi altid har gjort os meget i, fordi vi har været gode til at skole backs (og som nok også gjorde, at vi så muligheder i WBs under Thorup). Man kan naturligvis tale om hønen og ægget i begge de sammenhæng.

Derudover er der vel ikke meget i det, de skriver?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Faldt over den her, som nogen måske vil synes er interessant.

Fokus på indkast, både de lange, men også de korte hurtige.
Liverpool anden bedst til at fastholde bolden efter indkast. Kan du gætte hvem der er bedst? ;) :fcmwolf:

https://www.youtube.com/watch?v=9dYmYSOMSYY

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Acebone »

Stoffer er lidt inde på det i tråden til Randers-kampen - bør vi overveje at sætte et anderledes hold, fordi omgivelserne nu er anderledes? Kan vi optimere vores opstilling til coronabold?

Kan det være en fordel for de unge, at presset måske synes lidt mindre? Isaksen, synes jeg, var en af de bedre i første halvleg i går (anden halvleg var kollektiv cruise control og ikke rigtig værd at bruge tid på).

Omvendt var vores brasilianske forbindelse sjældent set sløvere. Kan Paulinho og Evander komme ud af træningskampsmentaliteten, når der ikke er tilskuere? Skal de bænkes?

Er det her, man skal afprøve en Aral Simsir? På den ene side er der ikke presset fra lægterne at tænke på - på den anden side er det også en lidt tam debut.

Lasse Vibe var god i preseason. Er han en type, der er god til at sætte sig selv op til den slags kampe her?

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af EsbenVest »

En analyse af vores forsvar og presspil i denne sæson. Iøjnefaldende er det bla, hvor vigtig både Onyeka men også Evander er for vores stærke defensiv. https://scandinavianfootballanalysis.co ... is-tactics

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Densestar7430 »

EsbenVest skrev:
27. jun 2020, 12:08
En analyse af vores forsvar og presspil i denne sæson. Iøjnefaldende er det bla, hvor vigtig både Onyeka men også Evander er for vores stærke defensiv. https://scandinavianfootballanalysis.co ... is-tactics
Spændende læsning. Tak Esben 👍🏻

Besvar